x تبلیغات
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصلی

 

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

اگر شما هم قصد خرید لوازم خانگی را دارید و مانند خیلی از افراد دیگر با چالش محصولات اورجینال و تقلبی روبرو هستید و نمی دانید چگونه محصولات تقلبی را از اصلی تشخیص دهید پیشنهاد می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید زیرا قصد داریم چند نکته را بیان کنیم که به شما در هنگام خرید لوازم خانگی کمک بسیاری می کند و باعث می شود بهترین انتخاب را داشته باشید.

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی

برای اینکه بتوانیم محصولات لوازم خانگی اصلی را از تقلبی تشخیص دهیم چندین راهکار وجود دارد که برخی از آن ها عبارتند از توجه به شناسه کالا، شماره سریال، داشتن گارانتی و ضمانت معتبر، وجود نمایندگی و خدمات پس از فروش، وجود برچسب اطلاعات روی بدنه محصول، شکل ظاهری کالا، فروشگاه های لوازم خانگی معتبر و … در ادامه این مقاله تمام ملاک های بالا را به طور جداگانه بررسی می کنیم و شما را با اصلی ترین راهکارهای تشخیص اصل بودن لوازم خانگی آشنا می کنیم.

چگونه از طریق شناسه کالا بفهمیم محصول اصل است؟

یکی از مهم ترین راهکارها برای تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل که در مورد تمام محصولات صدق می کند توجه به شناسه کالا می باشد. در هنگام خرید لوازم خانگی حتما به این نکته توجه داشته باشید محصولی که انتخاب کرده اید دارای شناسه کالا باشد. محصولات اصل روی بسته بندی یا همان کارتن خود دارای یک کد چند رقمی می باشند که از طریق آن می توانید از وجود گارانتی مطمئن شوید. حال شاید شما با خود بگویید که چطور از طریق شناسه کالا بفهمیم محصول دارای گارانتی است. برای اینکار تنها کافی هست که وارد سایت سامانه جامع گارانتی شوید و کد شناسه کالا را در کادر وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورتی که محصول شما دارای گارانتی باشد و ضمانت آن توسط سامانه جامع گارانتی تایید شود مطمئن شوید که محصول اصل است.

 

سامانه-جامع-گارانتی

 

تشخیص اصل بودن لوازم خانگی از طریق شماره سریال :

دومین راه برای تشخیص لوازم خانگی تقلبی از اصل توجه به شماره سریال محصول می باشد. توجه داشته باشید که تمام محصولات اصل دارای شماره سریال می باشند و بر روی بدنه خارجی محصول حک شده است. برخی از فروشنده ها برای اینکه محصولات تقلبی را اصل جلوه بدهند با استفاده از چسپاندن یک برچسب روی بدنه که شامل شماره سریال است سعی در فریب دادن خریدار دارند. برای همین دوباره تاکید می کنم که شماره سریال باید روی بدنه محصول حک شده باشد و اگر هیچ شماره سریالی روی بدنه دستگاه نبود از خریدن آن خودداری کنید. بعد از اینکه شماره سریال حک شده بر روی محصول را پیدا کردید آن را در گوگل جستجو کنید. با سرچ کردن آن تعدادی از سایت ها برای شما به نمایش گذاشته می شود و شما باید سایت مرجع را از میان آن ها انتخاب کنید. در صوری که شماره سریال حک شده بر روی محصول در سایت مرجع نیز گذاشته شده باشد از اصل بودن آن اطمینان حاصل کنید و با خیال راحت محصول را خریداری نمایید.

 

تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصلی

 

شناسایی محصولات تقلبی و اصل با استفاده از مدل دستگاه :

یکی دیگر از راهکارهایی که شما به راحتی می توانید از طریق آن لوازم خانگی تقلبی را تشخیص دهید مطابقت مدل دستگاه با سایت مرجع می باشد. در هنگام خرید لوازم خانگی مدل دستگاه را که بر روی کارتن و یا بدنه محصول نوشته شده به طور کامل و بدون هیچ کم و کاستی در گوگل سرچ کنید. طبق توضیحاتی که در مرحله قبلی داده شد  وارد سایت مرجع شوید و همان مدل را پیدا کنید. مشخصات و ویژگی های وارد شده در سایت مرجع را به طور کامل مطالعه کنید و مطئن شوید که هیچ تفاوتی با محصولی که شما قصد دارید خریداری کنید ندارد.در صورتی که تنها یک نکته آن با سایت مرجع مغایرت داشت از خرید آن بپرهیزید زیرا احتمال تقلبی بودن آن زیاد است.

 

چگونه لوازم خانگی اصل را از تقلبی با استفاده از برند تشخیص دهیم؟

هنگام خرید لوازم خانگی به برند محصول بسیار توجه داشته باشید. برند محصولات خانگی اصل بر روی کالا به صورت کاملا صحیح نوشته شده است. در حالیکه کالاهای تقلبی معمولا برندشان به صورت ناقص و یا اشتباه نوشته شده اند. برای مثال محصولات لوازم خانگی برند گوسونیک اصل باید مارکشان به این شیوه Gosonic نوشته شده باشد پس از خرید کالاهایی که برند آن ها به عنوان مثال Gasonic  نوشته شده و اشتباه است خودداری کنید. برای اینکه از شکل نوشتاری صحیح برند مطمئن شوید ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید حتما سایت اصلی محصول را بررسی کنید.

 

شناسایی محصولات تقلبی و اصل با استفاده از مدل دستگاه

 

محصولات تقلبی بانه :

بانه شهری در کردستان است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی مسیر اصلی ورود لوازم خانگی به ایران می باشد اما متاسفانه امروزه شاهد بسیار زیادی از محصولات تقلبی در این شهر هستیم. یکی از مهم ترین نکته هایی که امروزه بر سر زبان ها افتاده و باعث شده همه ما از خرید محصولات لوازم خانگی از شهر بانه دلهره داشته باشیم اختلاف زیاد قیمت می باشد. متاسفانه برخی از فروشندگان و افراد سودجو امروزه کالاهای بی کیفیت و ناشناس را با استفاده از لوگو و برچسب برندهای معتبر با قیمت کم به فروش می رسانند. بیشترین سوالی که از ما درباره ی محصولات بانه پرسیده می شود این است که آیا اجناس بانه اصل هستند؟ در ذیل نکاتی را که می توانید با استفاده از آنها محصولات تقلبی بانه را تشخیص دهید ذکر کرده ایم.

 

تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصلی

 

برای تشخیص محصولات تقلبی بانه باید چکار کنیم؟

برای اینکه لوازم خانگی تقلبی بانه را تشخیص بدهید چندین راه حل وجود دارد که در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل به آن می پردازیم. اولین راه برای جلوگیری از این مسئله خرید نکردن از فروشگاه های مجازی غیر معتبر می باشد. توجه داشته باشید هر فروشگاه معتبری دارای جواز کسب است و نمادهای قانونی را باید دریافت کرده باشد که در ادامه به صورت کامل به آن اشاره خواهیم کرد. دومین راهکار برای تشخیص محصولات تقلبی بانه مراجعه به سایت مرجع و همان مراحلی است که در بالا ذکر کردیم. هنگام خرید از بانه حتما برند و مدل دقیق دستگاه را از فروشنده درخواست کنید و سپس آن را در گوگل جستجو کنید.

برای اینکه نتیجه بهتری برای شما نشان داده شود پیشنهاد می شود مدل و مارک را با زبان انگلیسی و درست مانند خود سایت اصلی وارد کنید. وارد سایت اصلی شوید و در قسمت جستجوی سایت مدل دستگاه را به طور کامل وارد نمایید. در صورتی که همین مدل در سایت مرجع وجود داشته باشد و امکانات و شکل ظاهری محصول تفاوتی با آن نداشته باشد از اصل بودن آن شک نداشته باشید.

 

محصولات تقلبی بانه

 

خرید از فروشگاه های اینترنتی معتبر :

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در یک گفتگوی می گوید که ۹۹ درصد از فروش لوازم خانگی تقلبی از طریق فضای مجازی انجام می شود و فقط یک درصد از آن ممکن است از طریق اصناف انجام شود. همانطور که می دانید امروزه بسیاری از مشاغل از طریق اینترنت انجام می گیرند به همین دلیل لازم است بدانید که از چه راه هایی می توانید یک سایت اینترنتی لوازم خانگی معتبر را تشخیص دهید پس با ما همراه باشید.

 

  • گواهی SSL سایت را بررسی کنید: یک از روش های فهمیدن سایت معتبر توجه به آدرس اینترنتی آن است. اگر ابتدای آدرس یک سایت اینترنتی پروتکل HTTPS  داشته باشد این بدین معناست که یک سایت کاملا امن است. آدرس برخی از سایت ها HTTP است پس حتما به این نکته توجه داشته باشید که از چنین سایت هایی خرید نکنید زیرا این سایت ها فاقد اعتبار هستند. همچنین همین الان به نوار آدرس مرورگر خود نگاه کنید می بینید که قفل کوچکی قبل از آدرس اینترنتی سایت قرار داده شده است. وجود این قفل به معنای ایمن بودن یک سایت اینترنتی است و با کلیک بر آن یک پیام ظاهر می شود که به شما معتبر بودن سایت را نشان می دهد.

امنیت گزینگ کالا

 

 

  • نمادهای قانونی سایت اینترنتی را بررسی کنید: امروزه خرید اینترنتی لذت بخش ترین چیزی است که می توان در اینترنت انجام داد اما باید بدانید از چه سایتی خرید می کنید. از دیگر روش هایی که میتوان از معتبر بودن یک سایت مطمئن شد وجود نماد های قانونی در آن سایت است. در هنگام خرید حتما به نماد اعتماد الکترونیکی سایت توجه داشته باشید و روی آن کلیک کنید و مشخصات را به طور کامل بررسی کنید. وجود نماد اعتماد الکترونیکی در وب سایت باعث افزایش اعتبار آن سایت می شود زیرا وب سایت هایی که موفق به دریافت این نماد شده اند موظف هستند به شکایات و مشکلات مشتریان خود رسیدگی کنند.

آگاه باشید که برخی از فروشگاه های اینترنتی فقط عکس نماد اعتماد الکترونیکی را در وب سایت خود گذاشته اند و هیچ کاربردی ندارد. از خرید در چنین فروشگاه هایی خودداری کنید تا یک خرید اینترنتی لذت بخش را تجربه نمایید. اگر خواستید از معتبر بودن یک فروشگاه اینترنتی به طور کامل مطئن شوید سایت اینماد را در گوگل جستجو کنید.سپس در کادری که باز شده آدرس وب سایت مورد نظر را به طور صحیح وارد کنید و دکمه جستجو را بزنید. در صورت داشتن نماد اعتماد الکترونیکی وب سایت اطلاعات آن به صورت کامل نمایش داده می شود.

نماد اعتماد گزینگ کالا لوگو نماد رسانه های دیجیتال

فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا یکی از معتبرترین فروشگاه ها در سطح استان آذربایجان غربی میباشد که موفق به دریافت نماد اعتماد الکترونیکی، نماد رسانه های دیجیتال و نماد اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی شده است.جهت اطلاعات بیشتر در مورد اینکه چگونه یک سایت اینترنتی معتبر را بشناسیم به صفحه اعتبارات گزینگ کالا مراجعه کرده و آن را مطالعه بفرمایید.

خرید محصولات لوازم خانگی اصل ایرانی : بازار لوازم خانگی طی سال های گذشته  با چالش های زیادی از جمله گرانی محصولات خارجی همچون الجی و سامسونگ و …، کمبود قطعات محصولات خارجی در ایران و گرانی بیش از حد قطعات، ورود لوازم خانگی تقلبی به بازار روبرو شده است. در این بخش از مقاله تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل می خواهیم محصولات ایرانی را از لحاظ قیمت، قطعات، خدمات پس از فروش و … با هم بررسی کنیم. تولیدکنندگان داخلی محصولات با کیفیتی را تولید و به بازار عرضه می نمایند و به دلیل دلایلی که در بالا ذکر شد تمایل به خرید محصولات ایرانی بسیار بیشتر از گذشته شده است.

البته برای رقابت با برترین برندهای لوازم خانگی دنیا مسیر طولانی را در پیش داریم و باید در این مسیر شاهد پیشرفت های چشمگیری باشیم. تمام محصولات اصل ایرانی دارای نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش در تمام نقاط ایران هستند و در صورت مشکل می توانید به راحتی با نمایندگی برندها در ارتباط باشید. یکی دیگر از مزایایی که محصولات ایرانی دارند قیمت بسیار مناسب قطعات آن ها است. در صورتی که قطعه ای از دستگاه شما خراب شود به راحتی می توانید با مراجعه به خدمات پس از فروش آن را با قیمت مناسب تهیه کنید.

 

تعدادی از محبوب ترین برندهای لوازم خانگی ایرانی عبارتند از :

  • دوو
  • اسنوا
  • نانیوا
  • اخوان
  • هیمالیا
  • برفاب
  • یخسان
  • امرسان
  • پاکشوما
  • دیپوینت
  • استیل البرز
  • الکترواستیل
  • دونار خزر
  • ایران شرق
  • پارس خزر
  • برادران سیفی
  • و …

 

محصولات لوازم خانگی اصل ایرانی

 

نتیجه گیری از مقاله تشخیص لوازم خانگی تقلبی و اصل

با توجه به اینکه تشخیص محصولات لوازم خانگی اصل و تقلبی موجود در بازار به دغدغه ی بسیاری از خریداران تبدیل شده است. ما در این مقاله سعی کرده ایم شما را با دنیای پیچیده ی لوازم خانگی قدری آشنا کنیم. در این مقاله یاد گرفتیم که چگونه از طریق شناسه کالا، شماره سریال، برند و مدل دستگاه محصولات تقلبی را تشخیص بدهیم و همچنین با استفاده از ترفندهایی محصولات تقلبی بانه را بشناسیم. در پایان مقاله نیز ویژگی های یک وب سایت معتبر و همچنین مزایای خرید محصولات اصلی ایران را با هم بررسی کردیم. امیدواریم با استفاده از نکات بالا بتوانید هنگام خرید لوازم خانگی خود وسایل اصل را از تقلبی تشخیص بدهید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی

 

بهترین مارک سماور کدام است؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از قدیمی ترین وسیله هایی که از گذشته تا به امروز برای درست کردن یک چای خوش طعم همواره مورد استفاده قرار می گیرد سماور است و از آن جایی که امروزه تنوع سماورها بسیار زیاد است و انتخاب بین برندهای مختلف کار چندان راحتی نیست ما در این مقاله قصد داریم یکی از بهترین مارک های سماور یعنی برادران سیفی را به شما معرفی کنیم و به بررسی کیفیت سماور برادران سیفی بپردازیم پس اگر قصد خرید بهترین سماور را دارید تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

تاریخچه گروه صنعتی برادران سیفی 

همه ما در هنگام خرید لوازم خانگی به دنبال محصولاتی هستیم که هم طراحی ظاهری زیبایی داشته باشند و هم از کیفیت بالایی برخوردار باشند. شرکت سماورسازی برادران سیفی با تجربه درخشان و سابقه ی بیش از ۸۱ سال در تولید انواع مدل سماور توانسته نظر مصرف کنندگان را به خود جلب کند. گروه صنعتی برادران سیفی در حال حاضر یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سماور در کشور ایران می باشد و مردم محصولات این برند را مرغوب ترین و شیک ترین محصولات موجود در بازار می دانند.

تاریخچه گروه صنعتی برادران سیفی

 

محصولات تولیدی برند برادران سیفی 

این شرکت در ابتدا تنها به تولید سماورهای گازی ساده، گازی ترموکوپل دار، نفتی، روگازی و زغالی مشغول بود تا اینکه بعد از چند سال از تاسیس این کارخانه علاوه بر این مدل ها توانست با تلاش روز افزون طراحان و متخصصان خود سماورهای برقی با مهر استاندارد تولید نماید و آن را هم به سبد محصولات خود اضافه کند.

سماورهای برادران سیفی از تنوع بسیار بالایی در تولید برخوردار هستند و از نظر طراحی ظاهری و همچنین گنجایش بسیار متنوع هستند و پاسخگوی نیاز تمام مشتریان بوده و برای خانواده های کم جمعیت و پر جمعیت کاملا مناسب هستند.

 

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی 

همانطور که می دانید امروزه مردم سماورهای برادران سیفی را بهترین مارک سماور ایرانی می دانند و و این برند به یکی از خوش نام ترین برندهای موجود در بازار تبدیل شده است. محصولات شرکت شایسته تبریز از بهترین مواد اولیه ساخته شده اند و با سالها تلاش و تجربه طراحان و متخصصان و کارکنان فنی این کارخانه موفق شده اند کلیه محصولات خود را به مدت یکسال ضمانت کنند. جنس کلیه محصولات تولیدی گروه صنعتی برادران سیفی از ورق آلیاژ برنج است که با پوشش نیکل و کرم آبکاری شده اند. ورق برنجی برخلاف ورق استیل تنها آلیاژی است که قادر به جذب املاح و مواد زائد آب است و ضمان نوشیدن آبی زلال و صاف و بدون املاح مضر می باشد.

 

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی

 

مشخصات کامل سماور های برادران سیفی 

  • کاملا نسوز
  • رنگ نیکل کروم
  • روکش براق ضدلک
  • بدون سوراخ شدن بدنه
  • ضخامت بدنه ۲ تا ۱۰ میلی متر
  • مجهز به سیستم ترموکوپل
  • دارای ترموستات هیدرولیک
  • دارای استاندارد ایران و اروپا
  • کاملا نسوز و دارای پیلوت و برنر استاندارد
  • شفافیت مادام العمر و نظافت آسان و راحت
  • جنس بدنه از برنج و جنس دسته ها از برنج و باکالیت

 

مشخصات کامل سماور های برادران سیفی

 

قیمت سماورهای برادران سیفی 

عوامل مختلفی همچون امکانات فوق العاده، اندازه و گنجایش، ترموکوپل و … تعیین کننده قیمت محصولات برادران سیفی هستند و سماور های برند برادران سیفی در مقایسه با کیفیت و طراحی زیبایی که دارند از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند. شما عزیزان می توانید با ثبت نام در سایت لوازم خانگی گزینگ کالا از قیمت روز محصولات برادران سیفی اطلاع داشته باشید. ما سعی کرده ایم محصولات این برند را با بهترین قیمت بازار به فروش برسانیم.

 

گواهینامه های گروه صنعتی برادران سیفی 

  • نشان ملی استاندارد ایران
  • گواهینامه ی استاندارد تاییدیه اروپا
  • گواهینامه ی سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 : 2008

 

بررسی کیفیت سماور برادران سیفی

 

لیست سماورهای گازسوز برادران سیفی 

  1. سماور گازی مدل آلمانی در ظرفیت های ۵،۷،۹ لیتری
  2. سماور گازی مدل ۲۰۱۲ با ظرفیت ۷ لیتر
  3. و سماور گازی مدل ۲۰۰۲ با ظرفیت ۷ لیتر
  4. سماور گازی مدل مجلسی با ظرفیت ۳۰ لیتر
  5. سماور گازی مدل ۲۰۱۶ با ظرفیت ۹ لیتر
  6. و سماور گازی مدل بشکه ای با ظرفیت های ۶۰ و ۱۰۰ لیتر
  7. سماور گازی مدل ۲۰۱۲ طرحدار با ظرفیت ۷ لیتر
  8. سماور گازی مدل شایسته با ظرفیت ۸ لیتر
  9. و سماور گازی مدل مجلسی شکمی با ظرفیت های ۲۰ و ۲۵ لیتر
  10. سماور گازی مدل ۲۰۱۴ با ظرفیت ۱۰ لیتر
  11. سماور گازی مدل ۲۰۱۶ پایه زغالی با ظرفیت ۹ لیتر
  12. و سماور گازی مدل ۲۰۰۷ با ظرفیت ۱۰ لیتر
  13. سماور گازی مدل ۲۰۱۰ با ظرفیت ۷ لیتر
  14. سماور گازی مدل صدفی پایه زغالی با ظرفیت ۱۰ لیتر
  15. و سماور گازی مدل شکمی کوچک با ظرفیت ۶ لیتر
  16. سماور گازی مدل ۲۰۱۵ با ظرفیت ۷ لیتر
  17. سماور گازی مدل ۲۰۱۰ با ظرفیت ۷ لیتر
  18. و سماور گازی مدل ۲۰۰۹ با ظرفیت ۱۵ لیتر
  19. سماور گازی مدل ۲۰۱۴ پایه زغالی با ظرفیت ۱۰ لیتر
  20. سماور گازی مدل ۲۰۰۴ با ظرفیت ۷ لیتر

لیست سماورهای برقی برادران سیفی 

  1. سماور برقی مدل ۲۰۰۲ با ظرفیت ۷ لیتری
  2. سماور برقی مدل صدفی با ظرفیت ۱۰ لیتری
  3. و سماور برقی مدل ۲۰۰۶ با ظرفیت ۴ لیتری
  4. سماور برقی مدل شایسته با ظرفیت ۶ لیتر
  5. سماور برقی مدل ۲۰۰۴ با ظرفیت ۷ لیتر
  6. و سماور برقی مدل شکمی کوچک با ظرفیت ۶ لیتر
  7. سماور برقی مدل آلمانی با ظرفیت ۵ لیتر

سماورهای نفتی برادران سیفی 

  1. سماور نفتی مدل ۲۰۰۶ با ظرفیت ۴ لیتر
  2. سماور نفتی مدل ۲۰۰۹ با ظرفیت ۱۵ لیتر

لیست سماورهای زغالی برادران سیفی 

  1. سماور زغالی مدل ۲۰۰۸ طرحدار با ظرفیت ۸ لیتر
  2. سماور زغالی مدل صدفی ساده با ظرفیت ۱۰ لیتر
  3. و سماور زغالی مدل ۲۰۱۶ با ظرفیت ۹ لیتری
  4. سماور زغالی مدل مجلسی شکمی  طرحدار با ظرفیت ۲۰ و ۲۵ لیتر

سماورهای روگازی برادران سیفی 

  1. کتری روگازی با ظرفیت ۵ لیتر
  2. کتری روگازی ۷ لیتری با قوری
  3. سماور روگازی  با ظرفیت ۷ لیتر بدون قوری

راهنمای خرید بهترین سماور 

شاید با خود فکر کنید که خرید سماور کار راحتی باشد اما در واقع اینگونه نیست و انتخاب بهترین سماور نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که در ادامه مقاله بررسی کیفیت سماور برادران سیفی به این عوامل می پردازیم.

اندازه و گنجایش سماور 

مسلما ظرفیت سماورها نسبت به کتری و قوری ها بالاتر است و برای افرادی که خانواده ای پرجمعیت دارد خرید سماور پیشنهاد می شود. سماور های شرکت برادران سیفی از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان با هر سلیقه ای می باشند.

اندازه و گنجایش سماور

جنس بدنه سماور 

سماورها در جنس های مختلفی همچون برنج، استیل، نیکل، نقره و … تولید می شوند اما بهترین و مقاوم ترین سماوری که می خواهید روزانه از آن استفاده کنید باید بدنه ی آن از برنج ساخته شد باشد. سماور برادران سیفی از آلیاژ برنج ساخته شده اند و در برابر رطوبت و خوردگی بسیار مقاوم هستند و همانطور که در بالا ذکر شد ورق های برنجی تنها آلیاژی هستند که قادر به جذب املاح و مواد زائد آب هستند و ضامن نوشیدن آبی زلال و صاف و بدون املاح مضر می باشند.

پوشش بدنه 

پوشش بدنه ی تمامی محصولات برادران سیفی از نیکل کروم آیینه ای براق ساخته شده است و همین امر باعث شده است که در برابر ضربه و زنگ زدگی مقاومت بالایی داشته باشند و همچنین امکان تمیز کردن آن ها هم به راحتی وجود داشته باشد.

سیستم ترموکوپل 

ترموکوپل سیستمی است که در چند سال اخیر به سماورها اضافه شده و باعث می شود هنگامی که بر اثر وزش باد یا هر اتفاق دیگری شعله سماور خاموش شود جریان گاز به طور خودکار قطع شود و از خطرات احتمالی جلوگیری شود. تمامی سماورهای برادران سیفی به سیستم ترموکوپل مجهز شده اند و بسیار استاندارد طراحی شده اند.

توجه به لایه داخلی سماور

یک نکته مهم در هنگام خرید سماور توجه کردن به  لایه داخلی سماور می باشد. خرید سماوری که دارای  لایه بی کیفیت است باعث رسوب کردن زود هنگام لایه ی داخلی سماور می شود. هنگام جوشیدن آب رسوب لایه با آب ترکیب می شود و در نتیجه با نوشیدن چای از این سماورها باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای سلامتی شما عزیزان می شود. بنابراین در هنگام خرید سماور این نکته را فراموش نکنید که لایه داخلی سماور را خوب نگاه کنید.

سیستم ترموکوپل

 

جنس دسته های سماور 

از دیگر ویژگی های مثبت سماور های برادران سیفی می توان به جنس دسته های آن ها اشاره کرد که از برنج و باکالیت ساخته شده اند. هرگز سماورهایی با دسته پلاستیکی نخرید زیرا به مرور زمان مقاومت خود را از دست می دهند و آسیب می بینند.

جنس پایه های سماور 

از آن جایی که تمام وزن محصول بر پایه های آن قرار دارد باید سماوری را انتخاب کنید که پایه های محکمی داشته باشد. پایه های محصولات برادران سیفی از آلیاژ برنج ساخته شده اند و در برابر فشار کاملا مقاوم هستند.

سیستم قطع کننده خودکار در سماورهای برقی

نکته مهم دیگری که در مورد راهنمای خرید سماور برقی وجود دارد، وجود سیستم قطع کننده خودکار در سماور است. اگر سماوری با قابلیت سیستم قطع کننده و خاموشی خودکار خریداری کنید باعث آسودگی خیال شما در استفاده کردن از سماور می شود. با داشتن این ویژگی در سماور می توانید سماور خود را طوری تنظیم کنید که بعد از مدت زمانی که برای آن تعیین  می کنید به صورت اتوماتیک خاموش شود.

جنس پایه های سماور

نشان استاندارد 

مهم ترین و اخرین نکته در انتخاب بهترین سماور، داشتن نشان استاندارد است. اگر چه داشتن نشان استاندارد کییت کالا را تضمین نمی کند اما حتما توجه داشته باشید که سماورتان دارای نشان استاندارد باشد.

 

نتیجه گیری از مقاله بررسی کیفیت سماور برادران سیفی :

برای اینکه یک سماور از تمام جهات خوب و مناسب باشد باید شما خریدتان را از یک تولیدکننده معتبر با پیشینه خوب انجام بدهید. معمولا برندهای موفق سماورهایی تولید می کنند که علاوه بر کیفیت بالا تمام استانداردهای لازم را هم داشته باشند. ما در این مقاله شرکت سماورسازی برادران سیفی را به شما معرفی کردیم که توانسته با تجربه درخشان خود و تولید محصولات باکیفیت نظر مصرف کنندگان را به خود جلب نماید.

نحوه تنظیم دمای یخچال

چگونه دمای یخچال را تنظیم کنیم؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

با دانستن نحوه تنظیم دمای یخچال فریزر خود می توانید از فاسد شدن مواد غذایی درون یخچال جلوگیری کنید و با پیدا کردن دمای صحیح ترموستات یخچال می توانید موادی مانند لبنیات، سبزیجات و میوه جات را به مدت بیشتری نگه دارید. تنظیم دمای یخچال در انواع مدل ها و برندها شباهت ها و تفاوت هایی با همدیگر دارند به عنوان مثال تنظیم دما در یخچال های قدیمی به وسیله ی ولوم چرخشی است در حالیکه تنظیم دما در  یخچال های جدید کاملا متفاوت است و به وسیله ی پنل دیجیتالی روی درب کم و زیاد می شود.

ما در این مقاله سعی کرده ایم از طریق توضیحات کامل آموزش صفر تا صد تنظیم کردن دمای یخچال را بیان کنیم تا شما در انتها بتوانید دمای یخچال خود را از هر برندی که باشد از جمله یخچال فریزرهای برند سامسونگ، ال جی، هیمالیا، هایسنس، دیپوینت، بنس، امرسان، دونار، الکترواستیل، اسنوا، نیکسان، پاکشوما و … به صورت کاملا درست تنظیم نمایید.

نحوه تنظیم کردن دمای یخچال های قدیمی 

تنظیم دمای یخچال های قدیمی یکی از سوالاتی است که اکثرا از کارشناسان گزینگ کالا پرسیده می شود و اگر به درستی نتوانید آن را تنظیم کنید آسیب جدی به یخچال وارد می شود. ما در این بخش از مقاله به شما نحوه تنظیم دمای یخچال های قدیمی را به طور کامل آموزش می دهیم تا دیگر نگران این مشکل نباشید.

در یخچال های قدیمی ولومی برای تنظیم دما در قسمت بالا سمت راست تعبیه شده است که معمولا شبیه ولوم تنظیم مشعل گاز است. این ولوم چرخشی از بین صفر تا هفت درجه بندی شده است و نشان دهنده درجه ی سرمای درون یخچال است. اگر شماره ی روی ولوم چرخشی روی صفر باشد برق یخچال قطع شده و خاموش می شود. اگر می خواهید دمای درون یخچال کاهش پیدا کند باید ولوم را روی اعداد بالاتر تنظیم کنید. توجه داشته باشید که با بالابردن بیش از حد دما مواد غذایی درون یخچال یخ می زنند و کمپرسور مجبور است بیشتر کار کند. دمای ایده آل برای یخچال های قدیمی معمولا عدد وسط روی ولوم است برای مثال اگر ولوم یخچال شما دارای ۹ درجه است شما آن را روی عدد ۴ تنظیم کنید.

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل تابستان

تحقیقات ثابت کرده است که در آب و هوای مختلف دمای ترموستات نیز تغییر می کند و حتی زمانی که درب یخچال نیز بسته شده است هوای اطراف بر دمای یخچال تاثیر می گذارد. در فصل گرم تابستان نیاز است درجه ی ولوم را بالا ببرید تا دمای درون یخچال کاهش پیدا بکند. شما باید ولوم چرخشی یخچال قدیمی را روی اعدادی مثل ۴ یا ۵ سانتی گراد تنظیم کنید و سعی کنید درب یخچال را باز نگذارید. جدا از تنظیم کردن دما در فصل تابستان باید نکات دیگری را نیز رعایت کنید که در ذیل ذکر کرده ایم :

  1. اطمینان داشته باشید که هوا داخل یخچال جریان دارد زیرا باعث خنکی یخچال می شود.
  2. یخچال را به صورت مرتب تمیز کنید و نگذارید زیاد برفک بگیرد زیرا وجود برفک در یخچال کارایی را پایین می آورد.
  3. سعی کنید غذاهای گرم را بلافاصله درون یخچال نگذارید زیرا اینکار باعث می شود دمای یخچال افزایش یابد.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل زمستان

در فصل زمستان دمای محیط سرد بوده و نیازی نیست که دمای داخل یخچال را روی دمای پایین تنظیم کنید. بهترین دما در فصل زمستان برای یخچال های ترموستاتی ۲ تا ۳ درجه سانتی گراد است زیرا همانطور که گفتیم دمای بیرون روی دمای یخچال تاثیر می گذارد.

 

اندازه گیری دمای یخچال 

برای اندازه گیری دمای یخچال به یک لیوان و مقداری آب و یک دماسنج نیاز دارید. ابتدا ولوم چرخشی را روی ۳ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و آب را داخل لیوان بریزید و لیوان را در وسط یخچال قرار دهید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت لیوان را در بیاورید و دمای آب را به وسیله ی یک دماسنج اندازه گیری کنید. اگر دمای لیوان آب بین ۱ تا ۵ درجه سانتی گراد باشد دمای یخچال ترموستاتی شما کاملا مناسب است. برای انجام این کار روش های مختلفی وجود دارد اما این روش یکی از معتبرترین روش ها برای اندازه گیری دمای یخچال است.

 

اندازه گیری دمای یخچال

 

ترموستات یخچال را چگونه تست کنیم؟

ترموستات یکی از اصلی ترین قطعات یخچال است زیرا وظیفه تنظیم دمای مناسب برای نگه داری مواد غذایی را بر عهده دارد.

روش اول

برای اطلاع از خرابی ترموستات، کمپرسور یخچال را چک کنید. برای اینکار ابتدا برق را قطع کنید تا مطمئن شوید مشکل از برق نیست. سپس کمپرسور با دست لمس کنید در صورتی که کمپرسور سرد باشد یعنی کار نمی کند و مشکل دارد.

روش دوم 

سیم های اصلی ترموستات را از یخچال جدا کنید و به هم وصل کنید. اگر با اینکار کمپرسور یخچال شما شروع به کار کرد یعنی ترموستات خراب است.

روش سوم

ترموستات یخچال را تا آخر بچرخانید در صورتی که کمپرسور یخچال کار نکند متوجه می شوید که ترموستات دستگاه شما خراب است.

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی 

یخچال فریزرهای جدید مجهز به پنل دیجیتالی روی درب هستند که دمای یخچال با استفاده از آن تنظیم می شود. پنل های لمسی یخچال های دیجیتالی کنترل دما یخچال و فریزر شما بسیار آسان کرده اند و دمای دقیق یخچال را نشان می دهند. برای تنظیم کردن دمای یخچال های جدید کافی است مراحل زیر را انجام دهید. در  مرحله اول باید قفل تغییر دما را که در صفحه نمایش دیجیتال نمایش داده شده باز کنید. برای باز کردن قفل دمای یخچال کافی است دکمه Unlock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت قفل به صورت قفل باز شده روی صفحه نمایش نشان داده شود. در مرحله بعد دمای یخچال و فریزر را با استفاده از دکمه ی Cooling temperature و Refrigerator temperature می توانید کم و زیاد کنید. بر روی صفحه نمایش برخی از یخچال ها سیستم Jet Freezing به چشم می خورد که با فعال کردن آن می توانید دمای فریزر را به کمترین دما کاهش دهید.

 

 

تنظیم دمای یخچال های دیجیتالی

 

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی در فصل تابستان 

همانطور که می دانید دمای یخچال باید در فصل گرما و تابستان تغییر داده شود و دما باید روی مقدار های زیر تنظیم شود. اگر یخچال شما اتوماتیک است باید درجه ی یخچال را روی ۳+ و ۴+ سانتی گراد تنظیم کنید و فریزر را روی دمای ۱۸- و ۲۰- قرار دهید.

 

تنظیم دمای یخچال دیجیتالی در فصل زمستان 

در فصل زمستان دمای سردتر در خانه باعث می شود که به طور طبیعی دمای یخچال کاهش پیدا کند به همین دلیل تنظیم دما بسیار مهم است. دمای ایده آل برای یخچال های اتوماتیک در فصل سرد زمستان ۴+ یا ۵+ درجه سانتی گراد است و برای فریزر نیز دمای ۱۶- تا ۱۹- مناسب می باشد.

 

تنظیم درجه دمای یخچال های قدیمی در فصل تابستان

 

آموزش تنظیم دمای یخچال ساید بای ساید 

برای یخچال فریزر ساید بای ساید هم تنظیم دما مانند یخچال های اتوماتیک است و هیچ تفاوتی با این مدل ها ندارد. تنها تفاوتی که وجود دارد این است که کنار کلید تنظیم دمای یخچال و فریزر یک کلید دیگر برای سرما سازی سریع وجود دارد. اگر خرید هفتگی انجام داده اید و مواد غذایی زیادی وارد فریزر کرده اید برای جلوگیری از تغییر رنگ و فاسد شدن مواد می توانید کلید super freezer و یا Quick freezer را فشار دهید. با فعال کردن این کلید حالت سرما سازی سریع انجام می شود. کلید super Refrigerator و یا Quick Refrigerator نیز همین کارایی سرما سازی سریع را دارد و می توانید برای جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی آن را فعال کنید. اگر این کلید را فعال کردید باید ۱۰ ساعت آن را روشن نگه دارید و بعد از گذشت ۱۰ ساعت آن را غیر فعال کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال فریزرهایی که با فار نهایت F تنظیم می شوند 

برخی از یخچال فریزرها هستند که دمای آن ها بر اساس فار نهایت F تنظیم می شود و برای تنظیم دما باید به شیوه زیر عمل کنید. دمای یخچال شما باید بین ۳۲ تا ۴۰ درجه فار نهایت باشد که معادل ۰ تا ۴ درجه سانتی گراد است. دمای فریزر نیز باید بین ۲- تا ۴- فار نهایت باشد که معادل منفی ۱۸- تا منفی ۲۰- درجه سانتی گراد می باشد.

 

دمای یخچال فریزرهایی که با فار نهایت F

 

آموزش تبدیل درجه سانتی گراد به فار نهایت 

با توجه به اینکه یخچال ها در برند و مدل های مختلف تولید می شوند مطمئنا نحوه درجه آنها نیز با هم تفاوت هایی خواهد داشت. دمای برخی از یخچال ها بر حسب سانتی گراد و برخی دیگر بر حسب فار نهایت تنظیم می شوند. البته باید بدانید که تمام یخچال ها این قابلیت را در اختیار شما می گذارند که دما را هم بر حسب سانتی گراد و هم بر حسب فار نهایت تنظیم نمایید. برای این کار اگر دمای یخچال را بر روی C قرار دهید بر حسب سانتی گراد و برای فار نهایت نیز حرف F در نظر گرفته شده است. حالا برای اینکه بتوانید درجه سانتی گراد را به فار نهایت تبدیل کنید و برعکس باید به شیوه زیر عمل کنید.

تبدیل سانتی گراد به فار نهایت : F = ( C * 1.8 ) + 32

تبدیل فار نهایت به سانتی گراد : C = ( F – ۳۲ ) / ۱.۸

تنظیم دمای یخچال هنگام قطع شدن برق چه میشود؟

با قطع شدن برق دمای یخچال فریزر تغییری نمی کند و همانطور که تنظیم کرده اید باقی می ماند. در این هنگام سعی کنید درب یخچال و فریزر را باز نکنید چرا که با باز نکردن درب مواد غذایی ۴ ساعت سالم میمانند. اگر فریزر شما به صورت کامل پر شده باشد مواد غذایی به مدت ۴۸ ساعت سالم و خنک باقی می مانند.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال

 

چرا تنظیم دقیق دمای یخچال اهمیت دارد؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالات کاربران است و پاسخ به آن بسیار ساده است. بسیاری از متخصصین معتقد هستند که تنظیم دقیق دمای یخچال در سالم ماندن مواد غذایی بسیار حائز اهمیت است. با تنظیم صحیح دمای یخچال طول عمر موتور نیز افزایش پیدا می کند و دستگاه شما بسیار عالی کار می کند. از طرفی دیگر چون فضای یخچال مرطوب است میتواند منبع مناسبی برای رشد باکتری باشد و تنظیم دقیق دمای یخچال از این مسئله جلوگیری میکند.

نحوه تنطیم دمای یخچال نیکسان

برای تنظیم دمای یخچالنیکسان کافی است دکمه های freezer و fridge را روی پنل دیجیتالی لمس کنید. دمای یخچال را با دکمه fridge و دمای فریزر را با دکمه freezer طبق اطلاعات بالا تنظیم کنید.

 

نحوه تنطیم دمای یخچال سامسونگ

 

نحوه تنظیم دمای یخچال ال جی 

پنل های یخچال برند ال جی ممکن است با همدیگر تفاوت های جزئی داشته باشند اما به هر حال شناخت دکمه ها کار ساده ای است. برای تنظیم دمای یخچال کلید REF.TEMP  و برای تنظیم دمای فریزر کلید FRZ.TEMP را انتخاب کنید.

نحوه تنظیم دمای یخچال هیمالیا 

دمای یخچال فریزرهای هیمالیا نیز مانند سایر مدل ها به آسانی قابل تنظیم هستند. ابتدا قفل تغییر دما را باز کنید و سپس دکمه Unlock را به مدت ۳ ثانیه فشار دهید تا علامت قفل باز شود. سپس با استفاده از دکمه ی Cooling temperature دمای فریزر و دکمه ی Refrigerator temperature دمای یخچال را کم و زیاد کنید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال هیمالیا

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دونار 

با توجه به پیشرفت بیشتر و تغییر در طراحی یخچال های دونار پنل آنها تغییر کرده است و کلیدهایی به آن اضافه شده است. تنظیم دمای یخچال و فریزر دونار بر روی صفحه نمایش دیجیتالی آن قابل تنظیم است. برای اینکار کافی است از دکمه ی temp استفاده کنید. البته باید قفل را از حالت Lock به حالت unLock تغییر دهید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دونار

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دیپوینت 

پنل دیجیتالی یخچال فریزرهای دیپوینت دارای کلید های freezer temp و fridge temp برای تنظیم دما می باشند. با استفاده از کلید freezer temp دمای فریزر و کلید fridge temp دمای یخچال را به صورت دقیق تنظیم نمایید.

 

نحوه تنظیم دمای یخچال دیپوینت

 

نحوه تنطیم دمای یخچال الکترواستیل

هر دستگاه دمای ایده آل و استاندارد مخصوص به خود را دارد و پیشنهاد می شود دفترچه همراه را مطالعه کنید. برای تنظیم دمای یخچال الکترواستیل گزینه ی REF. TEMP را لمس کنید و دما را از منفی ۵ الی ۱۵ درجه تنظیم کنید. برای تنظیم دمای فریزر نیز گزینه ی Freezer را لمس کنید و دما را از منفی ۳۰ تا صفر درجه تنظیم نمایید. البته ممکن است گزینه های روی برد الکترونیکی یخچال الکترواستیل در مدل های مختلف با همدیگر تفاوت جزئی داشته باشد.

 

نمایشگر لمسی یخچال الکترواستیل

 

نتیجه گیری از مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال 

یخچال یکی از پرکاربرد ترین وسایل موجود در آشپزخانه محسوب می شود به همین دلیل باید مراقب دمای آن باشید تا مواد درون آن سالم و تازه باقی بمانند. تنظم دمای یخچال موضوع بسیار مهمی است که اگر اطلاعی از آن نداشته باشید یخچال کارایی لازم را برای شما نخواهد داشت. تنظیمات دمای یخچال در برند و مدل های مختلف کمی متفاوت است به همین دلیل ما در این مقاله سعی کردیم به طور کامل آموزش تنطیم دمای انواع یخچال را بیان کنیم. رعایت نکاتی که در طول این مقاله آموختید در حفظ سلامت یخچال بسیار به شما کمک خواهد کرد. چنانچه بعد از مطالعه ی مقاله نحوه تنظیم دمای یخچال سوالی دارید در قسمت سوالات مطرح نمایید تا کارشناسان ما به صورت آنلاین پاسخگوی شما عزیزان باشند.

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

 

راهنمای خرید میوه خشک کن خوب 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

امروزه تغذیه در میان مردم جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و اگر بخواهید تغذیه سالمی داشته باشید باید جدا از سه وعده اصلی از اهمیت میان وعده ها نیز غافل نشوید. میوه خشک و تنقلات میوه از سالم ترین و سنتی ترین میان وعده ها به حساب می آیند که طرفداران بسیار زیادی دارند. ما در این مقاله نکات مهمی را در رابطه با کاربرد میوه خشک کن، طرز استفاده از میوه خشک کن، مزایای استفاده از میوه خشک کن، نکات مهم در هنگام خرید دستگاه و … بیان کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید از مزایای این محصول بی نظیر بهره مند شوید.

میوه خشک کن چیست؟

میوه های خشک به دلیل اینکه سرشار از ویتامین هستند برای میان وعده ها و پذیرایی از مهمان ها در فصل زمستان بسیار کاربرد دارد. برای تهیه ی میوه های خشک در بیرون باید هزینه های بسیار زیادی صرف کنید و حتی از بعداشتی بودن آن نیز نمی توانید مطمئن شوید. برای جلوگیری از این کار دستگاه میوه خشک کن وجود دارد که بسیار محبوب است. این دستگاه از اجزای مختلفی ساخته شده است و با استفاده از آن می توانید انواع میوه و سبزی را در کمترین زمان ممکن و با خوشمزه ترین طعم خشک کنید.

دستگاه میوه خشک کن دارای المنت هایی است که توسط نیروی برق گرم می شوند و این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه می رسد. این گرما باعث می شود آب میوه ها گرفته شود و میوه ها به آرامی خشک شوند و همین امر باعث می شود رشد قارچ و میکروب در میوه ها به صفر برسد.

 

میوه خشک کن چیست؟

 

انواع میوه خشک کن بر اساس کارکرد

به طور کلی دستگاه میوه خشک کن به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می شوند که ما در مقاله طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن به معرفی نوع خانگی می پردازیم که این نوع نیز خود به دو دسته تقسیم شده است.

نوع اول :

این میوه خشک کن ها آنهایی هستند که شکل گردی دارند و منبع گرما در کف دستگاه تعبیه شده است. تعداد طبقات میوه خشک کن در این مدل روی هم قرار داده شده اند و برای دسترسی به طبقات زیرین باید طبقات بالا را بردارید. این مدل در بازار معمولا از قیمت پایین تری برخوردار است و همچنین فضای کمتری را در منزل اشغال می کند.

 

میوه خشک کن گرد

 

نوع دوم :

کارکرد این مدل درست همانند فرهای فن دار می باشد و منبع گرما در پشت میوه خشک کن تعبیه شده است. مزیتی که این نوع میوه خشک کن ها نسبت به سایر مدل ها دارند این است که طبقات کشویی دارند یعنی دیگر نیازی به جابجا کردن سایر طبقات برای بیرون آوردن یک طبقه نیست. این میوه خشک کن ها برای خشک کردن میوه و سبزیجات کاربرد بیشتری دارند و در میان مردم بسیار محبوب تر هستند. البته ناگفته نماند که این مدل ها بسیار جاگیر تر هستند و اگر قصد خرید آنها را دارید باید از قبل جایی برای آن در کابینت در نظر گرفته باشید. با توجه به مزایایی که این میوه خشک کن ها دارند طبیعی است که از قیمت بالاتری نسبت به مدل دیگر برخوردار باشند.

 

میوه خشک کن کشویی

 طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

برای همه ما پیش آمده است که با میوه های زیادی در یخچال روبرو شده ایم و به دلیل مصرف نکردن آنها به فکر راه حل افتاده ایم. در چنین زمانی با استفاده از یک دستگاه میوه خشک کن می توانید میوه ها را با بهترین طعم و رنگ خشک کنید. برای این کار کافی است که میوه ها را به خوبی بشویید و آن ها را خشک کنید. سپس میوه ها را به ورقه های نازک که ضخامتی حدود ۳ الی ۶ میلی متر داشته باشند برش دهید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ی برش ها باید مانند هم باشند تا نتیجه بهتری داشته باشید. 

مزایای استفاده از میوه خشک‌ کن‌

  • سلامتی: با استفاده از میوه خشک کن ویتامین های موجود در میوه ها حفظ شده و با وجود اینکه آب میان بافتی میوه ها گرفته می شود اما مواد مغذی در آن باقی مانده و از بین نمی رود. با استفاده از میوه خشک کن سلامتی شما به خطر نمی افتد و مانند کنسرو های کارخانه ای دارای مواد نگهدارنده و نمک نمی باشند.
  • صرفه‌جویی: اگر از میوه خشک کن استفاده کنید می توانید در مصرف مواد نیز صرفه جویی کنید به این صورت که وقتایی که میوه زیادی در یخچال دارید و می ترسید خراب و پلاسیده شوند ان ها را خشک کنید. مواد غذایی که خشک‌ می شوند ماندگاری بیشتری دارند و اگر خودتان آن را خشک کنید می توانید در هزینه ها و خرید میوه خشک های گران قیمت صرفه جویی کنید.
  • کاربری آسان: کار با میوه خشک کن بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید با استفاده از دفترچه راهنما به راحتی می توانید با ان کار کنید. کار با دستگاه‌ های میوه خشک‌ کن زیاد پیچیده نیست و عمل خشک‌ کردن را به‌ آرامی انجام می‌دهند.

 

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

 

قبل از گذاشتن میوه ها در دستگاه باید آنها را در چه محلولی قرار دهیم؟

برای جلوگیری از تغییر رنگ و سیاه شدن میوه ها می توانید آنها را بسته به نوع میوه به صورت دلخواه در محلول های زیر بگذارید تا دچار چنین مشکلی نشوند.

محلول آب نمک :

بعد از اینکه میوه را به ورق های نازک برش دادید می توانید آن را در محلول آب نمک بخوابانید اما توجه داشته باشید که نباید زیاد شور باشد. برای درست کردن این محلول کافی است ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری نمک را در ۳.۵ لیتر آب بریزید و خوب هم بزنید و میوه ها را در آن قرار دهید.

محلول شکر و عسل :

شما می توانید برای خشک کردن میوه هایی نظیر هلو، آناناس و موز از محلول شکر و عسل استفاده کنید. برای تهیه ی این محلول باید ۱ استکان شکر و ۱ استکان عسل را با ۳ استکان آب ترکیب کنید و به خوبی حل کنید.

آب یخ :

برای خشک کردن میوه هایی همچون سیب و هلو پیشنهاد می شود آن ها را در آب یخ قرار دهید و بعد از مدتی به خوبی خشک کنید و در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید.

آب لیمو :

استفاده از آب لیمو برای خشک کردن میوه ها بسیار پرطرفدار است و از سیاه شدن میوه ها جلوگیری می کند. از آب لیمو می توانید برای تمام میوه ها استفاده کنید و به میوه خاصی بستگی ندارد.

چه میوه هایی را میتوان با میوه خشک کن خشک کرد؟

این سوال که چه میوه هایی را میتوان با دستگاه میوه خشک کن خشک کنیم بسیار از ما پرسیده می شود. اگر بخواهیم پاسخ به این سوال را به طور خیلی ساده بیان کنیم به شیوه زیر است. میوه هایی که قابلیت خشک کردن را دارند عبارتند از :

  • هلو
  • سیب
  • بلوبری
  • کشمش
  • خرما
  • لیمو عمانی
  • توت سفید
  • انجیر
  • آناناس
  • گلابی
  • زردآلو
  • آلوچه
  • پرتقال
  • خربزه
  • نارنگی
  • خرمالو
  • کیوی
  • انبه
  • موز
  • خیار
  • توت فرنگی
  • نارگیل
  • آلو شابلون
  • و …

 

چه میوه هایی را میتوان با میوه خشک کن خشک کرد؟

 

طرز خشک کردن هلو

سعی کنید از هلو های رسیده و نرم استفاده کنید زیرا رنگ دلنشین تری در مقایسه با هلو های سفت دارند. برای نتیجه بهتر می توانید هلو را در محلول شکر و عسل و آب بخوابانید و سپس در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. در ابتدا یعنی برای دو ساعت اول میوه ی هلو را در دمای ۶۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و برای ۱۰ ساعت بعد ۵۵ درجه سانتی گراد را انتخاب بکنید.

 

طرز خشک کردن سیب در دستگاه میوه خشک کن

میوه ی سیب به دلیل فراوانی در کشور ما بسیار برای خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد. برای خشک کردن آن در میوه خشک کن تنها کافی آست آن را شسته و پوست بکنید. سپس آن را در اندازه های کوچک به سلیقه خود برش دهید و برای طعم بهتر آن را در محلول شکر قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را از محلول خارج و در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. دمای ایده آل برای خشک کردن سیب نیز ۵۵ درجه سانتی گراد در مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ ساعت می باشد.

 

 

 

طرز خشک کردن آناناس

آناناس خشک شده طعمی جادویی دارد و برای پذیرایی از مهمان در فصل تابستان بسیار مناسب است. با اینکه با خشک کردن آناناس بخش زیادی از مواد مغذی آن از بین می رود اما باز هم مقدار زیادی از ویتامین در این میوه باقی می ماند و بسیار انرژی بخش است. برای خشک کردن آناناس نیز آن را به ورقه های ۶ میلی متری برش دهید و در محلول شکر و عسل قرار دهید سپس در دستگاه قرار دهید. دمای ایده آل برای خشک شدن آناناس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد است و مدت زمان ۱۲ تا ۱۶ ساعت نیز لازم است تا خشک شود. توجه داشته باشید که باید آناناس را هر ۸ ساعت یک بار پشت و رو کنید تا به طور متعادل خشک شود.

 

طرز خشک کردن کیوی در دستگاه میوه خشک کن

میوه ی کیوی سرشار از مواد معدنی و فیبر بوده و برای دریافت انرژی بسیار پیشنهاد می شود به همین دلیل حتما پیشنهاد می شود کیوی خشک شده را امتحان بکنید. برای خشک کردن کیوی کافی است آن ها را بشویید و پوست  قهوه ای را از آن جدا کنید. سپس کیوی را به ورقه های ربع اینچی برش دهید و سعی کنید خیلی نازک نباشد زیرا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. تکه های کیوی را به صورت یک لایه درون طبقات میوه خشک کن بچینید و دمای ۵۵ درجه را برای آن انتخاب بکنید. برای خشک شدن کیوی به ۸ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

 

 

 

طرز خشک کردن گلابی

گلابی نیز از جزء آن دسته از میوه هایی است که بعد از خشک شدن طعم بی نظیری دارد و حتما پیشنهاد می شود. برای خشک کردن گلابی باید پوست آن را بگیرید و هسته و مرکز آن را بیرون بیاورید و خرد کنید. برای طعم بهتر و همچنین جلوگیری از قهوه شدن گلابی آن را درون محلول آب و سرکه و یا آب لیمو بگذارید. سپس میوه را از یک آبکش رد کنید و با استفاده از حوله کاغذی آب آن را به طور کامل بگیرید. بعد از اینکه کارهای بالا را انجام دادید میوه را درون دستگاه قرار دهید و دما را روی ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که میوه گلابی برای خشک شدن به ۸ تا ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد و اگر بیشتر در دستگاه میوه خشک کن بماند بیش از حد خشک می شود.

 

طرز خشک کردن موز در دستگاه میوه خشک کن

موز خشک شده برای افرادی که رژیم غذایی سالم دارند بسیار پیشنهاد می شواد و سرشار از پتاسیم و فیبر است. سعی کنید موزهایی که روی پوستشان لکه های قهوه ای دارند را انتخاب کنید و از موزهایی که پوستشان سیاه شده است استفاده نکنید. برای میوه موز نیز می توانید از محلول شکر، آب و عسل استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشید. البته برای اینکه موز سیاه نشود می توانید آن را در آب لیمو نیز بگذارید اما برای طعم بهتر روش بالا را انتخاب بکنید. خشک شدن موز به ۸ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد و دمای آیده آل برای آن ۵۵ درجه سانتی گراد می باشد.

 

طرز خشک کردن پرتقال

خشک کردن پرتقال در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد اما پرتقال خشک شده یکی از بی نظیر ترین میوه های خشک است و جدا از طعم و رنگ زیبا، کاربردهای فراوانی نیز دارد. از جمله کاربردهای آن میتوانید در سالاد و کیک های خود از آن استفاده کنید و یا به عنوان اسنک های جویدنی شیرین از آن استفاده نمایید. امروزه از پرتقال خشک شده بیشتر در چای و یا نوشیدنی های سرد استفاده می کنند زیرا طعم خوبی به آن ها می دهد. برای خشک کردن پرتقال کافی است پرتقال های رسیده و سفت را انتخاب بکنید و آن ها را بشویید و خشک کنید. پرتقال را می توانید هم با پوست و هم بدون پوست خشک کنید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

برای طعم بهتر آن را در محلول شکر و آب قرار دهید و سپس پرتقال ها را روی سینی دستگاه بچینید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۴ ساعت درون دستگاه میوه خشک کن بمانند. دمای مناسب برای خشک کردن پرتقال نیز ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد است. برای نگهداری از این میوه ی خوش طعم هم باید آن را بعد از این که سرد شد در یک بسته یا جعبه که قابلیت نفوذ هوا به آن وجود نداشته باشد ذخیره کنید.

 

چرا پرتقال خشک شده تلخ می شود؟

شاید برای برخی از افراد پیش آمده باشد که بعد از خشک کردن پرتقال متوجه شده اند پرتقال طعم تلخی به خود گرفته است حال راه حل این مشکل چیست؟ شما برای اینکه دچار این مشکل نشوید همانطور که در بالا ذکر کردیم می توانید پرتقال را به شهد آغشه کنید و سپس اقدام به خشک کردن آن در میوه خشک کن کنید.

 

 

 

طرز خشک کردن گوجه فرنگی در دستگاه میوه خشک کن

همانطور که می دانید گوجه فرنگی کاربرد زیادی در آشپزی دارد ولی برای غذاهایی مانند پاستا و ساندویچ نمی توانید از آن استفاده کنید مگر اینکه آن را خشک کرده باشید. نکته ی مثبت گوجه فرنگی این است که انواع آن قابلیت خشک کردن را دارند و می توانید به عنوان پوره ی گوجه فرنگی نیز از آن در غذاهای خود استفاده کنید. برای خشک کردن گوجه فرنگی کافی است آن را به تکه های نیم اینچی خرد کنید و نباید زیاد خرد شود زیرا ممکن است بعد از خشک شدن کاملا سیاه رنگ شود.

می توانید دانه های گوجه فرنگی را در بیاورید البته در صورت در نیاوردن دانه ها نیز مشکلی ایجاد نمی شود و کاملا به انتخاب و سلیقه ی خودتان بستگی دارد. سپس در هنگام قرار دادن تکه های گوجه فرنگی روی سینی میوه خشک کن سعی کنید آن ها را روی هم نگذارید تا بعد از خشک شدن به هم نچسبند و پاره نشوند. دمای لازم برای خشک شدن گوجه فرنگی ۵۵ درجه سانتی گراد است و بگذارید ۸ تا ۱۰ ساعت در دستگاه بماند.

 

طرز خشک کردن بلوبری در میوه خشک کن

میوه بلوبری سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و به عنوان میان وعده خیلی استفاده می شود. این میوه خوشمزه فقط می تواند تا دو هفته به طور سالم در یخچال بماند برای همین بهترین روش خشک کردن آن است. یکی از مزایای میوه بلوبری برای خشک کردن این است که نیازی به پوست گرفتن و درآوردن دانه و یا سوراخ شدن ندارد و کاملا ساده می باشد. برای خشک کردن بلوبری به یک ظرف آب جوش نیاز دارید. بلوبری ها را به طور کامل بشویید و سپس آن ها را در ظرف آب جوش بریزید. بعد از گذشت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه مشاهده می کنید که پوست بلوبری ها شروع به ترک خوردن کرده است. با استفاده از یک آب کش آن ها را آب کشی کنید و یا با استفاده از یک قاشق بزرگ سوراخ دار سریع آن ها را از ظرف آب جوش در بیاورید.

بعد از اینکه بلوبری ها را از آب جوش آب کشی کردید آن ها را داخل ظرف آب یخ بریزید و بعد از مدتی دوباره آن ها را آب کشی کنید تا فرایند پخته شدن آن ها متوقف شود. بلوبری ها در سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید تا خیلی روی هم نیفتند. دمای دستگاه میوه خشک کن را روی ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از گذشت ۱۲ تا ۲۰ ساعت آن را خاموش کنید. برای نگه داری بلوبری ها هم بگذارید به طور کامل سرد شوند و سپس آن ها را درون یک ظرف خشک بریزید.

 

طرز خشک کردن میوه انگور در میوه خشک کن

از نظر متخصصان میوه ی انگور از لحاظ ارزش غذایی یکی از بهترین میوه ها است و می تواند به جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، فشار خون، حمله ی قلبی، یبوست و دیابت کمک زیادی بکند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به کشمش علاقه دارید حتما پیشنهاد می شود خودتان در منزل انگور را با میوه خشک کن خشک کنید. برای خشک کردن این میوه تنها کافی است آن ها را بشویید و آب کشی کنید سپس آن ها را از وسط نصف کنید. آن ها را روی سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید و حتما توجه کنید که بخش بریده شده به طرف بالا باشد تا آب انگور به سینی پایینی نفود نکند. دستگاه را در دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد نگه دارید و مدت زمان لازم برای خشک شدن انگور ۶ تا ۱۰ ساعت می باشد.

 

طرز خشک کردن گیلاس در دستگاه میوه خشک کن

میوه گیلاس یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل تابستان است و یکی از بهترین راه ها برای نگهداری از این میوه خشک کردن آن است. برای خشک کردن گیلاس ابتدا آن را بشویید و بگذارید خشک شود. سپس برای نتیجه ی بهتر هسته ی گیلاس ها را با استفاده از یک دستگاه هسته گیر در بیاورید تا بهتر خشک شوند و طعم بهتری داشته باشند. البته برخی از افراد با هسته این میوه را خشک می کنند که کاملا سلیقه ای است و ایرادی ندارد فقط با هسته یه کمی حالت پختگی به خود می گیرند.

بعد از هسته گیری سینی دستگاه را بیاورید و گیلاس ها را روی آن بچینید. برخی برای خشک کردن گیلاس آن را از وسط نصف می کنند و اگر چنین کاری را کردید باید بخش بریده شده به طرف بالا باشد تا آن گیلاس به سینی پایینی نفوذ نکند. دمای مناسب برای خشک شدن گیلاس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. برای خشک شدن گیلاس هم ممکن است ۱۲ تا ۲۱ ساعت طول بکشد البته نوع دستگاه شما نیز بستگی دارد.

 

 

 

آیا میشود خیار را خشک کرد؟

خیار جزء آن دسته از افرادی است که برای تهیه انواع سالاد کاربرد زیادی دارد. یکی از نکات جالب میوه خیار این است که مانند دیگر میوه قابلیت خشک شدن دارد و میتوان در تمام فصل ها ازآن استفاده کرد. طرز خشک کردن خیار نیز مانند سایر میوه ها است و هیچ تفاوتی با آن ها ندارد و می توانید آن را در دستگاه میوه خشک کن، روی بخاری، شوفاژ، سینی فر و آفتاب خشک کنید.

 

درجه میوه خشک کن باید چند باشد؟

این سوال را خیلی از ما می پرسید و نمی توان به طور کلی گفت برای تمام میوه ها از چه درجه ای استفاده کنید. به همین دلیل من در این مقاله سعی کرده ام درجه ی لازم برای اکثر میوه ها را ذکر کنم.

 

آیا میوه خشک کن برق زیادی مصرف می کند؟

به طور کلی مصرف برق دستگاه میوه خشک کن بستگی به اندازه و قطعات به کار برده شده در دستگاه دارد و هر چه دستگاه بزرگتر باشد مصرف برق آن بیشتر است. اما مصرف برق این محصول آنقدر بالا نیست که نتوانید از پس پرداخت قبض بر بیاید. میوه خشک کن دارای دو نوع تک فاز و سه فاز می باشد که دستگاه های تک فاز حدودا ۱۰ آمپر و دستگاه های سه فاز ۷ آمپر برق مصرف می کنند و این مقدار زیادی نیست.

 

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل استفاده است؟

چون اکثر ما با هدف میوه خشک کردن سراغ این محصول می رویم فکر می کنیم تنها کاربرد این دستگاه خشک کردن میوه است در حالی که اینگونه نیست. با خرید میوه خشک کن می توانید علاوه بر خشک کردن میوه، مواد دیگری مانند سبزیجات، غلات، گل و حتی گوشت را هم خشک کنید. البته خشک کردن لواشک خانگی و درست کردن گرانولا و همچنین فرآورده های تخمیری سویا نیز از کاربرد های دیگر دستگاه میوه خشک کن است. به این نکته توجه داشته باشید که میوه خشک کن هایی با سینی گرد بیشتر برای خشک کردن میوه و سبزی و گوشت کاربرد دارند. میوه خشک کن هایی که سینی چهار گوش دارند برای تهیه لواشک و امثال آن مناسب هستند.

 

برای خرید میوه خشک کن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه ی این مقاله مهم ترین نکاتی را که باید قبل از خرید میوه خشک کن به آن ها توجه کنید را با هم بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

توزیع یکنواخت گرما

در هنگاه خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که گرما به صورت کاملا یکسان در تمام نقاط  دستگاه پخش شود تا بتوانید نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

کاربری آسان

قبلا هم به این نکته اشاره کردیم که کار با این دستگاه بسیار ساده است ولی برخی از مدل ها دارای آپشن های عالی مانند تایمر، توزیع یکنواخت گرما، قابلیت شستشوی قطعات در ماشین ظرفشویی را دارند و کار کردن با آن ها بسیار ساده تر است.

اندازه و گنجایش

شما هنگام خرید میوه خشک کن باید به گنجایش دستگاه توجه کنید و مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. معمولا میوه خشک کن هایی که کارکرد آن ها عمودی است جای کمتری را اشغال می کنند البته گنجایش کمتری نیز دارند.

میزان صدا

میوه خشک کن ها بیشترشان فن دارند و داشتن صدا طبیعی است. اما برخی از مدل ها سروصدای کمتری دارند سعی کنید میوه خشک کنی با صدای کم انتخاب کنید. از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید میوه خشک کن به آن ها توجه داشته باشید می توان به وجود تایمر، شکل سینی، ساخت بدنه، گستره دمایی، توان مصرفی و … اشاره کرد.

 

بهترین مارک میوه خشک کن موجود در بازار ایران

در اینجا قصد داریم در پاسخ به سوال میوه خشک کن چی بخرم و میوه خشک کن چه مارکی خوبه تعدادی از بهترین برندهایی که میوه خشک کن تولید می کنند و مصرف کنندگان بیشترین رضایت را از آن ها دارند به شما معرفی کنیم.

میوه خشک کن سایا (پارس خزر)

برند سایا که یکی از زیر مجموعه های شرکت محبوب پارس خزر می باشد انواع لوازم خانگی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت و همراه با گارانتی معتبر ۲۵ ماهه روانه بازار می کند. قطعا در پاسخ به سوال بهترین مارک میوه خشک کن کدام است باید برند سایا را ذکر کرد و یکی از بهترین میوه خشک کن های ایرانی متعلق به این برند است. 

میوه خشک کن مایر

مایر نام یک برند آلمانی است که تولید کننده انواع محصولات برقی آشپزخانه است و با توجه به محصولات متنوعی که دارد باز هم تمامی محصولات خود را با گارانتی ۱۲ ماهه روانه بازار می کند.

میوه خشک کن فوما

فوما نیز یکی از محبوب ترین برندهای تولید کننده لوازم آشپزخانه در کشور چین می باشد که محصولات فوما با بالاترین کیفیت تولید می شوند.

میوه خشک کن گوسونیک

گوسونیک نیز یکی از بهترین برندهای کشور ترکیه است که در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد و برای پاسخ به سوال بهترین مارک میوه خشک کن این مدل نیز باید ذکر می شد.

 

خرید میوه خشک کن در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا

 

میوه خشک کن سایا (پارس خزر) مدل GP-102

این محصول خانگی با جنس بدنه پلاستیکی و توان ۲۵۰ واتی و پایه ی ضد لغزش از محصولات با کیفیت شرکت پارس خزر می باشد. این دستگاه دارای ۵ طبقه یا سینی بوده که به صورت مشبک از جنس پلاستیک ساخته شده اند. جریان مداوم و یکنواخت هوای داغ کنترل شده از میان این شبکه ها و ازمیان میوه های برش خورده ،باعث خشک شدن یکنواخت آنها میشود. از دیگر قابلیت های این میوه خشک کن خانگی می توان به امکان تهیه لواشک های خوشمزه و بهداشتی اشاره نمود که طرفداران بسیاری دارد. جنس بدنه دستگاه میوه خشک کن از پلاستیک مقاوم در برابر حرارت بوده و به رنگ سفید می باشد.

بهترین پودر برای ماشین لباسشویی کدام است؟

 

بهترین پودر برای ماشین لباسشویی کدام است؟

یکی از مهم ترین نکات برای نگه داری لباس هایتان استفاده از بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی است. پودرهای مخصوص ماشین لباسشویی از مواد شیمیایی تشکیل شده اند و دارای آنزیم های مختلفی برای از بین بردن انواع لکه و چربی بر روی لباس هستند. از مهم ترین معیارها برای انتخاب بهترین پودر ماشین لباسشویی این است که با جنس پارچه و لباس شما سازگاری داشته باشد زیرا در صورتی ناسازگاری به بافت و ظاهر پارچه ی شما آسیب می رسد. در این مقاله قصد داریم مشخصات بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی، تاریخچه پودر لباسشویی، انواع مواد شوینده لباسشویی، ویژگی های بهترین پودر ماشین لباسشویی و … را بررسی کنیم و سپس چند نمونه از بهترین مارک هایی که در بازار ایران موجود هستند را به شما عزیزان معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

 

تاریخچه پودر ماشین لباسشویی

قبل از هر چیز باید بدانیم که پودر ماشین لباسشویی چیست و برای اولین بار در کجا تولید شده است. پودر یا مایع ماشین لباسشویی نوعی مواد شوینده است که هر فردی به طور روزانه برای تمیز کردن لباس هایش از آن استفاده می کند. بر اساس تحقیقات به دست آمده اولین پودر در کشور آلمان و در سال ۱۹۰۷ تولید شده است و قبل از آن برای شستشوی لباس ها از صابون استفاده می شد. ماده ی صابون نیز ۴۸۰۰ سال پیش توسط اجدادمان در بابل ساخته شده است. البته شواهد زیادی وجود دارد که در مصر باستان نیز از صابون استفاده می کردند. از آنجایی که صابون قادر به پاک کردن باکتری و قارچ ها نبود و مردم به مواد شوینده ی قویتری نیاز داشتند کم کم استفاده از پودر و مایع ماشین لباسشویی رواج پیدا کرد.

 

 

 

انواع مواد شوینده ماشین لباسشویی

به طور کلی ۷ نوع مواد شوینده مخصوص ماشین لباسشویی در بازار های داخلی و خارجی موجود می باشد که عبارتند از :

  • صابون ماشین لباسشویی
  • پودر ماشین لباسشویی
  • مایع ماشین لباسشویی
  • لکه بر ماشین لباسشویی
  • کپسول ژل ماشین لباسشویی
  • قرص های ماشین لباسشویی
  • نرم کننده حوله و لباس ماشین لباسشویی

 

 

پودر یا مایع ماشین لباسشویی باید چه ویژگی های داشته باشد؟

یک پودر یا مایع لباسشویی باید دارای ویژگی هایی باشد که بتوان آن را به عنوان بهترین شوینده برای لباس های خود انتخاب کرد. این محصول علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا باید به ماشین لباسشویی آسیب نرساند و حساسیتی را نیز برای پوست ایجاد نکند. ما در ذیل مهم ترین ویژگی هایی که باید یک شوینده خوب و مناسب داشته باشد را ذکر کرده ایم.

 

 

 

نوع پارچه و لباس

ترکیبات به کار رفته در پودرها با همدیگر کاملا متفاوت است و برخی از آنها تنها برای پارچه های سفید رنگ کاربرد دارند و در صورتی که برای پارجه های رنگی استفاده شود موجب بروز مشکلاتی از جمله ترکیب شدن رنگ ها می شود. پس قبل از خرید مواد شوینده حتما به نوع لباسی که قرار است آن را شست و شو دهید توجه داشته باشید و سپس اقدام به خرید نمایید.

 

پودر مخصوص کودکان 

در بازار پودرهای مخصوص کودکان وجود دارد که ترکیبات آنها به گونه ای است که حساسیتی برای بدن کودکان ایجاد نمی کنند و برای شستشوی لباس کودکان باید از پودرهای مخصوص استفاده کنید.

 

استفاده نکردن از پودرهای دستی

به هیچ عنوان از پودرهای دستی برای شستشوی لباس در ماشین لباسشویی استفاده نکنید. در ادامه به بررسی کامل این موضوع می پردازیم.

 

مواد شوینده مخصوص لباس های مشکی

برای جلوگیری از بور شدن و تغییر رنگ لباس های مشکی پیشنهاد می شود از پود و یا مایع های مخصوص لباس های مشکی استفاده کنید.

حلالیت بالا در آب سرد

همه لباس ها مناسب شستن با آب داغ نیستند زیرا باعث خراب شدن و از بین رفتن تارو پود لباس می شود. بیشتر پودر های ماشین لباسشویی در آب سرد حل نمی شوند و باید مدت زمان زیادی در آب بمانند تا حل شوند. بنابراین اگر می ترسید با شستن لباس هایتان با آب گرم حالت خود را از دست بدهند پودری تهیه کنید که به راحتی در آب سرد حل شود. 

بوی خوش پودر ماشین لباسشویی

هنگامی که لباس ها را ازماشین لباسشویی در می آورید حس خوبی به شما دست می دهد وقتی که بوی خوشی از آن ها به مشام می رسد. خیلی از پودر ها وجود دارند که بوی خوبی ندارند و هنگام پوشیدن لباس متوجه آن می شوید. سعی کنید در هنگام خرید پودر های ماشین لباسشویی به این نکته توجه کنید تا لباس هایی خشبو را به تن کنید و مجبور نباشید آن ها را زیاد شستوشو دهید.

 

 

 

آیا پودر دستی برای ماشین لباسشویی ضرر دارد؟

همانطور که می دانید در گذشته های نه چندان دور لباس ها را با دست می شستند و از پودرهای دستی استفاده می کردند و امروزه اکثر مردم این سوال برایشان پیش می آید که آیا میتوان از پودر دستی برای شستن لباس در ماشین لباسشویی استفاده کرد. جواب به این سوال منفی است و پیشنهاد می شود هرگز اینکار را انجام ندهید زیرا ترکیبات به کار رفته در پودر دستی و پودر لباسشویی کاملا با هم متفاوت هستند. همه ما می دانیم که پودرهای دستی کف بسیار زیادی را تولید می کنند در حالی که پودرهای ماشین لباسشویی اینگونه نیستند. در صورتی که از پودر دستی در ماشین لباسشویی استفاده شود به علت تولید کف زیاد ممکن است به دستگاه آسیب وارد شود و موجب اختلال در قطعات ماشین لباسشویی شود. همچنین اگر برای شستن لباس با دست از پودرهای ماشینی استفاده کنید به احتمال زیاد پوست دستتان دچار حساسیت های مختلفی از جمله خارش و سوزش می شود.

 

           

مواد شیمیایی موجود در انواع پودرهای ماشین لباسشویی

کارخانه های تولید کننده ی پودرهای ماشین لباسشویی هر کدام از ترکیبات شیمیایی مختلفی استفاده می کنند اما به طور کلی مواد زیر در تمامی پودرها استفاده می شوند.

  • ضد کف
  • اتانول
  • استرکوات
  • سدیم پلی تری فسفات
  • سدیم آلومینا سیلیکات
  • سیلیکات های مختلف
  • سدیم هیپوکلریت
  • سدیم پرکربنات
  • استئارات سدیم
  • لورات سدیم
  • آنزیم پرتئاز
  • لیپاز و آمیلاز
  • اسید سیتریک
  • سدیم سولفات
  • پروپیلن گلیکول
  • کربنات های معدنی
  • سدیم سیترات
  • سدیم لوریل اتر سولفات ها
  • آلکیل بنزن سولفونات های خطی

در صورتی که به نوشته های روی بسته بندی پودر نگاه کرده باشید تمامی این مواد را روی آن مشاهده می کنید.

 

پودر لباسشویی بهتر است یا مایع لباسشویی؟

پاسخ به این سوال به عوامل مختلفی همچون جنس لباس، رنگ لباس، نوع لکه و چربی روی لباس و … بستگی دارد. پودر و مایع ماشین لباسشویی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند و به طور حتمی نمیتوان گفت یکی از آنها نسبت به دیگری برتری دارد. پودر لباسشویی حاوی ماده ای به نام بلیچ (سفید کننده) است که باعث می شود نسبت به مایع لباسشویی قدرت پاک کنندگی و لکه بری بالاتری داشته باشد. مایع های لباسشویی به دلیل اینکه ترکیب ضعیف تری دارند برای لباس های رنگی و حساس بیشتر کاربرد دارند. پودرها در مقایسه با مایع های ماشین لباسشویی از تاریخ انقضای بیشتری برخوردار هستند و به دلیل بسته بندی کاغذیشان با محیط زیست سازگارتر هستند.

 

 

 

برای ماشین لباسشویی پودر بهتر است یا مایع؟

ماشین لباسشویی های امروزی قابلیت شستشوی لباس ها هم با مایع و هم با پودر را دارند. در نتیجه باید با توجه به برنامه های لباسشویی و نوع لباس و رنگ آنها بهترین انتخاب را بکنید برای مثال برای شستشوی روتختی و پرده باید از پودر استفاده کنید. گاهی اوقات در صورت استفاده کردن از پودر ماشین لباسشویی نتیجه ی مطلوبی به دست نمی آید و پودر به صورت گوله در می آید و به درام دستگاه می چسپد در چنین شرایطی باید از مایع استفاده کرد.

 

چند نمونه از بهترین مارک های پودر و مایع ماشین لباسشویی

افرادی که وظیفه خرید مایحتاج منزل را بر عهده دارند در هنگام خرید مواد شوینده خیلی با این سوال که کدام مارک بهترین است روبرو می شوند. ما در این متن چند مورد از بهترین برندها را به شما معرفی می کنیم تا هنگام خرید بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

 

 

 

۱- پودر ماشین لباسشویی پرسیل

پرسیل یک برند معتبر خارجی در عرصه ی تولید مواد شوینده می باشد که در بازار ایران بسیار پرفروش است. این پودر با قابلیت فعال شدن در آب سرد حتی سخت ترین لکه ها را در دمای پایین به آسانی از بین می برد و همچنین مانع از آسیب رسیدن به دستگاه می شود. پودر لباسشویی پرسیل در دو مدل Lavender و ۳۶۰ Cleanliness از بهترین پودرهای تولید این شرکت محسوب می شوند و بیشتر خریداران این مدل ها را به بقیه پیشنهاد می کنند. پودرهای تولیدی شرکت پرسیل علاوه بر قدرت پاک کنندگی بالا به طور کامل از بافت پارچه محافظت می کنند و با بهره گیری از رایحه گل های بهاری و دلپذیر آرامش و شادابی را به منزل شما عزیزان هدیه می کنند. محصولات پرسیل را می توانید برای شستشوی دستی و ماشینی به کار ببرید و از حفظ پوست دستانتان اطمینان داشته باشید.

 

 

 

۲- پودر ماشین لباسشویی سافتلن

پودر لباسشویی سافتلن محصولات خود را با بهره گیری از تکنولوژی محافظت از الیاف لباس می سازد. شما می توانید از پودر سافتلن برای شستشوی لباس در دمای پایین استفاده کنید و موجب کاهش مصرف انرژی و هزینه هایتان شوید. پودر سافتلن بوی بسیار خوبی دارد و همچنین به بافت لباس هیچ آسیب نمی رساند و موجب نرمی بیشتر لباس هایتان می شود. از بهترین مدل های پودر لباسشویی سافتلن که محبوبیت بسیار زیادی در میان مردم دارند میتوان به پودر سافتلن مدل Gold Selection که با سافتلن طلایی شناخته شده و مدل Protect and Shine اشاره کرد. این مدل ها به طور کامل از الیاف لباس محافظت می کنند و رایحه بسیار دلپذیری نیز دارند و بهترین انتخاب برای ماشین لباسشویی می باشند.

 

 

 

۳- پودر ماشین لباسشویی اکتیو Active

یکی دیگر از بهترین مارک های پودر لباسشویی اکتیو نام دارد که برخی این برند را باکیفیت ترین پودر بازار ایران می دانند. در ترکیبات این پودر از مواد مخرب زئولیت استفاده نشده و باعث می شود برای شستشوی دستی نیز مناسب باشد. این محصول با استفاده از فناوری ترکیب پلیمر + آنزیم ساخته شده و دیگر نیازی نیست برای از بین بردن لکه های روی لباس از سرکه و جوش شیرین استفاده کنید.  با استفاده از پودر اکتیو می توانید لکه های زرد رنگ باقی مانده از عرق در زیر بغل و لکه های سیاه رنگ سر آستین و یقه ها را به طور کامل پاک کند. از بهترین مدل های پودر ماشین لباسشویی اکتیو میتوان به Poly Wash اشاره کرد که در دسته بندی های ۵۰۰ گرمی و با رایحه خوش گل های بهاری به فروش می رسد.

 

پودر ماشین لباسشویی اکتیو Active

 

۴- پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس HOME PLUS

از دیگر برندهای محبوب تولید کننده پودر لباسشویی، پودر دستی و ماشینی هوم پلاس می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پودر می توان به بدون فسفات بودن آن اشاره کرد. به دلیل عدم استفاده از فسفات در ترکیبات این پودر دیگری خبری از حساسیت های پوستی نیست و همچنین با محیط زیست نیز سازگاری کامل دارد. در ترکیبات این پودر از مواد سفید کننده استفاده شده به همین دلیل برای انواع لباس های رنگی و هر نوع پارچه ای کاربرد دارد. پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس از قدرت پاک کنندگی بالایی برخوردار است و در عین حال بو و رایحه ی بسیار خوبی نیز دارد.

 

پودر ماشین لباسشویی هوم پلاس HOME PLUS

 

۵- پودر ماشین لباسشویی سپید

در میان برندهای مختلف پودرهای لباسشویی، برند سپید به دلیل قیمت و قدرت شویندگی بالا در میان مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است. شرکت پاکسان یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده مواد شوینده می باشد که از پرطرفدارترین محصولات این شرکت میتوان به صابون گلنار اشاره کرد. پودر سپید نیز محصول شرکت پاکسان است و با توجه به مواد تشکیل دهنده آن باعث درخشان شدن لباس ها می شود. در ترکیبات این محصول از نرم کننده استفاده شده به همین دلیل هنگام شستشو لباس هایتان چروک نخواهند شد. از دیگر ویژگی های پودر سپید میتوان به رایحه دلپذیر و ماندگاری بالا اشاره کرد.

 

پودر ماشین لباسشویی سپید

 

۶- مایع ماشین لباسشویی پرسیل

مایع لباسشویی پرسیل از غلظت بسیار مناسبی برخوردار است و در مقایسه با سایر برندهای خارجی قیمت بالاتری نیز دارد. محصولات شرکت پرسیل طرفداران بسیار زیادی دارند و در یک کلام میتوان گفت از بهترین مارک های خارجی موجود در بازار ایران می باشد. مایع لباسشویی پرسیل مدل ۳۶۰ cleanliness و مدل  Lavender از بهترین مدل های مایع لباسشویی این شرکت می باشند.

 

مایع ماشین لباسشویی پرسیل

۷- مایع ماشین لباسشویی سافتلن

شرکت سافتلن نیز توانسته در تولید مواد شوینده بسیار موفق عمل کند و رصایت مشتریان را جلب نماید. در مایع لباسشویی سافتلن از مواد نرم کننده استفاده شده و همین امر باعث شده لباس ها بسیار نرم و بدون الکتریسیته شوند. از سوی دیگر رایحه ی دلنشین این محصول از مهم ترین دلایل محبوبیت آن است. مایع ماشین لباسشویی سافتلن مدل Purple General با حجم ۳ لیتر و قدرت پاک کنندگی بالا از بهترین مدل های این شرکت می باشد.

 

 

 

۸- مایع ماشین لباسشویی تاژ

تاژ یکی دیگر از شرکت های مطرح در زمینه تولید مواد شوینده می باشد که محصولات آن جزء بهترین های بازار ایران است. از مهم ترین مزایای این محصول عدم نیاز به تفکیک لباس های رنگی و سفید از یکدیگر است و رضایت مشتریان را به طور کامل جلب کرده است. توجه داشته باشید که مایع لباسشویی تاژ در دو عنوان مشکین تاژ و رنگین شو روانه بازار می شود.

 

 

 

نتیجه گیری از مقاله بهترین پودر و مایع ماشین لباسشویی

پودر یا مایع ماشین لباسشویی از مهم ترین نیازهای هر خانواده برای نظافت لباس هایشان است و همه به دنبال بهترین مدل هستند. ما سعی کرده ایم تمام نکاتی را که باید قبل از خرید مواد شوینده بدانید در این مقاله به طور کامل بیان کنیم. امید است نهایت استفاده را از این نوشته برده باشید.

 

برای جهیزیه عروس چی بخریم؟

 

خرید جهیزیه عروس ساده و شیک 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

از آنجایی که خرید جهیزیه عروس از اهمیت بسیار زیادی برای عروس و داماد برخوردار است و تقریبا پرخرج ترین و پرزحمت ترین بخش از تدارکات عروسی می باشد باید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشند تا بتوانند یک جهیزیه عروس ساده و شیک را انتخاب کنند. البته باید بدانید که هیچ خریدی الزاما غلط نیست و بستگی به مقدار بودجه ای دارد که شما برای آن تعیین کرده اید. ما در مقاله ی برای جهیزیه عروس چی بخریم؟ سعی کرده ایم تمام نکاتی را که باید هنگام خرید جهیزیه عروس به آن ها توجه داشته باشید بیان کنیم و بهترین ها را به شما معرفی کنیم پس تا پایان این نوشته همراه ما باشید.

 

تاریخچه جهیزیه یا جهاز عروس 

 

تاریخچه جهیزیه یا جهاز عروس

 

بسیاری از آداب و رسوم ازدواج مانند خرید جهیزیه در زمان های بسیار گذشته ریشه دارد و حتی این رسومات در فرهنگ بسیاری از ملل دنیا مشترک هستند. بر اساس گزارش های به دست آمده حتی در قانون حمورابی نیز به خرید جهاز عروس اشاره شده است و از آن به عنوان یک رسوم رایج نام برده شده است. جهیزیه در اصل به دارایی و مالی گفته می شود که عروس در هنگام ازدواج با خود به خانه مشترک می برد و شامل پول، جنس و ملک می باشد. البته امروزه این رسم در بین ایرانی ها رایج شده و جهیزیه شامل سرویس کامل اثاثیه مورد نیاز برای یک زندگی دو یا سه نفره است. در اسلام تامین جهیزیه و اثاث مورد نیاز زندگی بر عهده مرد است و تامین آن بر زن واجب نیست. 

بودجه خرید جهیزیه را مشخص کنید!

از مهمترین نکاتی که هنگام خرید جهزیه باید به آن توجه کنید میزان بودجه برای خرید است. اگر میزان بودجه خود را بدانید متوجه می شوید که باید چقدر هزینه کنید و چه لوازمی را خریداری کنید. اگر بودجه را مشخص کنید بهتر می توانید خرید کنید و از خرید لوازم غیر ضرروی خودداری می کنید. با در نظر گرفتن این موضوع می توانید لوازمی کهخیلی نیاز هستند را در درجه اول قرار دهید.

متراژ خانه‌ای که برای آن جهیزیه می‌خرید را مشخص کنید

از گزینه ای دیگری که نباید فراموش کنید در نظر گرفتن متراژ خانه ای است که می خواهید در ان سکونت داشته باشید. با توجه به متراژ خانه یتان می توانید لوازمی که را خیلی ضروری هستند خریداری کنید و محیط خانه یتان بی جهت شلوغ نکنید. اگر به این موضوع توجه نکنید فضای خانه شما شلوغ می شود و جایی برای گذاشتن وسایل اضافه نخواهید داشت و این موضوع وقتی حساس می شود که در منزل اجاره ای باشید. بنابراین خوب به این موضوع دقت کنید.

برای خرید جهیزیه عروس چک لیست تهیه کنید 

برای اینکه یک جهیزیه کامل داشته باشید و چیزی را از قلم نیندازید پیشنهاد می کنیم یک چک لیست از وسایلی که قصد دارید بخرید تهیه کنید برای مثال :

  • وسایل برقی
  • لوازم آشپزخانه
  • سرویس خواب
  • وسایل پلاستیکی
  • لوازم پخت و پز
  • مواد شوینده
  • سایر وسایل متفرقه

بعد از نوشتن چنین چک لیستی چند بار آن را مرور کنید و وسایلی که خرید آن ها ضروری نیست حذف کنید یا اینکه وسایل غیر ضروری را با یک رنگ متفاوت بنویسید تا هنگام خرید ابتدا وسایل ضروری را تهیه کنید.

برای خرید جهیزیه عروس از کدام وسایل شروع کنیم؟

بیشتر تازه عروس ها در دوران نامزدی به این سوال فکر می کنند و نمی دانند جهاز خود را با خرید کدام وسیله شروع کنند. این مسئله کاملا به میزان بودجه ی شما بستگی دارد. اگر بودجه ی مناسبی در اختیار دارید از خرید وسایل بزرگ مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و … شروع کنید زیرا خرید چنین وسایلی بسیار ضروری است و بودجه قابل توجهی را به خود اختصاص می دهد. خرید لوازم خرده ریزه آشپزخانه و همچنین وسایلی مانند فرش، مبل، سرویس خواب و … پیشنهاد می شود در آخر انجام شود زیرا نگهداری آن ها به مکان مشخصی نیاز دارد و همچنین ممکن است از نظر ظاهری آسیب ببینند.

چگونه لوازم غیر ضروری جهیزیه را مشخص کنیم؟

همانطور که در بالا ذکر شد می توانید برای مشخص کردن وسایل غیر ضروری لیستی از وسایل مورد نیاز را تهیه کنید. تصور کنید که دانشجو هستید و قرار است برای خانه ی دانشجویی خود وسایل مورد نیاز را بخرید. مطمئنا هیچ کدام از شما هنگام خرید به وسایل دکوری و تزئینی، آباژورهای خاص، تابلوهای گران قیمت، ظروف پذیرایی لوکس و … فکر نمی کنید در نتیجه از طریق این روش می توانید لوازم غیر ضروری جهیزیه را مشخص کنید. بهتر است ذهن خود را بخش به بخش و اتاق به اتاق در خانه ای که قرار است در آن زندگی مشترک را شروع کنید بگردانید برای مثال از آشپزخانه شروع کنید و ببینید خرید کدام وسایل ضروری است.

از دیگر مواردی که در این مسئله میتواند به شما کمک کند در نظر گرفتن سبک زندگی است. اگر خانم شاغل است و وقت زیادی برای آشپزی کردن ندارد خرید وسایلی مانند دیگ زودپز، آرام پز، مایکروفر و … ضروری است در غیر اینصورت میداشته  توانید چنین وسایلی را از چک لیست خود حذف کنید. اگر اهل فیلم دیدن و برنامه های تلویزیونی هستید پس قطعا دوست دارید تلویزیونی با ابعاد بزرگ خریداری کنید وگرنه از خرید تلویزیون های بزرگ و گران قیمت و باند و سینمای خانگی پرهیز کنید. آیا قرار است مهمانی های بزرگ داشته باشید؟ اگر فکر می کنید تا چند سال اولیه بعد از ازدواج مهمانی های بزرگ نخواهید گرفت از خرید چندین دست ظروف پذیرایی و سرویس های غذاخوری گران قیمت اجتناب کنید.

 

بر اساس مد جهیزیه نخرید 

خرید جهیزیه عروس در بازار این روزها کار بسیار سختی است چرا که هر ساله مدل های مختلفی از لوازم خانگی در بازار عرضه می شوند و بسته به رنگ سال و مد تنوع پایان ناپذیری دارند. منظور ما از اینکه می گوییم بر اساس مد جهیزیه نخرید این نیست که شما حس زیبایی پسندی را کنار بگذارید اتفاقا خیلی به زیبایی اهمیت دهید. منظور ما این است که وسایل را بر اساس سلیقه ی شخصی خود انتخاب کنید زیرا مد امروز هست و فردا چیز دیگری هست در حالی که سلیقه ی شما تا چندین سال باقی می ماند. شما تصور کنید سالی که شما قرار است جهیزیه بخرید رنگ سال بنفش است و تصمیم می گیرید تم منزل خود را بر اساس این رنگ ست کنید در حالی که سال آینده رنگ سال تغییر می کند و شما مجیور خواهید شد تمام وسایل خریداری شده را تعویض کنید.

به طور کلی چه وسایلی را میتوان به عنوان وسایل غیر ضروری دانست؟

  • اجاق گاز فردار
  • بوفه و ویترین
  • فرش دست باف
  • تابلوهای گران قیمت
  • چندین سرویس پخت و پز
  • چندین دست ظروف غذاخوری
  • میز غذاخوری بیش از ۶ نفره
  • یخچال و فریزر جدا یا دوقلو
  • وسایل دکوری و تزئینی
  • خرید رخت خواب اضافه
  • پرده و مبل های گران قیمت
  • وسایلی مانند ساندویچ ساز، سرخ کن و اسپرسو ساز
  • و …

قطعا از هر عروس و دامادی بپرسید می دانید که برخی از وسایل خریداری شده بعد از چندین سال هنوز بدون استفاده مانده اند پس شما می توانید وسایل ذکر شده را در لیست لوازم غیر ضروری قرار دهید و خانه عشق تان را با این وسایل شلوغ نکنید. پیشنهاد می کنیم با توجه به وضعیت اقتصادی این سال ها برخی از وسایل ضروری را از یک برند عالی و با کیفیت تهیه کنید تا چندین سال عمر کنند و هزینه ی تعمیر و تعویض نداشته باشید.

 

وسایل جهیزیه عروس از چه مارکی باشند بهتر است

یکی از اصلی ترین دغدغه های عروس و داماد هنگام خرید جهیزیه عروس این است که مارک خارجی بهتر است یا مارک ایرانی و برای خرید از کدام برند استفاده کنند. بر اساس آمار گرفته شده حدود ۸۵ درصد از تازه عروس و دامادها برندهای خارجی را به برندهای ایرانی ترجیح می دهند در حالی که کیفیت محصولات ایرانی نیز بسیار بالاست و از نظر قیمت نیز بسیار مناسب تر هستند.

کالاهای خارجی به دلیل وضعیت ارز بسیار گران قیمت هستند و بودجه ی بسیار زیادی لازم دارید تا وسایل جهیزیه خود را از برندهای خارجی خریداری کنید. به طور کلی امروزه تولیدات داخلی به دلیل رقابتی شدن بازار کالاهای با کیفیت و در عین حال قیمت مناسب روانه بازار می کنند و می توان به آن ها اطمینان بیشتری داشت.

از دلایلی که میتوان برندهای داخلی را بهتر و مناسب تر از برندهای خارجی دانست عبارتند از :

  • قیمت مناسب
  • کیفیت قابل اطمینان
  • کمک به رشد اقتصادی

 

آیا باید جهیزیه را یکجا و کامل تهیه کرد؟

پاسخ این سوال کاملا روشن است. قطعا خیر عروس و داماد ایرانی به طور میانگین از روزی که نامزد می کنند تا روز عروسی یکسال فرصت دارند جهیزیه خود را خریداری کنند. در این زمان شما می توانید جهاز خود را با دقت تمام انتخاب کنید و سپس اقدام به خرید نمایید. خرید یکجای جهیزیه اصلا کار معقولی نیست و تا جایی که امکان دارد اینکار را نکنید. البته بسیاری از والدین زمانی که دخترشان به سن ازدواج می رسد در فکر خرید جهیزیه عروس هستند و هر چند ماه یکبار وسیله ای را خریداری می کنند. چنین خریدی در هنگام ازدواج می تواند بسیار کمک کننده باشد زیرا هم هزینه هایتان را کاهش می دهد و هم سرعت عمل شما بالا می رود.

چگونه جهیزیه را ارزان بخریم؟

منظور ما از خریدن جهیزیه ارزان این نیست که کیفیت را فدای کمیت کنید بلکه شما می توانید لیست خرید خود را کوتاه کنید و از خرید وسایل برقی که قیمت بسیار بالایی دارند پرهیز کنید. یکی دیگر از راه هایی که باعث می شود هزینه کمتری صرف کنید خرید وسایل چوبی از کارگاه ها است. سعی کنید این وسایل را از فروشگاه های خیلی بزرگ و مجلل خریداری نکنید. برخی از فروشگاه ها در زمان های خاصی مانند نوروز، ولنتاین، شب یلدا، روز زن و … روی محصولات خود تخفیف می گذارند. اگر بتوانید بخشی از جهیزیه ی خود را در این مناسبت ها تهیه کنید مقدار زیادی از بودجه خود را ذخیره کرده اید.

آیا خرید جهیزیه عروس بر عهده خانواده عروس است؟

این سوال خیلی از ما پرسیده می شود و در جواب این سوال باید گفت که در حال حاضر در جامعه ما رسم است خانواده عروس جهیزیه را تهیه کنند اما بر خلاف تصور عموم مردم خرید جهیزیه عروس بر عهده ی خانواده داماد است و مرد باید وسایل ضروری منزل را تامین کند.

امروزه این مسئله که چه کسی جهیزیه را بخرد توافقی است البته با توجه به آداب و رسوم منطقه نیز فرق می کند برای مثال در مناطق کردنشین خرید جهیزیه عروس بر عهده ی خانواده داماد می باشد.

لیست وسایل برقی جهیزیه 

  • تلویزیون
  • یخچال فریزر
  • ماشین لباسشویی
  • ماشین ظرفشویی
  • باند و سینما خانگی
  • جاروبرقی یا جاروشارژی
  • آبمیوه گیری و چرخ گوشت
  • آون توستر و مایکروفر
  • سماور یا چای ساز
  • اتو بخار دستی یا اتو پرس
  • غذاساز، پلوپز، آرام پز
  • آسیاب، مخلوط کن، همزن
  • سرخ کن، گوشت کوب برقی
  • چرخ خیاطی، پنکه، هوا پز
  • میوه خشک کن، آب مرکبات گیری
  • قهوه ساز، سبزی خردکن
  • و …

لیست وسایل اتاق خواب جهیزیه 

  • تابلو
  • آباژور
  • ساعت
  • پاتختی
  • کمد لباس
  • چوب لباسی
  • کاور لباس
  • میز آرایش
  • تخت دو نفره
  • سرویس خواب
  • لوستر اتاق خواب
  • پتو و تشک مهمان
  • و …

لوازم آشپزخانه جهیزیه 

  • اجاق گاز
  • ماهیتابه
  • سرویس قابلمه
  • سرویس چاقو
  • فلاسک چای
  • کفگیر و ملاقه
  • سینی بزرگ و کوچک
  • وسایل چای خوری
  • سرویس قاشق و چنگال
  • ظروف و وسایل پلاستیکی
  • جاب حبوبات و ادویه و روغن
  • ظروف برای پذیرایی دم دستی
  • نمکدان دم دستی و پذیرایی
  • جای نان پلاستیکی
  • ابر سفره پاک کن
  • رنده و تخته گوشت
  • سیخ چوبی و فلزی
  • جای سیب زمینی و پیاز

لیست سرویس چوب جهیزیه 

  • کمد لباس
  • پاتختی دو نفره
  • میز تلفن
  • مبلمان
  • میز ناهارخوری
  • میز تلویزیون
  • جا کفشی
  • میز وسط
  • کابینت آشپزخانه

لیست وسایل شستشو و نظافت و حمام سرویس بهداشتی 

  • جاروبرقی
  • جاروشارژی
  • بخارشور
  • فرچه
  • خاک انداز
  • زمین شور
  • شلنگ
  • شیشه شور
  • سنگ پا
  • لیف حمام
  • سطل
  • آفتابه
  • دمپایی حمام
  • سرویس آینه
  • تشت آب
  • چهار پایه حمام
  • وایتکس
  • مایع دستشویی
  • صابون
  • مسواک
  • خمیر دندان
  • حوله
  • شامپو
  • گیره لباس
  • جرم گیر
  • مایع ظرفشویی
  • پودر ماشین لباسشویی

وسایل دکوری و تزئینی جهیزیه 

  • بوفه و کنسول
  • گل و گلدان
  • تابلو تزئینی
  • مجسمه تزئینی
  • رومیزی تزئینی
  • ترمه های سنتی
  • سماور طلایی
  • جا کلیدی
  • پارچ و لیوان تزئینی
  • قهوه خوری تزئینی
  • و …

لیست وسایل سفر و پیک نیک 

  • زیرانداز
  • سبد مسافرتی
  • پتو مسافرتی
  • ظروف و وسایل
  • اتوی مسافرتی
  • منقل و بادبزن
  • وسایل بازی و تفریح

 

ارسال رایگان جهیزیه عروس

 

نتیجه گیری از مقاله برای جهیزیه عروس چی بخریم؟

جهیزیه برای عروس یکی از قدیمی ترین سنت های ازدواج است که در ایران و برخی از کشورهای دیگر تا به امروز حفظ شده است. ما در مقاله جهیزیه عروس چی بخریم سعی کردیم تمام نکاتی را که برای خرید یک جهیزیه ساده و شیک لازم است رعایت کنید با جزئیات کامل بیان کنیم. خرید جهیزیه عروس در اصل به معنای تامین وسایل ضروری زندگی مشترک است و هیچ لزومی ندارد پر زرق و برق و تجملی باشد. فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا با بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت لوازم خانگی توانسته است به فروشگاهی قابل اطمینان برای خرید جهیزیه عامل عروس تبدیل شود. فروشگاه گزینگ کالا لیست کاملی از وسایل موردنیاز برای جهیزیه را برای شما عزیزان آماده کرده است. شما می توانید این لیست را به صورت کامل و بدون دردسر از این فروشگاه تهیه کنید. امید است نهایت استفاده را از این مطلب برده باشید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

صفر تا صد کولر گازی

راهنمای خرید انواع کولر گازی 

اگر قصد خرید کولر گازی را دارید و با طرز کارکرد آن آشنا نیستید پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر و آشنایی کامل با کولر گازی تا آخر این مقاله با من همراه باشید. در این نوشته مطالبی از جمله خرید کولر گازی، بهترین کولر گازی، تشخیص کولر گازی اینورتر، انواع مدل اسپلیت و مزایا و معایب اسپلیت را با هم بررسی می کنیم.

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

کولر گازی یکی از پرکاربردترین سیستم های تهویه مطبوع است که قابلیت سرد و گرم کردن محیط در فصل هایی از سال را دارد. در جواب اینکه چگونه کار می کند باید گفت که عملکرد آن دقیق مثل یخچال فریزر خانه ی شماست و به وسیله ی سیکل تبرید ایجاد سرمایش می کند.

کولر گازی چیست و چگونه کار می کند؟

 

تاریخچه کولر گازی

اولین ایده سیستم های خنک کننده در مصر باستان شکل گرفته اما در قرن ۱۹ اتفاقی بزرگ رخ داد. ویلیس کریر مخترع آمریکایی در سال ۱۹۰۲ در شرکت بوفالو نیویورک استخدام شد و به این پی برد که باید به دنبال راه حلی برای خنک کردن دستگاه های چاپ باشد. از همین رو دستگاه کولر گازی را برای اولین بار اختراع کرد. اختراع ویلیس کریر باعث افزایش بهره وری در محل های کار شد و همین مسئله باعث شد که شرکت تهویه مطبوع را در کشور آمریکا افتتاح کند و بعد از آن استفاده از کولرهای گازی در منازل و محیط کار بسیار افزایش پیدا کرد. روبرت شرمن در ماسچوست نیز در سال ۱۹۴۵ اولین کولر گازی پرتابل را اختراع کرد و از دستگاه او به سرعت در بازار استقبال بی نظیری شد.

چند نوع کولر گازی داریم؟

اساس کار کولر گازی ها با همدیگر یکسان است و تفاوت آنها، تنها در ساختارشان می باشد. به طور کلی کولرهای گازی از نظر ساختار به سه نوع تقسیم می شوند که در ذیل هر کدام را به طور مختصر توضیح داده ام.

  • کولر گازی یک تکه (یونیت یا مدل پنجره ای | مدل پرتابل)
  • کولر گازی دو تکه ( مدل اسپلیت )
  • و کولر گازی چند تکه (مولتی پنل)

کولر یونیت یا پنجره ای 

 

کولر یونیت یا پنجره ای

این مدل برای افرادی که فضای زیادی برای نصب کولر ندارند بسیار مناسب است و بیشتر برای منازل و محل کار از مدل پنجره ای استفاده می شود. سیستم این مدل به این گونه طراحی شده که هوای گرم توسط فنی که پشت دستگاه تعبیه شده به داخل کمپرسور فرستاده شده و به هوای خنک تبدیل می شود. کولر گازی یونیت یا پنجره ای نیز انواع مختلفی از نظر توان زیاد یا کم دارد و شما بر اساس توانی که مد نظرتان است می توانید مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.

کولر گازی مدل پرتابل 

کولر گازی مدل پرتابل

مدل پرتابل در ردیف کولرهای یک تکه قرار گرفته و از نظر عملکرد هیچ تفاوتی با مدل یونیک یا همان پنجره ای ندارد. این مدل بیشتر مناسب فضاهای کوچک است و به دلیل اینکه قابل حمل است نیازی به نصب در جای ثابت ندارد. و افرادی که از این مدل استفاده می کنند اغلب آنهایی هستند که شرایط نصب مدل پنجره ای را ندارند. یکی از معایب کولرهای پرتابل سرو صدای بیش از حدشان است که بسیار آزار دهنده هستند وگرنه از نظر قیمت بسیار مناسب هستند.

کولر مدل اسپلیت 

کولرهای گازی مدل اسپلیت جزو کولرهای دو تکه هستند و بیشتر برای فضاهای بزرگ مانند سالن ها، هتل ها و مجتمع های مسکونی مناسب هستند. مزایایی که این مدل ها دارند این است که می توانید در فصل تابستان برای خنک کردن و در فصل زمستان برای گرم کردن محیط از آن ها استفاده کنید. کولرهای گازی اسپلیت از دو پنل داخلی و خارجی تشکیل شده اند که محل نصب پنل داخلی یا اپراتور داخل ساختمان و محل نصب پنل خارجی یا کندانسور به دلیل صدای زیاد خارج از ساختمان و در فضای آزاد می باشد.

کولر اسپلیت انواع مختلفی در بازار دارد که عبارتند از 

  • اسپلیت دیواری

اسپلیت دیواری

این مدل به دلیل قابلیت نصب بر روی دیوار و طراحی زیبا طرفداران بسیار زیادی دارند و در ظرفیت های ۹۰۰۰ تا ۳۶۰۰۰ تولید می شوند. اسپلیت های دیواری در دو نوع اینورتر و معمولی موجود هستند که در برق مصرفی و نوع کمپرسور با همدیگر تفاوت دارند. مدل های اینورتر نسبت به مدل های معمولی از نظر برق کم مصرف تر هستند.

  • اسپلیت ایستاده

اسپلیت ایستاده

این مدل نیز یکی از سیستم های تهویه مطبوع است که به دلیل شکل ظاهری به آن اسپلیت ایستاده یا کابینتی می گویند. از این مدل به دلیل فن و سیستم قوی تر در فضاهای بزرگ مانند ادارات، سالن ها، مساجد و … استفاده می شود.

  • داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی

اسپلیت کانالی

در داکت اسپلیت یونیت داخلی به صورت توکار نصب می شود و نیاز به یک کانال کشی جهت توزیع هوای مطبوع دارد. عملکرد داکت اسپلیت و اسپلیت در سیکل سرمایش با همدیگر مشابه هستند و تنها تفاوت آنها در سیکل گرمایش آنها است.

  • اسپلیت سقفی زمینی

اسپلیت سقفی زمینی

این مدل نیز یکی دیگر از انواع کولر گازی اسپلیت می باشد که پنل داخلی آن هم به صورت خوابیده به سقف و هم به صورت زمینی و کنار دیوار قابل نصب می باشد.

  • اسپلیت کاستی

اسپلیت کاستی

اسپلیت های کاستی به دلیل استفاده از فیلترهای تصفیه هوا و تکنولوژی های روز، طراحی زیبا و شیک، هماهنگی با دکوراسیون منزل، خنک کنندگی بالا با کمترین میزان صدا و … خیلی مورد استقبال قرار گرفته اند. نصب این مدل نیز تا حدی مانند اسپلیت های دیواری است.

  •  اسپلیت سقفی دیواری

 اسپلیت سقفی دیواری

این  مدل نیز کاملا مشابه اسپلیت دیواری است با این تفاوت که دریچه مکش آن ها قابل نصب تا بالاترین حد ممکن نزدیک به سقف را دارد.

 

کولر گازی چند تکه یا مولتی پنل 

کولر گازی چند تکه یا مولتی پنل

عملکرد این دستگاه درست مانند اسپلیت است با این تفاوت که در ابعاد بزرگتر و قدرت بیشتر تولید می شوند و برای مکان های صنعتی بسیار مناسب هستند زییرا سرمایش آن ها بسیار بالاست. عملکرد کولرهای گازی چند تکه به این صورت است که یک یونیت خارجی به تعدادی یونیت داخلی (۲ تا ۱۰۰ دستگاه) وصل می شوند که این یونیت های داخلی می تواند هر کدام از کولرهای گازی بالا باشد. یکی از معایب این مدل این است که توانایی کنترل دما به صورت مجزا را ندارد و همه ی یونیت های داخلی که به آن وصل می شوند از نظر دما به صورت یکسان کنترل می شوند. این یعنی که اگر یکی از یونیت های داخلی خاموش شود بقیه ی یونیت ها نیز خاموش می شوند.

انتخاب کولر گازی با پنل زیبا

یک از نکاتی که در انتخاب کولر مهم است توجه کردن به پنل آن م یباشد. طراحی محصولی که می خریم بسیار مهم است زیرا بر زیبایی خانه و محیط کار تاثیر زیادی دارد. بعد از نصب کولر تنها چیزی که به چشم می آید ظاهر آن است. وقتی به پنل کولر نگاه می کنید و اگر زیبا باشد از خریدی که داشته اید لذت می برید. می توانید با توجه به بودجه ای که دارید زیباترین کولر را خریدرای کنید. این نکته را از یاد نبرید زیباتر بودن پنل تاثیر مستقیمی در قیمت نهایی آن دارد و کولری که پنل جذاب‌تری دارد کمی گرانتر است.

اجزای تشکیل دهنده کولر گازی ها 

اجزای اصلی یک کولر گازی به صورت زیر است :

  • کمپرسور
  • کندانسور
  • اواپراتور
  • فیلتر ها
  • فن ها
  • قطعات الکترونیکی

در میان اجزای کولر کمپرسور از اهمیت زیادی برخوردار است و به عنوان قلب تبنده سیستم های تهویه مطبوع شناخته شده است.

کولر گازی اینورتر چیست و چگونه کار می کند؟

کولرهای گازی اینورتر در میان مردم با کولرهای گازی کم مصرف شناخته می شوند و از نظر مصرف برق بسیار کم مصرف تر از کولرهای گازی معمولی هستند. حالا تفاوت این دو مدل در چیست و مدل اینورتر چگونه کار می کند؟ در ادامه ی مقاله صفر تا صد کولر گازی با من همراه باشید تا با هم این بحث را بررسی کنیم. تنها تفاوتی که مدل اینورتر با مدل معمولی دارد در کمپرسور است. در کولرهای اینورتر از کمپرسورهای دور متغیر و در کولرهای معمولی از کمپرسورهای دور ثابت استفاده شده است. عملکرد کمپرسور کولرهای معمولی بدین صورت است که اگر شما اسپلیت خود را روی درجه ای خاص تنظیم کنید اسپلیت دمای محیط را به آن درجه می رساند و ترموستات داخلی در صورت تشخیص آن درجه در محیط دستور به خاموش شدن موتور می دهد. این خاموش و روشن شدن موتور باعث افزایش مصرف برق می شود و همچنین ممکن است شوک الکتریکی به موتور نیز وارد کند. در کولر گازی اینورتر برای رفع این مشکل به جای استفاده از کمپرسورهای دور ثابت از کمپرسورهای دور متغیر استفاده می کنند و به جای خاموش شدن موتور فقط دور موتور را کاهش می دهند.

از کجا بفهمیم کولر گازی اینورتر است؟

با توجه به بازار گرم کولر گازی برخی از افراد از این مسئله سوء استفاده می کنند و به دلیل آشنا نبودن مردم با مدل های اینورتر و معمولی و تشخیص ندادن این دو آمار تقلب بسیار بالا رفته است. کلاهبردارها کولر گازی های معمولی را به جای کولرهای اینورتر با قیمت بسیار بالا به مشتری می دهند و برای آنها برچسب های تقلبی درست می کنند. ما در این نوشته تمام سعی خود را کرده ایم که از این مسئله نا حد امکان جلوگیری کنیم و اطلاعات درستی در مورد کولر اینورتر و معمولی به شما عزیزان بدهیم و با بتوانید با چند روش ذیل بتوانید تفاوت بین این دو مدل را تشخیص بدهید.

 راه حل اول برای تشخیص کولر اینورتر از کولر معمولی :

برد الکتریکی کولر گازی اینورتر

اینورتر یک قطعه الکتریکی است که روی موتور نصب می شود و برای این که بدانیم کولر اینورتر است یا نه باید کندانسور کولر گازی را باز کنیم. و در صورت مواجه شدن با یک برد الکتریکی بزرگ و پیچیده از اینورتر بودن آن اطمینان داشته باشید. این برد الکتریکی همان اینورتر است که در کولرهای گازی معمولی وجود ندارد و اگر هم وجود داشته باشد کوچکتر و کاملا ابتدایی تر است.

 راه حل دوم برای تشخیص کولر اینورتر از کولر معمولی :

برچسب فنی کولر گازی اینورتر

در صورتی که نتوانستید کندانسور کولر را باز کنید می توانید به برچسب فنی روی محصول توجه کنید. برچسب فنی شامل اطلاعاتی از جمله مدل، توان مصرفی، ولتاژ مصرفی، فرکانس، نوع گاز مصرفی، توان کشش و … است که بر روی تمامی لوازم الکترونیکی وجود دارد. برای تشخیص کولر اینورتر از کولر معمولی با توجه به این برچسب باید به نوع گاز و آمپر کولر توجه کنید.

  • گاز مبرد در کولر های اینورتر گاز R410a است و گاز کولرهای معمولی R22 است.
  • کولرهای گازی کم مصرف با آمپر کمتری کار می کنند. برای مثال آمپر یک کولر معمولی ۱۲ آمپر است و آمپر یک کولر کم مصرف ۳.۲ آمپر است.

 راه حل سوم برای تشخیص کولر اینورتر از کولر معمولی 

در کولرهای کم مصرف هنگامی که آمپرمتر کلمپ را به دستگاه متصل کنید آمپرمتر روی یک عدد خاص نمی ایستد و اعداد به صورت صعودی و نزولی بالا و پایین می کنند. در کولرهای گازی معمولی آمپرمتر روی عددی خاص ثابت می شود و تغییر آن چنانی نمی کند. جدا از این سه راه حل می توانید برای اینکه دچار این مشکل نشوید از مراکز معتبر خرید نمایید. و در هنگام خرید کولر گازی به گارانتی و خدمات پس از فروش محصول توجه داشته باشید.

کولر گازی چند هزار بخریم؟

واحد اندازه گیری اسپلیت بی تی یو (BTU) می باشد و کولرها در اندازه های ۱۰۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ موجود است. شما با در نظر گرفتن عوامل زیر می توانید انتخاب خوبی داشته باشید.

  • آب و هوا
  • میزان رفت و آمد
  • تعداد افراد حاضر در فضا
  • آفتاب گیر بودن فضا
  • گردش هوا در فضا
  • ارتفاع سقف ساختمان
  • دستگاه ها و فضاهای گرمازا (آشپزخانه)

کولر گازی چند هزار بخریم؟

مزایای کولر گازی 

اکثر مردم به این دلیل از کولرهای گازی استفاده می کنند تا در محیط خانه و محیط کار احساس آرامش کنند و در هوای گرم و مرطوب تابستان و هوای سرد و ناخوشایند زمستان راحت باشند. جدا از این استفاده از کولرهای گازی مزایای دیگری دارند که با هم بررسی می کنیم.

کاهش مصرف آب : کولرهای گازی از طریق گاز و کمپرسور هوا را خنک می کنند و نیازی به آب ندارند، در نتیجه در مصرف آب بسیار صرفه جویی می شود.

بهبود کیفیت هوا : این سیستم ها قادر به جمع کردن گرد و غبار و سایر آلرژی های موجود در هوا هستند و می توانند کیفیت هوا را به میزان قابل توجهی افزایش دهند و فضای سالمی را ایجاد کنند.

کولر گازی چگونه باعث کاهش آسم و آلرژی می شود 

کولرهای گازی با جمع کردن گرد و غبار موجود در محیط خطر ابتلا به بیماری هایی همچون آسم و آلرژی و سایر مشکلات تنفسی را کم می کنند. شاید شما هم هنگام خرید سیستم های تهویه مطبوع از فروشنده شنیده اید که گفته زمان استفاده از دستگاه پنجره های محیط را باز نگذارید. این مسئله واقعیت دارد و با بستن پنجره ها به جلوگیری از ورود آلرژی های موجود در هوا، گرد و غبار و باکتری ها کمک می کنیم.

عدم تولید صدا : کولرهای گازی در مقایسه با سایر کولرها صدای بسیار کمی دارند و اصلا آزاردهنده نیستند و در اکثر مواقع اصلا شنیده نمی شود.

جلوگیری از خشکی و گرمازدگی : قرار گرفتن در معرض گرمای شدید باعث کم آبی می شود و از آن جایی که کولر گازی باعث کاهش عرق می شود کم آبی بدن را به حداقل می رساند. گرمای شدید باعث مشکل دیگری به نام گرم

کولر آبی گرمای جنوب

 

راهنمای خرید کولر گرمای جنوب

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

از قدیم کولر آبی جزء اصلی ترین وسایل خانه ی ما ایرانی ها بوده است و به دلیل قیمت بسیار بالای کولرهای گازی امروزه نیز این مدل کولرها طرفداران بسیار زیادی دارند. اما همانطور که می دانید امروزه انتخاب های متعددی برای خرید لوازم خانگی وجود دارد و هر فرد می تواند در میان ده ها برند و مدل مختلف وسایل مورد نظر خود را انتخاب کند. ما در این بخش از سری مطالب وبلاگ گزینگ کالا به معرفی کولر آبی گرمای جنوب می پردازیم، زیرا خرید هر محصولی نیازمند آشنایی با آن برند است پس افرادی که قصد خرید کولرهای گرمای جنوب را دارند تا آخر این مقاله با من همراه باشید.

تاریخچه شرکت گرمای جنوب

شرکت گرمای جنوب در سال ۱۳۶۰ با هدف تولید بخاری های برقی به مدیریت آقای محمد علی ربیع یوسفی تاسیس شد و تا سال ۱۳۶۴ همچنان مشغول به تولید بخاری برقی بود. از سال ۱۳۶۴ تولید بخاری های نفتی پرتابل را شروع کرد. تولیدات خود را در سال های ۱۳۷۶ و ۱۳۷۷ به ماشین لباسشویی دوقلو و انواع کولرهای آبی گسترش داد و به دلیل تلاش در امر تولید و پیشرو در کیفیت در طول این چند سال توانسته است موفقیت های بسیار زیادی را کسب کند. شرکت محبوب گرمای جنوب اولین دریافت کننده نشان استاندارد ملی ایران در کشور برای بخاری های برقی، بخاری های نفتی و ماشین لباسشویی دوقلو می باشد. همچنین این شرکت اولین دریافت کننده گرید A مصرف انرژی در تولید محصولات کولر آبی و بخاری برقی خود می باشد.

 کارخانه ی بزرگ گرمای جنوب چه محصولاتی را تولید می کند؟

فعالیت شرکت garmaye jonoob از سال ۱۳۶۰ تا به الان (سال ۱۴۰۰) به شرح زیر می باشد :

  • کولر آبی گرمای جنوب
  • بخاری برقی
  • بخاری نفتی
  • یخچال و فریزر
  • اجاق گاز خانگی
  • ماشین لباسشویی دوقلو

محصولات-گرمای-جنوب

نقش شرکت گرمای جنوب در بهینه سازی مصرف انرژی

این شرکت به عنوان اولین دریافت کننده رده B در مصرف انرژی و اولین تولیدکننده رده A در تولید کولرهای آبی توانسته نقش بسزایی در تقویت کردن انگیزه ی سایر شرکت ها داشته باشد. همچنین به دلیل استفاده ی مناسب از قطعات و تکنولوژی بومی توانسته بدون هیچ گونه هزینه ای در کاهش مصرف انرژی دخیل باشد و حقوق مصرف کننده را تا حد بسیار زیادی رعایت کند.

 مصرف انرژی کولر آبی گرمای جنوب

طبق تحقیقاتی که در طول این سه دهه انجام شده است با استفاده از کولرهای آبی دارای رده مصرف A حدود ۳۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی می شود و کمک بسیار زیادی به اقتصاد خانواده ها می کند.

 کیفیت کولر آبی گرمای جنوب

کولرهای آبی گرمای جنوب دارای کیفیت استاندارد و مطابق با الزامات استانداردهای مربوطه تولید شده اند. و همواره این شرکت سعی در نگهداری و افزایش سطح کیفیت محصولات خود خواهد بود و در طول این سه دهه فعالیت ۹۵ درصد خریداران از محصولات این شرکت به خصوص کولرهای آبی رضایت کامل داشته اند. همچنین محصولات کولرهای آبی گرمای جنوب جزء یکی از اصلی ترین برندهای مورد توجه مردم بوده. به طوری که در سال گذشته این شرکت موفق به دریافت تندیس دیموند (بالاترین مقام توزیع و پخش در کشور) در خصوص محصول کولر آبی گردید.

 

انواع کولر آبی گرمای جنوب

شرکت گرمای جنوب انواع کولر را تولید کرده است که عبارتند از:

  • کولر آبی پوشالی
  • کولر آبی سلولزی
  • کولر آبی پرتابل
  • کولر آبی دستی

کولر آبی پوشالی گرمای جنوب

کولر آبی پوشالی از قدیمی ترین و پر فروش ترین نوع کولر های آبی است. عملکرد این کولر ها به این صورت است که آب به کمک پمپ از محفظه به سمت پوشال‌ های چوبی هدایت می شود و روی آن‌ها می‌ ریزد. در مسیر بعدی پوشال‌ ها خیس می شوند و با عبور هوا از میان آن‌ ها باعث خنک شدن هوای داخل کولر می‌شوند. و هوا با وجود این شرایط  هوا به صورت مرطوب و خنک به داخل کانال‌ کشی‌ ها رفته و به فضای خانه انتقال پیدا می‌کند.

کولر آبی سلولزی گرمای جنوب

کولر های آبی سلولزی از جدیدترین نوع کولر به حساب می آیند و به جای پوشال های چوبی در آن ها ازپد های سلولزی استفاده شده است. با استفاده از پد های سلولزی عملکرد کولر بهتر شده و مصرف برق را نیز کمتر خواهد کرد. از مزایای این کولر عبارتند از:

  • خنک‌ کنندگی کولر سلولزی از پوشالی بیشتر است. 
  • از ورود گرد و غبار به داخل فضا جلوگیری می کند.
  • د رمدت زمان طولانی تری سرویس لازم دارد.
  • عدم ایجاد رسوب

کولر آبی پرتابل

کولر آبی پرتابل کولر هایی هستند که برای فضاهای کم و که درست کانال کشی نشده اند  مناسب است. از این نوع کولر ها  برای متراژ ۱۵ تا ۲۰ متر می توان استفاده کرد. طراحی و شکل این نوع کولر ها متفاوت تر است و از پارچه های نانو به جای پوشال و سلوولز د رآن ها استفاده می شود.

کیفیت کولر آبی گرمای جنوب

اجازه دهید بهترین ها اول باشند  شعار شرکت گرمای جنوب در طی سال های فعالیت خود بوده است.

 خط مشی شرکت گرمای جنوب

مدیریت و پرسنل شرکت گرمای جنوب به عنوان یک سازمان مهندسی، ساخت و مونتاژ انواع لوازم خانگی و با اعتقاد به نظام کیفیت و رعایت الزامات سری استانداردهای بین المللی سیستم یکپارچه شامل : (IMS (ISO 9001:2008; ISO 14001:2004; OHSAS 18001:2007 و نیز استاندارد شکایت مشتری (ISO 10002:2004) و به منظور استقرار و حفظ نظام مدیریت نوین سعی کرده است خط مشی های زیر را بر پایه ارتقاء سطح رضایتمندی مشتریان و ارائه خدمات و تولید محصول منطبق و با کیفیت، همواره سر لوحه کار خود قرار دهد :

  • کاهش ضایعات
  • بهبود مستمر سازمان
  • جلب رضایتمندی مشتریان
  • ارتقاء سطح علمی پرسنل از طریق آموزش موثر
  • شناسایی و تحت کنترل بودن سلامت پرسنل سازمان
  • شناسایی و کاهش حوادث و بیماری های شغلی کارکنان
  • تحویل به موقع محصولات، کاهش زمان های تاخیر و توقفات
  • پاسخگویی منطقی به شکایات و نظرات رسیده احتمالی
  • شناسایی و توجه به کلیه قوانین و مقررات زیست محیطی و ایمنی کارکنان متناسب با حیطه عملکردی سازمان
  • شناسایی و کنترل کلیه جنبه های مثبت و منفی زیست محیطی و ریسک های ایمنی بهداشتی تاثیرگذار با توجه به حیطه عملکردی سازمان
  • پیشگیری از تخریب محیط زیست از طریق برنامه ریزی و کنترل آلاینده های زیست محیطی سازمان و تلاش در جهت حفظ و بهسازی آن

صادرات شرکت صنعتی garmayejonoob در طول سال های فعالیت خود

شرکت گرمای جنوب از همان ابتدا صادرات خود را به کشورهای همسایه آغاز کرد که شروع صادرات آن به شکل زیر می باشد.

  • سال ۱۳۶۷ شروع صادرات بخاری برقی به کشورهای کویت و امارات عربی متحده
  • سال ۱۳۸۲ شروع صادرات کولر آبی به کشورهای امارات عربی متحده
  • و سال ۱۳۸۳ شروع صادرات کولرهای آبی و بخاری های نفتی به کشور عراق

هم اکنون شرکت گرمای جنوب با سابقه ی طولانی در تولید و صادرات گسترده و با اعتماد به ارائه ی کیفیت برتر در بازار خارج و داخلی کشور حضور فعال داشته و همواره سعی به حفظ کیفیت و ارتقاء آن و رشد میزان صادرات خود داشته است.

این شرکت خود را با سه اصل مهم کیفیت، تعهد و نوآوری معرفی کرده است 

 افتخارات شرکت گرمای جنوب برای تولیدات خود (کولر آبی گرمای جنوب و …) 

  • دریافت نشان و تندیس دیموند در سال ۱۳۹۱
  • واحد منتخب صنعت و معدن در استان البرز
  • کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال ۱۳۹۳
  • اخذ گواهینامه های سیستم مدیریت کیفیت از URS انگلستان
  • دریافت گواهینامه و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۵
  • دریافت گواهینامه و تندیس طلایی رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۵
  • اخذ گواهینامه و تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۰
  • مفتخر به دریافت گواهینامه ی نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۲
  • مفتخر به دریافت گواهینامه و تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۳
  • موفق به دریافت گواهینامه و تندیس نقره ای رعایت حقوق مصرف کنندگان در سال ۱۳۹۴ برای چهار سال متوالی
  • موفق به دریافت تندیس ضمانت اصالت و کیفیت کالا از موسسه استاندارد و وزارت صنعت معدن و تجارت
  • واحد نمونه کیفیت استاندارد استان البرز در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ توسط اداره كل استاندارد و تحقيقات صنعتی این استان

نمایندگی فروش و خدمات پس از فروش کولر آبی گرمای جنوب 

از ویژگی های فوق العاده ی این برند میتوان به وجود گارانتی، خدمات پس از فروش و نمایندگی در نقاط مختلف ایران نام برد. شما عزیزان برای نصب کولر آبی گرمای جنوب و برای پیدا کردن نزدیک ترین نمایندگی به شهر یا استانتان فقط کافی است که در گوگل نمایندگی گرمای جنوب را جستجو کنید تا لیست نمایندگی ها را در سایت اصلی این شرکت مشاهده کنید. همچنین شما عزیزان برای ارتباط با خدمات پس از فروش کولر آبی گرمای جنوب می توانید با شماره  ۳۵۶۸-۰۲۶ در تماس باشید.

 قیمت کولر آبی گرمای جنوب

این برند پرطرفدار ایرانی برای جذب مخاطبان بیشتر و فروش بیشتر، قیمت محصولات خود را بسیار پایین تر از سایر برندها می زند. با توجه به کیفیت بالایی که کولرهای آبی این شرکت دارند، از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند، به همین دلیل بیشتر فروشگاه ها اقدام به فروختن محصولات برند گرمای جنوب کرده اند.

نتیجه گیری از مقاله

 

خرید لوازم خانگی یکی از خریدهایی به شمار می رود که باید در آن دقت زیادی به خرج داد و به دلیل تنوع در برند و مدل، تحقیق پیش از خرید الزامی است. ما در این مقاله سعی کرده ایم کولرهای آبی گرمای جنوب را به شما عزیزان معرفی کنیم تا کسانی که قصد خرید محصولات این برند را دارند بتوانند با خیالی آسوده اقدام به خرید خود نمایند.

خرید بهترین کولر آبی

 

راهنمای خرید کولر آبی

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

کم کم داریم به فصل گرما نزدیک می شویم و باید به فکر خرید بهترین کولر آبی باشیم زیرا کولر آبی وسیله ای است که اکثر مردم نمی توانند نبود آن را در فصل گرما تحمل کنند. پس قبل از خرید بهترین کولر آبی باید معیارهایی را در نظر گرفت که ما در این مقاله قصد داریم آن ها را با هم بررسی کنیم و چند مدل از بهترین کولر های بازار ایران را به شما عزیزان معرفی کنیم.

 

تاریخچه کولر آبی 

بر روی دیوارهای مصر باستان نقاشی هایی کشف شده است که فنجان هایی بزرگ پر از آب را به تصویر کشیده اند. این یک شکل اولیه از کولرهای آبی می باشد.همچنین بسیاری از رومیان باستان آبشار هایی را از دیوارهای خانه هایشان عبور می دادند تا سبب خنک سازی هوای محیط خانه گردد. قدیمی‌ ترین نمونه ی کولر آبی در جهان، بادگیر می باشد که در حدود هزاران سال پیش در ایران اختراع شد. کارکرد بادگیرها به این گونه است که هوای بیرون از خانه را به داخل خود می‌ کشند و توسط تشت‌ های آبی که درونش تعبیه شده، هوا را خنک و سبک کرده و به داخل خانه هدایت می‌ کند.

 

کولر آبی چگونه کار می کند؟

کولر آبی نوعی کولر است که با تبخیر آب، هوا را خنک می‌ کند و در واقع کولر های آبی با فرایند سرمایش تبخیری کار می‌ کنند. حال شاید با خود بگویید سرمایش تبخیری به چه معناست. فرآیند سرمایش تبخیری یک فرآیند بسیار قدیمی است که منشا آن به هزاران سال قبل بر می گردد و اساس کار سیستم های سرمایش تبخیری به این گونه است که در آن از پدیده ی تبخیر به عنوان یک جاذب گرمایی طبیعی استفاده می‌ شود. در این فرآیند هوای محیط در تماس مستقیم با آب قرار می گیرد و آب، گرمای محیط را می گیرد و تبخیر می کند و در نتیجه دمای هوا پایین می آید. بهترین مثال برای شرح دادن فرایند سرمایش تبخیری عمل تعریق در بدن انسان می باشد. بدن انسان به صورت طبیعی برای خنک کردن خود عرق می کند بدین شیوه که در ابتدا لایه ی نازکی از آب بر روی پوست انسان ایجاد می شود و سپس این آب تبخیر می شود و حرارت لازم برای تبخیر خود را از بدن انسان می گیرد.

کولر آبی چگونه کار می کند

چند نوع کولر آبی داریم؟

کولر آبی پوشالی : همانطور که از نام این مدل کولر پیداست دارای پوشال بوده و برای راندمان بهتر کولر هر چند وقت یک بار نیاز به تعویض دارد و در مقایسه با کولر های سلولزی مصرف برق پایین تری دارد و همچنین از نظر قیمت نیز بسیار ارزان تر از کولرهای سلولزی می باشد. کولرهای آبی پوشالی یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی ترین کولرها در میان مردم می باشند اما از معایب آن ها نیز می توان به جذب کردن گرد و غبار توسط پوشال ها و انتقال آن به محیط خانه نام برد.

کولر آبی سلولزی : تقریبا تمام ویژگی های کولر آبی سلولزی مانند کولر آبی پوشالی می باشد با این تفاوت که در این مدل از کولرها به جای پوشال از پد های سلولزی متراکم استفاده می شود. مزیت این پدهای سلولزی نسبت به پوشال ها این است که نیاز به تعویض سالیانه ندارند و همچنین اجازه ی ورود گرد و غبار به پروانه موتور را نمی دهند به همین دلیل متخصصان استفاده از کولرهای آبی سلولزی را به افرادی که ساکن مناطق آلوده هستند پیشنهاد می کنند. البته بدانید که پدهای سلولزی از پوشال ها گرانتر هستند به همین دلیل قیمت کولرهای سلولزی نسبت به کولر های پوشالی بالاتر است.

جهت اطلاعات بیشتر در زمینه ی کولرهای سلولزی و پوشالی می توانید مقاله ( تفاوت کولر آبی سلولزی با کولر آبی پوشالی) را مطالعه کنید.

 

چند نوع کولر آبی داریم

معیارهایی که باید برای خرید بهترین کولر آبی به آن ها توجه شود کدامند؟

کولر آبی خوب چی بخرم؟ از جمله سوالاتی است که ذهن اکثر مشتریان را پیش از خرید کولر به خود مشغول کرده است. پس اگر شما هم می خواهید بهترین کولر آبی را انتخاب نمایید با من در ادامه ی این نوشته همراه باشید تا نکاتی را که باید به آن ها توجه کنید بررسی کنیم.

ظرفیت یا حجم کولر : شاید شما هم در هنگام خرید کولر آبی به این سوال که کولر آبی چند هزار داریم فکر کرده باشید. و تصمیم گرفته باشید که بالاترین ظرفیت را خریداری کنید. ولی این کار اصلا درست نیست زیرا شما باید کولری را خریداری نمایید که مناسب متراژ و فضای خانه یتان باشد.

 

 ظرفیت کولر   متراژ مناسب
 ۲۳۰۰  ۳۰ تا ۵۰ متر مربع
 ۳۵۰۰  ۵۰ تا ۶۵ متر مربع
 ۴۹۰۰  ۶۵ تا ۱۲۰ متر مربع
 ۷۰۰۰  ۱۲۰ تا ۱۵۵ متر مربع

 

برای خرید بهترین کولر آبی برای منزلتان بر اساس جدول بالا می توانید تصمیم بگیرید. زیرا در صورت انتخاب نادرست ممکن است انرژی و مصرف برق بالایی داشته باشید. و همچنین خنکی مطلوبی را نیز نداشته باشید.

جنس بدنه 

یکی دیگر از نکات قابل توجه در هنگام خرید کولر بدنه ی آن است. چون کولر در معرض باد، آفتاب و باران قرار می گیرد به جنس بدنه و ورقه ی تشکیل دهنده آن خیلی توجه داشته باشید. و سعی کنید کولری را انتخاب کنید که جنس بدنه ی آن گالوانیزه و پوشش رنگ آن الکترواستاتیک باشد.

نوع کولر آبی 

همانطور که در بالا نیز ذکر شد دو نوع کولر آبی سلولزی و پوشالی موجود است. و شما باید با توجه به شرایط و بودجه ای که در اختیار دارید بهترین کولر آبی را برای خود انتخاب کنید.

رنگ مخصوص کولر 

شاید شما هنگام خرید توجه چندانی به رنگ کولر نداشته باشید. اما باید بدانید که رنگ کولر آبی در اثر برخورد با اشعه فرابنفش دچار پوسیدگی می شود و کم کم می ریزد و همین مسئله باعث فرسودگی و عمر پایین کولر می شود پس در هنگام انتخاب رنگ کولر مطمئن شوید که در برابر آفتاب مقاوم است.

 

کولر آبی در پشت بام

برچسب انرژی :

همانطور که می دانید برچسب انرژی نشان دهنده ی میزان مصرف انرژی دستگاه است. و تمامی لوازم خانگی یا بهتر بگوییم تمامی لوازم برقی دارای برچسب انرژی هستند. محصولاتی که برچسب انرژی آن ها A می باشد کمترین مصرف انرژی و بالاترین راندمان را دارند. پس حتما پیش از خرید کولر آبی به برچسب انرژی آن که در قسمت پشت دستگاه نوشته شده است توجه نمایید. و سعی کنید محصولاتی را که دارای سطح انرژی F و G هستند، خریداری نکنید.

 

برچسب انرژی کولر

میزان هوادهی 

هنگامی که برچسب انرژی کولر را بررسی کردید همزمان با آن به میزان هوادهی کولر نیز توجه کنید. میزان هوادهی آن بر حسب متر مکعب بر ساعت جریان هوا درج شده است. توجه : میزان هوادهی کولر آبی باید ۲۰ برابر حجم محیط باشد. برای مثال حجم هوای یک منزل ۱۰۰ متری ۳۰۰ متر مکعب است که باید در عدد ۲۰ ضرب شود.

کولر آبی پرتابل یا ثابت 

به کولرهای آبی که بدون نیاز به کانال کشی کار می کنند کولرهای پرتابل گفته می شود. و این مدل از کولرها به دلیل نصب و راه اندازی آسانی که دارند در بین مردم محبوب شده اند. اشغال کردن فضای بسیار کم و مصرف پایین آب از مزایای کولرهای پرتابل می باشند. اما اگر فضای شما بزرگ است خرید کولر آبی پرتابل به شما پیشنهاد نمی شود زیرا این مدل کارایی چندانی در اتاق های بزرگ ندارد.

میزن بودجه 

البته این مورد اولین نکته ای است که باید به آن توجه کنید. شما باید بودجه و احتیاجات خود را مشخص کنید تا بتوانید از هزینه های اضافی خودداری کنید. و بر اساس بودجه ای که برای خود تعیین کرده اید بتوانید بهترین کولر آبی را خریداری نمایید.

خدمات پس از فروش و گارانتی 

برای اینکه بتوانید کولر آبی خوبی را انتخاب کنید به خدمات پس از فروش و گارانتی محصول نیز توجه داشته باشید. تا زمانی که کولر دچار مشکل شد بتوانید از گارانتی و خدمات پس از فروش آن استفاده بکنید.

 

از کجا بفهمیم کولر آبی چند هزار است؟

این سوال که از کجا بفهمیم کولر آبی چند هزار است شاید سوال شما نیز پیش از خرید کولر باشد. ظرفیت کولر آبی با نشان cfm که یک مقیاس جهانی است بیان می شود. و هر چه ظرفیت کولر بیشتر باشد ابعاد محصول نیز بزرگتر است. برای تشخیص چند هزار بودن کولر آبی می توانید به بدنه ی کولر نگاهی بیندازید.  چرا که معمولا بر روی بدنه ی خارجی اکثر کولرهای آبی پوشالی ، سلولزی و پرتابلی مقدار میزان هوادهی و ظرفیت کولر آبی نوشته شده است . این مشخصه می تواند بر روی برچسب فلزی یا کاغذی که روی بدنه کولر آبی زده شده مشاهده کنید و در اغلب اوقات نیز این مقدار در دفترچه راهنما نیز نوشته می شود.

 

جدیدترین تکنولوژی های کولر آبی 

تکنولوژی در کولر آبی باعث می شود که کار با آن بسیار آسان باشد و رضایت مصرف کنندگان را به دنبال دارد. حال چند مورد از جدیدترین تکنولوژی هایی که به کولر آبی اضافه شده است را با هم بررسی می کنیم.

  • ریموت کنترل : این تکنولوژی در سال های اخیر به کولر آبی اضافه شده است. و با استفاده از آن می توانید کولر را از راه دور خاموش و روشن کنید.
  • قابلیت تنظیم دما : امروزه اکثر کولرهای تولیدی قابلیت تنظیم دما دارند و میتوان دما را به دلخواه خود تنظیم کنید.
  • حدف موتور و تسمه : یکی از جدیدترین فناوری ها، حدف موتور و تسمه می باشد که باعث می شود مصرف برق تا ۸۰ درصد و مصرف آب تا ۲۵ درصد کاهش یابد. کار کردن این نوع کولرها با استفاده از مدار القایی الکترومغناطیسی است که درون کولر گذاشته اند.
  • سنسور هوشمند تنظیم آب ورودی : کارکرد این سنسور به گونه ای است که ابتدا رطوبت را اندازه گیری می کند. و سپس در صورت نیاز آب را وارد مخزن می کند. با این کار مصرف آب به پایین ترین حد خود می رسد.
  • کلید هوشمند کولرهای آبی : کلید هوشمند دارای نمایشگر دیجیتال است. که با استفاده از آن می تواند فاکتورهایی مانند درجه حرارت محیط، وضعیت کولر و مواردی از این قبیل را به شما نشان دهد.
  • تصفیه هوا : وجود تصفیه هوا در کولرهای جدید باعث شده که کارایی کولرها بسیار بالا برود و با جلوگیری از وارد شدن گرد و غبار به محیط، مشکلات زیادی از جمله حساسیت های پوستی و تنفسی رفع شود.
  • فیلتر نانو : این فیلتر باعث می شود که مقدار زیادی از ذرات موجود در هوا را به خود بگیرد. و از ورود آن ها به محیط جلوگیری کند.

 

بهترین مارک کولر آبی بازار ایران 

قطعا یکی از مهم ترین معیارها برای خرید بهترین کولر آبی انتخاب یک برند مناسب و با کیفیت می باشد. ما در ادامه چند مارک معروف بازار ایران را به شما معرفی می کنیم.

کولر آبی گرمای جنوب

شرکت گرمای جنوب از سال ۱۳۷۷ تولید کولرهای آبی را شروع کرد. این شرکت به عنوان اولین شرکت دریافت کننده گرید انرژی A برای محصولات بخاری برقی و کولرهای آبی تولید خود می باشد. به دلیل موفقیت های روز افزون خود در سال ۱۳۸۲ شروع به صادرات کولرهای آبی به کشورهای عراق و امارات عربی متحده کردند. بر اساس تحقیقات در این سه دهه فعالیت، رضایت مشتریان از محصولات این شرکت ۹۵ درصد بوده است.

کولر آبی پوشالی گرمای جنوب

کولر آبی آزمایش

شرکت آزمایش فعالیت خود را از سال ۱۳۳۷ شروع کرد. و به مدت ۶۳ سال است که مشغول تولید کولرهای آبی است. تمامی کولرهای شرکت آزمایش از نوع پوشالی هستند و کیفیت بسیار خوبی دارند. رضایت مشتریان نیز از تولیدی های این شرکت تا به الان بسیار بالا بوده است.

کولر آبی برفاب

شرکت برفاب فعالیت خود را از سال ۱۳۶۹ شروع کرد. و به تدریج تنوع محصولات خود را افزایش داد. و امروزه به یکی از یزرگترین تولید کنندگان لوازم برقی در کشور ایران تبدیل شده است. محصولات شرکت برفاب دارای ۲۴ ماه گارانتی می باشند و کیفیت بسیار خوبی دارد و به همین خاطر به یکی از مارک های پرطرفدار در میان مردم تبدیل شده است.

از دیگر برندهای پرطرفدار در کولر آبی می توان به انرژی، سپهر الکتریک، آبسال، سنگرکار، پلار، جنرال و … اشاره کرد.

 

نتیجه گیری از مقاله خرید بهترین کولر آبی 

 

این روزها به دلیل اهمیت لوازم برقی و پیشرفته شدن این وسایل بسیار مهم است. که قبل از خریدتان اطلاعات کافی در مورد محصول داشته باشید. تا بتوانید یک خرید به صرفه و عالی داشته باشید.

مشخصات تلویزیون های هوریون

 

راهنمای خرید تلویزیون هوریون

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

تلویزیون های هوریون با اینکه چند سالی بیشتر نیست وارد بازار ایران شده اند اما در همین مدت زمان کوتاه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و یه جورایی میشه گفت به پر فروش ترین های بازار تبدیل شده اند. ما در این مقاله سعی کرده ایم قابلیت و مشخصات تلویزیون های هوریون را بیان کنیم و بدانیم برند معروف هوریون ساخت کجاست و از چه زمانی کار خود را شروع کرده است.

 

تاریخچه ی شرکت هوریون 

سوالی که امروزه در مورد تلویزیون های هوریون خیلی مطرح است این است که تلویزیون هوریون ساخت کجاست و موسس این شرکت چه کسی است. هوریون برندی از گروه فناوری Shenzhen KTC می باشد. این شرکت در سال ۱۹۹۵ تاسیس و در پارک صنعتی هوشمند نوظهور به نام Tian’an Yungu در شن ژن کشور چین واقع شده است و چندین پارک صنعتی دیگر در شن ژن و Huizhou راه اندازی کرده و خدمات پس از فروش گسترده ای را در سراسر کشور ارائه کرده است.

مساحت کارخانه ی هوریون ۳۸۰۰۰۰ متر مربع می باشد و ۶۰۰۰ کارمند در آنجا مشغول به کار هستند. این کارخانه یک سیستم تولید کامل و نیز سیستم کنترل کیفی را راه اندازی کرده است تا مطابق با استاندارد های جهانی باشد. هر صفحه ی کنفرانس در کارگاه تولیدی هوریون مطابق با استانداردهای جهانی در دما و رطوبت ثابت و محیطی عاری از گرد و غبار ساخته می شود.

 

مشخصات و کیفیت تلویزیون های هوریون 

تلویزیون های هوریون مزایای بسیار زیادی دارند و به جرأت میتوان گفت یکی از بهترین های بازار هستند. این شرکت همواره در پیش برد تکنولوژی های مدرن جهت ساخت تلویزیون های خود پیشتاز بوده است و تنوع بالای سبد محصولات تلویزیون های هوریون همواره پاسخگوی انواع سلیقه ها و نیازها، چه از نظر ابعاد و چه از نظر مشخصات می باشد. برای آشنایی بیشتر با مشخصات کامل تلویزیون های هوریون پیشنهاد کنیم از این مقاله مزایا و معایب تلویزیون های هوریون دیدن فرمایید.

 

برخی از امکانات تلویزیون های برند هوریون عبارتند از 

مجهز به پنل QLED : پنل QLED در واقع یک لایه از ذرات کوانتومی است که روی نور پس زمینه پنل LED قرار گرفته و هر کدام از این ذرات با توجه به ابعاد، نور جداگانه ای از خود پخش می کند و به همین دلیل شاهد دقت رنگ و درخشندگی بیشتری خواهیم بود.

قابلیت HDR : محدوده ی دینامیکی بالا یا HDR باعث می شود غنای رنگ در قسمت های روشن تر و تاریک تر صفحه نمایش افزایش پیدا کند، بنابراین کیفیت رنگ های مشاهده شده بالا می رود و تصاویر واقعی تر و طبیعی تر دیده خواهند شد.

پنل با کیفیت +A : شرکت هوریون از کیفیت +A برای پنل‌ تلویزیون های خود استفاده می‌ کند تا مطمئن شود که کاربر هنگام تماشای تصویر با هیچ نوع مشکلی از جمله وجود لکه، پخش شدن نور یا رنگ در تصویر یا خراشیدگی و یا ضربه دیدن پنل مواجه نخواهد شد.

به‌ طور کلی پنل‌ ها در درجه‌ های A+، A، B و C عرضه می‌ شوند که در میان این مدل ها A+ بهترین پنل محسوب میشود. این پنل ها شفاف هستند و این شفاف بودن برای تلویزیون و صفحه‌ نمایش بسیار مهم و ارزشمند است.

محافظ نور آبی صفحه نمایش : تلویزیون های هوریون می توانند به طور موثری حدود ۹۰ درصد نور آبی موج کوتاه را که برای چشم انسان مضر است را فیلتر کنند.

WiFi داخلی / ورودی LAN : این امکان را فراهم می آورد تا بتوانید با کابل و یا بی سیم به اینترنت وصل شوید.

تلویزیون هوشمند SMART TV هوریون با سیستم عامل Android 9 

تلویزیون های هوریون با همراه داشتن سیستم عامل محبوب اندروید این امکان را فراهم می آورند که از اپلیکشن های مورد علاقه خود استفاده نمایید از جمله اپ های تماشای فیلم آنلاین، صفحات مجازی، بازی و سرگرمی.

پورت LAN چیست؟

ورودی یا پورت، در واقع یک درگاه است که به واسطه ی آن اطلاعات بین دو دستگاه از یکی به دیگری منتقل می شود. پورت با استفاده از کابل، داده ها را وارد یا خارج می نماید. پورت LAN یکی از انواع مختلف پورت ها می باشد که معمولا در وسایلی هم چون کامپیوتر ، تلویزیون و … تعبیه می شود و یکی از بهترین درگاه ها برای رد و بدل کردن اطلاعات می باشد. کلمه ی LAN مخفف عبارت Local area network است و به معنای شبکه ی محلی است که به آن Ethernet (اترنت) هم گفته میشود.

مجهز به گیرنده دیجیتال داخلی DVBT2 HEVC : تلویزیون های هوریون مجهز به گیرنده دیجیتال DVB-T هستند و این امکان را برای شما فراهم می کنند که تنها با اتصال آنتن به تلویزیون، شبکه های دیجیتال را مشاهده نمایید. در این حالت نیازی به خرید گیرنده ی دیجیتال داخلی نخواهید داشت و تمامی کانال های داخلی با وضوح بالا دریافت خواهند شد.

DVBT2 HEVC

مزایای تلویزیون های هوریون 

اپلیکشن E-share : از طریق این اپلیکشن به راحتی می توانید تلفن همراه خود را به تلویزیون وصل کنید و یک اتصال هوشمند داشته باشید.

راهنمای EPG : این راهنما به شما کمک خواهد کرد که از زمان پخش برنامه های مختلف اطلاع پیدا کنید. این راهنما را صدا و سیما تهیه می کند.

قابلیت PVR : یک قابلیت کاربردی است که شما می توانید برنامه مورد علاقه خود را بر روی حافظه ذخیره کنید.

طراحی بدون قاب Frameless با دکور بار نقره ای رنگ : هیچ قابی در تلویزیون هوریون به کار نرفته است و شما می توانید در تمام صفحه تلویزیون خود و بدون مرز تصویر مشاهده کنید.

پردازشگر ۴ هسته ای : پردازنده ی تلویزیون بسیار اهمیت دارد زیرا تاثیر مستقیم بر کیفیت تصویر تلویزیون شما دارد. پردازنده های ۴ هسته ای باعث کیفیت تصویر بالا در تلویزیون می شوند.

حافظه داخلی ۱۶ گیگابایت : مدل های جدید تلویزیون های هوریون دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی هستند که این مورد از مزایای عالی تلویزیون ها به حساب می آید.

دارای ۳ عدد HDMI و ۲ عدد USB

درگاه USB چیست؟

پورت USB یک واسط اتصالی جهت انتقال برق و دیتا است. که امکان اتصال به انواع وسایل جانبی را  به دستگاه های گوناگون ، ابزارک ها و گجت ها و کامپیوترها می دهد. وسایلی که مجهز به پورت USB می باشند بسیار زیاد و متنوع اند . انواع کیس کامپیوتر ، لپ‌ تاپ ، پخش ماشین و ضبط خانگی، اسپیکر، سینمای خانگی، موزیک پلیر ، ویدیو پلیر ، برد فلش خور ،سیستم ماینینگ و ماینر بیت کوین ، مبدل صوتی و تصویری و … همگی از محصولاتی هستند که در آن ها از درگاه های USB استفاده شده است .

 

درگاه HDMI چیست؟

پورت های HDMI، تصویر و صدا را با کیفیت بالا  از طریق یک کابل به کابران انتقال می دهند. از مزیت های این پورت این است که دستگاه فرستنده باید اطلاعات را به صورت غیر فشرده ارسال کند و همچنین دستگاه گیرنده توان دریافت آن را داشته باشد.

 

قیمت تلویزیون هوریون 

قیمت تلویزیون هوریون یکی از مهم‌ترین جذابیت‌ هایی است که باعث شده تقریبا تمامی فروشگاه‌ ها اقدام به فروش این محصول نمایند. هزینه ای که برای تلویزیون های این برند در نظر گرفته شده است چندان زیاد نیست و نسبت به کیفیت و امکاناتی که این محصولات دارند کاملا به صرفه می باشد.

 

شرکت هوریون از زمان تاسیس به چه افتخاراتی دست یافته است 

شرکت فناوری ملی در سال ۲۰۱۶

توزیع کننده ی عمده نمایشگر های تجاری ال جی چین در سال ۲۰۱۸

جزء ۱۰۰ شرکت برتر الکترونیکی در چین برای ۸ سال متوالی

جرء ۵۰۰ شرکت خصوصی برتر در زمینه صنایع تولیدی برای ۳ سال متوالی

برند مشهور و شناخته شده شنزن در سال ۲۰۱۶

محصول خوب شنزن در سال ۲۰۱۷

بهترین برند تولید کننده صفحات تخت تعاملی در سال ۲۰۱۷

گروه تولیدی horion به رسالت شرکت که همانا  هوشمندی آینده را دگرگون می کند  وفادار بوده و  همواره بر روی تحقیق و توسعه همراه با حرفه ای بودن، تعهد و نوآوری تمرکز کرده و خود را متعهد به پیشگامی در صنعت نمایشگر می داند.

 

سخن بنیانگذار شرکت هوریون در مورد این مجموعه 

ما هرگز از یافتن راه حل های جدید برای کنفرانس ها با نگاه آینده نگرانه، توسعه فن آوری پیشرفته جهت برقراری کنفرانس های هوشمند و نیز به ثمر رساندن عصر جدیدی از جلسات تجاری هوشمند باز نایستاده ایم. ما متعهد به فراهم آوردن تجربه ی کنفرانس با کیفیت بالا برای شرکت ها هستیم.

نتیجه گیری از مقاله مشخصات تلویزیون های هوریون 

خرید هر محصولی از هر برندی نیازمند آشنایی با آن برند می باشد ، به همین دلیل ما سعی کرده ایم در این نوشته امکان آشنایی با برند هوریون را برای کسانی که قصد خرید محصولات این شرکت را دارند فراهم کنیم. برای خرید تلویزیون های هوریون نکات بالا را در نظر داشته باشید . از آن جایی که این محصولات مدت زیادی نیست به بازار عرضه شده اند سعی کنید از فروشندگان معتبر خریداری کنید.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد