x تبلیغات
فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی گزینگ کالا

نحوه تیز کردن تیغه های خردکن برقی

 

نحوه تیز کردن تیغه خردکن

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

امروزه در هر خانه ای محصولاتی مانند خردکن وجود دارد که تا حد زیادی کار های آشپزی را برای ما آسانتر کرده است. به دلیل استفاده زیادی که از این محصول می شود به مرور تیغه های آن کند میشود. کند شدن تیغه های خردکن برقی کار را برای ما سخت تر می کند و باعث می شود که آن طور که باید مواد خرد نشوند. یکی از مواد غذایی که تاثیر زیادی در کند شدن تیغه ها دارد پیاز است. پیاز به دلیل اینکه یک ماده اسیدی به حساب می آید در طول استفاده از خردکن تیغه های آن را کند می کند. هرگاه دیدی که خردکن شما به خوبی کار نمی کند یکی از دلایل آن کند شدن تیغه ها  می باشد. روش های مختلفی برای تیز کردن تیغه خردکن از جمله گذاشتن در فریزر، با سوهان میله ای، با سنگ و آجر و … وجود دارد که در ادامه مطلب به نحوه تیز کردن تیغه خردکن می پردازیم.

نحوه تیز کردن تیغه خردکن با روش دستی 

از این روش هرگاه که بخواهید می توانید استفاده کنید و بهترین زمان این است که هر بار که از خردکن استفاده کردید تیغه ها را تیز کنید. سنگی مخصوص تیز کردن وجود دارد که می توانید آن را تهیه کنید و برای تیز کردن تیغه های خود از آن استفاده کنید. قبل از اینکه بخواهید تیغه ها را با این سنگ تیز کنید، سنگ را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آب بخیسانید. سنگ را بیرون بیاورید و روی یک پارچه قرار دهید. سنگ را در دست بگیرید و تیغه را در دست دیگرتان بگیرید. اگر از دستکش های پارچه ای برای گرفتن تیغه استفاده کنید بهتر است زیرا این گونه کمتر دچار آسیب های احتمالی می شوید.

سنگ را با زاویه ۱۵ درجه روی لبه تیغ به سمت جلو فشار دهید. برای نتیجه بهتر این کار را ۱۵ تا ۲۰ بار تکرار کنید. به این نکته توجه کنید که تیغه ها را با حرکت رفت و برگشت انجام ندهید بلکه فقط سنگ را با زاویه  مناسب با شیب مورد نظر و ثابت فقط به سمت جلو فشار دهید.

 

تیز کردن تیغه خردکن

 

نحوه تیز کردن تیغه خردکن با استفاده از روش های مختلف

استفاده از مقوا، تیز کردن تیغه با تیغه دیگر، کمربند چرمی، تیز کردن تیغه با استفاده از ظروف سرامیکی، استفاده از نعلبکی چینی، کاغذ سنباده، سوهان ناخن، آلومینیوم ابزاری هستند که به راحتی می توانید تیغه ها را با آن تیز کنید. با استفاده از مقوا می توانید چاقو را تیز کنید به این صورت که لبه تیغه را بر روی مقوا بکشید. همان طور که می دانید اگر تیغه های هم جنس را به هم بمالید باعث تیز شدن آن ها می شود. جنس چرم نیز در تیز شدن تیغه ها تاثیر دارد و تا حدودی تیغه ها را تیز می کند. استفاده از ظروف سرامیکی همیشه گزینه ای برای تیز کردن تیغه ها بوده است. اگر ظروف سرامیکی در منزل دارید می توانید تیغه را در یک جهت بر روی آن بکشید و آن را تیز شده تحویل بگیرید.

هر بار که تیغه و یا چاقو کند می شد می گفتند که یک نعلبکی چینی بیارید و تیغه را با آن تیز کنید. بله درست است به راحتی می توانید تیغه را با آن تیز کنید. کاغذ سنباده یکی دیگر از ابزاری است که تیغه با آن تیز می شود. کاغذ سنباده را روی یک سطح صاف قرار دهید و دو طرف لبه چاقو را روی آن بکشید این نکته را به یاد داشته باشید که کاغذ سنباده را روی چاقو نکشید. سوهان ناخن نیز برای تیز کردن تیغه گزینه بسیار مناسبی است. وسایلی که از آلومینیوم ساخته می شوند صیقل‌ دهنده‌ خوبی برای تیز کردن هستند، زیرا لایه‌ خارجی آن‌ها از اکسید آلومینیوم است.

نحوه تیز کردن تیغه خردکن با سوهان میله ای

سوهان میله ای از ابزاری است که می توانید برای تیز کردن تیغه های خردکن از آن استفاده کنید. دسته میله به این صورت که نوک آن روی سطح محکم ثابت شود نگهدارید. میله را باید روی سطح به صورت عمود قرار دهید. برای اینکه در هنگام کار دچار آسیب نشوید از یک حوله برای نگهداشتن آن استفاده کنید تا احتمال لغزش در آن به کمترین حد برسد. تیغه را بر روی میله بکشید و سعی کنید که به آرامی این کار را انجام دهید و با فشار این کار را انجام ندهید. هر اندازه که تیغه شما کند شده است حرکات خود را ادامه دهید.

استفاده از سنگ و آجر برای تیز کردن تیغه خردکن

از ابزار های دیگری که می توانید برای تیز کردن تیغه های خود از آن استفاده کنید سنگ و آجر می باشد. استفاده از سنگ و آجر باعث تیزی تیغه های کند شده می شود. سنگ هایی که در مسیر رودخانه ها قرار دارند برای تیز کردن تیغه ها بسیار مناسب هستند. تیغه ها را بر روی سنگ بکشید و تا جایی که می دانید تیز شده اند این کار را ادامه دهید. تیغه را چرخانده و طرف دیگر را نیز به همان شکل تیز کنید. این کار را تا جایی که تیغه کاملا تیز شده است ادامه دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید. برای تیزی بهتر تیغه ها می توانید این حرکات را به صورت متناوب انجام دهید. با انجام حرکات متناوب به  صورت آرام شیب تیغه را صیقل می دهد و در تیزی تیغه تاثیر بیشتری خواهد داشت.

 

استفاده از سنگ و آجر برای تیز کردن تیغه خردکن

 

گذاشتن تیغه خردکن در فریزر

حتما به شما هم خیلی پیشنهاد شده است که تیغه های کند شده را در داخل فریزر قرار دهید تا تیز شوند. باید به شما عزیزان بگویم که این یک روش کاملا اشتباه است و  تیزی آن نهایت برای ۵ دقیقه است و بعد از این مدت به حالت اولیه خود بر می گردد. هنگامی که شما تیغه را درون فریزر قرار می دهید؛ به دلیل این که دمای فریزر پایین است لبه های تیغه منقبض می شود و بعد از خارج کردن آن گرم شدن به حالت اولیه خود بر میگردد. می بینید که این روش هیچ فایده ای ندارد و پس از استفاده زیاد از این روش باعث کند شدن بیشتر تیغه های خود می شوید.

 تیز کردن تیغه ها با لبه دندانه دار

تیغه هایی که لبه دار هستند و یا کمی لبه دارند باید با ابزار هایی که مناسب هستند تیز شوند. ابزاری که برای تیز کردن این نوع تیغه ها مناسب است میله ای شکل و شبیه سوهان هایی که برای تیز کردن اره برقی استفاده می شوند هستند. لبه تیغه ها را بر روی شیئ مورد نظر قرا دهید و آن را تیز کنید. همه شیار ها را به خوبی تیز کنید.

اگر از سوهان میله ای استفاده می کنید، سوهان را در در هر یک از شیار ها قرار دهید. باید مطمئن شوید که سوهان تمامی شیار های تیغه را پر می کند و آن را در جای مناسب تنظیم کنید. برای اینکه دچار آسیب نشوید و امنیت بیشتری داشته باشید سوهان را چند بار کوتاه و آرام بر روی شیار ها بکشید.

نکات مهم در استفاده از سنگ برای تیز کردت تیغه ها

  1. از مهم ترین نکاتی که در هنگام تیز کردن  تیغه ها باید رعایت کنید این است که سنگ را با زاویه مناسب با شیب مورد نظر و ثابت روی تیغه ها حرکت دهید.
  2. سنگ را همیشه بر روی تیغه و یا چاقو تنها در یک جهت حرکت دهید یعنی به صورت حرکت رفت و برگشت نباشد. این حرکت هیچ تاثیری در تیز شدن تیغه ها ندارد.
  3. حتما یک طرف تیغه ها را کاملا تیز کنید سپس به سراغ طرف های دیگر بروید.
  4. در هنگام استفاده از سنگ برای تیزی تیغه حتما سنگ را مرطوب کنید. مرطوب بودن سنگ باعث می شود تیغه ها بهتر تیز شوند و باعث می شود که دانه های ساینده سریع کند نشوند.
  5. سنگ یکی از بهترین ابزار ها برای تیز کردن تیغه و چاقو می باشد.
  6. تنها با تمرین زیاد می توانید تیغه ها را عالی تیز کنید اگر در تیز کردن تیغه ها مهارت ندارید آن را به فردی که در این کار مهارت دارد بسپارید.
  7. هر بار که از سنگ برای تیز کردن تیغه ها استفاده کردید سنگ را بشویید و در هوای آزاد قرا دهید تا کاملا خشک شود.

چند نکته مهم برای تیز کردن تیغه خردکن

  1. از بهترین پیشنهاد ها برای تیز نگه داشتن تیغه ها این است که هر بار که از آن استفاده می کنید آن ها را به خوبی شسته و خشک کنید و سپس آن ها را تیز کنید. حتما سنگ را به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در آب غوطه ور کنید، آن را از آب خارج کنید و بر روی یک پارچه قرار دهید.
  2.  از مهم ترین نکات در هنگام استفاده از سنگ این است که سنگ را زاویه مناسب و شیب ثابت روی تیغه حرکت دهید.
  3. همانطور که گفته شد اگر از خردکن برای خرد کردن پیاز استفاده می کنید باید  بعد از هر بار استفاده آن را حتما بشویید و خشک کنید زیار در صورت نشستن تیغه ها کند می شوند.
  4. از گذاشتن تیغه ها در فریزر خودداری کنید زیار هیچ گونه تاثیری در تیزی تیغه ندارد و بر عکس می تواند آن را کندتر کند.
  5. تیغه ها را پس از هر بار شستن به خوبی خشک کنید زیرا رطوبت زیادباعث می شود تیغه ها به مرور کند شوند.
  6. روغن چربی و باقیمانده گوشت در خردکن باعث کند شدن تیغه ها می شود و اگر به درستی تیغه ها را تمیز نکنید به مرور تیغه ها را کند می کند.

 

تیز کردن تیغه خردکن

 

دلایل کندشدن تیغه های خردکن برقی

کندشدن تیغه ها دلایل زیادی می تواند داشته باشد که مهم ترین دلایل آن موارد زیر می باشند. 

  1. ساییدگی و آسیب دیدگی تیغه
  2. استفاده مکرر از خردکن
  3. مونتاژ نادرست
  4. خرد کردن تکه های بزرگ و سفت گوشت و مواد غذایی

بهترین زمان برای تیز کردت تیغه های خردکن

  • آهسته بودن سرعت کار تیغه ها
  • سختی چرخ کردن گوشت در دستگاه

تیز کردن تیغه ها اگر در زمان درستی انجام شود می تواند باعث شود که تیغه ها بیشتر از این کند نشوند و از کند شدن بیش از آنها جلوگیری کرد. هرگاه دیدید که سرعت تیغه ها کم شده است  است به این معنا  است که تیغه هات به درستی کار نمی کنند و کند شده اند. کند شدن تیغه ها تاثیر زیادی در سرعت خردکن خواهد داشت و باعث می شود به درستی عمل نکند. از دیگر موادی که می توانید متوجه شوید که تیغه ها کند شده است این است که وقتی گوشت را در داخل خردکن قرار می دهید می بینید که گوشت را به سختی خرد می کند. اگر تیغه ها کند باشند گوشت و مواد دیگر به نادرستی خرد می شوند و منظم نخواهند بود.

علت کند شدن تیغه خردکن چیست؟

  1. زمانی که تیغه ها فرسوده می شوند و آسیب می بینند کند می شوند به همین دلیل تیغه ها را زود به زود بررسی کنید.
  2. اگر گوشت و یا مواد سفتی را در داخل خردکن قرار دادید برای این که تیغه ها بهتر عمل کنند مواد را با تکه های کوچک در داخل خردکن بریزید تا از کند شدن تیغه ها جلوگیری شود.
  3. اگر از خردکن بیش از اندازه استفاده کنید باعث کند شدن تیغه ها می شود.
  4. مونتاز نادرست خردکن نیز تاثیر زیادی در کندشدن تیغه ها خواهد داشت.

مهمترین مزیت های یخچال فریزر ساید بای ساید نسبت به سایر یخچال ها

 

یخچال ساید بای ساید بهتر است یا یخچال معمولی؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

کدام نوع یخچال را باید خریداری کنیم، ساید بای ساید و یا معمولی؟ مزیت های ساید بای ساید در مقایسه با یخچال دوقلو چه چیزهایی هستند؟ کارایی کدام نوع یخچال بیشتر است؟ یخچال ساید بای ساید بهتر است یا یخچال معمولی؟ آیا فضای یخچال های ساید بای ساید مناسب است؟ این ها سوال هایی هستد که قبل ازخرید یخچال پرسیده می شود. یخچال های ساید بای ساید از وسط به دو قسمت تقسیم شده اند. یک طرف یخچال ساید بای ساید فریزر است و طرف دیگر آن یخچال قرار دارد. برای خرید یک یخچال مناسب باید به خوبی تصمیم بگیرید زیرا به دلیل هزینه بالایی که دارند هر بار نمی توانید آن را به راحتی تعویض کنید. یخچال یک عضو مهم برای آشپزخانه به حساب می آید، بنابراین باید اطلاعات کافی از یخچالی که میخواهید داشته باشید و تفاوت های یخچال ساید بای ساید با معمولی را بدانید.

اگر محدودیتی برای خرید یخچال ندارید بهتر است که یخچال ساید بای سید را خریداری کنید. یخچال های ساید بای ساید علاوه بر اینکه دارای ابعاد مناسبی هستند به دلیل کیفیت بالایی که دارند تا سال ها نیاز شما را از بابت خرید یخچال دیگر بی نیاز می کند. در این میان یخچال های معمولی و یخچال های دوقلو که شبیه به ساید بای ساید نیز هستند در بازار موجود هستند. یخچال های دوقلو دارای امکانات خوبی هستند و برای خانواده های پر جمعیت بسیار مناسب هستند. در ادامه به بررسی مزیت های یخچال ساید بای ساید می پردازیم و شما را برای خرید بهترین یخچال راهنمایی می کنیم.

فرق یخچال ساید بای ساید با معمولی

طراحی و ظاهر یخچال: از تفاوت های مهمی که در انتخاب یخچال بسیار به چشم می آید طراحی و شکل ظاهر یخچال می باشد. یخچال فریزر معمولی و ساید باید دارای تفاوت زیادی از نظر طراحی قسمت های داخلی و بیرونی دارند. شکل ظاهری یخچال های ساید بای ساید بسیار زیبا و جذاب است. و به آشپزخانه جلوه بسیار زیبایی می بخشد. یخچال های ساید بای ساید دارای پنل لمسی، شکل ظاهری آب ریز و یخ ریز، رنگ بی نظیر می باشند که این ویژگی ها در یخچال های معمولی و دوقلو کمتر به چشم میخورد.

قیمت: از دیگر تفاوت های یخچال ساید بای ساید با یخچال های معمولی و دوقلو در قیمت آن ها می باشد. قیمت یخچال های ساید بای ساید با توجه به ویژگی های عالی که دارند بیشتر است. یخچال های ساید بای ساید از قابلیت های پخش موزیک، اتصال به WiFi و صفحه نمایش لمسی و تصویری نیز برخوردار هستند.

مصرف انرژی: میزان مصرف انرژی در یخچال های ساید بیشتر از یخچالهای معمولی و دوقلو است. یخچال ساید بای ساید به دلیل اینکه یخچال و فریزر به هم چسبیده اند و تعداد قفسه و طبقات بیشتر است میزان مصرف انرژی بیشتری دارند. در یخچال های معمولی به دلیل اینکه قابلیت کمتری برای خنک کردن مواد غذایی دارد و از ظرفیت کمتری برخوردار هستند انرژی کمتری مصرف می کنند.

اندازه و ظرفیت: یخچال های ساید بای ساید اندازه و ابعاد بزرگتری نسبت به یخچال های معمولی دارند و همین موضوع باعث شده است که وزن بیشتری داشته باشند. حمل این نوع یخچال کمی سختر است.

 

فرق یخچال ساید بای ساید با معمولی

 

ویژگی های یخچال ساید بای ساید

از مهم ترین ویژگی هایی که یخچال های ساید بای ساید دارند این است که دارای DOOR IN DOOR، چهار دربی بودن و یخچال های French هر یک باعث زیبایی بیشتر این مدل یخچال شده اند.  یخچال های ساید بای ساید حتی در ساده ترین حالت هم دارای طراحی زیبا و دو درب می باشد. با پیشرفت تکنولوژی یخچال های ساید بای ساید را در مدل های سه درب و چهار درب تولید می کنند. با بالا رفتن تعداد درب ها فضای بیشتر و دسترسی سریع و راحت تری برای افراد به وجود آورده اند.

هر اندازه که تعداد درب ها بیشتر باشد فضای ذخیره سازی نیز بیشتر خواهد بود. با افزایش تعداد درب ها راحت تر به مواد غذایی دسترسی خواهید داشت. از دیگر مزیت های ساید بای ساید می توان به  هوم بار اشاره کرد. در ادامه از مهم ترین ویژگی هایی که باعث می شود به خرید یخچال ساید بای ساید فکر کنیم می پردازیم.

یخساز و آبسرد کن در یخچال ساید بای ساید

یخچال های ساید بای ساید دارای قابلیت یخساز می باشند و اگر به یک یخساز در یخچالتون نیاز دارید می توانید ساید بای ساید تهیه کنید. آبسردکن یخچال های ساید باید ساید در دو مدل دستی و اتوماتیک وجود دارند. دارای آب سردکن های اتوماتیک هستند و آب به وسیله شلنگ از لوله آب شهری تامین می شود. یخچال های معمولی و دوقلو نیز که جدیدا تولید می شوند از این ویژگی برخوردار هستند اما نسبت به یخچال های ساید بای ساید قیمت کمتری دارند.

 

مهمترین مزیت های یخچال فریزر ساید بای ساید نسبت به سایر یخچال ها

 

تکنولوژی «super cool»  و «super freeze» د ریخچال ساید بای ساید

در یخچال های ساید بای ساید تکنولوژی به نام super cool را طراحی کرده اند تا هنگامی که غذای گرم را داخل یخچال می گذارید بتواند هوای داخل یخچال و گرمی غذا را با هم هماهنگ کند. با گذاشتن غذای داغ داخل یخچال هوای داخل یخچال تغییر می کند و گرم می شود. با بالا رفتن دمای یخچال باعث می شود که دمای کلی یخچال افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث می شود عملکرد کمپرسور یخچال تغییر کند. هر اندازه که سرعت کمپرسور بیشتر باشد انرژی بیشتری نیز مصرف می شود. در لحظه ای که این اتفاق رخ می دهد سیستم سرمایشی یا همان super cool وارد عمل می شود و دما یخچال را به سرعت کاهش می دهد و باعث می شود که به حالت اول برگردد و یا حتی دو درجه سرد تر نیز شود.

انواع فیلترهای یخچالهای ساید بای ساید

در یخچال های ساید بای ساید نوعی فیلتر را قرار داده اند تا یخچال بوی بدی نگیرد. از این فیلتر برای گرفتن بوی بد و از بین بردن باکتری ها و انواع قارچ از این فیلتر استفاده می شود. این نوع فیلتر به فیلتر بهداشتی معروف است که دارای لایه های متعددی هستند. با داشتن لایه های متفاوت و متعددی که دارد باکتری ها و بوهای تند و نامطبوع را از بین می برد.

محفظه ی مخصوص نگهدارنده در یخچال های ساید بای ساید

حتما محفظه جادویی در یخچال های ساید بای ساید به گوشتان رسیده است. این ویژگی که vacuum fresh  نام دارد، یکی از قابلیت های یخچال ساید بای ساید است. این ویژگی همانطور که گفتیم به محفظه جادویی معروف است. vacuum fresh به این صورت عمل می کند که با به وجود آوردن محیط خلا و خالی از اکسیزن، مواد غذایی را در مدت زمان بیشتری نگهداری می کند. با خارج شدن هوای داخل محفظه به وسیله این سیستم اکسیداسیون با تاخیر زیادی انجام می شود و در نهایت به تازه ماندن طعم مواد غذایی کمک زیادی می کند.

محفظه ی مخصوص نگهدارنده در یخچال های ساید بای ساید

سیستم خنک کننده « Twin Cooling Plus»

یخچال ها دارای دو نوع سیستم خنک کننده هستند که یکی از آنها سیستم خنک کننده دیفراست و دیگری سیستم خنک کننده نفراست نام دارد. اما یخچال های ساید بای ساید از یک سیستم خنک کننده  به نام سیستم خنک کننده دوگانه بهره مند هستند. سیستم خنک کننده Twin Cooling Plus که به سیستم خنک کننده دوگانه معروف است، کنترل بیشتری بر روی دما و رطوبت داخل یخچال دارد. با وجود این سیستم خنک کننده هوای داخل فریزر و هم هوای مرطوب داخل یخچال تامین می شود. با داشتن این ویژگی در یخچال های ساید بای ساید مواد غذایی که در داخل فریزر قرار دارند منجمد می شوند و مواد غذایی و سبزیجات و میوه های داخل یخچال با حفظ رطوبت سالم و تازه باقی می مانند. یخچال های ساید بای ساید با سیستم خنک کننده Twin Cooling Plus توانسته است نسبت به یخچال ها معمولی برتری داشته باشد.

قفل کودک و سایر سنسورهای دیگر

بر روی بدنه یخچال های ساید بای ساید نمایشگر های دیجیتالی از نوع پنل های ال ای دی و لمسی وجود دارد. تنظیمات داخل یخچال را می توانید با استفاده از این پنل ها بدون اینکه یخچال را باز کنید انجام دهید. به عنوان مثال تنظیم کردن دمای داخل یخچال از این طریق به راحتی انجام می شود. می توانید تنظیمات آب سردکن و یخساز را نیز از طریق این پنل انجام دهید. اگر این نمایشگر به قفل کودک مجهز باشد از تغییراتی که ممکن است کودکان بر روی آن انجام دهند جلوگیری می شود.

یخچال های ساید بای ساید از این ویژگی برخوردار هستند و برای کسانی که نگران این هستند کودکانشان باعث به هم ریختن برنامه یخچال شوند بسیار مناسب است. بخچال های ساید بای ساید دارای سنسور هایی هستند که در هنگام باز بودن درب فعال می شود. سنسور دیجیتالی که در این یخچال ها قرار دارد با توجه به حساسیتی که به گرما و دمای محیط دارند اگر درب یخچال برای مدت زیادی باز بماند با یک صدای هشدار باز ماندن درب را اطلاع می دهد.

 

مهمترین مزیت های یخچال فریزر ساید بای ساید نسبت به سایر یخچال ها

 

 سیستم جریان چندگانه « multi air flow»

  یکی دیگر از ویژگی های خوبی که یخچال ساید بای ساید دارد  سیستم جریان چندگانه « multi air flow» می باشد. با قابلیت سیستم جریان چندگانه هوا باعث می شود که تمام قسمت های داخل یخچال به صورت یک دست و یکسان سرد شود. با وجود دریچه های متعدد در این یخچال ها جریان هوای خنک به تمام قسمت های آن منتقل می شود که در نتیجه باعث تازه ماندن و سالم ماندن مواد غذایی می شود. ویژگی دیگری که یخچالهای ساید بای ساید دارند این است که دارای محفظه نگهدارنده میوه و سبزیجات هستند. این محفظه  برای جلوگیری از رشد انواع باکتری ها و قارچ ها از سیستم bio silver استفاده می کند.

 

 نتیجه گیری از مقاله مزیت های یخچال ساید بای ساید

با توجه به ویژگی های یخچال ساید بای ساید که گفتیم، داشتن آن برای هر کسی آرزو است. این یخچال ها با ایده آل های همه کاربران متناسب و فراتر از انتظار آن ها است. این یخچال ها علاوه بر اینکه دارای ظاهری بسیار زیبا و مدرن هستند ویژگی های عالی نیز دارند. قیمت یخچال های ساید بای ساید با توجه به ویژگی های عالی که دارند بیشتر از مدل یخچال های دیگر است و باید برای خرید آن هزینه بیشتری کنید. اگر محدودیت مالی ندارید بهترین انتخاب یخچال های ساید بای ساید هستند که می توانید خریداری کنید. یخچال های دوقلو و فریزر معمولی نیز این روز ها پیشرفت هایی در تولید آن ها انجام شده است و می توانید با هزینه کمتر یک یخچال عالی خریداری کنید.

غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟

 

غذا ساز های چند کاره بهتر هستند یا تک کاره

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

هر بار که در آشپزخانه مشغول به کار هستیم و برای آن لوازم برقی تهیه میکنیم بیشتر به این نتیجه می رسیم که آشپزخانه، قلب خانه است. هنگامی که غذا را با عشق و علاقه درست می کنیم و از یک وسیله عالی برای تهیه آن استفاده میکنیم لذت بیشتری می بریم. ما به واسطه تهیه غذاهای خوشمزه  می توانیم دور هم جمع شویم و از کنار یک دیگر بودن لذت ببریم. با پیشرفتی که در تولید لوازم خانگی شده است آشپزی کردن خیلی راحت شده است و به راحتی و در کمترین زمان می توانید انواع غذا را آماده کنید. یکی از محبوب ترین لوازمی که این روز ها در هر آشپزخانه ای پیدا می شود و مردم آن را خریداری میکنند غذاساز می باشد. حال این سوال پیش می آید که غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟ این که بخواهید چه نوع غذاسازی را تهیه کنید به سلیقه و نیاز شما بستگی دارد. در این مطلب به معرفی غذاساز و انواع آن می پردازیم و می خواهیم بدانیم که  چه مزایایی دارند.

معرفی غذاساز

غذاساز دستگاهی است که از بخش های مختلفی تشکیل شده است و می تواند در کمترین زمان مواد آشپزی کردن را برای شما آماده کند. غذاساز شامل یک بدنه، یک ظرف کاسه مانند که محل قرار گیری مواد غذایی است، تیغه فلزی برای خردکردن، درپوش پلاستیکی، قفل ایمنی و سیم برق می باشد. عذاسا زمی تواند مواد غذایی را برای شما خرد و یا آسیاب کند و در وقت شما صرفه جویی کند. غذاساز ها می توانند در کمترین زمان و در عرض چند دقیقه کار شما را ه بندازند.

خرید غذاساز در این روز ها به یکی از ضروری ترین لوازم آشپزخانه تبدیل شده است. این محصول ربای خانم هایی که شاغل هستند محصول بسیار پرکاربردی است و می تواند کار آن ها را خیلی سریع پیش ببرید. با استفاده از غذاساز می توانید سالم ترین غذا  ها را درست کنید و ا زخوردن آن ها لذت ببرید. خرید غذاساز به نوع نیاز شما از دستگاه و کاری که می خواهید با آن انجام دهید بستگی دارد و با توجه به این که چند کاره است قیمت آن ها با هم متفاوت خواهد بود.

کاربرد غذاساز چند کاره

غذاساز چندکاره  می تواند فواید و مزایای زیادی برای خانه هر فردی داشته باشد. یکی از مهمترین فوایدی که غذاساز دارد این است که می تواند مواد غذایی را با بهترین شکل برای شما آماده کند. از طرفی دیگر در مصرف زمان بسیار صرفه جویی می شود و زمان آماده سازی را تا حد زیادی کاهش می دهد. غذساز به عصای دست آشپزها و خانم ها تبدیل شده است و زمان آماده سازی مواد غذایی را به حداقل رسانده است. میکس کردن، خرد کردن، مخلوط کردن مواد غذایی کمی زمان بر و خسته کننده است. با وجود غذاساز دیگر این خستگی را تجربه نمی کنید و با بهترین شکل موادغذایی شما آماده می شود.

 

کاربرد غذاساز چند کاره

 

مزایا و معایب استفاده از غذاساز

  • خردکردن موادغذایی نرم و سفت با حجم بالا
  • قابلیت تنظیم سرعت و قدرت غذاساز
  • دارای تیغه های قوی و تیز و متنوع
  • برخورداری از موتور قدرتمند و چندکاره

معایب غذاساز:

  • عدم امکان تهیه اسموتی و نوشیدنی
  • امکان سر ریز شدن مواد غذایی
  • کم بودن ارتفاع پارچ
  • قیمت بالا نسبت به مخلوط کن و یا خردکن

ویژگی های یک غذاساز خوب

  1. غذاساز وسیله ای است که به صورت چند کاره و یا تک کاره هستند و امکان تهیه انواع غذا در آن ها  وجود دارد.
  2. غذاساز یک وسیله کامل برای هر خانه و آشپزخانه ای می باشد که فضای کمی را نیز اشغال می کنند.
  3. با عوض کردن سری ها بر روی موتور دستگاه می توانید کارهای مختلفی را مانند خرد کردن، پوره کردن، رنده کردن و … را انجام دهید.
  4. خرید مقرون به صرفه غذاساز نسبت وسیله های برقی دیگر

 

غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟

 

دستگاه غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟

غذاساز ها دارای تنوع زیادی هستند و با توجه به برند و چند کاره بودن از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. برای هر نوع سلیقه و میزان بودجه ای غذاساز وجود دارد و می توانید با توجه به نیاز خود هر مدل را که خواستید تهیه کنید. غذاساز ها دارای طرح های متفاوتی هستند و جنس هر یک با توجه به شرکت سارنده آن ها با هم فرق می کند. همانطور که گفتیم غذاساز ها در دو نوع تک کاره و چند کاره در بازار موجود می باشند که غذاساز های چند کاره به دلیل دارا بودن تعداد قطعات بیشتر کارایی بهتری دارند. مهم ترین نکاتی که برای خرید غذاساز لازم است بدانید را در ادامه برای شما بازگو می کنیم.

قیمت غذاساز چند کاره

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که در هنگام خرید غذاساز باید در نظر بگیرید قیمت دستگاه می باشد. باید به میزان بودجه خود توجه کنید و در نظر بگیرید که برای خرید دستگاه چقدر هزینه می کنید. غذاساز های چند کاره به دلیل دارا بودن تعداد قطعات بیشتر قیمت بالاتری دارند. غذاسازی که جنس آن مقاوم تر و بهتر باشد نیز از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود بنابراین جنس محصول نیز در قیمت آن تاثیر خواهد داشت. قیمت غذاساز چند کاره با توجه به این که تعداد لوزام جانبی زیادی دارد بالاتر از غذا ساز تک کاره است.

 

قیمت غذاساز چند کاره

 

میزان فضای آشپزخانه مورد نیاز برای غذا ساز

اینکه فضای آشپزخانه شما چقدر است نیز در انتخاب غذاساز تاثیر زیادی دارد. غذاساز های چند کاره نیاز به فضای بیشتری برای نگهداری نسبت به غذاساز تک کاره دارند. غذاساز های چند کاره دارای تعدادقطعات بیشتری هستند و به همین دلیل باید در هنگام خرید به  محل قرار گیری آن توجه کنید. از طرفی دیگر خرید غذاساز چند کاره می تواند شما را از داشتن محصولات دیگر بی نیاز کند و این چنین باعث می شود که فضای بیشتری برای قرار دادن لوازم خود داشته باشید.

دستگاه غذاساز آبمیوه‌گیری داشته باشد یا نه؟

سوالی که قبل از خرید و یا در هنگام خرید غذاساز پرسیده می شود این است که آیا غذاساز دارای آبمیوه گیری نیز می باشد؟ آیا غذاساز آبمیوه گیری دارد و یا خیر؟ همانطور که در بالا گفتیم بهتر است غذاساز چند کاره خریداری کنید تا ازخرید لوزام دیگر بی نیاز باشید اما این به این معنا نیست که آبمیوه گیری خریداری نکنید. دستگاه آبمیوه گیری باید به صورت جدا خریداری شود. دستگاه آبمیوه گیری به دلیل اینکه فشار زیادی به غذاساز وارد می کند و ممکن است که موتور غذاساز دچار آسیب شود بنابراین باید آبیموه گیری را به صورت جدا خریداری کنید. هراندازه که تعداد عملکرد دستگاه بیشتر باشد وسایل جانبی که به همراه خود دارد بیشتر خواهد بود. غذاساز تک کاره تعداد وسایل کمتری نسبت به غذاساز چند کاره دارد.

غذاساز های چند کار ه می توانند دارای آسیاب برقی ، مخلوط کن، همزن برقی و حتی آبمیوه گیری باشند. در هنگام خرید غذاساز به این نکته توجه کنید که می خواهید غذاساز شما چه کار برای شما انجام دهد. به عنوان مثال اگر از آسیاب استفاده زیادی نمی کنید بهتر است که غذاسازی خریداری کنید که آسیاب نداشته باشد. ممکن است که آبمیوه گیری خریداری کنید که دارای مخلوط کن نیز باشد به دلیل اینکه غذاساز دارای مخلوط کن است پس بهتر است که آبیموه گیری شما مخلوط کن نداشته باشد زیرا غذاساز مخلوط کن دارد. با توجه به این نکات  می توانید در کاهش هزینه ها کمک شایانی کنید.

 

غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟

 

میزان صدا غذاساز

همانطور که میدانید لوازم خانگی برقی به برق متصل می شوند و به همین دلیل لوازم برقی دارای میزان صدای بیشتری نسبت به بقیه دستگاه ها دارند. لوازم برقی دارای موتور هستند و همین موتور در هنگام کار باعث به وجود آمدن صدا در آن ها می شود. غذاساز نیز به دلیل اینکه یک وسیله برقی است دارای صدا در هنگام کار می باشد. میزان صدای هر غذاساز حدود ۶۰ تا ۹۰ دسی بل می باشد. صدای انسان ها به طور عادی در زمان صحبت کردن ۶۰ دسیبل است، به همین دلیل زمانی که از غذاساز استفاده می کنید باید بلند تر صحبت کنید.

شاید بگوییید که تحمل این میزان صدا سخت است اما باید بدانید که این میزان صدا فقط برای چند دقیقه است و در این مدت زمان کم بسیاری از کار های شما انجام شده است. هیچ گونه غذاسازی وجود ندارد که کاملا بی صدا باشند اما این به این معنا نیست که غذاسازی با میزان صدای بالا خریداری کنید. به همین دلیل باید توجه زیادی به میزان صدای محصول خود داشته باشید.

 

میزان صدا غذاساز

 

جنس و طراحی بدنه غذا ساز

از مهم ترین نکاتی که باید در هنگام خرید غذاساز به آن توجه کنید جنس بدنه و طراحی دستگاه می باشد. دستگاهی که از استحکام بالایی برخوردار باشد قطعا طول عمر بالاتری خواهد داشت و سال های بیشتری برای شما کار خواهد کرد. ظروفی که به همراه غذاساز تولید می شوند اکثرا از جنس های پلاستیک شفاف و یا شیشه ای ساخته می شوند. بدنه اصلی دستگاه از استیل و یا پلاستیک مقاوم مرغوب می باشند. ظروف پلاستیکی و شیشه ای هر دو یک ویژگی خوبی که داراند این است که در هنگام کار و مخلوط و خرد شدن مواد، درون ظروف قابل مشاهده است و می توانید ببینید که چه اتفاقی می افتد. ظروف پلاستیکی مشکلی که دارند این است که ممکن است در اثر طول زمان تغییر رنگ بدهند و یا خش پیدا کنند.

در این مواقع استیل گزینه مناسبی است و تا سال های زیادی بدون هیچ گونه آسیبی قابل استفاده هستند. ظروف شیشه ای نیز امکان اینکه در هنگام کار و یا شستشو شکسته شوند زیاد است. طراحی غذاساز نیز گزینه ای است که نباید از آن غافل شوید. به دهانه غذاساز توجه کنید و غذاسازی تهیه کنید که دهانه نسبتا بزرگی داشته باشد. اگر به اندازه کافی بزرگ باشد تکه های مواد غذایی بهتر وارد می شوند و مدت زمان کمتری طول می کشد  مواد آماده شود. از دیگر ویژگی هایی که یک غذاساز باید داشته باشد این  است که دارای ایمنی باشد تا کودکان نتوانند به آن دست بزنند. تیغه های خردکن تیز هستند به همین دلیل باید طوری طراحی شوند که هیچ گونه آسیبی به افراد وارد نکند.

سخن پایانی از مقاله غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟

با توجه به مطالبی که برای شما در این مقاله غذاساز تک کاره بخریم یا چند کاره؟ گفتیم مزایای استفاده از غذاساز را متوجه شدید. می توانید با توجه به بودجه خود بهترین غذاساز را انتخاب و خریداری کنید. اینکه غذاساز گران قیمتی خریداری کنید همیشه به این معنا نیست که عالی است. توجه کردن به برند می تواند در خرید غذاساز تاثیر زیادی داشته باشد. اگر می دانید که محصولاتی از قبیل آبمیوه گیری و مخلوط کن را قبلا خریداری کرده اید دیگر لازم نیست غذاساز شما این ویژگی ها را داشته باشد. می توانید جهت بهتر خریدن غذاساز از محصولات سایت گزینگ کالا دیدن کنید و هر گونه سوالی که داشتید از پشتیبان های ما که همه روزه در حال پاسخگویی هستند بپرسید. گزینگ کالا همواره تلاش میکند تا همیشه بهترین محصولات را برای شما عزیزان فراهم کند.

در هنگام خرید جارو شارژی باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

 

جارو شارژی بخرم یا نه؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا 

یکی از محصولات پر کابرد  و مفیدی که از آن می توان برای تمیزی محیط خانه، حتی محل کار و داخل ماشین و … استفاده کرد، جارو شارژی می باشد. این وسیله پر کاربرد به دلیل اینکه جمع وجور می باشد و می توان آن را به آسانی حمل کرد به یکی از پر طرفدار ترین وسیله برای تمیز کاری تبدیل شده است. جارو شارژی ها در اندازه و مدل های مختلفی در بازار موجود هستند. هر یک دارای قدرت مکشی با توجه به توان مربوط به خود هستند. شما عزیزان باید با توجه به نیازی که از جارو شارژی خود انتظار دارید آن را خریداری کنید. نکات مهمی برای خرید پرفروش ترین جارو شارژی وجود دارد که باید به آن ها توجه کنید.

به عنوان مثال اگر شما جارو شارژی را فقط برای تمیزی داخل ماشن لازم دارید باید به ویژگی هایی توجه کنید که برای داخل ماشین مناسب باشد. خرید جارو شارژی لازمه رعایت و توجه کردن به نکاتی است که باید قبل از خرید به آن ها توجه کنید و سپس آن را خریداری کنید. شناخت ویژگی های مهم یک جارو شارژی می تواند در انتخاب شما تاثیر زیادی داشته باشد. جاروشارژی بخرم یا نه؟ در این وبلاگ از مزایای جارو شارژی و نکاتی که لازم است بدانید را برای شما می گوییم.

نکاتی که باید پیش از خرید جارو شارژی بدانید!

همانطور که گفتیم قبل از خرید جارو شارژی باید نکاتی را مد نظر داشته باشید. طبق انتظاراتی که از جارو شارژی دارید مدل مورد نظر را خریداری کنید. انواع جارو شارژی چه ویژگی‌ هایی دارند؟ به طور کلی دو نوع جارو شارژی که به صورتی دستی و پارویی هستند در بازار موجود است. هر یک از این جارو شارژی ها دارای ویژگی های مخصوص به خودشان هستند. بهترین نوع جاروشارژی برای تمیزی خانه و محیط کار از نوع پارویی می باشد. جارو شارژی دستی برای تمیز کردن داخل اتومبیل بسیار مناسب است و به راحتی می توانید آن را حمل کنید.

جارو شارژی ها بسته به نوع و مدلی که دارند از توان های مخصوص به خود برخودار هستند. اینکه جارو شارژی خود را از چه نوع برندی خریداری کنید نیز بسیار مهم است و می تواند در عملکرد آن تاثیر زیادی داشته باشد. بررسی ظرفیت و توان باتری جارو شارژی، قابلیت و قدرت مکش دستگاه، میزان حجم مخزن جارو شارژی، مکش قابل تنظیم، دسته منعطف، جنس بدنه دستگاه، فیلتر قابل شست‌وشو، گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه،  بررسی قیمت محصول از مهم ترین نکاتی هستند که باید در هنگام خرید جارو شارژی به آن توجه کنید.

معرفی انواع جارو شارژی موجود در بازار

جارو شارژی ها در دو نوع دستی و پارویی و یا عصایی تولید می شوند و هر یک دارای ویژگی های منحصر به فرد خود می باشند. برای تمیز کردن گوشه و کنار مبلمان یا فضای داخلی ماشینتان جارو شارژی های دستی گزینه مناسب تری هستند و می تواند به راحتی خواسته های شما را بر آورده کند. جارو شارژی های دستی فضای بسیار کمی را اشغال می کنند و می توانید تمام قسمت های خانه را با آن تمیز کنید. با جارو شارژی دستی می توانید سخت ترین  مکان ها را تمیز کنید تنها عیبی که جارو شارژی دستی دارد این است که ظرفیت مخزن آن کم است.

در مقابل جارو شارژی پارویی قرار دارد که نسبت به جارو شارژی دستی جاگیر و سنگین تر است. ظرفیت مخزن بزرگتری دارد که در نتیجه دیر تر پر می شود. جارو شارژی پارویی امکان تمیز کردن فضا های بزرگ را دارد. از معایب جارو شارژی های پارویی می توان به این که قابلیت حمل سخت تری دارند اشاره کرد.

 

معرفی انواع جارو شارژی موجود در بازار

 

جارو شارژی چقد رشارژ نگه می دارد؟

از مهم ترین فاکتور هایی که در خرید جارو شارژی باید درنظر بگیرید این است که جارو شارژی چقدر شارژ نگه می دارد؟ بررسی ظرفیت و توان باتری جارو شارژی موضوع مهمی در انتخاب این دستگاه می باشد. واحد اندازه گیری توان و یا ظرفیت باتری ولت است و این واحد نشانگر این است که باتری چه مدت شارژ را نگه می دارد و یا اینکه چقدر طول می کشد شارژ شود. جارو شارژی ها بسته به مدلی که دارند بین ۸ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز دارند تا شارژ شوند و تا حدود ۵۰ دقیقه از آن استفاده کرد.

بهترین نوع باتری برای جارو شارژی باتری لیتیومی می باشد که نسبت به باتری های دیگر طول عمر بالاتری دارند. باتری جارو شارژی یکی از کاربردی ترین قسمت های این دستگاه است. اینکه جارو شارژی شما دارای باتری مناسبی باشد می تواند در عملکرد آن تاثیر زیادی داشته باشد و به بهترین نحو محیط را برای شما تمیز کند.

 قابلیت و قدرت مکش جارو شارژی

قابلیت مکش در جارو شارژی از نشانه های عالی بودن دستگاه است. توجه کردن به قدرت مکش جارو شارژی از موضوعاتی است که نباید از یاد ببرید. جارو شارژی که قدرت مکش هر نوع جسمی را داشته باشد از بهترین مدل های است که می توانید خریداری کنید. مدل جارو شارژی هایی وجود دارند که قدرت مکش مایعات را نیز دارند و می تواند برای تمیزی محیط های یکه در اثر ریختن مایعات کثیف شده اند عملکرد خوبی داشته باشند. جارو شارژی خریداری کنید که بتواند علاوه بر مکش اجسام خشک، مایعات را نیز به خوبی تمیز کند. قدرت مکش جارو شارژی با قدرت موتور و توان مصرفی دستگاه رابطه مستقیمی دارد.

هر اندازه که قدرت جارو شارژی بیشتر باشد قطعا عملکرد بهتری خواهد داشت. مکش قابل تنظیم در جارو شارژی یکی دیگر از ویژگی هایی است که باید داشته باشد. قابلیت تنظیم مکش در جارو شارژی نشانگر یک جارو شارژی کاربردی و مفید است. با تنظیم کردن میزان مکش جارو شارژی می توانید در مصرف باتری صرفه جویی کنید و از اینکه سر و صدای زیادی به وجود آید جلوگیری کنید. تنظیم کردن مکش جارو شارژی بر روی دسته آن تعبیه شده است و به فشار دادن کلید و یا چرخش آن می توانید آن را به دلخواه تنظیم کنید.

میزان حجم مخزن جارو شارژی

جارو شارژی که حجم مخزن بزرگی داشته باشد می تواند باعث رضایت زیاد خریداران شود. حجم مخزن جارو شارژی باید به اندازه ای باشد که بتوانید هنگامی که از آن استفاده می کنید دیر پر شود و لازم نباشد زود به زود آن را خالی کنید. درست است که هر اندازه که مخزن خالی باشد جارو شارژی بهتر عمل می کند و وزن آن  نیز کمتر خواهد بود؛ اما اگر در مدت زمانی کمی پر شود می تواند باعث شود که شما از کار کردن با آن خسته شوید. بزرگترین حجم جارو شارژی که تا به حال تولید شده است حدود  ۹۰۰ میلی لیتر می باشد.

بهترین زمان برای پر شدن مخزن جارو شارژی زمان یاشت که از کار با آن تمام شده باشید. برای بهتر عمل کردن جارو شارژی هر بار که از کار تمام شدید آن را تمیز و خالی کنید با رعایت این نکته کوتاه می توانید به طول عمر جارو شارژی کمک زیادی کنید. اگر جارو شارژی را برای تمیز کردن محیط های بزرگتر می خواهید بهتر است دستگاهی با مخزن بزرگ خریداری کنید.

 

میزان حجم مخزن جارو شارژی

 

وزن جارو شارژی  باید چقدر باشد؟

از نکات مهم در هنگام خرید جارو شارژی توجه کردن به وزن آن می باشد. جارو شارژی به دلیل  اینکه زیاد جا به جا می شود و باید آن را در دست های خود نگهدارید بهتر است که وزن مناسبی داشته باشد تا در هنگام کار با آن دچار خستگی نشوید. هدف از خرید جارو شارژی این است که فضای کمی را اشغال می کند و قابلیت حمل آسانی دارد، بنابراین اگر چنین ویژگی هایی نداشته باشد بهتر است که از همان جاروبرقی استفاده کنید.

وزن جارو شارژی های پارویی و عصایی تقریبا بین ۳ تا ۵ کیلوگرم می باشد، اما وزن جارو شارژی دستی یک تا ۲ کیلوگرم می باشد. این نکته را به یاد داشته باشید که وزن بالای جاروشارژی هیچ تاثیری در عملکرد آن ندارد و نشان دهنده حرفه ای بودن آن نیست. از مهم ترین ویژگی که یک جارو شارژی خوب باید داشته باشد این است که قابلیت حمل و نقل داشته باشد.

 داشتن دسته منعطف جارو شارژی 

جارو شارژی که دسته آن منعطف و یا قابلیت تاشو شدن را داشته باشد برای خرید بسیار مناسب است. از بهترین خصوصیاتی که یک جارو شارژی می تواند داشته باشد داشتن دسته منعطف می باشد. اگر دسته های جارو شارژی منعطف و تا شو باشد فضای کمتری را اشغال می کند و می توانید حتی آن را در کابینت نیز قرار دهید. دسته تاشو جارو شارژی احتمال آسیب دیدن موتور جارو شارژی را  درهنگام افتادن کاهش می دهد و حمل و نقل آن را نیز آسان می کند. جارو شارژی هایی که دسته منعطف دارند و قابلیت تاشو دارند برای تمیز کردن داخل ماشین بسیار مناسب هستند و بسیار کاربردی هستند. به بدنه جارو شارژی نیز توجه کنید تا به خوبی بازو بسته شود. با باز و بسته شدن آسان جارو شارژی می توانید آن را به آسانی تمیز کنید.

 جنس بدنه جارو شارژی 

 از دیگر ویژگی هایی که جارو شارژی باید داشته باشد جنس بدنه آن است که باید به آن توجه کنید. جنس بدنه جارو شارژی از متریال و مواد خاصی ساخته می شود و رابطه مستقیمی  با حساسیت برند تولید کننده در تولید دارد.  به عنوان مثال برندی که جارو شارژی خود را با بدنه ای مستحکم، مقاوم و ضد ضربه، ضد خش و ضد رطوبت تولید می کند باعث رضایت کاربران می شود. موضوعی که بسیار مهم است این است که جنس بدنه جارو شارژی نباید تاثیری در سنگین شدن جارو داشته باشد. بنابراین بابد بین وزن و جنس بدنه تناسب وجود داشته باشد و همزمان جنس بدنه آن کیفیت بالایی داشته باشد. جارو شارژی که جنس بدنه آن باعث سنگینی آن شود قابل حمل نخواهد بود و کار با آن سخت می شود.

 فیلتر قابل شست‌وشو در جارو شارژی 

 جارو شارژی باید دارای فیلتر قابل شستسو باشد زیرا فیلتر هایی را که می توان شستشو داد کاربردی تر از سایر مدل های دیگر می باشند. فیلتر جارو شارژی یکی از مهم ترین قطعات بسیار مهم و حساس است و باید خیلی دقیق آن را مورد بررسی قرار دهید. فیلتر در جارو شارژی باعث می شود که آلودگی ها را به خود جذب کند و در محیط پخش نشوند. پخش شدن آلودگی و گرد و غبار در محیط برای کسانی که بیماری آسم و یا حساسیت دارند مضر است به همین دلیل در هنگام خرید به  فیلر جارو شارژی توجه ویژه ای داشته باشید.

 

 فیلتر قابل شستشو در جارو شارژی

 

 گارانتی و خدمات پس از فروش جارو شارژی 

از مهم ترین موضوعاتی که بسیار مهم است و نباید از آن غافل شوید توجه به گارانتی و خدمات پس از فروش جارو شارژی است. اینکه جارو شارژی شما گارانتی داشته باشد و خدمات پس از فروش آن مدت دار باشد می توانید با خیال راحت تری از آن استفاده کنید. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش نشان دهنده اعتبار شرکت سازنده و ایمن بودن آن می باشد. در این مواقع خریداران با اعتماد بیشتری محصول را خریداری و از آن استفاده می کنند. زیرا مطمئن هستند که در صورت بروز هر گونه مشکل می توانند آن را تعمیر و از خدمات پس از فروش آن استفاده کنند. بسیاری از شرکت ها قطعات حساس جارو شارژی مانند فیلتر را تحت سرویس های تخصصی و تعمیرات خود قرار می دهند.

مهم ترین نکات خرید جارو شارژی

از مهم ترنی نکاتی که درهنگام خرید جارو شارژی باید در نظر بگیرید بررسی کردن دقیق ظرفیت باتری است. اینکه باتری جارو شارژی تا چه مدت شارژ را نگه می دارد و چند ساعت لازم دارد تا پر شود ویژگی بسیار مهمی است. همانطور که گفتیم  بهترین نوع باتری ها باتری لیتیومی است که می توانید خریداری کنید زیرا طول عمر بسیار بالایی دارند. دقت کردن به قدرت مکش جارو شارژی موضوع دیگری است که نباید آن را نادیده بگیرید. بهتر است جارو شارژی هایی را خریداری کنید که قدرت مکش اجسام خشک و مایعات را داشته باشد و به راحتی مواد را پاک کند.

بررسی قیمت جارو شارژی

اخرین مرحله و مهم ترین آن قیمت جارو شارژی می باشد و بررسی بودجه خود برای خرید جارو شارژی است. جارو شارزی ها قیمت بسیار مناسبی دارند و خرید آن برای هر کسی امکان پذیر است. قیمت بالای جارو شارژی به این معنا نیست که کیفیت بالایی دارد بنابراین در هنگام خرید به ویژگی هایی که در بالا گفتیم بیشتر توجه کنید. قیمت جارو شارژی ها با توجه به شرکت تولیدی و برند آنها نیز بستگی دارد. ممکن است که برند های معروف قیمت بالاتری داشته باشند.

هزینه کردن برای برندی که مورد اعتماد مردم است و درصد رضایت بالایی دارد ارزش خرید را دارد و می تواند سالیان زیادی برای شما مفید باشد. هر اندازه که جارو شارژی ها دارای خصوصیات و ویژگی های عالی باشند ممکن است که قیمت بالاتری داشته باشند و در نتیجه عملکرد بهتری را ارائه دهند. اگر جارو شارژی شما بتواند همه خواسته هایی که از جارو شارژی دارید را برآورده کند هزینه کردن برای ان معقولانه خواهد بود.

 

پرفروش ترین جارو شارژی

  • برند های معروفی هستند که جاروشارژی های فوق العاده ای را تولید کرده اند که توانسته اند رضایت زیادی را به دست آورده اند. در ادامه به معرفی پر فروشترین جارو شارژی های موجود در بازار می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات کافی بهترین جارو شارژی را خریداری کنید.
  • جارو شارژی پرشیا فرانس مدل ۹۶۵: جارو شارژی پرشیا با قدرت موتور ۱۰۵ وات، قدرت دستگاه ۵ وات و قدرتپرس برقی ۱۰ وات از بهترین جاروشارژی های موجود در بازار می باشد. این جارو شارژی دارای وزن ۴ کیلوگرم بوده و از دسته تاشو برخوردار می باشد. نوع باطری آن لیتیومی می باشد و می تواند به مدت به ۲۰ دقیقه شارژ را در خود نگهدارد.
  • جارو شارژی پارس خزر مدل شارک: پر فروش ترین جارو شارژی برند پارس خزر با فیلتر دائمی مشبک پلاستیکی و گارانتی ۲۵ ماهه یکی از بهترین مدل های جارو شارژی است. باتریهای جارو شارژی پارس خزر با ولتاژ ۱۴.۴ ولت از نوع شارژی بوده و توسط آداپتوری که در جعبه دستگاه وجود دارد به برق شهری متصل شده و شارژ می شود. یکی از محصولات کارآمد شرکت پارس خزر می باشد  و توان این جارو شارژی ۶۰ واتی با طراحی زیبا و ساده خود امکانات فراوانی را برای کاربر فراهم نموده و مهمترین ویژگی آن قابلیت جمع آوری مایعات می باشد.

پرفروش ترین جارو شارژی

  • جارو شارژی زولینگن مدل EV-660-S185-22: مناسب برای تمیز نمودن انواع سطوح می باشد و مجهز به فیلتر قابل شستشو می باشد. نوع جارو تاشو می باشد و جنس بدنه آن از پلاستیک مقاوم بوده و از استحکام کافی برحوردار است. گارانتی ۱۲ ماهه دارد و ظرفیت مخزن آن ۰.۵ لیتر می باشد.
  • جارو شارژی دستی سایا مدل HVC414 توربو: این نوع جارو شارژی قابلیت نصب بر روی دیوار را دارد و از فیلتر قابل شستشو برخوردار است. ولتاز باتری آن ۴.۸ ولت است و وزن بسیار مناسبی دارد که ۱.۷ کیلوگرم می باشد. جارو شارژی سایا از قابلیت مکش اجسام خشک و مایعات را دارد. توان بالایی دارد و توان آن ۱۸۰۰ وات می باشد. گارانتی آن ۲۵ ماهه  بوده و قدرت مکش بالایی دارد.
  • جارو شارژی نانیوا مدل NVC-6100: توان جارو شارژِی نانیوا ۴۵۰ وات و مجهزبه فیلتر هپامی باشد.  جارو شارژی نانیوا مدل NVC-6100 کاملا کم صدا است این جارو شارژی از برس های برای تمیز کردن مبلمان و گوشه های خانه است. که با استفاده از این برس میتوانید مناطقی را که تمیز کردن آنها سخت است را به راحتی تمیز نمایید. از گارانتی ۱۵ ماه بهره مند میباشد. بصورت بی سیم عمل می نمایید میزان شارژدهی آن ۱۵ الی ۲۰ دقیقه است.

میزان مصرف برق بخاری برقی چقدر است؟

بخاری برقی چیست؟

از پر کاربردی ترین وسیله هایی که در زمستان به عنوان یک وسیله گرمایشی از آن استفاده می شود بخاری برقی است. در هنگام خرید بخاری برقی باید این موضوع را در نظر داشته باشید که بخاری برقی میزان مصرف برق بالاتری نسبت به وسیله های دیگر گرمایشی دارد. بخاری برقی برای گرم کردن محیط های کوچک و حتی بزرگ نیز بسیار مناسب است. مناطقی وجود دارند که هنوز به گاز دسترسی ندارند و استفاده از بخاری های نفتی را نیز مشکل می دانند. از این رو استفاده از بخاری برقی بهترین انتخاب است و می تواند به خوبی گرمای آن محیط را فراهم آورد.  بخاری برقی وسیله ای است که انرژی الکتریکی را به گرما تبدیل می کند و برای سیستم گرمایشی خانه طراحی شده اند.
اما قبل از  خرید بخاری برقی باید به نکاتی توجه کنید تا بتوانید کم مصرف ترین نوع بخاری را خریداری کنید. همراه ما باشید تا در ادامه مطالب شما را با چگونگی کار کردن بخاری برقی و میزان مصرف آن بهتر آشنا کنیم.

بخاری برقی چه مزایایی دارد؟

بسیاری از افراد فکر می کنند که بخاری برقی ها مصرف بالایی دارند بنابراین نباید آن ها را خریداری کرد. درست است که بخاری برقی ها هزینه مصرف برق بیشتری نسبت به سایر گرمایشی ها دارند اما باید آن را نیز بدانید که نسبت به سایر سیستم های گرمایشی دیگر راحتی بیشتری دارند. برای اینکه مصرف برق در بخاری برقی ها کمتر شود نکاتی وجود دارد که اگر آنها را رعایت کنید میتوانید در مصرف برق آن صرفه جویی کنید. نوع مصرف انرژی بخاری برقی با دیگر محصولات گرمایشی متفاوت است. وسیله های گرمایشی دیگر به تهویه مناسب و موارد دیگر برای نصب احتیاج دارند. بخاری برقی ها نصب بسیار آسانی دارند و به تخصص زیادی برای اینکه از آن استفاده کنید ندارند.
اما استفاده از بخاری برقی و نصب آن باید اقداماتی را انجام دهید. باید بخاری برقی را به دور از دسترس کودکان قرار دهید. از مزایای بخاری برقی می توان به دوام بالا بخاری های برقی، کاهش آلودگی بخاری برقی اشاره کرد.

ویژگی های استفاده از بخاری برقی

دوام بالا بخاری های برقی: دوام و ماندگاری بخاری برقی ها از سایر وسیله های گرمایشی بیشتر است و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف بسیار مقاوم است.
کاهش آلودگی بخاری برقی : با استفاده از بخاری برقی می توانید باعث کاهش آلودگی نیز شوید. بخاری برقی ها میزان صدای بسیار کمی دارند و به دلیل  اینکه انرژی بخاری برقی الکتریسیته است کربن تولید نمی کند.
حمل آسان بخاری برقی : بخاری برقی ها وزن زیادی ندارند و به راحتی حمل می شوند. از بخاری برقی در تمامی مکان ها می توانیم استفاده کرد.
خاموش شدن خودکار: بخاری برقی ها قابلیت خاموش شدن خودکار را دارند. نیازی به دودکش ندارند و نسبت به وسیله های دیگر هیچ گونه کثیفی برای محیط به وجود نمی  آورند.

لوازم خانگی ایرانی بخریم و یا خارجی؟

لوازم خانگی ایرانی بهتر است یا خارجی؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از دغدغه های بزرگ مردم در هنگام خرید لوازم برقی خانگی این است که  محصول خارجی خریداری کنند و یا ایرانی؟ با پیشرفتی که در تولید لوازم خانگی ایرانی شده است نسبت به سال های قبل طرفداران زیادی پیدا کرده است و مردم با اطمینان بیشتری محصولات ایرانی را خریداری می کنند. شرکت های معروف و عالی در زمینه تولید لوازم خانگی ایرانی داریم که توانسته اند با برند های خارجی رقابت کنند. امروزه سهم بیشتر لوازم خانگی بازار را محصولات ایرانی تشکیل می دهند و فروش عالی نیز دارند. از مهم ترین ویژگی که باعث شده است مردم به محصولات ایرانی رو بیاورند و باعث شوند که در تولید کنندکان با دقت بیشتری محصولات را تولید کنند قیمت مناسب آن ها می باشد.

قیمت لوازم خانگی ایرانی با  توجه به نمونه های خارجی  مناسب تر بوده و حتی می توان با همان مقدار پول حتی دو محصول ایرانی نیز خریداری کرد. درست است که برند های معروف خارجی عالی و بی نقص هستند اما گاهی اوقات با خرید محصولات ایرانی که کیفیت خوبی دارند میتوانید در زمینه تولید محصولات ایرانی کمک زیادی کنید تا موفق تر ظاهر شوند. لوازم خانگی ایرانی بهتر است یا خارجی؟ بیشترین سوالی است که در هنگام خرید جهیزیه پرسیده می شود. در ادامه به بررسی اینکه لوازم خانگی ایرانی بخریم و یا خارجی می پردازیم و از شما می خواهیم که تا پایان مطالب ما را همراهی کنید.

مزایا و معایب محصولات داخلی

اگر محصولات ایرانی با کیفیتی خریداری کنید و شرکت های تولیدی معتبر را بشناسید، قطعا محصول خریداری شده دارای مزایایی می باشد. از مهم ترین مزایایی که یک محصول ایرانی دارد این است که دارای گارانتی می باشد. گارانتی محصول باعث می شود که شما با خیال راحت تری محصول را خریداری و از آن استفاده کنید. شرکت های پشتیبانی متعددی دارد که می تواند به شما در استفاده از محصول کمک و راهنمایی کند. به قطعات و لوازم جانبی دسترسی بهتری خواهید داشت و می توانید در صورت خرابی محصول و کار نکردن آن قطعات را از داخل ایران تهیه کنید.

محصولاتی که ساخت داخل ایران باشند قیمت بسیار منصفانه تری نسبت به محصولات خارجی دارند. خرید آن برای بیشتر افراد جامعه امکان پذیر است. در بعضی از نمایندگی و فروشگاه ها امکان خرید اقساطی وجود دارد که می توانید در صورتی که نتوانستید نقدا محصول را خریداری کنید، با قسط خرید خود را انجام دهید. اما با وجود این مزایای عالی معایبی نیز دارند. از جمله معایب محصولات ایرانی این است که در طراحی ضعیف تر از شرکت های خارجی عمل می کنند و همه شرکت ها به  کیفیت محصولات توجه نمی کنند و بخاطر همین موضوع است که مردم نمی توانند با خیال راحت محصول را خریداری کنند.

مزایا و معایب محصولات خارجی

قبل از خواندن مزایای محصولات خارجی این نکته را به یاد داشته باشید تنها در صورتی میتوانید از یک محصول خارجی به نحو احسنت استفاده کنید که در ایران از نمایندگی ها  آن را خریدارای کنید. حتما شما هم می دانید که محصولات خارجی مزایای زیادی دارند و در عملکرد نیز بسیار موفق هستند. بسیاری از محصولات خارجی در ایران توسط نمایندگی ها خریداری می شوند و به مردم عرضه می شوند. این نمایندگی ها به بهترین شکل ممکن از محصولات خود پشتیبانی می کنند. در صورتی که گارانتی داشته باشند به نحو احسنت به آن رسیدگی می کنند و بسیار معتبر هستند.

در طراحی بی نظیر هستند و از جدید  ترین متریال برای ساخت محصولات خود استفاده می کنند. کیفیت بسیار بالایی دارند و با بهره گیری از به روز ترین تکنولوژی ها به تولید می پردازند. مزیت فوق العاده دیگری که دارند این است که طول عمر بسیار بالایی دارند. از معایب محصولات خارجی می توان به این که قیمت بالایی دارند و این موضوع  با توجه به کیفیتی که دارند می توان گفت ارزش خریدن را دارند. از معایب دیگر محصولات خارجی این است که قطعات و لوازم جانبی آن ها به ندرت در ایران پیدا می شود. اما باید این را بدانید که خیلی کم پیش می آید که نیاز به تعمیر داشته باشند.

 

مزایا و معایب محصولات خارجی

 

لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟

برای خرید لوازم خانگی مشکلاتی نیز وجود دارد و باید با چالش هایی رو به رو شوید. از مهم ترین مسائلی که در خرید لوازم خانگی پیش می آید این است که هر لحظه ممکن است قیمت ارز بالا برود و محصولات افزایش قیمت پیدا کنند. همه محصولات در ایران نمایندگی معتبر ندارند و به صورت قاچاق وارد ایران می شوند که در این صورت گارانتی ندارند و نمی توانید در صورت داشتن مشکل پیگیر آن باشید. خدمات پس از فروش ندارند و شرکت های سودجو با تولید محصلات مشابه دست به تولید محصولات فیک می زنند.

بنابراین در هنگام خرید باید با دقت بسیار بالایی محصولات خارجی را خریداری کنید. لوازم خانگی ایرانی بخریم یا خارجی؟ سوالی است که خیلی پرسیده می شود و همانطور که در بالا گفتیم برای خرید محصولات خارجی باید به این نکات گفته شده توجه کنید. شما بابت خرید محصولات خارجی باید هزینه زیادی بپردازید و اگر با دقت محصول را خریداری نکنید، شرکت های سود جو می توانند به راحتی کلاهبرداری کنند.

مزایای خرید لوازم خانگی ایرانی

با توجه به نکاتی که گفیتم بهتر است که به شرکت های ایرانی اعتماد کنید و به دنبال برند های معروف برای خرید بروید. شاید لوازم خانگی ایرانی نسبت به رقبای خارجی از طراحی و تکنولوژی ضعیف تری برای تولید محصولات خود استفاده کنند. اما ویژگی های خوبی دارند که می توانید از خریدن آن ها لذت ببرید. از مهم ترین ویژگی هایی که دارند قیمت مناسب محصولات ایرانی می باشد که در مقایسه با محصولات خارجی می توان گفت نصف قیمت آن ها می باشد. محصولات خارجی به دلیل  اینکه وارداتی هستند و باید به قیمت دلار خریداری شوند ممکن است هر کسی توانایی خرید آن را نداشته باشد.

همچنین اگر از برند های معتبر محصول را خریداری کنید از پشتیبانی آن ها نیز بهره مند خواهید بود و می توانید از خدمات پس از فروش آن ها استفاده کنید. پشتیبانی محصولات ایرانی شامل تمامی خدمات از جمله نصب، سرویس و تعمیرات می باشد. از مشهور ترین برند های ایرانی می توان به اسنوا، پارس خزر و الکترواستیل اشاره کرد. برند های خارجی که در ایران نمایندگی دارند و می توانید با خیال راحت خریداری کنید عبارتند از جنرال الکتریک، ال جی و سامسونگ.

لوازم آشپزخانه ایرانی بخریم یا خارجی

از مهم ترین قسمت های خانه، آشپزخانه می باشد که بیشترین وقت خانم ها خانه دار در آن جا گذرانده می شود. لوازم برقی آشپزخانه باید از ایمنی بالایی برخوردار باشند و از بهترین متریال و کیفیت برای ساخت آن ها استفاده شده باشد. برای خرید لوازم برقی خانه باید از بهترین برند ها خرید خود را انجام دهید تا دچار سانحه در صورت نداشتن ایمنی محصولات نشوید. در هنگام خرید محصولات ایرانی نیز باید با دقت بالایی به خرید بپردازید و محصولی خریداری کنید که دارای گارانتی، خدمات پس از فروش، تست کردن محصول در فروشگاه، جنس بدنه عالی و مقاوم، داشتن دفترچه راهنما و قیمت مناسب باشد. اگر محصولاتی که خریداری میکنید به دلیل اینکه برقی هستند ممکن است دچار برق گرفتگی و حتی سوختن محصول شود.

 

لوازم آشپزخانه ایرانی بخریم یا خارجی

 

خرید یخچال فریز ایرانی یا خارجی

یک از مهم ترین لوازمی که برای هر خانه ای لازم است، یخچال فریزر می باشد. یخچال فریزر مهم ترین نقش را در سالم نگهداشتن مواد غذایی برای هر خانه و مکانی دارد. ازموفق ترین تولیداتی که در زمینه لوازم خانگی صورت می گیرد شرکت هایی هستند که یخچال تولید می کنند. یخچال های ایرانی از کیفیت بالایی برخوردار هستند و برند های معروفی هستند که در تولید یخچال بسیار موفق هستند. مردم در خرید یخچال فریزر ایرانی خیلی راحت تر از خرید محصولات دیگر وارد عمل می شوند. تنوع در یخچال های ایرانی بسیار زیاد است و به دست های کمبی فریزر پایین و فریزر بالا، ساید بای ساید، دوقلو، هتلی، چهار درب و … تقسیم می شوند. از تنوع رنگ عالی برخوردار هستند و در طراحی نیز بهتر از سال های قبل عمل می کنند. برای هر نوع سلیقه و میزان بودجه ای یخچال فریزر داخلی موجود است.

گارانتی و خدمات پس از فروش یخچال فریز ایرانی

یخچال فریزر های ایرانی ویژگی خوب دیگری که دارند این است که خدمات پس از فروش عالی و گارانتی تا ۳ سال نیز دارند. بیشتر برند ها در سراسر کشور نمایندگی دارند و در کمترین زمان برای نصب آن ها در محل حاضر می شوند. پشتیانی عالی دارند و پاسخ دهی آن ها در زمینه راهنمایی بسیار خوب است. یخچال فریزر از آن دسته لوازمی است که تا سال ها نیاز به سرویس دهی زیر نظر افراد مجرب دارد و اگر برندی که  خریداری می کنید این ویژگی ها را نداشته باشد با مشکل مواجه خواهید شد.

قیمت یخچال فریزر ایرانی نسبت به برند خارجی

درست است که قیمت یخچال فریزر ها نسبت به دیگر لوازم برقی آشپزخانه بیشتر است؛ اما در مقایسه با برند های خارجی قیمت خیلی پایین تری دارند. دلیل اینکه قیمت یخچال فریزر های ایرانی کمتر از یخچال فریزر های خارجی است این است که بدون واسطه و گذشتن از گمرک مستقیم از کارخانه و یا نمایندگی ها به دست مصرف کننده می رسد. بیشتر قطعات یخچال های ایرانی در ایران مونتاژ و یا تولید می شوند. اینکه هزینه گمرک و انبار حذف می شود باعث می شود که قیمت پایین تر و ماسب تری داشته باشند.

بهترین نوع تلویزیون در لوازم خانگی ایرانی یا خارجی

از بین محصولاتی که هر روزه شاهد پیشرفت چشم گیر آن ها هستیم. هر روز به ویژگی آن ها افزوده می شود لوازم صوتی و تصویری می باشد. امروزه در هر خانه ای تلویزیون های هوشمند با جدید ترین امکانات  و در ابعاد و اندازه های مختلف دیده می شود. برند های معروفی هستند که جدید ترین تلویزیون ها را به بهترین و بالاترین کیفیت تولید می کنند. همه ما به دنبال یک تلویزیون با صفحه نمایش عالی، کیفیت صدای خوب  و برخورداری از جدید ترین امکانات هستیم. در ایران نیز شاهد تولید کنندگانی هستیم که به بهترین شکل تلویزیون را تولید می کنند. می توان گفت که دست کمی از محصولات خارجی ندارند.

تلویزیون های ایرانی با هر نوع کیفیت صفحه نمایش از HD  تا ۴K  با امکانات ویژه و پیشرفته ای در بازار موجود هستند. گارانتی و خدمات پس از فروش تلویزیون ایرانی عالی است و پشتبانی بسیار قوی دارند. اینکه محصولات برقی خراب شوند در برند ایرانی و خارجی وجود دارد، بنابراین دارا بودن گارانتی می تواند خیال شما را بابت استفاده از محصول راحت کند. تفاوت قیمت در تلویزیون ایرانی و خارجی وجود دارد اما به این معنی نیست که از کیفیت پایین تری برخوردار هستند. قطعات تلویزیون های ایرانی در ایران مونتاژ و تولید می شوند و بابت آنها هزینه گمرک داده نمی شود. دلیل قیمت مناسب نیز حذف شدن هزینه گمرک و خرید بدون واسطه می باشد.

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟

 آیا قهوه و اسپرسو فرق دارند؟

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

از پر مصرف ترین نوشیدنی هایی که این روز ها در کافه ها و حتی خانه ها خورده می شود اسپرسو و قهوه است. به نظر شما قهوه و اسپرسو فرق دارند؟ اگر برای شما یک فنجان قهوه بیاورند می توانید تشخیص دهید که قهوه است یا اسپرسو؟ تفاوت قهوه و اسپرسو با هم موضوعی است که که فکر خیلی ها را به خود مشغول کرده است. کافئین کدام یک بیشتر است قهوه و یا اسپرسو؟ آیا می دانید برای درست کردن قهوه و اسپرسو باید از چه نوع قهوه ای استفاده شود؟ قهوه و اسپرسو هر دو یک قهوه غلیط هستند که در فنجان های کوچک با حجم خیلی کمی سرو می شوند. در این مطلب می خواهیم تفاوت قهوه و اسپرسو را با هم بدانیم و طرز تهیه هر یک را به بهترین شیوه یاد بگیریم، همراه ما باشید.

اسپرسو چیست؟

روش تهیه کردن اسپرسو به این صورت است که، اسپرسو با یک فشار بسیار بالا با فشار دادن آب داغ از میان پودر قهوه آماده می شود. این یک روش تهیه یک اسپرسو برای یک فنجان با اندازه کوچک و طعم عالی است. برای درست کردن اسپرسو به دستگاه مخصوص نیاز است و در مقایسه با دم کردن قهوه به صورت عادی آسانتر است. بسیار از افراد فکر میکنند که اسپرسو یکی از خالص ترین قهوه ها می باشد و برخی دیگر نیز فکر می کنند درست کردن قهوه به روش معمولی و ساده، خالص تر از اسپرسو می باشد.

تفاوت بین اسپرسو و قهوه

یکی از سنتی ترین روش های تهیه قهوه، درست کردن قهوه ترک می باشد. قهوه ترک غلیظ است و یک بافت کاملا مخملی دارد و طرفداران بسیار زیادی نیز دارد. اگر قهوه را به درستی و با رعایت نکات دم کنید یک قهوه با لایه فوم یا کرم قهوه تشکیل می شود که ظاهر بسیار جذابی به قهوه می دهد و باعث می شود قهوه نیز دیر تر سرد شود. تفاوت قهوه و اسپرسو در این است که اسپرسو با عصاره گیری از پودر قهوه فشرده شده به دست می آید.  اسپرسو را یک لایه فوم مانند بنام کرما تشکیل می دهد.

تفاوت طعم قهوه ترک با قهوه اسپرسو

قهوه ترک و اسپرسو هر دو غلیظ و دارای کافئین بالایی هستند و اگر برای تهیه هر دو نوع قهوه و اسپرسو از یک دانه قهوه استفاده کنیم طعم قهوه ترک نسبت به اسپرسو ملایم تر خواهد بود. در هنگام نوشیدن قهوه ترک به دلیل اینکه قهوه فیلتر نمی شود ذرات قهوه در زیر زبان احساس می شود، اما اسپرسو به دلیل اینکه فیلتر می شود ذرات قهوه در آن وجود ندارد و صاف است. هر دو نوع قهوه به دلیل اینکه سنگین و غلیظ هستند با  حجم خیلی کم و در فنجان های خیلی کوچک سرو می شوند.

اما در سرو قهوه  ترک و قهوه اسپرسو تفاوتی وجود دارد. فنجان هایی که برای سرو قهوه مناسب هستند باید بین ۸۰ تا ۱۰۰ سی سی باشند. واحدی که برای حجم اسپرسو اندازه گیری میشود شات نام دارد که هر شات ۲۵ تا ۳۰ سی سی است. اسپرسو سینگل یک شات اسپرسو است و اسپرسو دبل دو شات اسپرسو می باشد که دو برابر می شود. حجم نوشیدنی قهوه ترک برای هر نفر بین ۸۰ تا ۱۰۰ سی سی می باشد. بیشتر افراد این نظر را دارند که با نوشیدن قهوه و اسپرسو می توان به راحتی تفاوت آن ها را تشخیص داد.

 

تفاوت طعم قهوه ترک با قهوه اسپرسو

 

تفاوت طعم قهوه ترک با اسپرسو

طعم اسپرسو یک طعم متعادل و برشته است که طبق نظر مردم طعم آن بسیار قوی تر از طعم قهوه است. خیلی از افراد این نظریه را دارند که به دلیل فبلتر کاغذی که برای دم کردن قهوه دمی چکه ای استفاده می شود مقداری از طعم دانه قهوه را از بین میبرد. بنابراین کمی از طعم قهوه را از بین می برد و به همین دلیل تفاوت در طعم آن ها آشکار است.

مقایسه ابزارهای تهیه قهوه ترک با قهوه اسپرسو

از دیگر تفاوت های قهوه و اسپرسو ابزاری است که برای آماده کردن آن ها استفاده می شود. برای دم کردن قهوه ترک از یک قهوه جوش، جذوه و یا ایبرک استفاده می شود. به این صورت کار می کند که قهوه و آب با جوشیدن با هم آماده میشوند. جذوه نیز شبیه به شیر جوش های معمولی خودمان است. در مقابل اسپرسو با دستگاه اسپرسو و یا موکاپت آماده می شود که هر دو بر اساس عصاره گیری قهوه کار می کنند. آب داغ با فشار زیاد از قهوه عبور می کند و عصاره قهوه یا همان اسپرسو به دست می آید. از دستگاه اسپرسو برای تهیه قهوه نیز می توانید استفاده کنید.

 

 

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟

 

تفاوت آسیاب دونه‌های قهوه ترک و قهوه اسپرسو

دانه های قهوه ترک نرم هستند و به راحتی آسیاب می شوند به این صورت که به راحتی با آب ترکیب می شود قهوه دم می کشد و جا می افتد. اسپرسو میزان آسیاب پودر قهوه آن درشت تر می باشد و بهتر است که درشت تر باشند زیرا اگر نرم باشند آب داغ نمی تواند از بین قهوه عبور کند و عصاره گیری را انجام دهد. به این نکته نیز توجه داشته باشید که به دلیل اینکه پودر قهوه نرم است با اکسیژن هوا خیلی سربع واکنش نشان می دهد و باعث می شود کبفبت عطر و طعمش پایین بیاید.

باید پودر قهوه را در یک جای خشک، دور از نور و در یک ظرف دربسته نگهداری کنید. قهوه و اسپرسو هر دو هر دو از دانه قهوه به وجود می آیند. این در حالی است که همه فکر می کنند که تفاوت قهوه و اسپرسو. در دانه آنهاست و این یک قضیه کاملا نادرست است. به دلیل اینکه اسپرسو دارای بافت، طعم و کافئین متفاوتی است فکر می کنند که تفاوت آنها در دانه قهوه آن ها است.

انواع دانه قهوه

در کل دو نوع دانه قهوه به نام های روبوستا و عربیکا کشت می شوند. دانه های قهوه روبوستا هنگام درست شدن عطر و طعم آجیلی دارند که طعم آنها را با جو دوسر مقایسه می کنند. دانه قهوه بو داده نشده روبوستا یک رایحه بادام زمینی دارند. تشخیص دادن طعم دانه عربیکا سخت تر است که با توجه به تنوع آن ها طعم دانه عربیکا شیرین و یا به تند تغییر می کند. هنگامی که دانه عربیکا برشته می شود طعم شیرین تری در مقایسه با روبوستا دارد. عربیکا بو داده نشده رایحه شیرین بلوبری دارد. در اسپرسو دانه ای که برای تهیه نوشیدنی آن استفاده می شود اشاره ای نکرده اند و اسپرسو فقط نام خود نوشیدنی است. اسپرسو را نیز از دانه قهوه های روبوستا و عربیکا تهیه می کنند.

 

انواع دانه قهوه

 

فرآیند تولید قهوه

دستگاه اسپرسو را برای آماده کردن اسپرسو تولید کردند که می توانید با آن قهوه نیز درست کنید. بیشتر از چند راه وجود دارد که می توانید با آن قهوه درست کنید. روش هایی که برای تهیه قهوه وجود دارد که میتوان به فرنچ پرس، آئروپرس، کمکس، موکاپات اشاره  کرد. با استفاده از آن دستگاه ها به راحتی می توان در خانه قهوه درست کرد. اما برای تهیه اسپرسو باید حتما دستگاه خریداری کنید که مدل های زیادی در داخل بازار موجود است.

در سال های قبل برای خوردن اسپرسو به کافه ها می رفتند و درست کردن آن در خانه میسر نبود. اما امروزه با وارد شدن دستگاه های قیمت مناسب و ابعاد مناسب، تهیه آن در منزل بسیار آسان شده است و به یکی از ضروری ترین دستگاه ها در خانه تبدیل شده است. یک اسپرسو عالی و واقعی را نمی توان در یک قهوه جوش معمولی یا فرنچ پرس تهیه کرد. دلیل این که اسپرسو را نمی توان به یک روش ساده تهیه کرد این است که فشار زیادی برای گرم کردن آب لازم دارد.

میزان کافئین موجود در اسپرسو و قهوه

همه فکر می کنند که میزان کافئین اسپرسو از قهوه بیشتر است. اما باید این موضوع را بدانید که میزان کافئین موجود در اسپرسو به میزان استفاده شما بستگی دارد. این در حالی است که میزان کافئین یک فنجان قهوه دمی چکه ای از یک فنجان اسپرسو بیشتر است. معمولا یک فنجان قهوه کوچک  ۵۸ تا ۱۸۵ میلی گرم کافئین دارد و یک شات اسپرسو حاوی ۴۰ تا ۷۵ میلی گرم کافئین است. این در حالی است که غلظت یک فنجان اسپرسو بیشتر از قهوه است و جالب تر این است که با نوشیدن یک فنجان قهوه میزان کافئین بیشتری از خوردن اسپرسو دریافت خواهید کرد.

 

تفاوت بین قهوه و اسپرسو در چیست؟

 

نحوه نوشیدن اسپرسو و قهوه

یکی دیگر از تفاوت هایی که قهوه و اسپرسو دارند نحوه نوشیدن آن ها است. اسپرسو را در دو نوع معمولی و دوبل درست می کنند و در یک فنجان کوچک همراه با یک لیوان آب سرو می شود. قبل از نوشیدن قهوه کمی آب میل کنید تا دهان شما برای میل کردن قهوه و لذت بردن از طعم آن تازه شود. اگر شما عزیزان در طول روز فقط یکبار قهوه میل می کنید بهتر است که اسپرسو دوبل میل کنید.

یکی دیگر از تفاوت هایی که اسپرسو قهوه با یک دیگر دارند این است که اسپرسو را  باید به آرامی بنوشید تا بتوانید عطر و مزه آن را به خوبی احساس کنید. با این روش نوشیدن اسپرسو باعث می شود که تجربه بسیار خوبی از نوشیدن آن داشته باشید و از خوردن آن لذت ببرید. برای اینکه اسپرسو شما یک دست شود قبل از سرو آن را به هم بزیند.

 

تفاوت قهوه ساز و اسپرسو ساز در چیست؟

از اولین تفاوت های قهوه ساز و اسپرسوساز عملکرد متفاوت دستگاه ها می باشد. با اولین نگاهی که به دستگاه اسپرسوساز و قهوه ساز می اندازید شاید یکسان باشند، اما این دو دستگاه تفاوت بسیار زیادی با یک دیگر دارند. دستگاه اسپرسوساز نام نوشیدنی اسپرسو را نیز به همراه خود دارد اما قهوه ساز فرق می کند و و دستگاهیست که فقز برای هیه قهوه استفاده می شود. روش مختلف آسیاب کردن دانه های قهوه از دیگر تفاوت های این دو دستگاه با یک دیگر است. در دستگاه اسپرسو برای تهیه یک قهوه عالی از دانه های ریز شده و پودر مانند استفاه می شود. اما دستگاه قهوه ساز قهوه را از دانه های آسیاب شده درشت تر تهیه میکند و برای خرد کردن قهوه نیز زمان زیادی صرف نمی شود.

نتیجه گیری تفاوت اسپرسو و قهوه

با خواندن این مطلب می توانید درباره قهوه و اسپرسو به آن چه نمی دانستید برسید و با اطلاعات دقیق تری نوشیدنی خود را تهیه کنید و اگر می خواهید دم نوشی غلیظ تر و با طعمی قوی تر بنوشید و آماده کنید از اسپرسو استفاده کنید. اما اگر به دنبال طعم متفاوت تری هستید و  می خواهید غلظت کمتری داشته باشد نوشیدن قهوه پیشنهاد بهتری است. خوردن هر یک از این نوشیدنی ها به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد. خوردن هر دو نوشیدنی می تواند لذتی عالی به شما بدهد. مطمئن هستم که اگر در جایی از شما تفاوت قهوه و اسپرسو را پرسیدند می توانید به آن ها پاسخ دهید.

 

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه با روش اصیل

آماده سازی خورشت کوردی 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

یکی از خورشت هایی که در کردستان بسیار معروف است و می شود گفت که با قرمه سبزی رقابت می کند، خورشت کوردی است. خورش کوردی طرفداران زیادی دارد و غذایی است که کمتر کسی می تواند بگوید که آن را دوست ندارد. خورشت کوردی را می توان با گوشت قرمز و گوشت مرغ  آماده کرد و با هر کدام از گوشت ها که آماده شود طعم بی نظیری به خود می گیرد. مواد اصلی این خورشت همانند خورشت قرمه سبزی، از سبزی، لوبیا، سبزی خورشتی تشکیل شده است و طرز تهیه خورش کردی بسیار ساده است.

خورشت کوردی به عنوان یک غذای عالی برای مهمانی ها در نظر گرفته می شود و با پخت آن به سفره های مهمانی رنگ و لعاب خاصی می بخشد. در این خورشت برای خوش رنگ شدن غذا از رب نیز استفاده می شود. در خورشت کوردی از سبزی خشک برای بهتر شدن طعم  و بوی غذا استفاده می شود. بیشترین نوع سبزی که برای خورشت کوردی استفاده می شود تره است. از سبزی های دیگری نیز استفاده می شود که در ادامه به شما معرفی می کنیم.

مواد لازم برای تهیه خورش تره با گوشت گوساله

  1. گوشت خورشتی
  2. تره تازه و یا خشک
  3. لوبیا چیتی و یا قرمز
  4. پیاز به اندازه دلخواه
  5. لیمو عمانی
  6. روغن مایع
  7. رب گوجه فرنگی
  8. نمک، فلفل سیاه و قرمز، زردچوبه

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه و مجلسی

 در ابتدا پیاز را بیاورید و خیلی ریز خرد کنید زیرا اگر درشت باشد جلوه بدی به غذای شما می دهد و بیشتر افراد دوست ندارند که پیاز را در داخل غذا ببینند. زودپز برقی را روشن کنید و پیاز را بعد از خرد کردن در داخل دیگ زودپز همراه با روغن به خوبی تفت دهید. هنگامی که رنگ پیاز ها طلایی  و نرم شدن کمی زردچوبه به آن اضافه کنید و دوباره کمی تفت دهید تا پیاز و زردچوبه با هم یک دست شوند. گوشت را که از قبل شسته و به اندازه های دلخواه خرد کرده اید به پیاز تفت خورده اضافه کنید و به  خوبی تفت دهید و بگذارید همه طرف گوشت سرخ شود. لوبیا از قبل خیس شده را آبکشی کنید و چند باری آب آن را عوض کنید تا آن بوی بد از آن خارج شود.

لوبیا را به مواد اضافه کنید و بعد از چند دقیقه که تفت دادیدهمره با سبزی، اگر سبزی تازه دوست دارید تره را به  صورت ساطوری خرد کنید و با کمی روغن در یک تابه سرخ کنید. اگر تره را که به خوبی سرخ کردید، کمی رب نیز را همراه با سبزی سرخ کنید و به  مواد داخل دیگ زودپز برقی اضافه کنید. چند لیوان آب جوش اضافه کنید و  برای اینکه لیمو عمانی ها به غذا تلخی ندهند و باعث تلخی غذا نشوند؛ آن ها را با چنگال سوراخ کنید و در یک لیوان آب جوش به مدت یک ساعت قرار دهید. لیمو را به غذا اضافه کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل سیاه را به غذای در حال پخت اضافه کنید. درب آن را بگذارید و تایمر زودپز را به مدت ۳۰ تا ۵۰ دقیقه قرار دهید تا به خوبی جا بیفتد.

 

طرز تهیه خورش تره کردی خوشمزه با روش اصیل

 

فوت و فن های دستور پخت خورشت تره کردی 

برای اینکه خورشت شما طعم بهتری داشت باشد و یا نفخ نکنید بهتر است که لوبیا را یک شب قبل در آب بخیسانید و حتی باعث سرعت بخشیدن به پخت لوبیا نیز شوید. خورشت کوردی در اصل با گوشت قرمز آماده می شود اما کسانی که نمی توانند گوشت قرمز مصرف کنند، می توانند از گوشت مرغ برای پخت خورشت استفاده کنند. این خورشت با هر دو نوع گوشت طعم فوق العاده ای می گیرد.

تنها کاری که برای تهیه خورشت کوردی باید انجام دهید این است که گوشت قرمز را از مواد حذف کنید و تمام مراحل را با گوشت مرغ ادامه دهید و مدت زمانی که برای پخت گوشت قرمز می گذارید را کمتر کنید زیرا گوشت مرغ زود تر پخته می شود. مرغ را می توانید هم خرد کنید و در داخل خورشت بریزید و یا اینکه گوشت را به صورت درسته بپزید و آن را از خورشت جدا کنید و داخل آن نریزید. بهتر است که از گوشت خرد شده استفاده کنید.

طرز تهیه خورشت کردی با مرغ

همانطور که در بالا گفتیم خورشت کوردی را میتوانید با مرغ هم درست کنید و به جای سبزی تازه از سبزی خشک استفاده کنید. تره های که در خورشت کوردی استفاده می شود سرشار از آهن می باشد و به راحتی می تواند مواد معدنی  مورد نیاز بدن شما را تامین کند. مواد لازم برای تهیه خورشت کوردی با مرغ به این صورت است:

  1. مرغ به میزان نفرات
  2. تره خشک و یا سبزی خورشتی خشک
  3. لوبیا قرمز و یا چیتی
  4. پیاز به اندزاه دلخواه
  5. لیمو عمانی و یا آبلیمو
  6. روغن 
  7.  نمک و فلفل سیاه و قرمز و زردچوبه
  8. رب گوجه فرنگی
  9. سیب زمینی سرخ شده

برای تهیه خورشت کوردی می توانید از زودپز برقی استفاده کنید که باعث می شود غذا به خوبی و در زمان کمتری پخته شود. برای آماده سازی خورشت کوردی با مرغ می توانید همانند تهیه خورشت کوردی با گوشت قرمز آن را آماده کنید. تنها تفاوتی که دارند این است که به جای گوشت قرمز از گوشت مرغ استفاده می کنید. اگر می خواهید خورشت جا افتاده تری داشه باشید ده دقیقه قبل از اینکه خورشت را خاموش کنید در زودپز برقی را بردارید.  اجازه دهید بدون درب به پختن ادامه داده شود.

طرز تهیه آش سنگ سیر

آش سنگ سیر نیز یکی از غذاهای محلی کردستان است که طعم بی نظیری دارد و به عنوان یک غذای کامل به حساب می آید. آش سنگ سیر به تنهایی می تواند یک وعده کامل برای شما باشد و به خوبی شما را سیر نگهدارد. اصالت این آش خوشمزه به استان کردستان بر می گردد. در ادامه به تهیه آش سنگ سیر مرحله به مرحله می پردازیم. موادی که برای تهیه این آش خوشمزه نیاز داریم عبارتند از:

  1. سینه و ران بوقلمون و یا گوشت قرمز 
  2. کشک
  3. آب جوش
  4. سیر رنده شده به مقدار زیاد 
  5. عدس و یا ماش
  6. برنج گرده محلی
  7. پیاز رنده شده
  8. نمک، فلف سیاه، فلفل قرمر، زردچوبه

 

طرز تهیه آش سنگ سیر

 

طرز تهیه سنگ سیر مهاباد

برای تهیه سنگ سیر باید در ابتدا پیاز ها را به مقداری که می خواهید رنده کنید و به خوبی تفت دهید بعد از اینکه پیاز به خوبی تفت داده شد، کمی زرد چوبه را به آن اضافه کنید و آن را نیز تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. سیر را که رنده کرده بودید به همراه پیاز تفت دهید و زمانی که رنگ آنها طلایی شد گوشت و یا استخوان ها را اضافه کنید. گوشت را به خوبی همرا ه با پیاز و سیر تفت دهید و سرخ کنید و نمک، فلفل سیاه و قرمز را اضافه کنید و مقداری آب جوش به اندازه ای که برای پخت آن لازم است اضافه کنید. عدس و یا ماش پخته شده را به مواد اضافه کرده و آن را در دیگ زود پز برقی قرار می دهیم و به مدت ۶۰ دقیقه می گذاریم بپزد.

اگر دید که زمان بیشتری لازم دارد دوباره زودپز برقی را روشن کنید. در مرحله بعد کمی گوشت را چرخ کنید و به پیاز رنده شده که آب آن را گرفته اید به همراه کمی نمک، فلفل، زردچوبه و فلفل قرمز به خوبی مخلوط و ورز دهید. کمی از گوشت را به اندازه یک گردو برداشته و گرد کنید و در یک تابه با کمی روغن سرخ کنید و با حرارت بسیار کم بگذارید مغز پخت شوند. در تابه ای دیگر چند عدد پیاز را خلالی خرد کنید و در روغن مایع به خوبی سرخ کنید و با کوفته قلقلی هایی که آماده کرده ایم همراه با کشک بر روی آش تزئین می کنیم.

طرز آماده کردن کشک برای سنگ سیر

آش سنگ سیر را با کشک سرو می کنند و یکی از مواد اصلی این آش به حساب می آید. اگر از کشک پاستوریزه استفاده می کنید طبق دستوری که بر روی آن نوشته شده است از آن استفاده کنید. اما اگر از کشک محلی استفاده می کنید به اندازه دلخواه کشک را برداشته و کمی آب ولرم مخلوط کنید و بگذارید ۱۲ ساعت بماند بعد کشک را بسابید تا به خوبی حل شود. در زمان ساییدن کشک آب جوش و یا داغ نریزید زیرا باعث می شود که حالت بریده بریده پیدا کند. بهتر است برای ساییدن کشک از آب سرد یا کمی ولرم استفاده کنید.

به علت استفاده از کشک در این غذا باید مراقب باشید که از نک زیادی استفاده نکنید زیرا کشک خود نمک دارد. اگر به نعنا داغ علاقه دارید می توانید از آن برای سرو آش استفاده کنید. آش سنگ سیر را با لپه نیز درست می کنند اما بیشتر از ماش و عدس استفاده می شود. از حذف کردن سیر خودداری کنید زیرا طعم اصلی این غذا را سیر به وجود می آورد.

 

نتیجه گیری تهیه غذاها با زودپز برقی

همانطور که دید خلی راحت و در کمترین زمان  می توانید هر نوع غذایی را که بخواهید با زودپز برقی آماده کنید. زودپز برقی باعث می شود در زمان شما صرفه جویی شود و خوشمزه ترین غذا ها را در کمترین زمان آماده کنید. زودپز برقی به یکی از مهم ترین لوازم برقی آشپزخانه تبدیل شده است. قیمت زودپز های برقی بسیار مناسب است و خرید آن برای هر کسی امکان پذیر است. بهترین و قیمت مناسب ترین زودپز های برقی را می توانید در فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا خریدرای کنید.


بهترین مارک های آون توستر موجود در بازار

راهنمای خرید بهترین مارک آون توستر

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

در گذشته از توستر ها تنها برای تست کردن نان استفاده می شد و کاربرد دیگری نداشت اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی این محصول به یک دستگاه پخت و پز تبدیل شده است و امکانات و آپشن های زیادی به آن اضافه شده است. آون توسترها در واقع فرهای کوچیکی هستند که می توانید از آن ها برای گرم کردن و پخت و پز انواع مواد غذایی استفاده کنید. این محصول یکی کاربردی ترین لوازم آشپزخانه به حساب می آید و با استفاده از آن می توانید نیازهایی مانند پخت غذا، سبزیجات کبابی، کباب کردن و برشته کردن، گرم کردن غذا، برشته کردن نان، ذوب کردن غذای منجمد و … را برطرف کنید. امروزه برندهای زیادی در بازار وجود دارند که انواع آون توستر تولید می کنند و رواانه بازار می کنند. برای خرید بهترین مارک آون توستر در میان این همه برند خارجی و ایرانی باید اطلاعات جزئی در مورد آن ها داشته باشید. فروشگاه اینترنتی گزینگ کالا در این مقاله چند مدل از بهترین مارک های آون توستر موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی می کند. طرز استفاده از هر آون توستر را نیز بیان کرده ایم پس تا آخر این نوشته با ما همراه باشید.

آون توستر چیست و چه تفاوتی با توستر دارد؟

آون توستر دستگاهی است که می توانید تمام کارهای پخت و پز را با آن انجام دهید و جایگزین بسیار خوبی برای اجاق فردار است. افرادی که دورهمی های زیادی برگزار می کنند می دانند که گاز فردار به تنهایی پاسخگوی نیازهای پخت و پز یک مهمانی نیست. با وجود یک آون توستر در آشپزخانه دیگر مشکلی برای پختن چندین نوع غذا نخواهید داشت و فضای بسیار کمی را نیز در مقایسه با اجاق گاز فردار اشغال می کند. آون توستر در انواع مختلفی از جمله رومیزی، فن دار، جوجه گردان، مادون قرمز و … در بازار موجود است و هر کدام قابلیت های مختلفی دارند.

آون توستر چه تفاوتی با توستر دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم که توستر همان آون توستر است با این تفاوت که توستر تنها قابلیت انجام یک کار را دارد. در صورتی که هدف شما تنها خرید یک وسیله برای گرم کردن نان است توستر بهترین گزینه برای شما می باشد. آون توستر دستگاهی پیشرفته با قابلیت پخت غذا، پخت کیک و شیرینی، گرم کردن غذا، یخ زدایی، پخت پیتزا و … است. قیمت آون توستر به دلیل آپشن های بیشتر گران تر از توستر معمولی است و مصرف برق نیز از تفاوت های این دو می باشد. مصرف برق توستر به دلیل اینکه تنها به مدت یک الی دو دقیقه کار می کند بسیار کمتر از آون توستر است.

ظرفیت آون توسترهای موجود در بازار

آون توستر ها در ظرفیت های مختلفی موجود می باشند که با توجه به نیاز افراد ساخته می شوند. ظرفیت آون توستر ها در ۳۸ لیتر، ۴۰ لیتر، ۴۵ لیتر، ۶۰ لیتر و ۸۰ لیتر در بازار موجود هستند و حتما با خودتان می گویید که چند لیتر خریداری کنم؟ باید به شما بگویم که فضای آشپزخانه شما و مصرفی که از آن دارید می تواند در انتخاب شما نقش مهمی داشته باشند. باید بدانید که نیاز شما بهیک آون توستر چقدر است. اون توستر های بزرگ بیشتر برای رستوران ها و کسانی که دارای شغل های خانگی هستند مناسب است.

 

 

چه چیزهایی را میتوان با آون توستر درست کرد؟

به کمک آون توستر میتوان غذاهای زیادی را از جمله پیتزا، مرغ سوخاری، کیک و شیرینی، ماهی، دنده و … را تهیه کرد که در ادامه به طرز آماده کردن آنها در اون توستر می پردازیم.

پیتزا : برای درست کردن پیتزا در آون توستر ابتدا خمیر را درون سینی قرار دهید و مواد را روی خمیر بریزید. بعد از اینکه پیتزا را درست کردید و آن را داخل دستگاه گذاشتید دمای آون توستر را روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید. بعد از گذشت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه پیتزا را چک کنید و در صورت طلایی شدن دستگاه را خاموش کنید.

مرغ سوخاری : برای درست کردن مرغ سوخاری ابتدا سس و مواد مخصوص را به مرغ بزنید و آن را درون سینی دستگاه قرار دهید. دمای آون توستر را روی ۲۲۰ درجه تنظیم کنید و بعد از گذشت یک ساعت و نیم آن را خاموش کنید.

دنده : برای پخت دنده در آون توستر باید ابتدا دنده ها را به مدت نیم ساعت درون زودپز بگذارید تا به طور کامل بپزند. سینی دستگاه را چرب کنید و دنده ها را مرتب داخل آن بچینید. دمای آون توستر را روی ۳۰۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از گذشت ۱۰ دقیقه آن را خاموش کنید.

مرغ : برای درست کردن مرغ نیز ابتدا سینی را چرب کنید و مرغ را درون مواد قرار دهید و آن را داخل آون توستر بگذارید. دمای دستگاه را روی ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از یک ساعت و نیم آون را خاموش کنید.

کیک و شیرینی : پخت کیک و شیرینی در آون توستر بستگی به موارد زیادی از جمله میزان خمیر کیک، قالب کیک، سلیقه پخت شما و … دارد. به طور کلی دمای ۲۳۰ درجه سانتی گراد و مدت زمان نیم ساعت برای پخت کیک و شیرینی کافی است.

 

 

 

معرفی بهترین آون توستر های موجود در بازار ایران

آون توستر چه مارکی خوبه؟ بهترین مارک آون توستر در بازار ایران کدام است؟ بهترین آون توستر از نظر کاربران کدام مدل است؟ جزء سوال هایی هستند که خیلی از کارشناسان ما پرسیده می شوند. امروزه برندهای گوناگونی با قیمت های مختلف در بازار به فروش می رسند و اگر در زمینه خرید آون توستر آگاهی نداشته باشید سردرگم خواهید شد. ما در مقاله بهترین مارک های آون توستر موجود در بازار سعی کرده ایم پر فروش ترین آون توسترهای بازار ایران را به شما معرفی کنیم و طرز استفاده از هر کدام را نیز بیان کرده ایم. بدون شک آون توستر های زیر از با کیفیت ترین و قیمت مناسب ترین های بازار محسوب می شوند و شما با خیال آسوده می توانید این برندها را خریداری نمایید.

 

آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004

آون توستر نوبل کینگ در کشور چین ساخته شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. این محصول با ظرفیت داخلی ۴۰ لیتر در رنگ های مشکی، سفید و نقره ای روانه بازار می شود. جنس بدنه این آون توستر از استیل ضد زنگ با رنگ لعابی الکترواستاتیک می باشد که در برابر حرارت بسیار مقاوم است. درب شیشه ای مقاوم و روشن بودن آن از دیگر امکانات ویژه این دستگاه است. با توان مصرفی ۱۴۰۰ وات حرارت داخل آون توستر به حدی بالا می رود که حتی می تواند گوشت را کباب کند. آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004 دارای سه ولوم بر روی بدنه دستگاه است که یکی از آن ها تایمر ۹۰ دقیقه ای است و بعد از تمام شدن تایم به صدا در می آید. متعلقات داخلی این محصول اعم از جوجه گردان، تور استیک، سینی پیتزا، سینی گوشت و … می باشد که هر کدام یک عملکرد مجزا برای آشپز قلمداد می کند. استفاده از سینی های قابل جدا شدن امکان گریل کردن را نیز به این محصول داده است. تمامی محصولات برند نوبل کینگ دارای گارانتی معتبر و خدمات پس از فروش می باشد.

 

 

طرز استفاده از آون توستر نوبل کینگ مدل NF-1004

آون توستر نوبل کینگ طراحی ساده ای دارد و استفاده از آن بسیار راحت است. این آون توستر مجهز به سه عدد ولوم بر روی بدنه است که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. تنظیم درجه حرارت پخت و پز، تایمر ۹۰ دقیقه ای، انتخاب برنامه غذایی از قابلیت های این ولوم ها می باشند.برای استفاده از این دستگاه تنها کافی است محصول را در جای مناسبی قرار دهید و نایلون و کارتن ها را از آن جدا کنید. مواد غذایی را داخل سینی مخصوص آون توستر بگذارید و برنامه پخت را انتخاب کنید. دفترچه راهنمای محصول را مطالعه کنید و طبق آن درجه حرارت را تنظیم کنید. درب آون توستر را ببندید و تایمر را فعال کنید. بعد از تمام شدن زمان تایمر سینی مواد را با استفاده از دستکش مخصوص از دستگاه خارج کنید.

آون توستر کاراجا ۶۰ لیتر

برند کاراجا یک برند ترکیه ای و محبوب است که مدت زیادی نیست وارد بازار شده است اما در همین مدت زمان کوتاه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. توستر های کاراجا به دلیل طراحی خاص و منحصر به فردی که دارند خیلی زود به یکی از پرفروش ترین های بازار تبدیل شدند. توستر کاراجا در سه مدل ۲۶۰، ۳۶۰، ۴۶۰ در بازار موجود است که هر کدام از آن ها با کارایی بالایی که دارند می توانند به عنوان کمک آشپز در آشپزخانه عمل کنند. این محصول در چهار رنگ مشکی، سفید، نقره ای و طلایی به بازار عرضه می شود که کاربر بنا به سلیقه خود می تواند یکی از آن ها را انتخاب کند. تمام مدل های توستر کاراجا دارای توان مصرفی ۱۶۵۰ وات می باشند و مجهز به ۴ عدد المنت بالا و پایین است که مجموع توان المنت های بالا ۸۰۰ وات و المنت های پایین ۸۰۰ وات است. درب این محصول از شیشه دو جداره و محفظه داخلی آن از لعاب می باشد. از امکانات دیگر آون توستر کاراجا می توان به جوجه گردان، صفحه نمایش دیجیتالی، ۹ عدد برنامه پخت، فن کانوکشن، قابلیت تنظیم حرارت، زمان سنج و … اشاره کرد.

 

 

 

طرز استفاده از آون توستر کاراجا

ابتدا تمام نایلون و برچسپ ها را از دستگاه جدا کنید و آن را در جای مناسبی قرار دهید. سیم برق را به پریز مناسب با قابلیت جریان دهی بالا وصل کنید. ممکن است در اولین استفاده دود خفیفی از المنت ها بلند شود و بوی خاصی به ماشم برسد. این موضوع کاملا عادی و طبیعی است و بعد از چند دقیقه متوقف می شود. با لمس سوئیچ start دستگاه را روشن کنید و با لمس سوئیچ کناری که حالت فلش مانند دارد برنامه پخت را انتخاب کنید. در صورت انتخاب نکردن برنامه پخت سه عدد خط تیره بر روی نمایشگر ظاهر می شود. برای تنظیم کردن دما سوئیچ مخصوص را لمس کنید و با استفاده از علامت های + , – دمای دلخواه خود را تنظیم نمایید. با لمس دوباره سوئیچ زمان فعال می شود و می توانید زمان پخت غذا را نیز همانند دما تنظیم نمایید. بعد از انتخاب برنامه مورد نظر و تنظیم دما و زمان با لمس دوباره سوئیچ استارت المنت ها روشن می شوند و آیکون پخت بر روی نمایشگر شروع به چشمک زدن می کند.

 

اصول پخت و پز در آون توستر کاراجا

وقتی دمای آون توستر کاراجا به دمای تنظیم شده برسد، صدای بوق ممتد چند ثانیه شنیده می شود و آیکون پخت به صورت ثابت روشن می ماند. اکنون آون توستر آماده است و شما می توانید غذای خود را داخل فر بگذارید. بعد از اتمام پخت دستگاه آلارم داده و آیکون پخت از صفحه نمایشگر خاموش می شود. به این نکته هم توجه کنید که بعد از اتمام پخت آون توستر به طور اتوماتیک خاموش می شود اما لامپ داخل آن روشن است. هر موقع لامپ داخل آون توستر خاموش شد دو شاخه را از پریز برق جدا کنید. برای پخت کیک درب فر را باز نکنید زیرا هوای سرد باعث اختلال در پخت می شود. از یک ماهیتابه آلومینیومی سبک برای پخت پیتزا استفاده کنید و هنگام پخت درب را مرتبا باز نکنید. برای پخت گوشت درون آون توستر کاراجا آن را درون یک ماهیتابه دربسته قرار دهید تا کبابتان آبدار شود.

 

بهترین مارک های آون توستر موجود در بازار

 

آون توستر پرشیا فرانس مدل PR-4000

آون توستر پرشیا مدل PR-4000 با ظرفیت ۴۰ لیتر و توان مصرفی ۱۶۵۰-۱۹۵۰ وات از با کیفیت ترین آون توسترهای موجود در بازار است. جنس بدنه خارجی این محصول از استیل ضد زنگ و جنس محفظه داخلی آن از فولاد گالوانیزه است. در این مدل دو تیوب حرارتی وجود دارد که در قسمت بالا و پایین دستگاه قرار گرفته اند و نقش تولید گرما و حرارت را بر عهده دارند. جنس المنت های این آون توستر از استیل ضد زنگ است و بسیار مرغوب می باشند. این مدل مجهز به صفحه نمایش دیجیتالی و دکمه های چرخشی است و کار کردن با آن بسیار ساده است. قابلیت تنظیم حرارت از ۱۰۰ تا ۲۵۰ درجه سانتی گراد را دارد و برای پخت انواع غذا مناسب می باشد. آون توستر پرشیا دارای یک تابه پخت با روکش آلومینیومی و یک قفسه توری از جنس نیکل است. این محصول دارای عملکرد جوجه گردان است و گزینه ای بسیار مناسب برای خرید می باشد. از دیگر ویژگی های این محصول میتوان به ۱۱ عدد حالت پخت و پز، ۱۸ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش اشاره کرد.

 

 

 

طرز استفاده از آون توستر پرشیا مدل PR-4000

دستگاه را در جای مناسبی قرار دهید و فر را بدون هیچ گونه مواد غذایی به مدت ۱۰ دقیقه گرم کنید تا بوی دود آن پخش شود. هنگامی که دستگاه در حال روشن شدن است یک صدای بیب از توستر در می آید و صفحه نمایش روشن می شود. شما باید از طریق ولوم های پایینی یک کارکرد پخت و پز را انتخاب کنید. بعد از اینکه کارکرد را انتخاب کردید زمان و دمای دستگاه به طور خودکار تنظیم می شود ولی می توانید این تنظیمات را با توجه به نیازهای خود تغییر دهید. ۱۱ حالت پخت و پز در منوی دستگاه وجود دارد که با چرخاندن دکمه عملکرد می توانید آن ها را انتخاب کنید. کار کردن با این محصول بسیار راحت است و برای تنظیم دما و زمان سنج باید از طریق ولوم های دستگاه اقدام کنید. بعد از پایان پخت و پز دستگاه ۳ بار صدای بوق اعلام می کند و دستگاه خاموش می شود.

 

آون توستر پرشیا مدل PR4212

این مدل از آون توستر پرشیا دارای توان مصرفی ۲۰۰۰ وات است که توانایی پخت انواع مواد غذایی را دارد. این دستگاه دارای بدنه و محفظه داخلی از جنس استیل ضد زنگ بوده و در برابر حرارت بسیار مقاوم است. ظرفیت ۴۰ لیتر و عملکرد جوجه گردان از ویژگی های دیگر این مدل آون توستر می باشد. قابلیت تنظیم درجه حرارت از ۱۰۰ تا ۲۸۰ درجه سانتی گراد را نیز دارد. آون توستر پرشیا مجهز به قابلیت کانوکشن است و طراوت تازگی واد غذایی را به طور کامل حفظ می کند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به پایه ضد لغزش، ۱۲ عدد برنامه پخت، سیستم دو المنتی، صفحه نمایش دیجیتالی و … اشاره کرد. طرز استفاده از این دستگاه نیز بسیار ساده بوده و با مطالعه دفترچه همراه آن می توانید به راحتی با آن کار کنید.

 

 

 

آون توستر گلد فراست

آون توستر گلدفراست با ظرفیت ۴۵ لیتر و ۵۵ لیتر در بازار موجود است. این محصول با جنس بدنه استیل ضدزنگ و روکش گالوانیزه از بهترین توسترها می باشد و طراحی بسیار زیبایی دارد. توان مصرفی ۲۰۰۰ وات و قابلیت تنظیم حرارت از ۷۰ تا ۲۳۰ درجه از دیگر ویژگی های این محصول می باشد. توستر گلد فراست دارای ۸ عدد برنامه پخت است و دست آشپز را برای پخت انواع مواد غذایی باز می گذارد. استفاده از این محصول با صفحه نمایش دیجیتالی و سه عدد ولوم چرخشی بر روی بدنه امکان پذیر است. گارانتی ۱۲ ماهه از دیگر مزیت های این مدل آون توستر است. در مقایسه با آون توسترهای موجود در بازار این مدل از آون توستر شرکت گلدفراست قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه ای دارد. برای استفاده از آن نیز می توانید دفترچه راهنمای دستگاه را مطالعه کنید.

 

 

داشتن ضمانت نامه برای محصولات برقی

در هنگام خرید لوازم برقی باید به داشتن ضمانت و گارانتی محصول توجه کنید. با داشتن گارانتی از ایمن بودن محصول اطمینان دارید و می توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید و ترسی نداشته باشید. گارانتی و ضمانت برای مواقعی است که اگر برای محصول شما مشکلی پیش آمد بتوانید از خدمات پس از فروش ان استفاده کنید. اگر محصول دارای خدمات پس از فروش باشد به راحتی می توانید آن را تعمیر یا تعویض کنید.

نتیجه گیری از مقاله بهترین مارک های آون توستر موجود در بازار

آون توستر دستگاهی است که به شما کمک می کند غذاهایی که پختشان نیاز به فر دارد را خیلی سریع و با دردسر کمتری تهیه کنید. خرید آون توستر به دلیل قیمت مناسب برای تازه عروس ها بسیار پیشنهاد می شود. ما در این مقاله تفاوت توستر با آون توستر را بررسی کردیم و تعدادی از بهترین و محبوب ترین آون توسترهای موجود در بازار را به شما عزیزان معرفی کردیم. امید است نهایت استفاده را از این مقاله برده باشید و با مطالعه آن بتوانید بهترین آون توستر بازار را خریداری نمایید.

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

راهنمای خرید میوه خشک کن خوب 

مطالب برگرفته از سایت گزینگ کالا

امروزه تغذیه در میان مردم جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده و اگر بخواهید تغذیه سالمی داشته باشید باید جدا از سه وعده اصلی از اهمیت میان وعده ها نیز غافل نشوید. میوه خشک و تنقلات میوه از سالم ترین و سنتی ترین میان وعده ها به حساب می آیند که طرفداران بسیار زیادی دارند. ما در این مقاله نکات مهمی را در رابطه با کاربرد میوه خشک کن، طرز استفاده از میوه خشک کن، مزایای استفاده از میوه خشک کن، نکات مهم در هنگام خرید دستگاه و … بیان کرده ایم تا شما به راحتی بتوانید از مزایای این محصول بی نظیر بهره مند شوید.

میوه خشک کن چیست؟

میوه های خشک به دلیل اینکه سرشار از ویتامین هستند برای میان وعده ها و پذیرایی از مهمان ها در فصل زمستان بسیار کاربرد دارد. برای تهیه ی میوه های خشک در بیرون باید هزینه های بسیار زیادی صرف کنید و حتی از بعداشتی بودن آن نیز نمی توانید مطمئن شوید. برای جلوگیری از این کار دستگاه میوه خشک کن وجود دارد که بسیار محبوب است. این دستگاه از اجزای مختلفی ساخته شده است و با استفاده از آن می توانید انواع میوه و سبزی را در کمترین زمان ممکن و با خوشمزه ترین طعم خشک کنید.

دستگاه میوه خشک کن دارای المنت هایی است که توسط نیروی برق گرم می شوند و این گرما توسط فن به تمام قسمت های دستگاه می رسد. این گرما باعث می شود آب میوه ها گرفته شود و میوه ها به آرامی خشک شوند و همین امر باعث می شود رشد قارچ و میکروب در میوه ها به صفر برسد.

 

میوه خشک کن چیست؟

 

انواع میوه خشک کن بر اساس کارکرد

به طور کلی دستگاه میوه خشک کن به دو نوع صنعتی و خانگی تقسیم می شوند که ما در مقاله طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن به معرفی نوع خانگی می پردازیم که این نوع نیز خود به دو دسته تقسیم شده است.

نوع اول :

این میوه خشک کن ها آنهایی هستند که شکل گردی دارند و منبع گرما در کف دستگاه تعبیه شده است. تعداد طبقات میوه خشک کن در این مدل روی هم قرار داده شده اند و برای دسترسی به طبقات زیرین باید طبقات بالا را بردارید. این مدل در بازار معمولا از قیمت پایین تری برخوردار است و همچنین فضای کمتری را در منزل اشغال می کند.

 

میوه خشک کن گرد

 

نوع دوم :

کارکرد این مدل درست همانند فرهای فن دار می باشد و منبع گرما در پشت میوه خشک کن تعبیه شده است. مزیتی که این نوع میوه خشک کن ها نسبت به سایر مدل ها دارند این است که طبقات کشویی دارند یعنی دیگر نیازی به جابجا کردن سایر طبقات برای بیرون آوردن یک طبقه نیست. این میوه خشک کن ها برای خشک کردن میوه و سبزیجات کاربرد بیشتری دارند و در میان مردم بسیار محبوب تر هستند. البته ناگفته نماند که این مدل ها بسیار جاگیر تر هستند و اگر قصد خرید آنها را دارید باید از قبل جایی برای آن در کابینت در نظر گرفته باشید. با توجه به مزایایی که این میوه خشک کن ها دارند طبیعی است که از قیمت بالاتری نسبت به مدل دیگر برخوردار باشند.

 

میوه خشک کن کشویی

 طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

برای همه ما پیش آمده است که با میوه های زیادی در یخچال روبرو شده ایم و به دلیل مصرف نکردن آنها به فکر راه حل افتاده ایم. در چنین زمانی با استفاده از یک دستگاه میوه خشک کن می توانید میوه ها را با بهترین طعم و رنگ خشک کنید. برای این کار کافی است که میوه ها را به خوبی بشویید و آن ها را خشک کنید. سپس میوه ها را به ورقه های نازک که ضخامتی حدود ۳ الی ۶ میلی متر داشته باشند برش دهید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که اندازه ی برش ها باید مانند هم باشند تا نتیجه بهتری داشته باشید. 

مزایای استفاده از میوه خشک‌ کن‌

  • سلامتی: با استفاده از میوه خشک کن ویتامین های موجود در میوه ها حفظ شده و با وجود اینکه آب میان بافتی میوه ها گرفته می شود اما مواد مغذی در آن باقی مانده و از بین نمی رود. با استفاده از میوه خشک کن سلامتی شما به خطر نمی افتد و مانند کنسرو های کارخانه ای دارای مواد نگهدارنده و نمک نمی باشند.
  • صرفه‌جویی: اگر از میوه خشک کن استفاده کنید می توانید در مصرف مواد نیز صرفه جویی کنید به این صورت که وقتایی که میوه زیادی در یخچال دارید و می ترسید خراب و پلاسیده شوند ان ها را خشک کنید. مواد غذایی که خشک‌ می شوند ماندگاری بیشتری دارند و اگر خودتان آن را خشک کنید می توانید در هزینه ها و خرید میوه خشک های گران قیمت صرفه جویی کنید.
  • کاربری آسان: کار با میوه خشک کن بسیار راحت بوده و به راحتی می توانید با استفاده از دفترچه راهنما به راحتی می توانید با ان کار کنید. کار با دستگاه‌ های میوه خشک‌ کن زیاد پیچیده نیست و عمل خشک‌ کردن را به‌ آرامی انجام می‌دهند.

 

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

 

قبل از گذاشتن میوه ها در دستگاه باید آنها را در چه محلولی قرار دهیم؟

برای جلوگیری از تغییر رنگ و سیاه شدن میوه ها می توانید آنها را بسته به نوع میوه به صورت دلخواه در محلول های زیر بگذارید تا دچار چنین مشکلی نشوند.

محلول آب نمک :

بعد از اینکه میوه را به ورق های نازک برش دادید می توانید آن را در محلول آب نمک بخوابانید اما توجه داشته باشید که نباید زیاد شور باشد. برای درست کردن این محلول کافی است ۵ الی ۶ قاشق غذاخوری نمک را در ۳.۵ لیتر آب بریزید و خوب هم بزنید و میوه ها را در آن قرار دهید.

محلول شکر و عسل :

شما می توانید برای خشک کردن میوه هایی نظیر هلو، آناناس و موز از محلول شکر و عسل استفاده کنید. برای تهیه ی این محلول باید ۱ استکان شکر و ۱ استکان عسل را با ۳ استکان آب ترکیب کنید و به خوبی حل کنید.

آب یخ :

برای خشک کردن میوه هایی همچون سیب و هلو پیشنهاد می شود آن ها را در آب یخ قرار دهید و بعد از مدتی به خوبی خشک کنید و در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید.

آب لیمو :

استفاده از آب لیمو برای خشک کردن میوه ها بسیار پرطرفدار است و از سیاه شدن میوه ها جلوگیری می کند. از آب لیمو می توانید برای تمام میوه ها استفاده کنید و به میوه خاصی بستگی ندارد.

چه میوه هایی را میتوان با میوه خشک کن خشک کرد؟

این سوال که چه میوه هایی را میتوان با دستگاه میوه خشک کن خشک کنیم بسیار از ما پرسیده می شود. اگر بخواهیم پاسخ به این سوال را به طور خیلی ساده بیان کنیم به شیوه زیر است. میوه هایی که قابلیت خشک کردن را دارند عبارتند از :

  • هلو
  • سیب
  • بلوبری
  • کشمش
  • خرما
  • لیمو عمانی
  • توت سفید
  • انجیر
  • آناناس
  • گلابی
  • زردآلو
  • آلوچه
  • پرتقال
  • خربزه
  • نارنگی
  • خرمالو
  • کیوی
  • انبه
  • موز
  • خیار
  • توت فرنگی
  • نارگیل
  • آلو شابلون
  • و …

 

چه میوه هایی را میتوان با میوه خشک کن خشک کرد؟

 

طرز خشک کردن هلو

سعی کنید از هلو های رسیده و نرم استفاده کنید زیرا رنگ دلنشین تری در مقایسه با هلو های سفت دارند. برای نتیجه بهتر می توانید هلو را در محلول شکر و عسل و آب بخوابانید و سپس در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. در ابتدا یعنی برای دو ساعت اول میوه ی هلو را در دمای ۶۵ درجه سانتی گراد قرار دهید و برای ۱۰ ساعت بعد ۵۵ درجه سانتی گراد را انتخاب بکنید.

 

طرز خشک کردن سیب در دستگاه میوه خشک کن

میوه ی سیب به دلیل فراوانی در کشور ما بسیار برای خشک کردن مورد استفاده قرار می گیرد. برای خشک کردن آن در میوه خشک کن تنها کافی آست آن را شسته و پوست بکنید. سپس آن را در اندازه های کوچک به سلیقه خود برش دهید و برای طعم بهتر آن را در محلول شکر قرار دهید و بعد از گذشت چند دقیقه آن را از محلول خارج و در دستگاه میوه خشک کن قرار دهید. دمای ایده آل برای خشک کردن سیب نیز ۵۵ درجه سانتی گراد در مدت زمان ۱۰ الی ۱۲ ساعت می باشد.

 

طرز استفاده از دستگاه میوه خشک کن

 

طرز خشک کردن آناناس

آناناس خشک شده طعمی جادویی دارد و برای پذیرایی از مهمان در فصل تابستان بسیار مناسب است. با اینکه با خشک کردن آناناس بخش زیادی از مواد مغذی آن از بین می رود اما باز هم مقدار زیادی از ویتامین در این میوه باقی می ماند و بسیار انرژی بخش است. برای خشک کردن آناناس نیز آن را به ورقه های ۶ میلی متری برش دهید و در محلول شکر و عسل قرار دهید سپس در دستگاه قرار دهید. دمای ایده آل برای خشک شدن آناناس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد است و مدت زمان ۱۲ تا ۱۶ ساعت نیز لازم است تا خشک شود. توجه داشته باشید که باید آناناس را هر ۸ ساعت یک بار پشت و رو کنید تا به طور متعادل خشک شود.

 

طرز خشک کردن کیوی در دستگاه میوه خشک کن

میوه ی کیوی سرشار از مواد معدنی و فیبر بوده و برای دریافت انرژی بسیار پیشنهاد می شود به همین دلیل حتما پیشنهاد می شود کیوی خشک شده را امتحان بکنید. برای خشک کردن کیوی کافی است آن ها را بشویید و پوست  قهوه ای را از آن جدا کنید. سپس کیوی را به ورقه های ربع اینچی برش دهید و سعی کنید خیلی نازک نباشد زیرا نتیجه مطلوبی به همراه نخواهد داشت. تکه های کیوی را به صورت یک لایه درون طبقات میوه خشک کن بچینید و دمای ۵۵ درجه را برای آن انتخاب بکنید. برای خشک شدن کیوی به ۸ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

 

طرز خشک کردن کیوی در دستگاه میوه خشک کن

 

طرز خشک کردن گلابی

گلابی نیز از جزء آن دسته از میوه هایی است که بعد از خشک شدن طعم بی نظیری دارد و حتما پیشنهاد می شود. برای خشک کردن گلابی باید پوست آن را بگیرید و هسته و مرکز آن را بیرون بیاورید و خرد کنید. برای طعم بهتر و همچنین جلوگیری از قهوه شدن گلابی آن را درون محلول آب و سرکه و یا آب لیمو بگذارید. سپس میوه را از یک آبکش رد کنید و با استفاده از حوله کاغذی آب آن را به طور کامل بگیرید. بعد از اینکه کارهای بالا را انجام دادید میوه را درون دستگاه قرار دهید و دما را روی ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم نمایید. توجه داشته باشید که میوه گلابی برای خشک شدن به ۸ تا ۱۰ ساعت زمان نیاز دارد و اگر بیشتر در دستگاه میوه خشک کن بماند بیش از حد خشک می شود.

 

طرز خشک کردن موز در دستگاه میوه خشک کن

موز خشک شده برای افرادی که رژیم غذایی سالم دارند بسیار پیشنهاد می شواد و سرشار از پتاسیم و فیبر است. سعی کنید موزهایی که روی پوستشان لکه های قهوه ای دارند را انتخاب کنید و از موزهایی که پوستشان سیاه شده است استفاده نکنید. برای میوه موز نیز می توانید از محلول شکر، آب و عسل استفاده کنید تا نتیجه مطلوب تری داشته باشید. البته برای اینکه موز سیاه نشود می توانید آن را در آب لیمو نیز بگذارید اما برای طعم بهتر روش بالا را انتخاب بکنید. خشک شدن موز به ۸ تا ۱۲ ساعت زمان نیاز دارد و دمای آیده آل برای آن ۵۵ درجه سانتی گراد می باشد.

 

طرز خشک کردن پرتقال

خشک کردن پرتقال در ابتدا ممکن است عجیب به نظر برسد اما پرتقال خشک شده یکی از بی نظیر ترین میوه های خشک است و جدا از طعم و رنگ زیبا، کاربردهای فراوانی نیز دارد. از جمله کاربردهای آن میتوانید در سالاد و کیک های خود از آن استفاده کنید و یا به عنوان اسنک های جویدنی شیرین از آن استفاده نمایید. امروزه از پرتقال خشک شده بیشتر در چای و یا نوشیدنی های سرد استفاده می کنند زیرا طعم خوبی به آن ها می دهد. برای خشک کردن پرتقال کافی است پرتقال های رسیده و سفت را انتخاب بکنید و آن ها را بشویید و خشک کنید. پرتقال را می توانید هم با پوست و هم بدون پوست خشک کنید و این کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

برای طعم بهتر آن را در محلول شکر و آب قرار دهید و سپس پرتقال ها را روی سینی دستگاه بچینید و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۴ ساعت درون دستگاه میوه خشک کن بمانند. دمای مناسب برای خشک کردن پرتقال نیز ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد است. برای نگهداری از این میوه ی خوش طعم هم باید آن را بعد از این که سرد شد در یک بسته یا جعبه که قابلیت نفوذ هوا به آن وجود نداشته باشد ذخیره کنید.

 

چرا پرتقال خشک شده تلخ می شود؟

شاید برای برخی از افراد پیش آمده باشد که بعد از خشک کردن پرتقال متوجه شده اند پرتقال طعم تلخی به خود گرفته است حال راه حل این مشکل چیست؟ شما برای اینکه دچار این مشکل نشوید همانطور که در بالا ذکر کردیم می توانید پرتقال را به شهد آغشه کنید و سپس اقدام به خشک کردن آن در میوه خشک کن کنید.

 

چرا پرتقال خشک شده تلخ می شود؟

 

طرز خشک کردن گوجه فرنگی در دستگاه میوه خشک کن

همانطور که می دانید گوجه فرنگی کاربرد زیادی در آشپزی دارد ولی برای غذاهایی مانند پاستا و ساندویچ نمی توانید از آن استفاده کنید مگر اینکه آن را خشک کرده باشید. نکته ی مثبت گوجه فرنگی این است که انواع آن قابلیت خشک کردن را دارند و می توانید به عنوان پوره ی گوجه فرنگی نیز از آن در غذاهای خود استفاده کنید. برای خشک کردن گوجه فرنگی کافی است آن را به تکه های نیم اینچی خرد کنید و نباید زیاد خرد شود زیرا ممکن است بعد از خشک شدن کاملا سیاه رنگ شود.

می توانید دانه های گوجه فرنگی را در بیاورید البته در صورت در نیاوردن دانه ها نیز مشکلی ایجاد نمی شود و کاملا به انتخاب و سلیقه ی خودتان بستگی دارد. سپس در هنگام قرار دادن تکه های گوجه فرنگی روی سینی میوه خشک کن سعی کنید آن ها را روی هم نگذارید تا بعد از خشک شدن به هم نچسبند و پاره نشوند. دمای لازم برای خشک شدن گوجه فرنگی ۵۵ درجه سانتی گراد است و بگذارید ۸ تا ۱۰ ساعت در دستگاه بماند.

 

طرز خشک کردن بلوبری در میوه خشک کن

میوه بلوبری سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و به عنوان میان وعده خیلی استفاده می شود. این میوه خوشمزه فقط می تواند تا دو هفته به طور سالم در یخچال بماند برای همین بهترین روش خشک کردن آن است. یکی از مزایای میوه بلوبری برای خشک کردن این است که نیازی به پوست گرفتن و درآوردن دانه و یا سوراخ شدن ندارد و کاملا ساده می باشد. برای خشک کردن بلوبری به یک ظرف آب جوش نیاز دارید. بلوبری ها را به طور کامل بشویید و سپس آن ها را در ظرف آب جوش بریزید. بعد از گذشت ۲۵ الی ۳۰ دقیقه مشاهده می کنید که پوست بلوبری ها شروع به ترک خوردن کرده است. با استفاده از یک آب کش آن ها را آب کشی کنید و یا با استفاده از یک قاشق بزرگ سوراخ دار سریع آن ها را از ظرف آب جوش در بیاورید.

بعد از اینکه بلوبری ها را از آب جوش آب کشی کردید آن ها را داخل ظرف آب یخ بریزید و بعد از مدتی دوباره آن ها را آب کشی کنید تا فرایند پخته شدن آن ها متوقف شود. بلوبری ها در سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید تا خیلی روی هم نیفتند. دمای دستگاه میوه خشک کن را روی ۶۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید و بعد از گذشت ۱۲ تا ۲۰ ساعت آن را خاموش کنید. برای نگه داری بلوبری ها هم بگذارید به طور کامل سرد شوند و سپس آن ها را درون یک ظرف خشک بریزید.

 

طرز خشک کردن میوه انگور در میوه خشک کن

از نظر متخصصان میوه ی انگور از لحاظ ارزش غذایی یکی از بهترین میوه ها است و می تواند به جلوگیری از بیماری هایی مانند سرطان، فشار خون، حمله ی قلبی، یبوست و دیابت کمک زیادی بکند. اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که به کشمش علاقه دارید حتما پیشنهاد می شود خودتان در منزل انگور را با میوه خشک کن خشک کنید. برای خشک کردن این میوه تنها کافی است آن ها را بشویید و آب کشی کنید سپس آن ها را از وسط نصف کنید. آن ها را روی سینی دستگاه میوه خشک کن بچینید و حتما توجه کنید که بخش بریده شده به طرف بالا باشد تا آب انگور به سینی پایینی نفود نکند. دستگاه را در دمای ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد نگه دارید و مدت زمان لازم برای خشک شدن انگور ۶ تا ۱۰ ساعت می باشد.

 

طرز خشک کردن گیلاس در دستگاه میوه خشک کن

میوه گیلاس یکی از خوشمزه ترین میوه های فصل تابستان است و یکی از بهترین راه ها برای نگهداری از این میوه خشک کردن آن است. برای خشک کردن گیلاس ابتدا آن را بشویید و بگذارید خشک شود. سپس برای نتیجه ی بهتر هسته ی گیلاس ها را با استفاده از یک دستگاه هسته گیر در بیاورید تا بهتر خشک شوند و طعم بهتری داشته باشند. البته برخی از افراد با هسته این میوه را خشک می کنند که کاملا سلیقه ای است و ایرادی ندارد فقط با هسته یه کمی حالت پختگی به خود می گیرند.

بعد از هسته گیری سینی دستگاه را بیاورید و گیلاس ها را روی آن بچینید. برخی برای خشک کردن گیلاس آن را از وسط نصف می کنند و اگر چنین کاری را کردید باید بخش بریده شده به طرف بالا باشد تا آن گیلاس به سینی پایینی نفوذ نکند. دمای مناسب برای خشک شدن گیلاس ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد می باشد. برای خشک شدن گیلاس هم ممکن است ۱۲ تا ۲۱ ساعت طول بکشد البته نوع دستگاه شما نیز بستگی دارد.

 

طرز خشک کردن گیلاس در دستگاه میوه خشک کن

 

آیا میشود خیار را خشک کرد؟

خیار جزء آن دسته از افرادی است که برای تهیه انواع سالاد کاربرد زیادی دارد. یکی از نکات جالب میوه خیار این است که مانند دیگر میوه قابلیت خشک شدن دارد و میتوان در تمام فصل ها ازآن استفاده کرد. طرز خشک کردن خیار نیز مانند سایر میوه ها است و هیچ تفاوتی با آن ها ندارد و می توانید آن را در دستگاه میوه خشک کن، روی بخاری، شوفاژ، سینی فر و آفتاب خشک کنید.

 

درجه میوه خشک کن باید چند باشد؟

این سوال را خیلی از ما می پرسید و نمی توان به طور کلی گفت برای تمام میوه ها از چه درجه ای استفاده کنید. به همین دلیل من در این مقاله سعی کرده ام درجه ی لازم برای اکثر میوه ها را ذکر کنم.

 

آیا میوه خشک کن برق زیادی مصرف می کند؟

به طور کلی مصرف برق دستگاه میوه خشک کن بستگی به اندازه و قطعات به کار برده شده در دستگاه دارد و هر چه دستگاه بزرگتر باشد مصرف برق آن بیشتر است. اما مصرف برق این محصول آنقدر بالا نیست که نتوانید از پس پرداخت قبض بر بیاید. میوه خشک کن دارای دو نوع تک فاز و سه فاز می باشد که دستگاه های تک فاز حدودا ۱۰ آمپر و دستگاه های سه فاز ۷ آمپر برق مصرف می کنند و این مقدار زیادی نیست.

 

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل استفاده است؟

چون اکثر ما با هدف میوه خشک کردن سراغ این محصول می رویم فکر می کنیم تنها کاربرد این دستگاه خشک کردن میوه است در حالی که اینگونه نیست. با خرید میوه خشک کن می توانید علاوه بر خشک کردن میوه، مواد دیگری مانند سبزیجات، غلات، گل و حتی گوشت را هم خشک کنید. البته خشک کردن لواشک خانگی و درست کردن گرانولا و همچنین فرآورده های تخمیری سویا نیز از کاربرد های دیگر دستگاه میوه خشک کن است. به این نکته توجه داشته باشید که میوه خشک کن هایی با سینی گرد بیشتر برای خشک کردن میوه و سبزی و گوشت کاربرد دارند. میوه خشک کن هایی که سینی چهار گوش دارند برای تهیه لواشک و امثال آن مناسب هستند.

 

برای خرید میوه خشک کن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه ی این مقاله مهم ترین نکاتی را که باید قبل از خرید میوه خشک کن به آن ها توجه کنید را با هم بررسی می کنیم تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید.

توزیع یکنواخت گرما

در هنگاه خرید باید به این نکته توجه داشته باشید که گرما به صورت کاملا یکسان در تمام نقاط  دستگاه پخش شود تا بتوانید نتیجه مطلوبی را به دست آورید.

کاربری آسان

قبلا هم به این نکته اشاره کردیم که کار با این دستگاه بسیار ساده است ولی برخی از مدل ها دارای آپشن های عالی مانند تایمر، توزیع یکنواخت گرما، قابلیت شستشوی قطعات در ماشین ظرفشویی را دارند و کار کردن با آن ها بسیار ساده تر است.

اندازه و گنجایش

شما هنگام خرید میوه خشک کن باید به گنجایش دستگاه توجه کنید و مناسب ترین محصول را انتخاب کنید. معمولا میوه خشک کن هایی که کارکرد آن ها عمودی است جای کمتری را اشغال می کنند البته گنجایش کمتری نیز دارند.

میزان صدا

میوه خشک کن ها بیشترشان فن دارند و داشتن صدا طبیعی است. اما برخی از مدل ها سروصدای کمتری دارند سعی کنید میوه خشک کنی با صدای کم انتخاب کنید. از دیگر نکاتی که باید هنگام خرید میوه خشک کن به آن ها توجه داشته باشید می توان به وجود تایمر، شکل سینی، ساخت بدنه، گستره دمایی، توان مصرفی و … اشاره کرد.

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 صفحه بعد