x تبلیغات
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

معرفی ۹ روش کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 

 روش های برفک زدایی یخچال فریزر

 

برفک گرفتن یخچال یکی از ناخوشایند ترین صحنه هایی است که می توان شاهد آن بود. برفک زدایی یخچال به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. یخچال هایی که جدیدا وارد بازار شده اند دارای سیستم برفک زدایی هستند که به آن سیستم نوفراست می گویند و دیگر برفک نمی گیرند. با این حال هنوز یخچال هایی در خانه ها وجود دارد که از این سیستم برخوردار نیستند و برفک می گیرند. راهکار هایی برای برفک زدایی یخچال فریزر وجود دارد که در ادامه مطلب به آن می پردازیم.

با کمک این راهکار ها می توانید به راحتی یخچال را برفک زدایی کنید و یا اینکه با رعایت کردن نکاتی از برفک گرفتن یخچال جلوگیری کنید. برفک هایی که بر روی دیوار یخچال ایجاد می شود باعث می شود به مرور کارایی دستگاه دچار اختلال شود و در عملکرد آن مشکل ایجاد کند. برفک گرفتن یخچال فریزر باعث می شود که مصرف برق نیز بالا برود. اینکه چه زمانی برفک زدایی کنیم و از چه روش هایی برای برفک زدایی استفاده کنیم را در ادامه مطلب به شما خواهم گفت تا بتوانید از یخچال خود به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

چه زمانی باید یخچال فریزر را برفک زدایی کنیم؟

اینکه یخچال شما از چه نوعی است هیچ فرقی نمی کند و باید مرتب آن را تمیز کنید و از برفک گرفتن آن جلوگیری کنید. بهترین زمان برای برفک زدایی یخچال فریزر این است که هر گاه دیدید که بیش از یک چهارم اینچ یخچال را برفک گرفته بود شروع به تمیز کردن آن کنید. با برفک گرفتن زیاد یخچال عملکرد آن دچار اختلال می شود و به مرور باعث کاهش طول عمر یخچال می شود. بهتر است که برای جلوگیری از این مشکلات قبل از اینکه مجبور به تعمیر شوید از یخچال خود مواظبت کنید و آن را به  طور منظم و زود به زود تمیز کنید. به دلیل اینکه عملکرد یخچال ها با هم فرق دارد به همین دلیل نمی توان گفت که چه زمانی آن را تمیز کنید. اما حداقل سالی دو تا سه بار آن را برفک زدایی کنید.

 مراحل برفک زدایی یخچال

  1. از قبل برنامه بریزیداولین کاری که باید انجام دهید این است که از قبل برای برفک زدایی یخچال برنامه ریزی کنید. اگر قبل از برفک زدایی برنامه ریزی کنید می توانید از اینکه مواد غذایی خراب شوند جلوگیری کنید. می توانید تا روز برفک زدایی مواد را مصرف کنید یا اینکه برای قرار دادن آن ها جایی خنک را در نظر بگیرید.
  2.  یخچال را خاموش کنیداولین قدم این است که یخچال را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید. بهترین روش این است که بگذارید به شکل طبیعی آب شود. روش هایی را در ادامه برای شما خواهم گفت.
  3. تعدادی حوله آماده داشته باشیدبرای اینکه آب یخچال بیرون نریزد و محیط را کثیف نکند یک حوله را در داخل یخچال پهن کنید تا تمام آب را به خود جذب کند.
  4. هنگام آب کردن برفک مراقب باشیددر هنگام ضربه زدن به برفک های عقب تر مراقب باشید که بدنه یخچال ضربه وارد نکنید. با ضربه زدن به جداره های یخچال احتمال اینکه دچار نشتی شود زیاد است. از ابزار های تیز استفاده نکنید و بهتر است که از یک کاردک پلاستیکی و یا قاشق چوبی استفاده کنید.
  5. تمیز‌کاری کردنبعد از اینکه یخ ها ذوب شدند با تمیز کردن جا یخی با استفاده از آب گرم و کمی شوینده کار را تمام کنید و قبل از روشن کردن و قرار دادن مواد غذایی درون یخچال با یک حوله آن را خشک کنید.

نحوه برفک زدایی یخچال فریزر
روش های کاربردی برای از بین بردن برفک در یخچال

روش برفک زدایی یخچال فریزر

باید این نکته را به یاد داشته باشید که قبل از اینکه به تمیز کردن یخچال بپردازید آن را از پریز برق بکشید. فرقی نمی کند از چه روشی برای برفک زدایی یخچال استفاده می کنید باید حتما قبل از شروع کار آن را از پریز برق بکشید. اینکار یک پیشگیری و ایمنی است که نباید از آن غافل شوید. با رعایت ایمنی می توانید از به وجود آمدن مشکلات و از بروز خطرات جلوگیری کنید. بعد از آن باید تمامی مواد غذایی را از داخل یخچال بیرون آورید و در کف یخچال یک حوله پهن کنید تا آبی که از یخچال خارج می شود را به خود جذب کند. اگر امکان این وجود دارد که یخچال را به بیرون از آشپزخانه منتقل کنید بهتر می توانید آن را تمیز کنید و فضای آشپزخانه نیز کثیف نمی شود.

 منتظر آب شدن یخ باشید

در این روش از برفک زدایی ابتدا یخچال را از برق بکشید، درب آن را باز کنید و منتظر ذوب شدن یخ باشید. این روش از ساده ترین روش های برفک زدایی یخچال می باشد. این روش کمی دیر انجام می شود به خصوص زمانی که در منطقه ای سرد سیر زندگی می کنید. یکی از ایمن ترین روش ها برای برفک زدایی می باشد. درب یخچال را باز کنید و آن را رها کنید تا زمانی که کامل برفک آن آب شده باشد. در این مدت زمان می توانید به کار های دیگر خود برسید. اما حواستان باشد که زود به زود به آن سر بزنید تا آب که در یخچال به وجود آمده است را به کمک یک حوله و پارچه خشک کنید.

 

معرفی 9 روش کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 

 استفاده از فن برای برفک زدایی یخچال

روش دیگری که برای برفک زدایی یخچال وجود دارد استفاده کردن از فن یا دمنده هوا می باشد. با استفاده از فن می توانید برفک را به راحتی ذوب کنید. فن می تواند به گردش هوای گرم در یخچال کمک کند، بنابراین زمانی که هوای خانه گرم باشد با قرار دادن یک فن می توانید با سرعت بیشتری این کار را به اتمام برسانید. به همین دلیل استفاده از فن در هوای گرم بهترین عملکرد را دارد و برای کسانی که فریزر عمیق در گاراژ یا انباری خود دارند خیلی مناسب است. برای این کار یک فن را رو به روی یخچال خود قرار دهید و درب آن را باز کنید می بینید که جریان هوا به ذوب شدن سریع برفک کمک زیادی می کند. با توجه به میزان برفک زمان برای برفک زدایی متفاوت است.

 استفاده از سشوار برای برفک زدایی

برای برفک زدایی می توانید از باد سشوار استفاده کنید، هوای گرم سشوار در برفک زدایی سریع تاثیر زیادی دارد. با روشن کردن سشوار و قرار دادن آن رو به روی برفک ، برفک زدایی زودتر پیش می رود. به یاد داشته باشید که باید با احتیاط این کار را انجام دهید واگر مراقبت کنید، روش ایمنی برای برفک زدایی است. نباید سشوار را به آب و یا یخ خیلی نزدیک کنید زیرا باعث بروز خطراتی می شود. از اینکه سر سشوار به پیچ ها یا کناره های فریزر نزدیک شود خودداری کنید زیرا ممکن است گرمای زیاد به آن ها آسیب برساند.

اگر برفک زدایی با سشوار به درستی و با احتیاط انجام نشود به ساختار پلاستیکی داخل فریزر آسیب وارد می کند. پایه فریزر را با حوله بچرخانید تا یخ ذوب شده به آن بچسپد. سشوار را به صورت موازی با دیواره فریزر نزدیک کنید. هدف از این کار این است که هوایی که پشت یخ ها جمع شده است ذوب شوند. با  آزاد شدن لبه ها، به دمیدن هوای گرم در پشت یخ ادامه دهید و از یک کاردک پلاستیکی برای جدا کردن یخ ها استفاده کنید.

روش های کاربردی برای برفک زدایی یخچال فریزر

 قرار دادن آبجوش داخل یخچال و قفسه ها برای برفک زدایی

روش سنتی و قدیمی برای برفک زدایی وجود دارد که سرعت برفک زدایی را بیشتر می کند. با قرار دادن  ظروفی که داخل آن آبجوش است بر روی قفسه ها و بسن درب یخچال می توانید برفک زدایی را تسریع ببخشید. یخچال فریزر به دلیل اینکه به خوبی مهر و موم شده اند با قرار دادن آب گرم باعث شل شدن برفک می شوید. با این روش برفک ها به صورت طبیعی از دیوارهه جدا و ذوب می شوند. بعد از حدود ک ساعت می توانید به کمک یک دستکش پلاستیکی برفک را به راحتی از دیواره ها جدا کنید.

قبل از اینکه ظروف را در یخچال قرار دهید حتما یک حوله ضخیم در زیر ظروف قرار دهید تا گرمای ظروب به بدنه یخچال آسیب وارد نکند. از اینکه فضای کافی داخل فریزر وجود دارد اطمینان حاصل کنید. با توجه به میزان برفکی که در یخچال وجود دارد باید هر ۱۰ دقیقه یک بار ظرف را عوض کنید.

 استفاده از سرپیک شعله افکن برای برفک زدایی

روشی سریع اما خطرناک وجود دارد که باید برای استفاده از آن احتیاط لازم را انجام دهید. استفاده از سرپیک شعله افکن و یک پیک نیک که یک آتش را ایجاد می کند می توانید برفک را در سریع ترین زمان ذوب کنید. تهنا کافی است شعله ایجاد شده را در کمترین حالت قرار دهید و به برفک نزدیک کنید تا در کمترین زمان برفک ها آب شوند. در کمتر از یک دقیقه شاهد آب شدن برفک خواهید بود. این روش برفک زدایی را به هیچ وجه توصیه نمی کنیم زیرا خطرناک است. اگر از یک نفر که در این کار خبره است کمک بگیرید بسیار عالی می شود. این روش برای زمانی که خیلی عجله دارید  مناسب است، بنابراین اگر می توانید و وقت دارید با روش های ایمن تر این کار را انجام دهید.

یخچال فریزر ۲۳ فوت دونار مدل D23

یخچال فریزر ۲۳ فوت دونار مدل D23 از مصرف انرژی A برخوردار میباشد سیستم برفک زدایی یخچال فریزر دونار نوفراست است. گنجایش یخچال فریزر دونار ۲۳ فوت میباشد. گنجایش فریزر ۱۰۰ لیتر گنجایش یخچال نیز ۲۱۸ لیتر است. یخچال فریزر دونار ۳ طبقه و ۱ کشو دارد تعداد طبقات فریزر نیز ۴ عدد و تعداد کشو های آن نیز ۴ عدد میباشد. این یخچال از اخطار باز ماندن درب نیز برخوردار میباشد. قیمت یخچال فریزر دونار نسبت به کیفیت بالا و گنجایش خوبی که دارد بسیار مناسب میباشد. از درب هوم بار نیز برخوردار میباشد با استفاده از آن میتوانید به راحتی محتوای داخل یخچال را بدون اینکه انرژی یخچال تلف شود بیرون بیاورید. این یخچال در رنگ سفید موجود است همچنین طراحی بدنه این یخچال فریزر بسیار مدرن و زیبا میباشد. جنس طبقات یخچال فریزر دونار از شیشه سکوریت است.

 

یخچال فریزر دوقلو TDK مدل ++RF TODAR 20

یکی از بهترین برند های ایرانی تی دی کی است شرکت تی دی کی یکی از بهترین برند های ایرانی میباشد. این شرکت محصولات بسیار با کیفیت و متنوعی را به بازار عرضه نموده است. یخچال فریزر دوقلو TDK دارای گنجایش ۲۰ فوت میباشد از لامپ LED و صفحه نمایشگر دیجیتالی نیز برخوردار هستند از سیستم انجماد سریع نیز بهره مند است. قفسه های این دستگاه شیشه ای و نشکن میباشد میتوانید به راحتی فضای یخچال را تمیز کنید این دستگاه مجهزبه سیستم گردش هوای چندگانه است. این یخچال فریزر از هشدار باز نمودن درب نیز دارد.

 

 

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665

یخچال فریزر ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 یکی از زیباترین و با کیفیت ترین محصولات ایکس ویژن میباشد. این یخچال فریزر از ظرفیت بسیار قابل توجه و فناوری های بسیار عالی برخوردار میباشد. مصرف انرژی این یخچال در گروه +A میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن دارای ۴ طبقه شیشه مقاوم و ۲ کشو کاملا جادار است. آبسردکن این یخچال به گونه ای است که فضای بسیار کمی را از داخل درب یخچال اشغال می نمایید. این یخچال در رنگ سفید موجود میباشد. یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS665 دارای فیلتر ضد باکتری میباشد، این فیلتر نیازی به تعویض ندارد تا حد زیادی این فیلتر به رفع بوی نامطبوع کمک می نمایید. 

 

تراشیدن یخ ها برای برفک زدایی یخچال

تراش برفک ها یکی دیگر از روش های برفک زدایی است. این روش می تواند کمی لذت بخش نیز باشد و سریع نیز انجام می شود. با انجام دادن این کار هیچ گونه نگرانی وجود ندارد و بسیار ایمن نیز می باشد. برای جلوگیری از بروز مشکلات مانند صدمه زدن به خود و یا سوراخ شدن دیواره فریزر یا خط گاز از یخ تراش سنتی، کفگیر پلاستیکی و یا قاشق چوبی استفاده کنید. این روش را می توانید بدون هیچ دغدغه ای انجام دهید.

آب کردن برفک های جا یخی کار سختی نیست اما باید با احتیاط این کار ارا انجام دید تا آسیبی به خود و یخچال وارد نشود. با آب کردن این برفک ها به عملکرد یخچال کمک زیادی می کنید و بهره وری در یخچال را افزایش می دهید. فضای بیشتری برای قرار دادن مواد عذایی وجود خواهد داشت. نکاتی که باید به ان توجه کنید و آن را از یاد نبرید این است که مراقب باشید آب را روی اجزای الکتریکی مانند اتصالات لامپ، ترموستات و کمپرسور یخچال نریزید.

چرا باید برفک یخچال را آب کرد؟

یخچال های امروزی بدون برفک هستند که به این ویژگی سیستم نوفراست می گویند. اما یخچالهای قدیمی باید برفک زدایی شوند. حتما می پرسید که چرا باید این کار را انجام دهیم. همانطور که در بالا گفتیم اگر یخچال برفک بگیرید در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود و به درستی کار نمی کند. مواد به خوبی یخ نمی بندند و در زمان کمی مواد غدایی پلاسیده و خراب می شوند. یکی از مهم ترین دلایلی که باید یخچال را برفک زدایی کنید این است که بهره وری یخچال را بالا می برد. زیرا لایه ی کلفت یخ کارایی یخچال را تا حد زیادی پایین می آورد. باعث از بین رفتن بوی بد یخچال می شود و یخچال بوی نامطبوعی نمی دهد. فضای داخل یخچال نیز بیشتر می شود.

  •  

چطور بدون خاموش کردن یخچال، برفکش را آب کنیم؟

روش هایی نیز وجود دارد که می توانید بدون خاموش کردن یخچال آن را برفک زدایی کنید و کامل آن را آب کرد. برای این کار کمی آب جوش را داخل ظرفی بریزید و آن را درون جا یخی فریزر قرار دهید. با کمک بخار آب که در یخچال شکل گرفته است برفک آب می شود و برفک زدایی انجام می شود. یخچال های امروزی بدون برفک هستند و با خرید آن دیگر نگران این نخواهید بود که یخچال شما برفک می گیرد. تمیز کرن این نوع یخچال ها زیاد سخت نیست و لازم نیست هر بار بخاطر برفک آن وقت شما گرفته شود. با توجه به مطالبی که گفتیم شما عزیزان می توانید از روش های مختلفی برای برفک زدایی یخچال خود استفاده کنید. بهترین و بی خطر ترین روش این است که یخچال را خاموش کنید و اجازه دهید که ذوب شود سپس آن را تمیز کنید.

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

 

قبل از هر چیزی باید بدانید که بخارشوی چیست و برای چه کاری از آن استفاده می شود. بخارشوی یک دستگاه با مکندگی بالا است که در نظافت خانه کمک بسیاری به شما می کند. بخارشوی های جدیدی وارد بازار شده اند که قابلیت اضافه کردن مواد شوینده نیز را دارند، که  در نتیجه باعث افزایش تمیزی بیشتر محیط می شود. باید بگوییم که بخارشوی یکی از قدرتمند ترین وسیله ها برای تمیز کنندگی محیط است و از پس سخت ترین لکه ها هم بر می آید. استفاده کردن از بخارشوی یکی از ساده ترین روش ها برای تمیزی خانه است و برای کسانی که شاغل هستند و زمان زیادی برای تمیز کاری ندارند بهترین وسیله است. بخارشوی نسبت به سایر دستگاه های شوینده  قدرت پاک کنندگی، تمیز کنندگی و قیمت ارزانتری دارد. ما در ادامه این مقاله بهترین مایع بخارشوی را به شما عزیزان معرفی می کنیم پس با ما همراه باشید.

داخل بخارشوی چی بریزیم؟

 یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی که در هنگام خرید جهیزیه نیز برای خرید آن اقدام می شود بخارشوی است. تنها کسانی که از بخارشوی استفاده کرده اند می فهمند که بخارشوی چقدر کارایی  دارد، و از آن استفاده های زیادی  می شود. خیلی از افراد بخارشوی را خریداری کرده اند اما از آن استفاده نمی کنند و فکر می کنند که محصول آن چنان کاربردی نیست. اما بهتر است بدانید این دستگاه برای نظافت کردن خانه بسیار کاربردی است و می توانید از آن برای شستشوی فرش، انواع مبل، کاشی و سرامیک، پرده و… استفاده کنید. سوالی که برای همه پیش می آید این است که بخارشوی با چه چیزی کار می کند؟ آیا می توان از مایع برای داخل بخارشوی استفاده کرد؟ ما در این مطلب قصد داریم چگونگی استفاده از بخارشوی و اینکه از چه مایعی برای داخل آن می توان استفاده کرد را به شما بگوییم.

کاربردهای بخارشور را می دانید؟

یکی از دشوار ترین کار ها برای کسانی که در آپارتمان ها و ساختمان ها زندگی می کنند تمیز کردن شیشه و پنجره است. رفتن به ارتفاع کار سخت و دلهره آوری است و می تواند بسیار خطرناک نیز باشد. یکی از بهترین مزیت های بخارشوی این است که دارای دسته بلند است و به راحتی می توانید انواع شیشه و پنجره را به راحتی تمیز کنید. کثیفی مبلمان می تواند چهره خیلی بدی به خانه بدهد و روش های خیلی کمی برای از بین بردن لکه روی مبل وجود دارد که به مبل ها آسیب وارد نکند. بخارشوی یکی از بهترین روش ها برای تمیزی مبلمان است و با مکندگی بالایی که دارد هیچ گونه رد آبی بر روی مبل ها باقی نمی گذارد. به راحتی با بخارشوی می توانید انواع فرش و موکت را تمیز کنید.

برای این کار مخزن بخارشوی را با آب و مواد شوینده پر کنید و فرش و موکت را با آن تمیز کنید. بعد از استفاده از بخارشوی حتما مخزن را خالی کنید و باید این موضوع را بدانید که بخارشوی بدترین لکه بر روی فرش و موکت را از بین می برد. از بخارشوی می توانید برای از بین بردن انواع لکه و چربی بر روی هود، گاز، یخچال و… را به راحتی در کمترین زمان و بدون هیچ آسیبی از بین ببرید. سطح استیل با بخارشوی خیلی آسان تمیز می شود.

 

 

 

چطور کفپوش خانه براق شود؟

حتما با خودتان می گویید که آیا از بخارشوی می تواند برای تمیز کفپوش استفاده کرد و آیا باعث برق انداختن کفپوش ها می شود. استفاده کردن از بخارشوی می تواند کفپوش شما را به بهترین شکل تمیز کند و برق خاصی به آن بدهد. برای تمیزی بهتر کفپوش می توانید حتی از مواد شوینده نیز در داخل مخزن آن استفاده کنید. درصد رضایت از بخارشوی بدون استفاده از مایع شوینده نیز بالا بوده است و رضایت زیادی داشته است. بهتر است که برای تمیزی کاشی و سرامیک های آشپزخانه و یا سرویس های بهداشتی به دلیل  دارا بودن میکروب زیاد از مواد شوینده استفاده کنید و با استفاده از فشار بخار سطوح را با دقت بالایی تمیز کنید.

آیا در بخارشور میتوان مواد شوینده ریخت؟

بیشترین سوالی که این روز ها در مورد بخارشوی پرسیده می شود این است که آیا بخارشوی قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که این موضوع به  مدل و برندی که خریداری می کنید بستگی دارد و تقریبا همه مدل های جدید که وارد بازار می شوند از این قابلیت برخوردار هستند. بنابراین بهتر است که قبل از انجام این کار و اضافه کردن مواد شوینده به بخارشوی خود حتما از فروشنده سوال بپرسید و یا این که دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید. اگر بدون آگاهی این کار را انجام دهید ممکن است که به بخارشوی خود آسیب وارد کنید و دیگر مانند قبل کار نکند.

بخارشوی وظیفه خود را با بخار آب هم به بهترین شکل انجام می دهد به همین دلیل حتما قبل از انجام این کار کاملا تحقیق کنید. از مزیت های بخارشوی نیز همین است که بهترین شکل ممکن تنها با بخار آب محیط را برای شما تمیز می کند. حتما از خودتان سوال می پرسید که برای بخارشوی از آب معمولی استفاده کنیم؟ بهترین آب برای بخارشوی استفاده از آب تصفیه شده، مقطر و یا سرد می باشد. آب معمولی دارای مواد معدنی مانند سدیم ممکن است  باعث رسوبات آهکی در مخزن بخارشوی شود و باعث اختلال در عملکرد آن شود.

 

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

 

بهترین برند های مایع شوینده برای بخارشوی

تا جایی که امکان دارد و می توانید تنها از بخار آب بخارشوی استفاده کنید زیرا بخارشوی خود با همین بخار به بهترین شکل ممکن محیط را برای شما پاک می کند. اما اگر می خواهید از مواد شوینده برای تمیزی بیشتر استفاده کنید بهترین برند ها را خریداری کنید تا بخارشوی شما را دچار اختلال نکند. از بهترین برند های مایع شوینده برای بخارشوی استفاده از مواد شوینده های زیر است:

  • Karcher
  • Dupray
  • shark
  • Bissell

معرفی مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

مایع خوش بو کننده ای وجود دارد که می توانید برای خوشبخو کردن محیط خود از آن استفاده کنید. مایع خوشبو کننده مخصوص بخارشوی بیسل یکی از محصولات کاربردی و خوش عطر است که می تواند نظافت محیط شما را چند برابر بیشتر کند و عطر خاصی به محیط شما بدهد. یکی از نکات مهمی که در هنگام خرید مایع شوینده باید به آن توجه کنید بو و عطر مایع  شوینده می باشد. مایع شوینده بیسل برای نظافت و از بین بردن آلودگی های محیط مانند کاشی، سرامیک، کفپوش و… بسیار کاربردی است. مایع شوینده بیسل با تمامی بخارشوی ها مطابقت دارد و می توایند به راحتی از آن استفاده کنید.

با استفاده از این مایع شوینده بخارشوی بیسل محیط خانه و کار شما بوی خیلی خوبی به خود می گیرد و و تقریبا تا یک روز در محیط باقی می ماند. بوی آن برای افرادی که آلرژی دارند هیچ مشکلی ایجاد نمی کند و باعث حساسیت در افراد نمی شود.

 

معرفی مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

 

مشخصات مایع خوش بو کننده بیسل مخصوص بخارشوی

  • حجم مایع شوینده بیسل: یکی از مهمترین نکات  در هنگام خرید مواد شوینده توجه کردن به حجم و ظرفیت آن است. زیرا هر چقدر حجم مایع بیشتر باشد مدت زمان بیشتری می توانید از آن استفاده کنید و دیر تر تمام می شود. حجم مایع شوینده بیسل نیز بسیار زیاد است و یک لیتر می باشد که می توانید به راحتی تا چندین ماه از آن استفاده کنید.
  • قدرت تمیز کنندگی: از دیگر ویژگی های مایع شوینده بیسل قدرت تمیز کنندگی بسیار بالای آن است  که این محصول را پر طرفدار تر کرده است. تنها مقدار کمی از این مایع می تواند محیطی تمیز و بی نقص را برای شما به ارمغان بیاورد.

در بخارشوی مواد شوینده، الکل یا سرکه بریزیم؟

همانطور که گفتیم بخارشوی ها را طوری طراحی کرده اند که نیازی به هیچ گونه موادی برای تمیزی ندارند. با بخاری که دارند به راحتی محیط را برای شما تمیز می کنند. بسیاری از افراد وسواس هستند و تنها به بخار آب اکتفا نمی کنند و دوست دارند که مواد دیگری برای تمیزی بهتر در داخل بخارشوی استفاده کنند. همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم حتما قبل از ریختن مواد دیگر در داخل بخارشوی دفترچه راهنما را مطالعه کنید. اگر می خواهید از شامپو فرش برای تمیزی بهتر فرش در بخارشور استفاده کنید قبل از ریختن اطمینان حاصل کنید که مشکلی برای بخارشوی شما ایجاد نمی کند.

همانطور که می دانید سرکه تاثیر زیادی در تمیزی محیط دارد اما ممکن است با ریختن آن در داخل مخزن بخارشوی بوی آن بیشتر در محیط بخش شود و باعث آزار شما شود. تا جایی که می توانید از الکل در داخل مخزن بخارشوی استفاده نکنید. خرید مواد شوینده مخصوص بخارشوی بهترین و مطمئن ترین راه است.

شست و شوی فرش با استفاده از مواد شوینده در بخارشوی

برای تمیزی بهتر فرش ها شاید بخواهید که درون بخارشوی خود از شامپو فرش استفاده کنید. اگر بخارشوی شما قابلیت اضافه کردن شامپو فرش و یا مواد شوینده را دارد بعد از اینکه مواد را درون بخارشوی ریختید و فرش را با آن تمیز کردید. مخرن بخارشوی را خالی کنید و سپس یک بار فقط با مخزن پر شده با آب فرش را تمیز کنید. با انجام دادن این روش تمامی مواد شوینده از آن خارج می شود و از پوسیدگی و لک شدن فرش شما پیشگیری می کند. به این نکته توجه کنید که حتما دفترچه راهنما را برای استفاده دقیق تر از بخارشوی مطالعه کنید.

چند توصیه برای نگه‌داری از بخارشوی

  • بعد از هر بار استفاده از بخارشوی حتما سری ها را جدا کنید.
  • در هنگام ریختن آب به بخارشوی از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کنید  و مطمئن باشید که خنک است.
  • رسوب زدایی از بخارشوی می تواند باعث افزایش طول عمر آن شود و مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید.
  •  بعد از اینکه کارتان با بخارشوی تمام شد حتما مخزن را خالی کنید تا هیچ گونه آبی درون آن باقی نماند.
  • بعد از خاموش کردن بخارشوی مدتی صبر کنید و بعد از خنک شدن درب آن را باز کنید.
  • هنگامی که از بخارشوی استفاده می کنید به بخارشوی استراحت بدهید. تا جایی که می توانید و امکان دارد هر نیم ساعت یک بار به آن استراحت دهید.
  • قبل از استفاده از بخارشوی حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و دستورالعمل های آن را به خوبی اجرا کنید.
  • قبل از ریختن هرگونه مواد شوینده به بخارشوی حتما دفترچه راهنما را مطالعه کنید و از اینکه قابلیت اضافه کردن مواد شوینده را دارد اطمینان حاصل کنید.

بخارشوی نانیوا مدل NS-6500

بخارشوی نانیوا مدل ۶۵۰۰ دارای توان ۱۸۰۰ وات است همچنین حجم مخزن دستگاه ۱/۵ لیتر میباشد. فشار بخار بخارشور نانیوا ۳/۵ است از چراغ نشانگر بهره میبرد دارای قطع کننده اتوماتیک میباشد. طول سیم دستگاه ۱.۵ متر و مدت زمان استفاده از این محصول ۶۰ دقیقه است. بخارشور نانیوا برای تمیز نمودن شیشه، زمین، دیوار، پرده و … مناسب میباشد. مدت زمان مورد نیاز برای تولید بخار این دستگاه ۹ دقیقه است دارای لوله بلند برای تمیز کاری سطوح مختلف است. این محصول از قدرت پاک کنندگی بسیار بالای برخوردار است. این محصول از دسته جدا شونده برای حمل و نقل آسان بهره مند میباشد. 

 

بخارشوی ۱۶ کاره پرشیا فرانس مدل ۹۵۷

بخارشوی ۱۶ کاره پرشیا فرانس مدل ۹۵۷ محصولی از برند پرشیا فرانس می باشد که انواع مختلفی از محصولات خانگی را با کیفیت فوق العاده و طبق استانداردهای جهانی تولید نموده و با گارانتی در بازار عرضه می نماید. این بخارشو با بخاردهی ۴۵ دقیقه و مدت زمان گرم شدن ۱۰ دقیقه و همچنین دارای سوپاپ ایمنی و لوازم جانبی متنوع برای کاربردهای متفاوت می باشد. از این دستگاه می توانید برای تمیز کردن فرش، موکت، پرده، پنجره، مبلمان و صفحه ی روی اجاق، فر ،کف های سرامیکی و … استفاده نمائید. جنس مخزن آن از نوع استیل ضدزنگ می باشد و ظرفیت مخزن این دستگاه بخارشوی ۱.۵ لیتر بوده که می توانید شوینده مورد نظر خود را با آب مخلوط کرده و در این قسمت از دستگاه که ایجاد کننده بخار است بریزید. این مدل با میزان عملکرد فشار ۴ بار کار می کند.

 

نتیجه گیری از مقاله بهترین مایع و مواد شوینده بخارشوی

با استفاده درست از بخارشوی می توانید باعث افزایش طول عمر محصول شوید و سال های بیشتری از آن استفاده کنید. استفاده درست از هر محصولی می تواند در کاهش هزینه ها نیز کمک زیادی به شما کند. بخارشوی یکی از پرکاربرد ترین وسیله ها برای تمیزی محیط است که با مطالعه و طرز استفاده دقیق آن می توانید در طول عمر آن نقش زیادی داشته باشید. همانطور که در این مطلب گفتیم باید حتما قبل از استفاده از مواد شوینده در مخزن بخارشوی از قابلیت اضافه کردن مواد شوینده در درون آن اطمینان حاصل کنید.

طرز تهیه ترشی با استفاده از خردکن برقی

 

چگونه با استفاده از خردکن برقی، ترشی درست کنیم؟

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا

ترشی یکی از خوشمزه هایی است که در هر خانه ای طرفداران زیادی دارد و آن را همراه با غذا می خورند. ترشی لیته همانطور که از اسمش پیداست نوعی ترشی است که در آن مواد با هم مخلوط می شوند و آن را خیلی ریز خرد می کنند و یا کاملا پوره می کنند. درست کردن ترشی بیشتر در فصل پاییز صورت می گیرد. اما یک نوع ترشی وجود دارد که در فصل تابستان و با استفاده از ساده ترین مواد و وسیله در زمان خیلی کمی آماده می شود. خردکن و سبزی خردکن ها یکی از وسیله هایی هستند که برای انجام کار های آشپزی از آن استفاده می شود و طرز کار با آن نیز بسیار راحت است. ما در ادامه ی این مطلب به طرز تهیه ترشی با خردکن می پردازیم پس با ما همراه باشید.

سبزی خردکن و خردکن ها در سایز و اندازه های مختلفی وجود دارند. خردکن های برقی و دستی دو نوع خردکنی هستند که می توانید در بازار خریداری کنید. ترشی لیته یکی از پرطرفدارترین نوع ترشی ها به حساب می آید که می توانید با استفاده از خردکن برقی و یا دستی به راحتی آن را آماده کنید. در این وبلاگ قصد داریم راحت ترین انواع ترشی های لیته را با ساده ترین روش های ممکن که با استفاده از خردکن صورت می گیرند را برای شما توضیح دهیم.

طرز تهیه ترشی لیته خانگی با استفاده از خردکن

این نوع ترشی یک ترشی لیته مخصوص است که در آن مواد ساده و خوشمزه ای به کار رفته است. اگر در خانه خود خردکن و یا سبزی خردکن دارید به راحتی می توانید مواد را درون خردکن بریزید و در زمان خیلی کمی ترشی لیته خود را آماده کنید. به دلیل اینکه داخل این ترشی از بادمجان کبابی استفاده شده است دارای عطر و طعم بی نظیری است. موادی که برای تهیه این ترشی استفاده شده است عبارتند از:

  • با دمجان ۵ عدد
  • گل کلم نصف یک عدد
  • هویج۳ عدد
  • سبزی ترشی که شامل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، شوید و نعنا است می باشد
  • سیر ۳ حبه و فلفل سبز تند ۲ عدد
  • سیاه دانه و زردچوبه یک قاشق چایخوری
  • نمک به مقدار لازم و سرکه یک لیتر معادل ۴ لیوان

 برای طرز تهیه ترشی لیته خانگی در ابتدا بادمجان را به خوبی بشویید  و بر روی شعله پخش کن و یا حرارت مستقیم آتش و یا شعله گاز قرار دهید. بادمجان ها را به خوبی کبابی کنید و بگذارید به خوبی نرم و پخته شوند و رنگ پوست آن ها سیاه شود. برای راحت تر کنده شدن پوست بادمجان ها می توانید آن ها را داخل یک کیسه پر از یخ قرار دهید بعد از خنک شدن پوست بادمجان ها به راحتی کنده می شود. راحت ترین روش این است که همه مواد را با هم داخل خردکن بریزید و به خوبی خرد کنید. با استفاده از خردکن می توانید هر اندازه که دوست داشتید مواد را خرد کنید. بعد از خرد کردن مواد و ترکیب شدنشان سرکه و نمک را اضافه کرده و در ظرف مورد نظر بریزید وداخل یخچال قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

روشی دیگر برای تهیه ترشی لیته خانگی

درست کردن ترشی روش های مختلفی دارد و هر شهری آن را طوری درست می کنند. ترشی های لیته تقریبا همگی شبیه به هم هستند و به راحتی آماده می شوند. از زمانی که خردکن ها وارد بازار شده اند این کار بسیار راحت تر شده است. با استفاده از خردکن و سبزی خردکن ها به راحتی می توانید انواع ترشی را آماده کنید. مواد لازم جهت تهیه این ترشی شامل مواد زیر می شود.

  • بادمجان حدودا یک کیلو
  • سبزی معطر پاک شده نیم کیلو
  • فلفل دلمه سبز و قرمز یک عدد
  • سیر رنده شده  و هویج ۳ عدد
  • کلم پیچ سفید به اندازه دلخواه
  • سرکه یک کیلو
  • ادویه ترشی یک قاشق سوپ خوری و نعنای خشک یک قاشق غذاخوری
  • پونه و زردچوبه یک قاشق مربا خوری

سبزی های معطر که شامل مرزه، ترخون، گشنیز، جعفری، نعنا و… است را به خوبی شسته و با سبزی خردکن یا خردکن به خوبی خرد کنید. اگر دوستدارید بادمجان ها را بر روی شعله و یا آتش کبابی کنید و یا این که با یک لیوان آب بگذارید بپزد. همه مواد را به قطعات دلخواه برش دهید و در خردکن یا سبزی خردکن بریزید و به خوبی خرد کنید تا با هم مخلوط شوند. بعد از خردشدن و یک دست شدن مواد با هم سرکه را به آن اضافه کنید و در ظرفی که درب آن به خوبی بسته می شود بریزید.

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته چرخ شده

ترشی یکی از چاشنی هایی است که هر غذایی را می  توان با آن خرد و خوشمزه تر کرد. ترشی لیته چرخ شده یکی دیگر از ترشی های خوش طعم است که می توانید همراه با هر غذایی آن را نوش جان کنید. این ترشی خوشمزه همراه با آبگوشت محشر است و طعم فوق العاده ای به غذای شما می دهد. طرز تهیه این ترشی بسیار راحت است و تنها کافی است که مواد را درون یک چرخ گوشت بریزید و چرخ کنید. مقدار موادی که استفاده می کنید به سلیقه شما بستگی دارد. مواد مورد نیاز:

  • بادمجان یک کیلو
  • هویج ۴ یا ۵ عدد
  • کلم سفید نصف یک عدد
  • سبزی ترشی
  • سیه دانه و ادویه ترشی به میزان لازم
  • نمک و زرد چوبه به مقدار لازم
  • سیر و سرکه به میزان لازم

طرز تهیه ترشی بادمجان ترشی لیته چرخ شده به این صورت است که اگر می خواهید رنگ ترشی شما تیره باشد پوست بادمجان ها را نگیرید و اگر می خواهید رتگ آن ها روشن باشد بادمجان ها را پوست بگیرید. اگر از بادمجان های کم دانه استفاده کنید بهتر است. تمامی مواد را به خوبی بشویید و کاملا خشک کنید. بادمجان ها را همانطور که گفتیم در صورت تمایل پوست بگیرید. همه مواد را به قطعات دلخواه برش بزنید و در دهانه چرخ گوشت قرار دهید. تمامی مواد را به خوبی چرخ کنید. برای این کار می توانید از غذاساز، خردکن و یا سبزی خردکن نیز استفاده کنید. بعد از خرد کردن همه مواد با هم میتوانید ادویه و نمک و سرکه را اضافه کنید و در ظرف مورد نظر خود بریزید.

 

مواد لازم برای تهیه ترشی لیته چرخ شده

 

روش های دیگر تهیه ترشی لیته چرخ شده

طرز تهیه ترشی لیته چرخ شده قرمز: در این نوع ترشی از پوره گوجه فرنگی استفاده می شود. روش دیگری نیز وجود دارد که در آن از رب گوجه فرنگی استفاده می شود. اگر از گوجه فرنگی استفاده می کنید باید به این صورت عمل کنید که گوجه فرنگی را پوره می کنید و با مابقی مواد که در خردکن ریخته اید و خرد کرده اید مخلوط می کنید. برای تهیه ترشی با رب گوجه فرنگی نیز به این صورت عمل می کنید که رب را همراه با سرکه به مدت ۵ دقیقه می جوشانید وبه مواد خردشده اضافه می کنید. ترشی لیته بندری نیز با رب تهیه می شود.

طرز تهیه ترشی لیته شیرازی با خردکن

 
ترشی لیته شیرازی را می توانید در عرض یک روز آماده و نوش جان کنید. طر تهیه آن بسیار راحت است و می توانید با کمترین موادی که در دسترس دارید آن را آماده کنید. مواد لازم جهت تهیه ترشی لیته شیرازی:
  1. گل کلم ریز خرد شده
  2. بادمجان ریز خرد شده
  3. هویج خرد شده
  4. سبزی ترشی (جعفری، نعنا، ترخون و سبزی‌های معطرخرد شده)
  5. سیر به مقدار کافی
  6. فلفل سبز تند و فلفل قرمز
  7. گوجه رنده شده و مقداری سس گوجه
  8. گلپر و سیاهدانه
  9. سرکه قرمز و نمک
مواد را خیلی ریز خرد می کنیم و در یک قابلمه بزرگ قرار می دهیم. هویج را با مقداری آب و سرکه بر روی شعله قرار می دهیم تا کمی نرم شود. بعد از نرم شدن هویج ها مابقی مواد را به آن اضافه کرده و بر روی حرحات قرار می دهیم تا با هم ترکیب شوند.  بعد از مخلوط شدن و پخته شدن تا حدی که کمی نرم شوند ولی له نشوند این کار را ادامه می دهیم. موتد آماده شده را داخل شیشه هایی که درب آن ها محکم بسته می شود قرار می دهیم.

ترشی لیته شمالی

ترشی لیته شمال کمی با ترشی های لیته دیگر فرق دارد و مخصوص شمال است. دراین ترشی از آب انار به جای سرکه استفاده شده است. برای تهیه این ترشی لیته خوشمزه به گوجه فرنگی، آب انار، بادمجان قلمی، آبغوره، نعنای خشک و گلپر، پیاز رنده شده نیاز دارید. بادمجان ها را کبابی کنید و آنها را با استفاده از خردکن خرد کرده و با آبغوره و رب انار بجوشانید. گوجه فرنگی ها را پوست بگیرید و خوب ساطوری کنید. گوجه را به مخلوط همراه با سبزی و پیاز در قابلمه بریزید و به مدت ۳ تا ۵ دقیقه بر روی شعله قرار دهید. بعد از خنک شدن مواد را درون شیشه بریزید و نوش جان کنید.

 

ترشی لیته شمالی

 

نکات مهم در تهیه ترشی لیته

  • هنگامی که بادمجان ها را پوست میگیرید آن ها را در آب قرار ندهید زیرا باعث می شود ترشی شما کپک بزند.
  • ترشی لیته یعنی اینکه پوره باشد بنابراین آن ها را به شکل نگینی خرد نکنید.
  • قبل ازاین مواد را درون ترشی بریزد حتما آن ها را بشویید زیرا باعث می شود که ترشی شما ماندگاری بهتری داشته باشد.
  • سرکه را به اندازه ای استفاده کنید که ترشی بیش از حد شل و یا سفت نکند.
  • نمک را به اندازه ای بریزید که تندی ترشی را بگیرد.
  • بعد از هر بار استفاده از ترشی درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود زیرا باعث خراب شدن ترشی می شود.
  • برای راحتی کار خود می توانید از خرد کن برای خرد کردن ترشی خود استفاده کنید.
  • ترشی لیته به معنای له شدن آن نیست بنابراین آن ها را تاجایی خرد کنید که پوره شوند.
  • ترشی را در یک جای خنک نگهداری کنید تا مدت زمان بیشتری باقی بماند و کپک نزند.
  • در هنگام ریختن ترشی در شیشه درب آن را محکم ببندید تا هوا وارد آن نشود و ترشی شما به خوبی جا بیفتد.

خردکن حرفه ای ۶ لیتری راف RAF مدل R.7008

خردکن استیل ۶ لیتری راف مدل R.7008 یکی از با کیفیت ترین محصولات ایتالیا است که در دسته غذاساز و خردکن برقی قرار دارد، به عنوان سبزی خرکن نیز از این خردکن حرفه ای استفاده می نمایند. ظرفیت کاسه این خردکن ۶ لیتر میباشد، جنس بدنه و کاسه این خردکن برقی از استیل ساخته شده است. جنس درپوش دستگاه نیز پلاستیک میباشد خردکن راف دارای ۱ تیغه ۴ پره و ۱ تیغه دو پره است، جنس تیغه های این دستگاه کاربردی از استیل ضد زنگ است. ظاهر شیک و زیبایی این خردکن باعث جذابیت بیشتر آشپزخانه شما عزیزان میشود. این خردکن توسط جریان برق کار می کند، این دستگاه کاملا ایمنی طراحی شده است و خطری را برای دستان شما عزیزان ندارد. خرید خردکن برقی برای هر آشپزخانه ای کاملا ضروری است. خردکن حرفه ای راف به عنوان غذاساز نیز کارایی دارد. 

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز خردکن حرفه ای ۶ لیتری راف RAF مدل R.7008روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

خردکن برقی بونیتو مدل CH-400

خردکن بونیتو یکی از محصولات بسیار با کیفیت ایتالیا است که در دسته غذاساز و خردکن قرار گرفته است. میتوانید با استفاده از این خردکن انواع کارهای خرد نمودن سبزیجات و گوشت و میوه و… را انجام دهید. این خردکن از ظاهر بسیار شیک و زیبایی بهره مند میباشد ظاهر زیبایی این خردکن جذابیت خاصی را به آشپزخانه لوکس شما هدیه میدهد. خردکن برقی بونیتو با جریان برق شروع به خرد نمودن انواع سبزیجات و میوه و گوشت و … می نمایید. استفاده کردن از این خردکن کاملا ایمنی است و نیازی نیست که بترسید کاملا ایمنی طراحی شده است. توان این خردکن برقی ۴۰۰ وات و ظرفیت کاسه آن ۳ لیتر میباشد. دارای ۴ تیغه دو لبه و تیز است که از جنس استیل ضد زنگ هستند. این خردکن دارای ۳ حالت تنظیم سرعت متفاوت است. برای اطلاع از قیمت خردکن بونیتو و سایر مشخصات آن تا آخر متن با ما همراه باشید.

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی اتوماتیک

 

راهنمای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا

پتوشور خانگی اسمی که این روز ها زیاد به گوش همه ما میرسد و به یکی از پرطرفدارترین محصولات شستشو تبدیل شده است. پتوشور های خانگی در سایز های مختلفی در بازار موجود هستند که می توانید با توجه به نیاز خود مدل مورد نظر را خریداری کنید. با استفاده از پتوشور می توانید انواع پتو، ملحفه، پرده، روفرشی و… را بشویید. خیلی از پتوها، پرده و روفرشی ها را نمی توان با ماشین لباسشویی شست زیرا ممکن است که متناسب با حجم ماشین لباسشویی نباشد. پتوشور مناسب برای شستن وسایلی است که امکان شستن با دست و ماشین لباسشویی اتومات را ندارند. این پتوشور ها به دو دسته خانگی و  صنعتی تقسیم می شوند.

پتوشور های صنعتی دارای سایز و ابعاد بزرگی هستند و بیشتر در مراکز عمومی در آن استفاده می شود. در مقابل پتوشور های خانگی قرار دارند که دارای موتور های پرقدرتمندی هستند و در دو نوع گیربکسی و تسمه ای تولید می شوند. پتوشور های خانگی را می توانید در سایز های ۳۰ کیلویی، ۴۰ کیلویی و ۶۰ کیلویی خریداری کنید. در این مقاله قصد داریم بهترین مارک پتو شور خانگی و مهم ترین نکاتی که برای خرید پتوشور لازم است را به شما بگوییم. پتوشور افشار یکی از بهترین و با کیفیت ترین مارک های پتوشور است.

بهترین مارک پتو شور خانگی  کدام است؟

با استفاده از ماشین لباسشویی های اتوماتیک می توانید تنها یک پتو را بشویید و اگر حجم لباسشویی شما مناسب برای شستن پتو، پرده و روفرشی نباشد ممکن است آسیب ببیند. به همین دلیل تولید کنندگان لوازم خانگی به فکر تولید کردن یک دستگاه پتوشور برای مصارف خانگی افتادند. با تولید پتوشور خانگی شما دیگر می توانید بدون هیچ گونه دردسری و آسیب رساندن به ماشین لباسشویی پتو های خود را بشویید. با خرید پتوشور های دونفره و تک نفره می توانید هر نوع پتو، ملحفه بزرگ، روفرشی و پرده ها را به راحتی شستشو دهید. یکی از بهترین مارک های پتوشور ایرانی که می توانید با خیال راحت خریداری کنید پتوشور شرکت افشار می باشد. پتوشور های این شرکت در سایز های ۳۰، ۳۵ و ۴۰ کیلویی تولید می شوند.

خرید بهترین پتوشور برای خانه

هر سال در هنگام خانه تکانی وقتی می خواهید تمامی پتو، پرده ها، ملحفه ها، روفرشی و… را بشویید با خودتان می گویید که چقدر کار سختی است. اما با خرید یک پتوشور می توانید به راحتی همه این کار ها را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. با خرید پتوشور از یک برند معروف می توانید از اینکه محصول خوبی خریداری کرده اید خیالتان راحت باشد. پتوشور ها تایمر دارند که تعیین زمان بندی برای شستشوی هر چیزی به دلخواه خودتان است. پتو ها به دلیل اینکه بعد از خیس شدن وزنشان افزایش می یابد بهتر است که برای شستشو آن ها از پتوشور استفاده شود؛ زیرا این محصول دقیق برای این کار ساخته شده است.

پتوشور ۴۵ کیلویی افشار مدل آذران برتر موتور گیربکسی

پتوشور ۴۵ کیلویی شرکت افشار مدل آذران برتر یکی از جدیدترین مدل های پتوشور این شرکت محبوب می باشد. جنس بدنه ی این محصول از استیل ضد زنگ ساخته شده است و قسمت پایین آن یک روپوش پلاستیکی به رنگ قرمز دارد. موتور آن گیربکسی تک تسمه می باشد و از نوع ژن استار است که جز بهترین موتورهای ماشین لباسشویی است. مجهز به دسته و پایه های پلاستیکی، پروانه ی پلاستیکی، شیلنگ تخلیه، تایمر ۱۵ دقیقه ای و … می باشد. قیمت پتو شور ۴۵ کیلویی افشار مدل آذران برتر در مقایسه با مارک های دیگر بسیار ارزان و مقرون به صرفه می باشد که شما می توانید آن را با قیمت ویژه از فروشگاه ینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا خریداری کنید. 

پتوشور ۳۰ کیلویی افشار مدل آذران برتر

پتوشور ۲۵ الی ۳۰ کیلویی مارک افشار طرح جنرال آبسان با امکانات فوق العاده می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما عزیزان باشد. جنس بدنه این مدل پتوشور از استیل ضد زنگ میباشد و بدنه بسیار شفاف و زیبا را دارا است. این دستگاه از موتور سنگین بهره مند است و میتوانید به راحتی پتو های را که در لباسشویی نمیتوانید بشویید در این نوع پتو شور بشویید. با استفاده از این پتوشور ۶۰ لیتر می توانید ۲ عدد پتوی تک نفره و یک عدد پتوی دو نفره را بشویید و فرقی ندارد جنس پتوها چه جنسی باشد. این دستگاه در داخل مخزن خود دارای پروانه ای بسیار قدرتمند است از جنس پلاستیک مقاوم است و همچنین از لوله تخلیه نیز برخوردار است.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز پتوشور ۳۰ کیلویی افشار مدل آذران برتر روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

مزایای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

با خرید پتوشور های خانگی با وزن و سایز های مورد نیاز خود از آسیب رساندن ماشین لباسشویی و خسته شدن بدن خود جلوگیری می کنید. پتوشور های افشار دارای موتور های بسیار پر قدرتمندی هستند و با قدرت بالایی پتو ها را شستشو می دهند. از سیستم موتور دو حالته برخوردار هستند که یک بار به طرف چپ و بار دیگر به طرف راست می چرخد. این سیستمی که در آن ها به کار رفته است باعث می شود که شستشو بهتر و دقیق تر انجام شود.

  با خرید پتوشور دیگر نیازی نیست خودتان را خسته کنید با انداختن پتو در پتوشور و تنظیم کردن تایمر آن در زمان مشخصی پتوی شما شسته می شود. پتوشور های افشار به دلیل دارا بودن شیر تخلیه به راحتی آب از آن خارج می شود. دارای تایمر می باشند که می توانید زمان شستن پتو را خودتان تعیین کنید و بعد از تمام شدن زمان مشخص شده خاموش شود.

نوع موتور پتوشور های افشار

یکی از مهم ترین معیار ها برای خرید پتوشور توجه به نوع موتور و میزان قدرتمندی آن است. قدرت موتور و نوع آن ارتباط مستقیمی با عملکرد پتوشور دارد. پتوشور ها در دو نوع موتور گیربکسی و تسمه ای موجود می باشند. موتور گیربکسی بسیار عالی است و عملکرد بی نظیری دارد. با خرید پتوشور موتور گیربکسی خیالتان راحت است که پتوشور عالی را خریداری کرده اید. پتوشور های گیربکسی با استفاده از چرخ دنده ها نیرو را با قدرت زیادی منتقل می کنند. سرعت و کیفیت بالایی دارند و طول عمر بیشتری نیز دارند. موتور های تسمه ای طول عمر کمتری دارند و در صورت کار زیاد با آن ها خیلی زود خراب می شوند. میزان صدای زیادی دارند و در هنگام کار لرزش زیادی دارند.

جنس بدنه پتوشور ۳۵ کیلویی افشار

از مهمترین قسمت های پتوشور جنس بدنه آن ها می باشد. بهترین نوع جنس برای یک پتوشور که کارایی زیادی برای شما داشته باشد جنسی با بدنه فلزی و استیل ضد زنگ می باشد. توجه کردن به ضخامت و مقاومت بدنه پتوشور از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه کنید. اگر پتوشوری که خریداری می کنید از ورقه های نازک ساخته شده باشد بعد از مدتی کوتاه سوراخ می شود و کارایی خود را از دست می دهد. اگر در مناطق مرطوب و شرجی زندگی می کنید جنس بدنه پتوشور خیلی مهم است زیرا اگر جنس آن مرغوب نباشد خیلی زود بدنه آن پوسیده می شود و از بین می رود. پتوشور های شرکت افشار دارای جنسی عالی با ماندگاری و مقاومت بالایی هستند.

 

خرید بهترین پتو شور برای خانه

 

جنس پایه و دستگیره های پتوشور افشار

اینکه پتوشوری که خریداری می کنید دارای پایه و دستگیره باشد کار شما را خیلی راحت می کند. پایه های پتوشور به دلیل اینکه تمام فشار پتوشور را تحمل می کند باید خیلی مقاوم باشد. خرید پتوشور بدون دسته می تواندخیلی آزار دهنده باشد و در هنگام حمل و نقل آن دچار مشکل شوید. پایه های پتوشور در هنگام شستشو از لرزش دستگاه جلوگیری می کند و باعث می شود در یک جا ساکن بماند. پتوشوری که دارای پایه است تمیز کردن زیر آن نیز راحت تر انجام می شود. بهترین جنس برای پایه ها و دستگیره پتوشور این است که از فولاد و پلاستیک باشند تا در صورت بودن در منطقه ای مرطوب در تماس با زمین از قدرت کافی برخوردار باشند. پتوشور هایی با جنس بدنه استیل ضد زنگ و پایه و دسته ای فولادی و پلاستیکی بهترین انتخاب برای خرید می باشند.

آیا پتوشور های خشک کن  دار در بازار موجود هستند؟

بیشترین سوالی که در مورد پتوشور می پرسند این است که آیا پتوشور خشک کن در بازار موجود است؟ باید بگوییم که هنوز  پتوشور های خانگی دارای خشک کن نیستند و تنها پتوشور های صنعتی از این ویژگی برخوردار هستند. بهترین پتوشور مارک افشار نیز از این ویژگی برخوردار نیست و فقط می تواند پتو را با بهترین کیفیت برای شما شستشو دهد.

طرز استفاده از پتوشور افشار

کار با پتوشورهای افشار بسیار راحت است و نیازمند اینکه حتما آموزش ببینید نیست. با همان بار اولی که از آن استفاده کنید می توانید طریقه استفاده از آن را یاد بگیرید. پتوشور های شرکت افشار دارای شیلنگ تخلیه می باشند که آب داخل آن به راحتی خارج می شود. برای استفاده از پتوشور کافی است که داخل آن را با آب پرکنید و مواد شوینده و پتو را داخل آن بیندازید. با استفاده از تایمری که دارد می توانید زمان شستن پتو را مشخص کنید.  بعد از شستن پتو به کمک شیر تخلیه ای که دارد آب داخل آن را خارج کنید و برای آبکشی آن آب تمیز را بریزید. در مدت زمان کمی می توانید تعداد بالایی پتو را بدون هیچ زحمتی بشویید.

نکات مهم برای خرید بهترین مارک پتو شور خانگی

در هنگام خرید پتوشور باید به نکات زیادی توجه کنید تا بتوانید برای مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. پتوشور به دلیل اینکه استفاده زیادی از آن می شود و وزن زیادی را تحمل می کند قطعا باید بهترین باشد. بنابراین باید در هنگام خرید به نکات زیادی توجه کنید و معیار های خود برای خرید پتوشور را در نظر بگیرید. نباید جنس پتوشور طوری باشد که در مدت زمان کمی بعد از استفاده  سوراخ شود و یا اینکه جنس آن ضد زنگ بزند. حتما باید جنس آن ضد زنگ باشد و در برابر ضربات ناگهانی محکم و مقاوم باشد. پتوشوری انتخاب کنید که جنس ورقه های آن نازک نباشد زیرا این نوع جنس هیچ گونه مقاومتی در برابر رطوبت ندارد و در مدت زمان خیلی کمی از بین می رود. یکی دیگر از نکات مهمی که باید به آن توجه کنید نوع موتور پتوشور می باشد. 

بهترین نوع موتور برای یک پتوشور موتور گیربکسی است، زیرا طول عمر بالایی دارد و بهترین عملکرد را دارد. از دیگر قسمت های پتوشور که باید از قدرت بالا و جنسی عالی برخوردار باشد پروانه آن می باشد. پروانه پتوشور به دلیل اینکه کار اصلی را انجام می دهد و چرخش را بر عهده دارد قطعا باید از بهترین جنس برای ساخت آن استفاده شود. باید پروانه آن چپ گرد و راست گرد باشد و دو حالته باشد تا بهترین شکل ممکن پتو را شستشو دهد. مورد دیگری که وجود دارد این است که با توجه به نیاز خود ظرفیت پتوشور را انتخاب کنید تا در هنگام کار دچار مشکل نشوید. بهترین ظرفیت که برای هر خانواده ای مناسب است ظرفیتی بین ۳۰ تا ۶۰ کیلو می باشد. اگر از پتوشور استفاه زیادی می کنید باید حتما به این ویژگی ها توجه کنید.

علت ماندن لکه آب روی ظروف در ماشین ظرفشویی

 

علت ماندن لکه آب روی ظروف در ظرفشویی

مطالب برگفته از سایت گزینگ کالا

همه ما از ماشین ظرفشویی استفاده می کنیم که ظروف های تمیزی داشته باشیم و کار ما را راحت تر کند. حال خیلی از اوقات شاهد این خواهیم بود که  لکه هایی بر روی ظروف باقی می ماند. دیدن این لکه ها می تواند باعث آزار ما شوند و از ماشین ظرفشویی راضی نباشیم. اما داشتن لک ظروف دلیل بر این نمی شود که ماشین ظرفشویی شما کار کرد مناسبی ندارد و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد. همه انتظار داریم که وقتی درب ماشین ظرفشویی را باز میکنیم شاهد بهترین صحنه باشیم، و ظروفی تمیز را ببینیم. اینکه ظروف دارای لک باشند دلایل زیادی دارد که در ادامه مطالب علت ماندن لکه آب روی ظروف در ماشین ظرفشویی و راه حل های آن را به شما خواهیم گفت.

سختی آب مصرفی دلیل لک شدن ظروف

علت سفیدک زدن ماشین ظرفشویی چیست؟ این سوالی است که خیلی پرسیده می شود و سختی آب، باقی ماندن مواد شوینده، انتخاب چرخه نادرست شستشو، پایین بودن دمای آب و تمام شدن جلادهنده و نمک از دلایل سفیدک زدن ظروف می باشد. آب یکی از مهم ترین دلایل ایجاد لک و سفیدک بر روی ظروف می باشد. آبی سخت است که دارای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم می باشد، که در نهایت منجر به لک شدن ظروف می شود. اگر به طور کلی بخواهیم بگوییم آب دارای مواد معدنی است و وجود مقدار کمی از این مواد داخل آب طبیعی است. وجود این مواد معدنی برای سلامتی مضر نیست اما ممکن است برای لوله ها و وسایل آبرسانی مشکل ساز شود. لک و  سفیدکی بر روی ظروف مشاهده می کنید نشانه سختی آب و وجود مواد معدنی زیاد در آن است.

چگونه سفیدک ها را تمیز کنیم؟

تمیز کردن با سرکه سفید از رایج ترین روش ها برای از بین بردن سفیدک و لک روی ظروف است. برای رهایی از این موضوع دو فنجان سرکه سفید را در یک کاسه بریزید و آن را در ماشین ظرفشویی  بگذارید. اگر ماشین ظرفشویی شما بزرگ است برای اینکه مطمئن شوید که سرکه بهتر عمل می کند، مقدار آن را بیشتر کنید. قبل از اینکه سرکه را در قفسه پایینی قرار دهید حتما ماشین ظرفشویی را خالی کنید. درب ماشین ظرفشویی را ببندید و چرخه عادی را انتخاب کنید.

با به چرخه در آمدن آب از بازوی اسپری که از بالا انجام می شود سرکه را به مرور به داخل ماشین ظرفشویی وارد می کند. با پخش شدن سرکه در تمامی ماشین ظرفشویی دستگاه کلسیم زدایی می شود. بعد از به پایین رسیدن چرخه درب ماشین ظرفشویی را باز کنید و اجازه دهید که بوی سرکه خارج شود. اگر امکان دارد  درب ماشین ظرفشویی را مدتی باز بگذارید.

 

چگونه سفیدک ها را تمیز کنیم؟

 

شور بودن آب مصرفی

شوری آب یکی دیگر از دلایل سفیدک زدن و لک گرفتن ظروف می باشد. شور بودن آب نیز مانند وجود مواد معدنی در آب باعث لک گرفتن ظروف می شود. آب شور به دلیل نمک بیش از حدی که دارد باعث به وجود آمدن لک می شود. اگر میدانید که آب شما از نوع سخت نمی باشد دلیل لک شدن ظروف وجود نمک فراوان در داخل آن می باشد. روشی وجود دارد که می توانید به راحتی متوجه شوید که آیا آب دارای نمک است یا خیر؟ اگر لکه های روی ظروف به آسانی و با یک بار شستن پاک شدند به احتمال خیلی زیاد دلیل آن وجود نمک و شور بودن آب می باشد.

استفاده از مواد شوینده نامناسب در ماشین ظرفشویی

همیشه استفاده از مواد شوینده دلیل بر این نمی شود که ظروف به خوبی تمیز شوند. گاهی خرید مواد شوینده نامناسب می تواند باعث لک گرفتن ظروف شود و این نوع شوینده ها وقتی آب شما سخت است به خوبی عمل نمی کنند. بیشتر شوینده ها تنها زمانی به خوبی ظروف را تمیز می کنند که آب نرم باشد و هیچ گونه مواد شوری و مواد معدنی نداشته باشد. شوینده هایی  تولید می شوند که در مقابل سختی آب مقاوم هستند و با آن مقابله می کنند. بنابراین شوینده ای خریداری کنید که در سخت ترین نوع آب هم بتواند ظروف را به خوبی تمیز کند. اگر لک را بر روی ظروف مشاهده کردید با عوض کردن مایع شوینده نیز می توانید متوجه شوید که مشکل از کجاست.

 

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

 

دمای پایین آب دلیل لک گرفتگی ظروف

اگر ظروف را بیرون آوردید و لک را بر روی آن مشاهده کردید و دلیل آن سختی آب و مواد شوینده نبود، حال نوبت بررسی دمای آب است. باید دمایی که برای شستشوی ظروف انتخاب می کنید مناسب باشد و از اینکه دمای آب بالا است اطمینان حاصل کنید. مطمئنا آب داغ خیلی راحت تر و بهتر ظروف را تمیز می کند و چربی ها را بهتر از بین می برد. همانطور که می دانید ماشین ظرفشویی مقدار بسیار کمی آب را جهت چرخه شستشوی ظروف و آبکشی استفاده می کند؛ به همین دلیل امکان دارد که هرگز آب به دمای کافی برای تمیزی بهتر نرسد. بنابراین حتما از گرم بودن آب و دمای بالا اطمینان حاصل کنید. برای اطمینان از داغی آب، آب روی سینک ظرفشویی را باز کنید و مطمئن شوید که آبی به ماشین ظرفشویی می رسد از دمای کافی برای تمیزی برخوردار است.

چیدمان نادرست و قراردادن تعداد بیش از حد ظروف

طریقه قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی نیز یکی دیگر از دلایل لک گرفتن ظروف می باشد. قرار دادن بیش از اندازه ظروف در ماشین ظرفشویی باعث می شود که به مواد شوینده بیشتری نیاز داشته باشد و اضافه کردن مواد شوینده زیاد باعث لک گرفتن می شود. به همین دلیل وقتی مواد شوینده زیادی اضافه می کنید به خوبی حل نمی شود و در نتیجه بر روی ظروف باقی می ماند. از طرفی دیگر اگر چیدمان ظروف به درستی انجام نشود، آب به درستی به همه ظروف برخورد نمی کند و در نتیجه باعث لک گرفتن ظروف می شود. اگر قابلمه و تابه های بزرگ دارید که باید شسته شوند، می توانید آنها را به صورت جداگانه در ماشین ظرفشویی قرار دهید

 

چیدمان نادرست و قراردادن تعداد بیش از حد ظروف در ماشین ظرفشویی

 

رفع ایجاد لکه آب روی ظروف در ماشین ظرفشویی

برای رفع لک روی ظروف راه حل و پیشگیری هایی وجود دارد که در ادامه به توضیح هر یک میپردازیم.

  • همانطور که در مطالب قبل گفتیم تا جایی که امکان دارد از شوینده مناسب آب سخت برای شستشو استفاده کنید.
  • می توانید با اضافه کردن سرکه سفید از لک شدن ظروف جلوگیری کنید و روشی کاملا بی خطر است. سرکه باعث تمیزی زیاد ظروف داخل ماشین ظرفشویی می شود.
  • سرکه به دلیل اینکه یک ماده اسیدی می باشد هرگز آن را در محفظه کمک آبکشی ماشین ظرفشویی قرار ندهید، زیرا با انجام این کار به اجزای پلاستیکی  داخل دستگاه آسیب وارد می شود.
  • بیش تر از ظرفیت دستگاه ظروف را داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. اینکه در چیدمان ظروف دقت کنید نیز بسیار مهم است.
  • اگر از ظروف نقره استفاده می کنید وجود گوگرد ممکن است که باعث ایجاد لک بر روی آن شود. وقتی گوگرد با نقره تماس پیدا می کند باعث به وجود آمدن سولفید نقره می شود و ظاهر نقره را تیره و تار میکند.
  • برای جلوگیری از تار شدن ظروف نقره بهترین راه حل این است که بلافاصله بعد از شستن خشک شوند.
  • به تاریخ انقضای مواد شوینده و نمک ماشین ظرفشویی دقت کنید.

نکاتی برای رفع سفیدک ظروف در ماشین ظرفشویی

اگر متوجه علت سفید زدن و لکه آب روی ظروف در ماشین ظرفشویی شدید برای رفع آن می توانید نکاتی را رعایت کنید که شامل موارد زیر می شود:

  • از ماده پاک کننده هایی استفاده کنید که دارای سولفات نباشند زیرا وجود سولفات باعث لک شدن ظروف می شود.
  • اگر برای مصرف شوینده برند خاصی را با توجه به نوع ماشین لباسشویی شما در نظر گرفته اند حتما از آن استفاده کنید. توجه به این موضوع راهکاری خیلی آسان برای جلوگیری از لک شدن است.
  • اگر از قرص ماشین ظرفشویی استفاده می کنید حالت قرص را فعال کنید و یا اگر از پودر استفاده می کنید این حالت را غیر فعال کنید.
  • با توجه به اندازه ظروف مواد شوینده را اضافه کنید نه بیشتر و نه کمتر.
  • برای جلوگیری از لک شدن و سفیدک زدن ظروف در ماشین ظرفشویی به  تنظیمات و برنامه ریزی دستگاه قبل از شستشو توجه کنید.
  • به محل سکونت خود توجه کنید و درجه جلا را بین ۳ تا ۶ درجه تنظیم کنید.

 

 

آیا در بخارشوی میتوان مواد شوینده ریخت؟

روش های تمیز کردن لاستیک درب ماشین لباسشویی

 

چرا باید لاستیک ماشین لباسشویی خود را تمیز کنم؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

ماشین لباسشویی به دلیل رطوبت زیادی که دارد محل مناسبی برای به وجود آمدن قارچ و میکروب ها می باشد. محیط ماشین لباسشویی یک محیط کاملا گرم و مرطوب است و بنابراین با هر بار استفاده از ماشین لباسشویی این محیط بیشتر در معرض باکتری ها قرار می گیرد. تمیز کردن ماشین لباسشویی باید خیلی با دقت و مرتب انجام شود و این موضوع به یکی از دغدغه های مصرف کنندگان تبدیل شده  است. قسمت لاستیکی که بر روی درب ماشین لباسشویی قرار دارد بیشتر از همه قسمت های ماشین لباسشویی در معرض کثیفی قرار می گیرد. این قسمت از ماشین لباسشویی مو، پرز و سایر تجمعات لباسهای  شسته شده را به خود جذب و در داخل خود جمع می کند.

بعد از چند ماه که از ماشین لباسشویی استفاده می کنید این قسمت از دستگاه شروع به کثیف شدن می کند. ماشین لباسشویی یکی از پر کاربرد ترین محصولات خانگی است که تقریبا در هر خانه ای وجود دارد و هر روز از آن استفاده می شود. به همین دلیل باید در نگهداری از ماشین لباسشویی بسیار تلاش کنید. سیاه شدن لاستیک درب ماشین لباسشویی و پاک کردن آن یکی از مهم ترین کارهایی است که باید برای انجام آن اقدام کنید. ما در این وبلاگ قصد داریم تا نکات مهم نگهداری از لاستیک ماشین لباسشویی و مراحل تمیز کردن آن را برای شما شرح دهیم.

چگونه جرم لاستیک ماشین لباسشویی را از بین ببریم ؟

برای از بین بردن جرم لاستیک ماشین لباسشویی روش هایی وجود دارد که بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید.

روش اول استفاده از پودر جرم گیر ماشین لباسشویی: از بهترین و کم دردسرترین روش برای از بین بردن جرم لاستیک ماشین لباسشویی استفاده از پودر جرم گیر است. برای انجام این کار باید ماشین لباسشویی را بدون لباس روشن کنید و با انتخاب کردن یک برنامه شستشوی کامل و دمای آب بین ۶۰ تا ۷۰ درجه آن را روشن کنید. باید حداقل هر دوماه یک بار این کار را انجام دهید.

روش دوم استفاده از لیمو ترش برای تمیز کردن لاستیک درب لباسشویی : از دیگر موادی که برای تمیزی جرم داخل لاستیک ماشین لباسشویی می توانید استفاده کنید استفاده از آب لیمو ترش است. آب لیمو یک ماده موثر در از بین بردن بو و قارچ های داخل لاستیک است. یک فنجان سرکه را با یک چهارم فنجان آب لیموی ترش مخلوط کنید و به کمک یک اسپری دور تا دور لاستیک را اسپری کنید. می توانید حتی دور لاستیک را لیمو نیز بکشید و بعد از مدتی با یک حوله تمیز آن را تمیز کنید.

روش سوم – جرم گیری لاستیک ماشین لباسشویی با سرکه

سرکه یک ماده موثر و همه کاره است که برای تمیزی خانه از آن استفاده می شود، خاصیت ضد باکتری دارد و به بهترین شکل ممکن لاستیک را برای شما تمیز می کند. می توانید سرکه را بر روی لاستیک اسپری کنید و یا اینکه با یک پارچه که آغشته به سرکه است بر روی آن بکشید.

روش چهارم  استفاده از اسید سیتریک: ماده ای را می توانید جایگزین سرکه کنید که تمیز کنندگی فوق العاده ای دارد و ضد باکتری می باشد، اسید سیتریک است. اسید سیتریک از سرکه بسیار قویتر است و بهترین ماده برای تمیزی ماشین لباسشویی است که به دلیل رطوبت بر روی لاستیک های آن کپک زده شده است. به کمک یک اسفنج یا مسواک کپک های خیس خورده اطراف لاستیک را بسابید و سپس به کمک یک پارچه آن را تمیز کنید.

روش پنجم – استفاده از مایع سفید کننده: ماده قوی دیگری نیز وجود دارد که برای تمیز کردن آلودگی ها فوق العاده است. مایع سفید کننده می تواند در کمترین زمان جرم و کپک های دور لاستیک ماشین لباسشویی را در کمترین زمان از بین ببرد. با کمک یک اسفنج مایع سفید کننده را بر روی  لاستیک ها بکشید و بعد از اینکه چند دقیقه بر روی آن باقی ماند به کمک یک پارچه آن را تمیز کنید.

 

جرم گیری لاستیک ماشین لباسشویی با سرکه

 

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای لباسشویی چه کاری انجام می دهد؟

همانطور که می دانید سرکه یک ماده موثر برای تمیزی است که می توانید محیط و وسایل را به خوبی با آن ضد عفونی کنید. حال میخواهم ترکیب سرکه با جوش شیرین را برای شما بگویم. با ترکیب کردن این دو ماده یک ترکیب قوی برای تمیزی به دست می آید. جوش شیرین خود به تنهایی فواید زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد. جوش شیرین هر نوع بوی بدی را از بین می برد و در خوشبو شدن نقش زیادی دارد. باعث می شود آن قسمت براق شود و بیشتر از قبل سفید شود.

در از بین بردن رسوبات بسیار موثر است و خیلی قوی عمل می کند. سرکه نیز یک اسید ملایم است به همین دلیل در تجزیه کردن رسوبات مدنی، آب سخت و از بین بردن کثیفی دستگاه بسیار موثر عمل می کند. به مرور زمان و استفاده مرتب از آن باعث می شود که کثیفی آن نواحی بسیار کمتر شود و آلودگی ها به حداکثر برسد. حال با ترکیب این دو ماده موثر می بینید که چقدر تمیزی چند برابر شده و آلودگی کمتر شده است. برای انجام این کار به مقدار مساوی سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید و بر روی آن قسمت بکشید. سپس با یک پارچه مرطوب آن محیط را تمیز کنید.

روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی به روشی ساده

با استفاده از جوش شیرین به روش دیگری نیز می توانید لاستیک دور ماشین لباسشویی را تمیز کنید. باید به این صورت عمل کنید که یک فنجان جوش شیرین را در اطراف لاستیک داخل درام بریزید. ماشین لباسشویی را برای چند دوره شستشو خالی بگذارید و آن را بر روی ۹۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. این روش ساده ترین روش برای تمیز پلاستیک درب ماشین لباسشویی و حتی خود لباسشویی است. روش دیگر به این گونه است که یک فنجان سفید کننده ویک فنجان جوش شیرین را به کشوی پودر لباسشویی اضافه کنید. به همان روش قبل عمل کنید و بدون گذاشتن لباس ماشین لباسشویی برای مدت خیلی کمی آن را روشن کنید. بعد از اتمام این مراحل از یک پارچه برای تمیزی و خشک کردن ماشین لباسشویی استفاده کنید.

روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی با خمیر دندان

خمیر دندان در تمیزی درب ماشین لباسشویی تاثیر شگفت انگیزی دارد. ویِژگی دیگر خمیر دندان این است که به براق شدن لاستیک دور درب کمک زیادی می کند بدون آن که قسمت را سنگین کند و یا آسیب ببیند. خمیر دندان را روی یک مسواک یا اسفنج بریزید و به خوبی بر روی لاستیک درب ماشین لباسشویی بکشید. حال آن قسمت را به خوبی با آب تمیز کنید تا باعث لکه گرفتن لباس ها نشود زیرا خمیر دندان می تواند اثر سفید کنندگی بر روی لباس ها داشته باشد.

 

استفاده از مواد شوینده ظرفشویی برای تمیز کردن درب ماشین لباسشویی

اگر مقدار آلودگی لاستیک درب ماشین لباسشویی زیاد نیست و مقدار کمی آلوده است می توانید از مواد شوینده برای تمیزی آن استفاده کنید. مایع ظرفشویی کمی ملایم تر از مواد دیگر است و به لاستیک هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند. به همین دلیل مایع ظرفشویی به عنوان یک ماده تمیز کننده معمولی برای تمیز شدن لاستیک درب ماشین لباسشویی بسیار مناسب است. مواد شوینده را همراه با کمی آب روی پارچه یا اسفنج بریزید. اسفنج را به خوبی و آرامی بر روی لاستیک بکشید و سپس آن را با آب به خوبی تمیز کنید.

 

روش تمیز کردن لاستیک ماشین لباسشویی با خمیر دندان

 

نقش لاستیک های آب بند در روند تمیز کردن ماشین لباسشویی

همانطور که گفتیم لاستیک های آب بندی که بر روی درب ماشین لباسشویی و واشر وجود  دارند بیشتر در معرض تجمع کپک و کف صابون هستند. به همین دلیل باید به تمیزی این قسمت بیشتر توجه کنید و آن را از یاد نبرید. برای تمیزی این قسمت روش های زیادی را برای شما ذکر خواهیم کرد اما این موضوع را به یاد داشته باشید که نباید از هر موادی برای تمیزی استفاده کنید. زیرا ممکن است که به ماشین لباسشویی شما آسیب وارد کند و دیگر مانند قبل کار نکند. لاستیک های دور درب ماشین لباسشویی نقش اساسی در روند کار کردن دستگاه دارد و باید به خوبی از آن نگهداری کنید.

توجه به نوع مواد شوینده ماشین لباسشویی

توجه کردن به مواد شوینده ای که برای تمیزی درب ماشین لباسشویی استفاده می کنید نقش زیادی در سلامت آن قسمت دارد. نباید از هر مواد و ابزاری برای تمیزی آن استفاده کنید. بهترین روش این است که از مواد شوینده ای که در فروشگاه ها هستند و برای تمیزی لباسشویی تولید شده اند استفاده کنید. سرکه سفید یکی از مواد موثر است که هم تمیز کنندگی فوق العاده ای دارد و هم اینکه هیچ گونه آسیبی به ماشین لباسشویی وارد نمی کند و هیچ ضرری برای آن ندارد.

نحوه جلوگیری از تجمع کپک روی لاستیک ماشین لباسشویی

با رعایت کردن بعضی از نکات می توانید به راحتی از کثیف شدن و کپک زدن لاستیک درب ماشین لباسشویی جلوگیری کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که بعد از پایان کار و تمام شدن لباس ها حتما درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید. هر گاه شستن لباس ها تمام شد خیلی سریع آن ها را بیرون بیاورید و آن را در همان حال داخل ماشین لباسشویی رها نکنید. هنگامی که شستن لباس ها تمام شد با استفاده از یک حوله تمیز درب ماشین لباسشویی و اطراف لاستیک را به خوبی خشک کنید.

دمای پایین لباسشویی نیز می تواند تاثیر زیادی در کپک زدن و کثیفی روی لاستیک درب ماشین لباسشویی شود. استفاده بیش از حد از مایع شوینده نیز یکی دیگر از دلایل کپک زدن و آلوده شدن آن قسمت می باشد. با در نظر گرفتن دمای ۴۰ درجه سانتی گراد برای شستن لباس ها و استفاده درست از مایع شوینده می توانید از به وجود آمدن کپک و کثیفی جلوگیری کنید. ممکن است که بعد از تمیزی لاستیک درب ماشین لباسشویی هنوز شاهد کثیفی باشید در این صورت می توانید آن قسمت را به کل تعویض کنید و برای تازه شدن آن اقدام کنید.

نحوه مراقبت از لاستیک درب ماشین لباسشویی

بهتر است که هر ماه یک بار ماشین لباسشویی را بدون استفاده از لباس روشن کنید و داخل آن از سرکه استفاده کنید. با استفاده از سرکه می توانید به راحتی از تجمع کپک ها جلوگیری کنید. بعد از اینکه لباس های خیس را از داخل ماشین لباسشویی برداشتید درب ماشین لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت تبخیر شود. درزگیر هایی که در معرض رطوبت دائمی قرار میگیرند احتمال بیشتری دارد که کپک بگیرند. بهترین راه این است که اگر شستن لباس ها تمام شد همان لحظه آن ها را خارج کنید و  همان طور در داخل آن رها نکنید. تا جایی که می توانید هر بار با یک پارچه تمیز دور لاستیک را تا وقتی خیس است تمیز کنید تا آلودگی ها روی هم انباشته نشوند.

نکات مهم تمیز کردن سیاهی لاستیک دور درب لباسشویی

با توجه به نکات و روش هایی که برای شما گفتیم، اگر هنوز هم لاستیک ماشین لباسشویی شما کثیف است و به خوبی تمیز نمی شود، بهتر است برای تعویض آن اقدام کنید. نکاتی وجود دارد که اگر به آن ها توجه کنید می توانید در تمیزی آن تاثیر زیادی داشته باشید.

  • برای اینکه بوی نامطبوع ماشین لباسشویی را از بین ببرید و این بو شما را آزار ندهد، مقداری جوش شیرین را به محلول هایی که در مطالب قبل به شما گفتیم اضافه کنید. جوش شیرین در رفع بوهای نامطبوع نقش بسیاری دارد. استفاده از جوش شیرین یکی از موثرترین راهکار ها برای تمام شدن کثیفی و از بین بردن بوی نامطبوع است. حتی می توانید قبل از روشن کردن ماشین خالی با استفاده از محلول کمی جوش شیرین نیز بر روی لاستیک ها بریزید.
  • اگر زود به زود لاستیک های دور ماشین لباسشویی راتمیز کنید دیگر لازم نیست نگران کثیف شدن آن باشید. اگر دارای کودک هستید بهتر است که این موضوع را جدید بگیرید زیرا باعث می شود که لباس کودکان شما آلودگی نگیرند و بهتر تمیز شوند.

نکات مهم تمیز کردن سیاهی لاستیک دور درب لباسشویی

  • استفاده کردن بیش از حد از مایع سفید کننده برای شستشوی لباس ها می تواند به لباسشویی شما آسیب جدی وارد کند. استفاده بی رویه از مایع سفید کننده به لاستیک درب ماشین لباسشویی نیز آسیب زده و مجبور می شوید آن را تعویض کنید. بهتر است که سرکه را جایگزین مایع سفید کننده کنید و از سفید کننده تا جایی که  امکان دارد هر ۶ ماه یک بار استفاده کنید.
  • بسیاری از پودرهای شوینده، مایع‌های لباسشویی و نرم‌کننده‌ ها باعث جرم گرفتن لاستیک ماشین لباسشویی می‌شوند.  اگر سیاهی دور لاستیک ماشین لباسشویی برایتان به یک مشکل تبدیل شده است؛ عوض کردن برند مایع شوینده می تواند مشکل شما را حل کند.
  • گاهی اوقات خالی نکردن آب در ماشین لباسشویی باعث جمع شدن باکتری روی لاستیک آن می‌شود؛ بنابراین نسبت به این موضوع نباید بی‌ توجه باشید.

تخلیه نشدن آب و خرابی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی باعث افزایش رشد باکتری‌ها و قارچ‌ های داخل ماشین و روی لاستیک  می‌شود. برای رفع این مشکلات می‌توانید از کارشناسان مجرب کمک بگیرید.

 

ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل ۴۰۱۰۷

ماشین لباسشویی پاکشوما مدل ۴۰۱۰۷ از دسته محصولات ایرانی به شمار می آید. ماشین لباسشویی ۹ کیلویی مدل ۴۰۱۰۷ از شرکت پاکشوما میباشد. ظرفیت این لباسشویی ۹ کیلویی در رنگ سفید و سیلور موجود میباشد. با داشتن حجم ۹ کیلویی میتوانید حجم زیادی از لباس ها را شستشو دهد. طراحی بدنه این ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما مدل ۴۰۱۰۷ از پنل نمایشگر مشکی که عملکرد آن بصورت لمسی است برخوردار میباشد و نگاه مخاطبان خاصی را به خود جذب می نمایید. درب این ماشین لباسشویی رنگ آن مشکی با کاور مشکی رنگ میباشد. یکی از ویژگی های خوب ماشین لباسشویی ۹ کیلویی پاکشوما موتور اینورتر داریرکت درایو BLDC آن است. این موتور ها نسل جدید موتور لباسشویی میباشد. صدا و لرزش ماشین لباسشویی پاکشوما بسیار کم است. در هنگام کار برای شما مزاحمتی ایجاد نمی نمایید.

 

 

ماشین لباسشویی ۹ کیلویی هیمالیا مدل HDWM-914

 

ماشین لباسشویی هیمالیا مدل HDWM-914 دارای ظرفیت ۹ کیلوگرم میباشد. این ماشین لباسشویی دارای کارایی های بسیار بی نظیری است و میتوانید به راحتی یک شستشوی راحت را داشته باشید. ظرفیت این دستگاه به شما امکان شستشویی روفروشی انواع پرده و… را دارا میباشد. سرعت این دستگاه در دقیقه ۱۴۰۰ دور در دقیقه است. مصرف انرژی این لباسشویی +++A است. ماشین لباسشویی ۹ کیلویی هیمالیا مدل HDWM-914 دارای ۱۶ برنامه شستشو است. ماشین لباسشویی هیمالیا آسیبی به لباس ها نمیزند این دستگاه کاملا استاندارد و ایمنی طراحی شده است. صفحه نمایش ماشین لباسشویی هیمالیا LED و کاملا لمسی میباشد. یکی از ویژگی های خوب این لباسشویی داشتن قفل کودک و سیستم محافظتی نوسان برق میباشد. موتور این لباسشویی دایرکت درایو میباشد همچنین از سیستم عیب یاب هوشمند بهره مند است. 

مایکروفر چند لیتر بخریم خوبه؟

 

مایکروفر چند لیتری خوبه؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

محصولی که بودن آن در آشپزخانه از واجبات و باید در خرید آن دقت زیادی داشته باشید، مایکروفر است. این دستگاه عالی و کاربردی برای کسانی که شاغل هستند بسیار کاربردی است و می تواند یک محصول فوق العاده برای آن ها باشد. سوالی که در هنگام خرید مایکروفر خیلی پرسیده می شود و باید حتما با توجه به نیاز خود آن را خریداری کنید؛ این است که مایکروفر چند لیتری بخریم خوبه؟ ابعاد مایکروفر باید چقدر باشد؟ به همین دلیل تصمیم گرفتیم که امروز در مورد ابعاد و اینکه مایکروفر چند لیتر باشه خوبه صحبت کنیم. هنگامی که شما با فکر کردن و آگاهی به خرید محصولی می روید قطعا خرید بهتری خواهید داشت. با داشتن آگاهی قدرت شما در انتخاب خرید محصولات بیشتر خواهد بود و می توانید محصولات را بهتر با هم مقایسه کنید.

مایکروفر چند لیتر بخریم؟

ظرفیت مایکروفر ها را لیتر آن ها مشخص می کند و در هنگام خرید مایکروفر باید ظرفیتی که می خواهید را در نظر بگیرید. اینکه مایکروفر را برای چه کاری و چه تعداد نفری میخواهید خیلی مهم است. خانواده هایی که ۲ الی ۴ نفر هستند مایکروفری با ظرفیت ۱۵ تا ۲۰ لیتر، و برای خانواده ای با جمعیت بیشتر قطعا باید ظرفیت مایکروفر را بیشتر انتخاب کنید. برای خانواده های بالای ۵ نفر باید ظرفیت مایکروفر ۲۵ تا ۳۰ لیتر باشد. باید به این موضوع دقت کنید که هر چقدر اندازه این ظرفیت بالاتر برود حجم مصرفی هم بیشتر خواهد بود. مایکروفر هایی که دارای ظرفیت بیشتری هستند، از قابلیت های بیشتری برخوردار هستند. ظرفیت بیشتر مایکروفر به این معناست که مایکروفر دارای تعداد برنامه پخت بیشتری خواهد بود و می توانید کار بیشتری از گرم کردن و پختن ساده را با آن انجام دهید.

انتخاب نوع مایکروفر بر اساس لیتر

مایکروفر ها انواع مختلفی دارند و باید با توجه به نیاز و سلیقه خود یکی از مدل ها را انتخاب کنید. مدل های مایکروفر به سه دسته تقسیم می شوند که عبارتند از رومیزی، توکار و بالا اجاق. باید در ابتدا فضای آشپزخانه خود را در نظر بگیرید و بر اساس جایی که قرار است مایکروفر را در آن جا بگذارید آن را خریداری کنید. مایکروفر های رومیزی قیمت کمتری دارند. مایکروفر های توکار را طوری طراحی کرده اند که آن ها را داخل کابینت قرار  می دهند و اینگونه  فضایی برای آن در نظر می گیرند. بنابراین باید اندازه جایی که مایکروفر را در آن  جا قرار می دهید دقیق متناسب با آن باشد. مایکروفر های بالا اجاق طوری طراحی شده اند که از آن ها به جای هود نیز می توان استفاده کرد. البته باید این موضوع را در نظر بگیرید که مایکروفر بالا اجاقی که دارای سرویس تهویه است قابلیت استفاده به جای هود را دارد.

 

انتخاب نوع مایکروفر بر اساس لیتر

 

بررسی ابعاد مایکروفر

از دیگر نکاتی که در هنگام خرید مایکروفر لازم است به آن دقت کنید و رابطه مستقیمی با ظرفیت آن دارد ابعاد مایکروفر است. با توجه کردن به ابعاد کولر می دانید که باید چه اندازه ای را خریداری کنید و کجا را برای آن در نظر بگیرید. همانطور که می دانید مایکروفر ها در سایز ها و ابعاد مختلفی در بازار موجود می باشند. مایکروفر یکی از وسایلی است که سرعت پخت را چند برابر افزایش می دهد و می توانید انواع گریل، یخ زدایی، پخت و گرم کردن مواد غذایی را با آن انجام دهید. با استفاده کردن از مایکروفر می توانید سرعت کار خود را افزایش دهید و در زمان نیز بسیار صرفه جویی کنید. به همین دلیل خرید مایکروفر به یکی از واجبات هر خانه ای تبدیل شده است. این دستگاه فوق العاده با پیشرفت تکنولوژی ویژگی ها و قابلیت های بیشتری پیدا کرده است.

اهمیت گنجایش یک دستگاه مایکروفر

از مهم ترین نکات در هنگام خرید مایکروفر توجه کردن به گنجایش آن است. با استفاده از گنجایش و ظرفیت مایکروفر است که می توانید بهترین غذا ها را در آن بپزید. حتما به خودتان می گویید که گنجایش یک مایکروفر باید چقدر باشد؟ مایکروفر ها در گنجایش های ۲۰،۲۵،۲۸،۳۲،۳۸،۴۰،۴۵،۶۰ و … در بازار موجود هستند. بنابراین می توانید با توجه به میزان کاری که می خواهید انجام دهید ظرفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. از مایکروفر های با گنجایش بیشتر می توانید در رستوران ها و مکان های عمومی نیز استفاده کنید.

 

مایکروفر چند لیتر بخریم خوبه؟

 

آیا گنجایش بر قیمت دستگاه مایکروفر تاثیر دارد؟

حتما با خودتان می گویید که آیا گنجایش مایکروفر بر قیمت آن تاثیر دارد یا نه؟ قیمت مایکروفر در هنگام خرید یکی دیگر از نکاتی است که باید به آن توجه کنید و با توجه به میزان بودجه خود آن را خریداری کنید. باید به شما بگوییم که بله قیمت مایکروفر ها به گنجایش آن ها  نیز بستگی دارد و هر چقدر گنجایش بیشتری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. از عوامل تاثیر گذار بر مایکروفر گنجایش و ابعاد آن  می باشد. به همین دلیل باید قبل از اینکه برای خرید مایکروفر اقدام کنید حتما میزان بودجه ای که برای مایکروفر در نظر گرفته اید را با توجه به گنجایش آن انتخاب کنید.

 

آیا گنجایش بر قیمت دستگاه مایکروفر تاثیر دارد؟

 

گنجایش و توان مصرفی مایکروفر چه رابطه ای با هم دارند؟

مایکروفر ها دارای توان مصرفی بین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ وات می باشند. توان مصرفی تاثیر مستقیمی بر عملکرد مایکروفر دارد. بنابراین اگر عملکرد بالایی از مایکروفر خود انتظار دارید حتما به توان مصرفی آن توجه کنید. مایکروفر هایی که دارای گنجایش متوسطی هستند دارای توان مصرفی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ وات هستند. به همین دلیل توان مصرفی و گنجایش مایکروفر ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. به دلیل تعداد برنامه هایی که هر روز به مایکروفر ها اضافه می شود قطعا باعث افزایش گنجایش آن ها نیز می شود.

آیا گنجایش مایکروفر بر تنوع برنامه های پخت دستگاه تاثیر دارد؟

همانطور که در مطالب قبل گفتیم هر دستگاه دارای گنجایش به خود می باشد که آن را بر اساس لیتر اندازه می گیرند. بنابراین هر اندازه که ظرفیت دستگاه افزایش پیدا کند حجم مصرفی نیز بیشتر خواهد بود. مایکروفر هایی که ظرفیت بالایی دارند از قابلیت های بیشتر و متنوع تری برخوردار هستند. به عنوان مثال مایکروفری را در نظر بگیرید که گنجایش آن ۲۵ لیتر است و به برنامه هایی مانند گرم کردن غذا، یخ زدایی، گریل و پخت غذا مجهز است در نتیجه کارایی بیشتری خواهد داشت.  وجود برنامه های پخت متنوع باعث می شود که بتوانید از دستگاه استفاده های بیشتری بکنید.

امکانات و قابلیت های مایکروفر خوب

با توجه به پیشرفت تکنولوژی هر روز به کارایی و تعداد برنامه های مایکروفر افزوده می شود. حتما در هنگام خرید مایکروفر به امکانات و قابلیت های آن توجه کنید و مایکروفری را خریداری کنید که بتوانید با آن کار های زیادی را انجام دهید. هر اندازه که قابلیتهای یک مایکروفر بیشتر باشد می توانید غذا های بیشتری با تنوع بیشتر آماده کنید. از جمله امکاناتی که باید در نظر بگیرید وجود فن کانوکشن، گریل، یخ زدایی، پخت سریع، سینی چرخان و … اشاره کرد. برنامه‌های پخت و قابلیت تنظیم زمان از دیگر ویژگی‌ های کاربردی این دستگاه هستند. با تنظیم تایمر دستگاه شما می‌توانید با خیالی آسوده به کارهای روزمره خود بپردازید. با فعال کردن تایمر غذا در ساعت مشخصی که شما تعیین کرده‌اید، پخته شده و دستگاه به شما زمان اتمام طبخ را اعلام می‌کند. در زمان خرید مایکروفر دقت کنید تا به سراغ مایکروفری بروید که دارای قابلیت سینی چرخان باشد این سینی کمک می کند تا غذا درون مایکروفر به خوبی گرم شود و یا به خوبی پخته شود .


کدام مایکروفر بهتر است؟

اینکه کدام نوع مایکروفر بهتر است به نیاز شما بستگی دارد. حتما باید مواردی چون ابعاد دستگاه، ظرفیت داخلی، نوع دستگاه، توان مصرفی و … را در نظر بگیرید. ویژگی های مایکروفر است که ارزش و کیفیت آن را مشخص می کند. یکی دیگر از ویژگی های خوبی که باید به آن توجه کنید برند آن می باشد. اینکه مایکروفر را از یک برند معروف خریداری کنید به شما این اطمینان را می دهد که محصول شما با کیفیت است و می توانید به خرید خود اطمینان کنید. قابلیت یخ‌زدایی از مهم ترین ویژگی های یک مایکروفر به حساب می آید. با استفاده از این ویژگی مواد غذایی منجد را در کمترین زمان ممکن می توانید ذوب کنید. قابلیت پیش گرمایش یکی دیگر از ویژگی هیی است که باید داشته باشد با کمک این ویژگی شما می‌توانید دستگاه را برای سرعت بخشیدن به فرایند گرم کردن، از قبل آماده کنید. این ویژگی در گرم شدن مواد غذایی و پخت آن‌ها تأثیر بسیاری دارد، به این ترتیب هنگام خرید آن را در نظر داشته باشید. برای تهیه یک غذای ساده کافی است از قابلیت پخت اتوماتیک استفاده کنید. با استفاده از این ویژگی بدون نیاز به تنظیماتی خاص غذای شما در ساعتی مشخص آماده می‌شود. البته تنها بعضی از مدل‌های دستگاه مایکروویو به این قابلیت مجهز هستند.

آون توستر کارگو مدل C612

آون توستر دیجیتالی کارگو C612 یکی از بهترین و با کیفیت ترین آون توستر های دیجیتالی موجود در بازار میباشد. این دستگاه از جوجه گردان برخوردار است توان ورودی این آون توستر ۳۶۸ وات میباشد توان المنت ها ۴۰۰ وات است اندازه المنت های این دستگاه ۴۴ سانتی متر میباشد. این دستگاه از طراحی فوق العاده شیک و زیبای برخوردار است. آون توستر کارگو دارای صفحه نمایش لمسی میباشد. میتوانید به راحتی آون توستر را روی هر تایمر و زمانی که بخواهید بگذارید. ظرفیت این آون توستر ۴۶ لیتر میباشد. 

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون چگونه است؟

 

راهنمای کامل تمیز کردن صفحه تلویزیون

مطالب برگرفته از سایت گزینگ 

تلویزیون هایی که جدیدا تولید می شوند هر بار بر کیفیت آن ها افزوده می شود. با هر ویژگی که به آن افزوده می شود  حساسیت تلویزیون بیشتر شده و باید در حفظ و مراقبت آن بیشتر تلاش کنیم. برای افزایش طول عمر تلویزیون باید نکاتی را در نظر بگیرید ، که یکی از این نکات توجه به نحوه تمیز کردن تلویزیون می باشد. پنل تلویزیون نسبت به قسمت های دیگر تلویزیون از حساسیت بیشتری برخوردار است. برخورد و فشار اشیاء تیز به صفحه تلویزیون ممکن است باعث شکسته شدن و یا تار شدن صفحه نمایش شود. تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون دارای روش های زیادی است که هر یک باید با دقت بالایی انجام شود. در این وبلاگ قصد داریم بهترین روش های تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون و بدنه آن را به شما توضیح دهیم.

پاک کردن صفحه ی تلویزیون ال ای دی

همانقدر که کیفیت صفحه نمایش تلویزیون یک عامل مهم در خوب دیده شدن تصویر است، تمیز بودن صفحه نمایش هم کمک زیادی به بهتر دیده شدن آن می کند. بنابراین تمیز کردن صفحه تلویزیون برای حفظ کیفیت و جلوگیری از آسیب دیدن صفحه نمایش بسیار مهم است. برای تمیز کردن صفحه نمایش مراحلی وجود دارد که اگر طبق آن پیش بروید بهترین نتیجه را خواهید دید. تلویزیون های ال ای دی به دلیل اینکه سطح براقی دارند بیشتر از تلویزیون های ال سی دی کثیف می شوند. در برابر خط و خش ضعیف تر هستند و بسیار حساس هستند.

صفحه نمایش های ال سی دی مات است و نسبت به صفحه نمایش های ال ای دی محکم تر و مقاوم تر هستند. تمیز کردن صفحه نمایش های ال سی دی مشکل تر است و کمی به سختی پاک می شوند. بهترین زمان برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون این است که هر روز با استفاده از پارچه های میکروفایبر آن را گردگیری کنید. یک پارچه میکروفایبر را فقط برای تمیز کردن تلویزیون بگذارید و با آن وسیله دیگری را تمیز نکنید. با تمیز کردن هر روز تلویزیون گرد و غبار کمتری بر روی آن می نشیند و کار شما راحت تر خواهد بود.

 

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون چگونه است؟

 

مراحل تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون

در مرحله اول باید تلویزیون خود را خاموش کنید و آن را از برق جدا کنید. خاموش کردن و آن را از پریز برق کشیدن باعث ایمنی بیشتر شما می شود و از به وجود آمدن آسیب جلوگیری می کند. یک پارچه خشک، نرم و بدون پرز را بردارید و به کمک آن به تمیزی صفحه نمایش بپردازید. از بهترین پارچه برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون استفاده از پارچه های میکروفایبر است. این نوع پارچه ها بسیار ملایم هستند و هیچ اثری از خود به جای نمی گذارند. اگر بر روی صفحه نمایش لکه سرسخت و یا اثر انگشت وجود دارد از محلول آب و سرکه به مقدار مساوی بر روی پارچه میکروفایبر بریزید، و به آرامی بر روی صفحه بکشید.

این نکته را به یاد داشته باشید که هیچ گاه محلول را مستقیما بر روی صفحه نمایش اسپری نکنید. محلول های تمیز کننده  مخصوص پاک کردن تلویزیون نیز در بازار موجود هستند که دستورالعمل استفاده بر روی آن ها نوشته شده است. از حوله های کاغذی، پارچه های خشن و یا پاک کننده های ساینده خودداری کنید. برای تمیز کردن گوشه ها و لبه های صفحه نمایش از یک برس نرم استفاده کنید تا گرد و غبار به آرامی از روی آن پاک شود. بگذارید صفحه نمایش خشک شود سپس آن را روشن کنید. تنها با رعایت کردن این نکات می توانید صفحه نمایش تلویزیون خود را شفاف نگه دارید و باعث افزایش طول عمر تلویزیون شوید.

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

همانطور که گفتیم روش های زیادی برای تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون وجود دارد و حتی با کم ترین محصولاتی که در خانه در اختیار دارید می توانید آن را به خوبی تمیز کنید.

  • مایعات مخصوص تمیز کردن صفحه تلویزیون
  • آب مقطر
  • سرکه
  • گوش پاک کن
  • دستمال میکروفایبر
  • جاروبرقی
  • دستمال مرطوب

استفاده کردن از آب به تنهایی نمی تواند آن تاثیر را برای تمیزی داشته باشد و ممکن است که فقط گرد و غبار های سطحی را پاک کند. به جای استفاده از آب خالی می توانید آب مقطر را جایگزین کنید تا با آن به گردگیری و تمیزی صفحه نمایش خود بپردازید. بهترین توصیه برای تمیزی صفحه نمایش استفاده از محلول پاک کننده مخصوص است که باید خریداری کنید. در این نوع محلول ها موادی به کار رفته است که هیچ گونه آسیبی به تلویزیون وارد نمی کند و بر افزایش طول عمر تلویزیون کمک زیادی می کند. بیشتر پارچه ها بافت نرمی ندارند و برای تمیزی صفحه نمایش مناسب نیستند. حتی نرم ترین پارچه ها نیز کمی زبری دارند. به همین دلیل باید در انتخاب نوع پارچه دقت زیادی داشته باشید. تا جایی که امکان دارد از پارچه های نانو و میکروفایبر استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیاز برای تمیز کردن صفحه تلویزیون

 

بهترین روش تمیز کردن صفحه تلویزیون

برای این منظور می توانید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. قبل از انجام هر کاری باید تلویزیون خود را خاموش کرده و آن را از برق جدا کنید.
  2. تلویزیون را به مدت ۱۵ دقیقه در همان حال بگذارید تا دستگاه به طور کامل خنک شود.
  3. اگر صفحه نمایش گرم باشد، ممکن است پیکسل های آن دچار آسیب شوند.
  4. زمانی که تلویزیون را خاموش می کنید، یک تصویر کاملا سیاه در اختیار دارید که باعث می شود لک ها و گرد و غبار بر روی سطح صفحه نمایش بهتر نمایان شوند.
  5. ابتدا باید هر چیزی را که باعث خش دار شدن صفحه نمایشگر می گردد را برطرف کنید.
  6. برای انجام این کار از دستمال میکروفایبر مخصوص استفاده کنید.
  7. مقدار کمی از محلول تمیز کننده مخصوص صفحه نمایشگر را بر روی دستمال میکروفایبر اسپری کنید.
  8. دستمال را به آرامی و به صورت دایره وار بر روی صفحه نمایش کشیده تا تمام صفحه تمیز شود.
  9. سپس با استفاده از یک دستمال میکروفایبر صفحه نمایش را کامل خشک کنید.
  10. در صورتی که لک های موجود بر روی صفحه نمایش به طور کامل از بین نرفت، نباید فشار زیادی بر روی آن وارد کنید.
  11. فقط لازم است چند اسپری کوچک بر روی لکه های به جا مانده انجام دهید و کمی صبر کنید، سپس دوباره با دستمال آن را پاک کنید.

 

نحوه تمیز کردن صفحه نمایش تلویزیون چگونه است؟

 

نحوه تمیز کردن سینمای خانگی و ساندبار

معمولا ما در کنار تلویزیون های خود از ساندبار و سینما های خانگی نیز استفاده می کنیم. ساندبار و سینما خانگی نیز به همان اندازه اهمیت دارند و باید برای تمیزی آن ها تلاش کنید.

  • قبل از تمیزی ساندبار باید آن را خاموش کنید و آن را از پریز برق بکشید.
  • بعد از خاموش کردن و جدا کردن از پریز برق محافظ جداکننده بلندگو را جدا کنید و با استفاده از دور پایین جاروبرقی هر دو قسمت را تمیز کنید تا گرد و غباری بر روی آن باقی نماند.
  • اگر نوع بلندگو های ساندبار شما قابلیت جداشدن ندارند باید آن را از روی پوشش تمیز کنید.
  • رول های چسبناکی برای جمع آوری پرز روی لباس وجود دارند که می توانید از آن ها برای تمیز کردن استفاده کنید.
  • برای تمیزی قسمت های حساس بلندگو از دستمال های میکروفایبر مرطوب استفاده کنید. بلندگوی ساندبار نیز مانند شیشه تلویزیون حساس هستند و با کوچکترین ضربه آسیب می بینند.
  • اگر حوصله دارید و می توانید با گذاشتن وقت بیشتری به تمیزی ساندبار بپردازید، میتوانید از گوش پاک کن و دستمال مرطوب استفاده کنید. با استفاده از گوش پاکن و دستمال مرطوب می توانید به راحتی تمامی درز و حفره ها را تمیز کنید.

نحوه تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

از پر استفاده ترین اجزای تلویزیون کنترل و یا ریموت آن می باشد. کنترل تلویزیون به دلیل اینکه همیشه در دسترس است و همه به آن دست می زنند باید آلودگی و کثیفی از روی آن به خوبی پاک شود. برای تمیز کردن کنترل تلویزیون می توانید به این صورت عمل کنید. قبل از اینکه شروع به کار کنید باتری های آن را خارج کنید. یکی از رایج ترین راه حل ها برای تمیزی استفاده کردن از جاروبرقی می باشد. با استفاده از جاروبرقی می توانید تمامی گرد و غبار هایی که در گوشه های کنترل جمع می شود را پاک کنید.

روش دیگری که وجود دارد این است که از یک سشوار کمک بگیرید. به این صورت که با استفاده از باد  خنک سشوار بر روی کنترل بگیرید و گرد و غبار را از روی آن پاک کنید. استفاده  کردن از دستمال مرطوب برای تمیزی همیشه جوابگو است و می توانید از آن برای تمیزی کنترل نیز استفاده کنید. ترکیب آب مقطر و الکل می تواند در تمیزی کنترل تاثیر زیادی داشته باشد. آسانترین راه این است که برای کنترل خود محافظ های پلاستیکی خریداری کنید که می تواند تا هنگامی کهنه می شود کنترل را برای شما سالم و تمیز نگهدارد.

 

نحوه تمیز کردن ریموت کنترل تلویزیون

 

راهنمای تمیز کردن تلویزیون OLED و QLED

دو نوع تلویزیونی که اخیرا وارد بازار شده اند و بسیار حساس تر از صفحه نمایش های ال ای دی و ال سی دی هستند؛ تلویزیون های OLED و QLED می باشند. این دو نوع صفحه نمایش مانند ال ای دی و ال سی دی لایه محافظتی ندارد و خیلی حساس می باشند. این دستگاه های در برابر فشار مقاومت خیلی کمی دارند به همین دلیل باید در هنگام تمیز کردن نهایت دقت را داشته باشید. راهکاری وجود دارد که بتوانید از این تلویزیون ها محافظت کنید و آن هم این است که محافظ صفحه نمایش خریداری کنید.

با تهیه کردن این محافظ ها به راحتی می توانید تلویزیون خود را تمیز کند. حتما قبل از تمیز کردن آن را از پریز برق بکشید و از پارچه میکروفایبر برای تمیزی استفاده کنید. به هیچ وجه مایعات را مستقیما بر روی صفحه نمایش نپاشید و جداره ها را با استفاده از گوش پاک کن تمیز کنید.

  •  

تفاوت کره گیر بالازن و پایین زن در چیست؟

 

بررسی تفاوت ها و مزایای کره گیر موتور بالا و موتور پایین

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

شاید از آن دسته از افرادی باشید که کره گیر را از نزدیک ندیده باشید و فقط نام آن را شنیده باشید. باید به شما بگویم که کره گیر یک وسیله برای گرفتن کره از ماست می باشد. با وارد کردن ماست و مقداری آب به داخل کره گیر می توانید با توجه به ظرفیت کره گیر مقدار مشخصی کره و دوغ را دریافت کنید. کره ای که به دست می آید را می توانید هم به صورت خام مصرف کنید و هم اینکه بعد از جوشاندن آن را به عنوان روغن حیوانی مصرف کنید. از کره به دست آمده می توانید برای پخت و پز نیز استفاده کنید. کره گیر های برقی که تولید می شوند در دو نوع بالازن و پایین زن تولید می شوند و در بازار موجود هستند. مشکلی که اینجا پیش می آید، این است که افراد در هنگام خرید دچار تردید می شوند که باید چه نوع کره گیری خریداری کنند و کدام یک عملکرد بهتری خواهند داشت. اگر می خواهید بدانید تفاوت کره گیر برقی بالازن و پایین زن در چیست باید به ویژگی هایی که هر یک  دارند توجه کنید.

 

ویژگی های کره گیر بالازن

همانطور که از نامش پیداست کره گیر بالا زن موتور آن در قسمت بالا قرار دارد و به قسمت درب آن متصل شده است. هنگامی که شما درب کره گیر را بر می دارید موتور آن نیز برداشته می شود. همزن کره گیر بالازن به موتور آن متصل می شود. با برداشتن درب کره گیر همزمان موتور و پره های همزن با هم برداشته می شوند و عملکرد کره گیر متوقف می شود. در کره گیر بالازن نمی توانید مراحل تهیه دوغ و کره را ببینید.. مخزن کره گیر موتور بالازن حجم بالایی دارد، به همین دلیل امکان اینکه موتور و همزن تحت فشار قرار بگیرند زیاد است.

وزن موتور و درب نیز زیاد می شود که در کره گیر هایی با سایز بزرگ جا به جایی آن ها کمی سخت می شود. کره گیر های بالازن مزیت هایی نیز دارند و آن هم قابلیت تبدیل شدن آنها به مخزن ذخیره سازی مایعات و مواد غذایی مربوط می شود. به این صورت که می توانید موتور را بردارید و درب پلاستیکی که همراه کره گیر است را می توانید؛ بر روی مخزن قرار دهید و آن را با موادی که داخل آن است در یخچال قرار دهید. دومین مزیتی که دارند این است که به دلیل اینکه موتور و همزن آن ها در بالا قرار دارد و همزن آن طول بیشتری دارد می تواند تا عمق دوغ فرو رفته و به تمامی کره نفوذ پیدا می کند.

 

ویژگی های کره گیر بالازن

 

ویژگی های کره گیر پایین زن

کره گیر پایین زن نیز همانطور که از نامش پیداست موتور آن در قسمت پایین قرار دارد و همزن آن از پایین دوغ را هم می زند. کره گیر پایین زن نسبت به کره گیر بالازن مزیت هایی دارد. مزیت کره گیر پایین زن نسبت به بالازن  مربوط به نحوه اتصال موتور به همزن می باشد. کره گیر های پایین زن موتور آن به وسیله تسمه و فولی به شکل غیر مستقیمی به موتور متصل می شود. با داشتن این ویژگی به موتور فشار وارد نمی شود و همین امر باعث باعث افزایش طول عمر موتور می شود.

در کره گیر های پایین زن شیر تخلیه وجود دارد به همین دلیل بدون اینکه نیاز باشد کره گیر را بردارید و یا خم کنید، می توانید تمامی قسمت های آن را بشویید. بهترین نوع کره گیر برای کارگاه ها کره گیر های پایین زن هستند زیرا فشار کمتری به فرد و موتور کره گیر وارد می شود. اگر از کره گیر بالازن استفاده می کنید بهتر است که از یاتاقان استفاده کنید تا بدون هیچ زحمتی بتوانید آن را خم کنید و شستشو دهید.

برای تولید دوغ از چه نوع کره گیری استفاده کنیم؟

اینکه بخواهید برای تولید دوغ کره گیر خریداری کنید باید بگوییم که از هر دو کره گیر می توانید استفاده کنید و هر یک دارای مزیت هایی هستند. هنگامی که شما ماست را به همراه آب در داخل کره گیر قرار می دهید می توانید دوغ خوشمزه ای تحویل بگیرید. کره گیر های بالازن مقدار کره بیشتری از ماست می گیرند به همین دلیل دوغی که خواهید داشت کم چرب خواهد بود. بنابراین اگر قصد ذخیره کردن دوغ و قرار دادن آن داخل یخچال را دارید بهترین راه این است که از کره گیر های موتور بالا استفاده کنید.

این کره گیر ها امکان بستن درب در آن ها وجود دارد و می توانید از آن به عنوان مخزن ذخیره دوغ استفاده کنید. کره گیر های بالازن در ظرفیت های کمتری تولید می شوند و به راحتی در یخچال جا می شوند. اگر قصد تولید کردن دوغ و خرید و فروش دوغ را دارید از کره گیر های موتور پایین استفاده کنید. این نوع کره گیر ها حجم بالایی از دوغ را می توانند تولید کنند و به دلیل اینکه دارای شیر تخلیه هستند راحت تر می توانید دوغ را خالی کنید و به فروش برسانید. توصیه می شود از کره گیر های بالازن در کارگاه ها و فروشگاه های تولید مواد لبنیاتی استفاده نکنید. باز و بسته کردن درب سنگین کره گیر موتور بالازن باعث خستگی شما و راندمان کاریتان را کاهش می دهد.

کره گیر برقی پارسونیک

کره گیر برقی پارسونیک از تولیدات داخلی بوده و در ساخت آن از تکنولوژی های پیشرفته قالب سازی و برش لیزری قطعات استفاده شده است. از ویژگی های بارز این محصول میتوان به بدنه آلومینیوم، بالا زن بودن، کارکرد اتوماتیک اشاره نمود. کره گیر قادر به تولید میزان مشخصی کره حیوانی در مدت ۴۰ دقیقه الی ۱ ساعت می باشد. موتور به کار رفته در این دستگاه الکتروژن بوده و از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار می باشد. جنس بدنه، مخزن، درب دستگاه، لایه بیرونی موتور، دستگیره و … از جنس آلومنیوم خالص بوده و با پوششی از رنگ متالیک الکترواستاتیک کاملا ضد زنگ و مقاوم در برابر پوسیدگی می باشند. کره گیر پارسونیک در اندازه های ۷ لیتری، ۱۳ لیتری، ۲۰ لیتری و ۶۰ لیتری در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا موجود است.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز کره گیر برقی پارسونیک روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

کره گیر برقی ۲۰ لیتر برند افشار

کره گیر برقی جزء آن دسته از وسایلی است که کاربرد زیادی دارد و با استفاده از آن می توانید دوغ و کره را به صورت کاملا بهداشتی تهیه کنید. یکی از بهترین مارک های کره گیر برقی برند افشار می باشد که ما در این متن یکی از پرفروش ترین مدل ها را به شما عزیان معرفی می کنیم. با استفاده از کره گیر برقی ۲۰ لیتر افشار می توانید کره را از انواع ماست جدا نمایید و با آن دوغ درست کنید. جنس بدنه این نوع کره گیر از استیل ضد زنگ میباشد و ظرفیت کره گیر افشار ۲۰ لیتر میباشد و به راحتی می توانید کره طبیعی را از ماست بگیرید. کره گیر ها با استفاده از چرخش شیر یا ماست، در داخل مخزن چربی را از مایع جدا می نمایید و کره بر روی مایع غوطه ور میشود. شما میتوانید به راحتی با استفاده از دستگاه کره گردکن یا دست، کره را بصورت توپی در می آورید.

برای مشاهده ی امکانات و قیمت به روز کره گیر برقی ۲۰ لیتر برند افشار روی لینک محصول کلیک نمایید.

 

کدام نوع کره گیر برقی برای استفاده در خانه مناسب است؟

از هر دو کره گیر برقی بالازن و پایین زن می توانید در خانه استفاده کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که کره گیر بالازن به دلیل اینکه ظرفیت کمتری نسبت به کره گیر های موتور پایین دارد برای مصرف خانگی مناسبتر است. کره گیر های موتور پایین بیشتر مناسب کارگاه های تولید لبنیات هستند. قیمت کره گیر های موتور بالا  کمتر و ارزان تر است و به همین دلیل برای مصرف خانگی فروش بهتری دارند. کره گیر های برقی بالازن به دلیل اینکه می توان درب آنها را برداشت و در یخچال نگهداری کرد انتخاب خیلی خوبی برای استفاده در خانه هستند. کره گیر های بالازن بیشتر از جنس آلومینیوم ساخته می شوند و وزن سبک تری نسبت به کره گیر های پایین زن دارند.

کدام نوع کره گیر برقی برای استفاده در کارگاه لبنیاتی بهتر است؟

کارگاه های تولید لبنیات به  دلیل عرضه فرآورده های لبنی باید حجم زیادی از کره و دوغ را به فروش برسانند. به همین دلیل توصیه می شود که از کره گیر های برقی پایین زن استفاده کنند. اگر از کره گیر بالا زن نیز استفاده کردید باید حتما دارای یاتاق باشد تا بتوانید درب آن را به راحتی باز کنید و آن را بدون دردسر خم کنید. اگر یاتاق نداشته باشد به دلیل وزن زیادی که درب آن به دلیل دارا بودن موتور دارد کار با آن سخت خواهد بود. کار با کره گیر های پایین زن راحت تر است و به دلیل شیر تخلیه ای که دارند به راحتی می توانید دوغ را از آن خارج کنید. کره گیر های پایین زن ظرفیت بالاتری دارند به همین دلیل برای حجم بیشتری می شود از آن استفاده کرد. 

کره گیر بالازن بهتره یا پایین زن؟

کره گیر بالازن بهتره یا پایین زن؟

اگر تا اینجای وبلاگ ما را همراهی کرده باشید حتما متوجه شده اید که هر یک از کره گیر ها چه ویژگی هایی دارند. هر دو کره گیر بسیار پرکاربرد و ایده آل هستند و برای مصارف خانگی و کارگاهی میتوانید از هر دو استفاده کنید. اگر میخواهید از کره گیر برای ذخیره سازی مایعات و مواد غذایی استفاده کنید و آن را در یخچال نگهداری کنید بهتر است که از کره گیر بالازن استفاده کنید. همانطور که گفتیم کره گیر های بالازن به دلیل اینکه جنس آن ها از آلومینیوم ساخته می شود؛ و ظرفیت کمی که دارند قیمت کمتری دارند بنابراین خرید آن آسانتر خواهد بود. کره گیر های پایین زن جنس آن ها معمولا از استیل ضد زنگ ساخته می شود که ماندگاری و دوام بالاتری خواهند داشت در نتیجه قیمت بالاتری نیز دارند.

تفاوت بدنه کره گیر های بالازن و پایین زن

هر دوکره گیر بالازن و پایین زن را از استیل و آلومینیوم تولید می کنند. جنس استیل ضد زنگ از آلومینیوم مقاوم تر است و دوام بیشتری دارد. که در نتیجه باعث می شود مدت زمان طولانی تری از آن استفاده کنید. کره گیر های بدنه استیل قیمت بالاتری دارند که باید حتما در هنگام خرید به بودجه خود توجه کنید. هر دو بدنه آلومینیوم و استیل از نظر بهداشتی تایید شده اند و کاملا بهداشتی هستند. با استفاده از جنس بدنه آلمینیوم و استیل هیچ تغییری در طعم و بوی کره و دوغ به وجود نمی آید. بنابراین خرید هر کدام از جنس های کره گیر کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

مهمترین نکات در هنگام خرید کره گیر برقی

قبل از خرید کره گیر حتما باید نکاتی را در نظر بگیرید و با توجه به آن ها کره گیر خود را خریداری کنید. اولین نکته این است که حتما باید بدانید از کره گیر خود چه انتظاراتی دارید و آن را برای چه کاری می خواهید. حتما به جنس کره گیر خود دقت کنید و جنسی را خریداری کنید که بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. قیمت کره گیر یکی از اساسی ترین گزینه ها برای خرید است و باید با توجه به بودجه خود کره گیر را خریداری کنید. کره گیر را از شرکت های تولیدی معروف خریداری کنید زیرا با اطمینان بیشتری می توانید از آن ها استفاده کنید.

بهترین مارک های موتور یخچال تک و دوقلو

 

معرفی بهترین برندهای موتور یخچال

موتور یخچال از مهم ترین قطعات آن به حساب می آید و بیشترین سوالی است که در هنگام خرید یخچال پرسیده می شود. بهترین برندهای موتور یخچال در بازار کدام ها هستند؟ موتور یخچال از چه برندی است و ساخت کجاست؟ آیا موتور یخچال خارجی است و یا ایرانی؟ کدام موتور برای خرید پیشنهاد می شود؟ برند های موتور یخچال در بازار انواع مختلفی دارند و از لحاظ قیمت با یک دیگر فرق دارند. موتور یخچال اینورتر بیشتر در یخچال های ساید بای ساید به کار می رود. مصرف برق و میزان صدای خیلی کمی دارند و نسبت به موتور های معمولی کیفیت بالاتری دارند.

موتور اینورتر یکی از بهترین موتور های تولید شده در حال حاضر است. قیمت بالاتری دارند و به علت ویژگی های زیادی که دارند ارزش خرید را دارند. به دلیل نقش مهمی که موتور یخچال در کیفیت یخچال دارد تصمیم گرفتیم که در این مطلب بهترین برند های موتور را به شما معرفی کنیم. بنابراین اگر شما هم به موتور یخچال اهمیت می دهید تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید.

کمپرسور موتور چیست و چه وظیفه ای دارد؟

کمپرسور موتور به عنوان قلب تپنده یخچال محسوب می شود و بدون این قطعه یخچال هیچ کارایی ندارد. موتور یا همان کمپرسور باعث فشرده شدن گاز مبرد می شود و مانند یک پمپ آن را به گردش در می آورد. گردش مبرد و یا همان چرخه تبرید دارای چهار مرحله است که شامل مرحله فشرده سازی، چگالش، گردش و بسط و تبخیر می باشد. همانطور که می دانید وظیفه موتور یخچال پمپاژ کردن گاز مبرد در یخچال است. موتور یخچال وظیفه فشرده کردن و گردش گاز را در اواپراتور بر عهده می گیرد. رنگ این قطعه مشکی است و در قسمت پشت یخچال قرار دارد و از اجزای مختلفی مانند میل لنگ، سوپاپ، پیستون و … تشکیل شده است.

معرفی بهترین مارک های موتور یخچال

موتور یخچال آپسون: یکی از بهترین برند های موتور یخچال برند آپسون می باشد. این برند یک برند هندی است که از سال ۲۰۱۴ به تولید موتور های یخچال با کیفیت بالا پرداخته است. برند آپسون تنها به تولید قطعات یخچال نپرداخته است بلکه قطعات سایر لوازم خانگی مانند لباسشویی را نیز تولید می کند. قیمت قطعات این برند با توجه به کیفیت بالایی که دارند بسیار مناسب است و قیمت پایینی دارند. اگر یخچال شما نیاز به تعمیر کردن دارد موتور آپسون یکی از بهترین انتخاب ها برای شما می باشد.

موتور یخچال کوبر: برند دیگری وجود دارد که آن هم ساخت کشور هند و مانند برند آپسون تنها در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت ندارد. این برند در تولید قطعات دیگر یخچال نیز فعالیت دارد و یکی از معروف ترین شرکت های دنیا در زمینه قطعات یخچال است. نام تجاری این شرکت متفاوت است و به دو برند ال جی و سامسونگ مربوط می شود.

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

با کیفیت ترین موتور های یخچال خارجی

موتور یخچال پاناسونیک: یکی از معروف ترین برند ها در ساخت موتور های یخچال پاناسونیک می باشد. همه مردم تقریبا با برند پاناسونیک آشنا هستند و یک محصول از این برند را در خانه های خود دارند. شرکت پاناسونیک در زمینه تولید موتور یخچال فعالیت دارد. موتور یخچال پاناسونیک هم یکی از با کیفیت ترین محصولات تولیدی این شرکت می باشد. پاناسونیک ساخت کشور ژاپن بوده و سال های زیادی است که به بهترین شکل در این زمینه فعالیت دارد.

موتوریخچال دانفوس: دانفوس یکی دیگر از برند های معروف در زمینه تولید موتور یخچال می باشد. سوال خیلی از مردم این است که موتور یخچال این است که دانفوس ساخت کدام کشور است، دانفوس توسط یک کمپانی لهستانی  طراحی و تولید شده است. این نوع کمپرسور یکی از بهترین کمپرسور های شناخته شده در بین مردم است و دارای ویژگی های زیادی است. از مهم ترین ویژگی های این موتور می توان به صرفه جویی در انرژی و کم صدا بودن آن اشاره کرد.

معرفی بهترین مارک های موتور خارجی یخچال 

موتور یخچال دورین: از معروف ترین شرکت های تولید موتور یخچال در دنیا برند دورین می باشد. این برند بعد از دانفوس یکی از بهترین موتور های حال حاضر داخل بازار است. کمپانی که این  موتور را تولید می کند دارای سابقه زیادی است و توانسته است طرفداران زیادی پیدا کند. این موتور نیز مانند دانفوس کم صدا و کم مصرف است.

بهترین موتور یخچال موتور یخچال چینتامانی: از بهترین موتور های یخچال که می توان به آن اشاره کرد و مانند موتور های دانفوس و دورین ویژگی هایی از قبیل کم صدا و مصرف انرژی برخوردار است. به میزان خیلی کمی نیز داغ می شود.

از دیگر موتور های یخچال معروف خارجی در بازار می توان به موتور یخچال Robertshaw که سرعتی بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۵۰ دور در دقیقه دارد و  موتور یخچال SECOP اشاره کرد. تمامی این موتور ها وارداتی بوده و از قیمت بالاتر و کیفیت بهتری برخوردار هستند.

 انواع موتور یخچال

ظاهر همه کمپرسور ها شبیه به هم است با این تفاوت که هر کدام بسته به نوع و ساختاری که دارند عملکرد خاصی را انجام می دهند. از بهترین کمپرسور ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

موتور خنک‌کننده پیستونی: نام این نوع موتور شبیه به کاری که انجام می دهد نام گذاری شده است. به این صورت که گاز توسط یک پیستون فشرده می شود. موتور های رفت و برگشت نسبت به کمپرسور های دوار معمولا برق بیشتری مصرف می کنند. صدا ومیزان گرمای بیشتری نیز دارند.

موتور یخچال اسکرول: یکی از بهترین موتور های خنک کننده موتور اسکرول می باشد. این موتور کارایی بالایی دارد و از دو قسمت حلزونی متحرک و ثابت تشکیل شده است.

 

معرفی بهترین موتور های یخچال

 

موتور یخچال دامپر ساخت کجاست؟ 

دامپر یکی دیگر از انواع موتور در بین یخچال هاست که ساخت کشور ایتالیا بوده و دارای توان مختلف و قدرت بالایی می باشد. این نوع موتور طرفداران زیادی دارد و از کمپرسور های پر طرفدار در بازار ایران می باشد. از کیفیت بالایی برخوردار است و علاوه بر کیفیت قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. دامپر در تولید موتور یخچال به یکی از محبوب ترین کمپانی ها تبدیل شده است. با سرمایه گذاران زیادی قرارداد دارد و هر بار برکیفیت محصولات خود می افزاید.

نکاتی در مورد نحوه درست استفاده از یخچال‌ها

همانطور که گفتیم و می دانید موتور یخچال یکی از مهم ترین قطعات یخچال به حساب می آید. اگر به درستی از این قطعه مراقبت نشود باعث آسیب دیدن موتور می شود. نباید به دلیل اینکه موتور یخچال شما از بهترین موتور های داخل بازار است به آن اهمیت ندهید و از موتور مراقبت نکنید. سهل انگاری در مراقبت از موتور  یخچال باعث خراب شدن کمپرسور می شود. برای مراقبت از موتور یخچال لازم است این نکات را رعایت کنید.

  • تا جایی که امکان دارد هر ۶ ماه یک‌ بار، فریزر یخچال خود را تمیز کنید.
  • حتما قبل از اینکه از یخ‌ ساز یخچال یا آبسردکن استفاده کنید، نسبت به نصب فیلتر  اقدام کنید.
  • به یاد داشته باشید درب یخچال را نباید بیهوده و به مدت زیادی باز نگه دارید.
  • با توجه به دمای هوا، درجه فریزر را تنظیم کنید.
  • یخچال را در نزدیک وسایل گرمازا و پنجره نصب نکنید.
  • یخچال شما برای جریان هوا باید حداقل با دیوار ۲۰ سانت فاصله داشته باشد.

خراب شدن کمپرسور یخچال با چه نشانه هایی همراه است؟

عرق کردن یخچال: از نشانه هایی که می تواند باعث عملکرد غیر طبیعی کمپرسور شود این است که یخچال عرق کند. گاهی با باز کردن درب یخچال قطرات آب را روی دیواره ها و قفسه ها و مواد غذایی می بینید، د راین صورت باید هر چه سریع تر برا یرفع این مشکل اقدام کنید.

گرم بودن بدنه یخچال: بدنه یخچال در حالت عادی زیاد گرم نیست و در حد بسیار کمی دیواره های آن گرم است. اگر با دست زدن به آن متوجه شدید که بدنه یخچال زیادی گرم است کمپرسور آن دچار مشکل شده است و باید با یک تعمیر کار صحبت کنید. با چک کردن دمای کویل های یخچال نیز می توانید به داغ بودن آن پی ببرید.

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

حتی اگر شما بهترین یخچال داخل بازار را نیز خریداری کرده باشید اگر به درستی از آن استفاده نکنید و مراقبت های لازم را انجام ندهید باعث می شود که عمر کمپرسور کاهش پیدا کند و احتمال اینکه بسوزد خیلی زیاد است.

افزایش ولتاژ: یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یخچال رخ بدهد این است که ولتاژ برق افزایش پیدا کند. ولتاژ برق زمانی افزایش پیدا می کند که جریان الکتریکی به طور ناگهانی از یخچال و دیگر اجزای آن عبور کند و باعث شود یخچال بیش از حد داغ شود.

کثیف بودن کویل های کندانسور: کثیف بودن کندانسور یکی دیگر از عواملی است که می تواند باعث ضعیف بودن عملکرد یخچال شود. با کثیف بودن بیش از حد کندانسور ممکن است که یخچال از کار بیفتد. کثیف بودن کندانسور فرآیند تبرید را سخت می کند و فشار مضاعف مضری را بر کمپرسور وارد می کند.

مشکلات مبرد یخچال:  قطعه ای که باعث خنک شدن یخچال می شود، مبرد را فشرده می کند و آن را به گردش در می آورد کمپرسور است. به همین دلیل اگر مشکلی در گاز یخچال، عملکرد کمپرسور پیش بیاید دلیل آن بیش از حد و یا کم بودن مبرد است.

فرسودگی: حتی اگر بهترین برند های موتور یخچال هم خریداری کنید به مرور فرسوده می شوند. کمپرسورهای با کیفیت می توانند سال ها بدون هیچ مشکلی کار کنند.

 

دلایل خرابی و سوختن موتور یخچال چیست؟

 

آیا می توان کمپرسور معیوب را تعمیر کرد؟

قطعا این موضوع را می دانید که با تعمیر کردن موتور یخچال هیچ گاه مثل قبل کار نمی کند و نباید انتظار داشته باشید که مانند روز های اول درست کار کند. موتوری که تعمیر شود بعد از مدتی دوباره افت می کند. بهترین توصیه که می شود در این مورد کرد این است که کمپرسور را به طور کامل تعویض کنید و یا یک یخچال جدید را جایگزین کنید. هیچ گاه برای تعمیر یخچال خود سرانه عمل نکنید و حتما با یک تعمیر کار مجرب تماس بگیرید.

مرحله تولید سرما در موتور یخچال

مراحل تولید سرما در موتور یخچال یا کمپرسور به شکل زیر است:

  • شروع کار در کمپرسور تبرید، حرکت چرخشی پروانه‌ ها برای تولید سرما است و باعث بالا و پایین رفتن بیستون های کمپرسور یخچال می شود..
  • با بالا و پایین رفتن بیستون ها دریچه های موتور باز و بسته می شوند و موتور خنک می شود.
  • با انجام مراحل فوق کمپرسور شروع به کار، حرکت چرخشی  و بالا و پایین رفتن بیستون ها باعث سرازیر شدن گاز ها به لوله می شود.
  • وظیفه اصلی کمپرسور یخچال انتقال این گاز ها به سیلندر و لوله می شود.
  • گاز مبرد بسیار مهم و به مایع تبدیل می شود.

 چه عواملی باعث خرابی موتور یخچال می‌شود؟

از مواردی که باعث روشن نشدن یخچال، شنیدن صدای موتور، سردنشدن مواد غذایی درون یخچال، خاموش شدن کمپرسور، بسته شدن فن و غیره، نشان دهنده مشکل در موتور یخچال است می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فن کمپرسور معیوب: روغن کاری نکردن فن کمپرسور و قطعات دیگری که در یخچال مهم است باعث می شود که به درستی عمل نکنند. به لوله های مارپیچی که در پشت یخچال قرار دارند کندانسور می گویند. تمیز نکردن این لوله ها به دلیل وجود گرد و غبار باعث آسیب رساندن به موتور خنک کننده می شود. نبود فضای کافی و خالی بین  یخچال و دیوار باعث گرمای بیش از حد یخچال می شود. باید به فاصله یخچال و دیوار دقت کنید.
  • افزایش نوسان و ولتاژ: زمان کار کردن موتور را کاهش دهید. هر موتور یخچالی با توجه به مدلی که دارد بعد از زمان مشخصی نیاز به تعویض کردن دارد. عمر مفید یک کمپرسور ۱۱ تا ۲۰ سال است. با قرار دادن مواد غذایی گرم در داخل یخچال و پر کردن یخچال با غذاهای زیاد باعث کاهش عمر یخچال می شوید.

 چرا شناخت انواع موتور سیستم‌های خنک‌کننده یخچال مهم است؟

با داشتن اطلاعات در مورد موتور یخچال می توانید در خرید یخچال خود دقت بیشتری داشته باشید. اطلاعات کافی می تواند شما را در خرید موتور یخچال بی نیاز کند و بهترین موتور یخچال را شناسایی کنید. همانطور که در این مطلب گفتیم موتور تبرید در سیستم خنک کننده به خوبی کار می کند و از مهم ترین قسمت هر سیستم تبرید می باشد. این قسمت وظایفی را برعهده دارد. کمپرسور های پاناسونیک، کمپرسور های اسکاپ، کمپرسور های سامسونگ و کمپرسور های ال جی همگی کره های هستند.

سعی کنید در خرید خود دقت زیادی داشته باشید و یخچال هایی با موتور های تقلبی خریداری نکنید. کارخانه های زیادی وجود دارند که با اسم این برند ها شروع  به فعالیت کرده اند محصولات خود را روانه بازار می کنند. بهترین موتور یخچال که در حال حاضر در کشور بهترین هستند الکترواستیل و کلور می باشند. این دو برند ایرانی هستند و کیفیت بالایی دارند. در این مقاله سعی کردیم بهترین موتور های خارجی را به شما معرفی کنیم تا در انتخاب خود دقت بیشتری داشته باشید.

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS550

یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن در رنگ سفید و طراحی بسیار شیک موجود میباشد، یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن از محبوبیت بسیار بالای بهره مند است. دستگاه ساید بای ساید ایکس ویژن مدل TS550 دارای ظرفیت ۵۴۷ لیتر و امکانات فوق العاده عالی در آشپزخانه های کوچک میباشد. یخچال ساید بای ساید دارای ۴ طبقه شیشه ای و ۱ کشو کاملا کاربردی برای نگهداری میوه و سبزیجات است. گردش هوا در این یخچال بسیار خوب و عالی صورت میگیرد و بصورت کاملا یکنواخت در یخچال به گردش در می آید. دریچه های گردش هوای هوشمند در یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن باعث افزایش بهره وری یخچال شده است. پنل یخچال ساید بای ساید ایکس ویژن بصورت لمسی است، پنل این یخچال برای دسترسی به تنظیمات دستگاه طراحی شده است.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد